Tomekdarlak2

Fastrac 2135 4ws sprzęgło szarpie

Polecane posty

Nie da się wyczuć sprzegła. Odpowietrzane już ze sto razy, serwo nowe pompka na serwie nowa wysprzeglik zmieniany dwa lata temu, docisk nowy, tarcza nowa, pompka na kabinie zmieniana rok temu, most usztywniony a dalej szarpie. Po dwukrotnym wciśnięciu lepiej ale dalej nie to co ma być. Można delikatnie popuszczać pedal a traktor i tak wyskoczy w górę. Może już ktoś to przerabiał bo ja już nie mam pomysłów. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Tam jest centralne łożysko dociskowe cholernie ciężko to odpowietrzyć, ja to robię przez ciśnieniowe przeciąganie płynu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Odpowietrzenie

Po zamontowaniu nowego wysprzęglika, konieczne jest odpowietrzenie całego systemu. Operacja ta przebiega dwufazowo, najpierw odpowietrzamy układ hydrauliczny, a następnie osobno sam wysprzęglik.

Krok 1: Odpowietrzenie układu hydraulicznego należy przeprowadzić z dołu do góry, t.j. od zaworka odpowietrzającego do zbiornika wyrównawczego, w następujący sposób:

 Połączyć zbiornik wyrównawczy ze zbiorniczkiem przechwytującym używając adapterka;

Zdjąć osłonkę z zaworka odpowietrzającego;

Połączyć adapterkiem przyrząd odpowietrzający z zaworkiem odpowietrzającym;

Włączyć przyrząd odpowietrzający. Ciśnienie nie może przekroczyć 2 barów;

Odkręcić zaworek odpowietrzający o 2-3 obroty;

Układ hydrauliczny jest prawidłowo odpowietrzony,jeśli do zbiorniczka przechwytującego spływa płyn pozbawiony pęcherzyków powietrza;

 Zakręcić zawór odpowietrzający i wyłączyć przyrząd;

Odłączyć przyrząd wraz z adapterem.

 

To cytat ze strony: 

https://warsztatowiec.info/ostroznie-z-wysprzeglikami/

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Czyli w fastraku by to wyglądało tak że najpierw odpowietrzyć przez ten odpowietrznik zaraz pod podłoga, a później na wysprzegliku, tylko jest jakiś sposób żeby zastąpić to urządzenie odpowietrzające nw tam wystarczy wziąsc skąds podcisnienie? Chodzi o takie coś? 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

No nie do końca, bo płyn wtłacza się podciśnieniem przez odpowietrznik, dopiero po tym zabiegu odpowietrzasz klasycznie. Rozumiesz? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Aaaaa dobra już rozumiem to jak zdobędę takie urządzenie co wysłałeś albo coś innego wykombinuje to będę próbował dzięki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Zrób tak: 

Kup gaśnicę lub inna starą mała butle (ja mam z małej butli po gazie tej takiej turystycznej) i wypieprz zawartość. Dorób do tego korek i dwa króćce. Jeden niech ma rurkę która sięga na dno, drugi kończy się na samej górze. Wlej płyn do butelki i podaj sprężone powietrze przez jakiś reduktor ustawiony na nieco ponad 1bar na króciec górny. Jak jesteś sprytny nie wyniesie cie to więcej niż 50zł. Płyn ze zbiorniczka odsysa się strzykawka. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Nic to nie dało. Jak się parę razy przed ruszeniem pod pompuje to da się ruszyć normalnie i czuć że pedal jest twardszy ale na pierwsze wciśnięcie to można se głowę rozbić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Albo wyprzęgnik pomimo że nowy albo pompka łapie powietrze innego wyjścia nie ma. Podejrzewam niestety że wyprzęgnik poszedł się paść. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Nie musi ubywać, po prostu gdzieś chwyta powietrze lata temu praktykant bawił się na warsztacie nowym wyprzęgnikiem i również działy się takie jaja. Masz tam wzier do sprzęgła? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest malutki dekielek ale widać tylko wieniec koła zamachowego, żeby dostać się do wysprzeglik trzeba silnik wyciągnąć, dlatego chcę wykorzystać wszystkie inne możliwe opcje żeby na darmo nie drzyc silnika kolejny raz. 

Jakby się miało okazać że to akurat nie wysprzeglik tylko może jakieś ustawienia pedału albo tych pompek lub jeszcze coś innego. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Pompkę ustawia się w bardzo prosty sposób o ile jest w ogóle jakaś regulacja to ma mieć pełny skok przy położeniu "wyłączone" ma być delikatny luz. Pedał również zwykle nie ma regulacji skok regulują dwa ograniczniki mechaniczne. Czy to sprzęgło ma wspomaganie ? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jeśli jest serwo to odpowietrzać należy na zapalonym sprzęcie. Płyn do sprzęgła to dot czy pentozyna? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Dobra wróćmy do początku od czego się to zaczęło. Od wymiany sprzęgła czy od innego momentu. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Od kiedy szarpie to już nikt nie pamięta bardzo długooo ale po ostatniej wymianie docisku było chwilę dobre ale za chwilę znów wrócilo to samo szarpanie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

To co teraz napisałeś rzuca cień podejrzeń na koło zamachowe. Tarcza tam aby ceramiczna nie jest  ? 

Edytowano przez hubertb

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertb    4007

Jeśli koło jest pofalowane tak może się dziać tarcza ceramiczna bardzo szybko "klei". nie dawno był bardzo podobny problem opisywany na forum z case, możesz poszukać w dziale CASE. Tam pomogło przetoczenie koła. Poszło z ustaleniem przyczyny łatwiej bo sprzęgło nie ma takiego skomplikowanego sterowania. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ROLOMAZ
      Cześć koledzy,
      Mam problem z moim Fiatagri F120 
      W tamtym roku padła pompa hydrauliczna, została wymieniona na nową.  Przez okres zimy nie był na tyle uzywany, żeby sprawdzić działanie "w pracy". Teraz zaczęły się roboty polowei jest ubytek oleju. Okazało się, że z tyłu pod rozdzielaczem przepuszczają simeringi. Ściągnęliśmy rozdzielacz i wymieniliśmy je, dodatkowo został wymieniony filtr od hydrauliki. Od tego czasu pompa "wyje" tak jakby pompowała cały czas olej, rurki na rozdzialaczu są gorące, co potwierdza jej ciągłą pracę. Przedni tuz jest nie do ruszenia, drążka nie można przesunąć. Znajomy mechanik doradził, abym sprawdził filtr olejowy, który wymieniłem. Po zdjęciu okazało się, że go zassało i był lekko zdeformowany. Zamówiłem już nowy filtr, prawdopodobnie źle dobrali mi go w sklepie. Aktualnie żeby sprawdzić założyłem filtr, który był przed usterką i na początku tuz chodził normalnie. Jedynie było słychać takie syczenie przy rozdzielaczu, gdy zacząłem ruszaj gałkami od tylnego rozdzielacza, to tuz znowu jakby zablokował się i nie można było go podnieść, ani opuścić. Gdy włączę kiper i w tym samym czasie dam opuszczanie lub podnoszenie przedniego tuza to wtedy działa normalnie i da się przeciągnąć gałkę od tuza. Co to może być za przyczyna ? Czy ktoś miał coś podobnego? 
    • Przez kafarek1123
      witam. mam problem z moim case 4240. nagle przestało dzialac wspomaganie.wieczorem dzialalo a rano odpalam i nie mogę skrecic ani w lewo ani w prawo. zaczalem od uszczelnienia siłownika a dziś wymieniłem orbitrol i nic.na szczescie kupilem tani zamiennik bo mialem przeczucie ze to nie wina orbitrolu bo dziwilo mnie ze stalo sie to tak nagle.ale zapasowy orbitek sie pewnie kiedys przyda. i teraz nie mam pojecia co zrobic dalej. czy do wspomagania jest dodatkowa pompa? pytam bo podnosnik pieknie podnosi nawet na wolnych obrotach z podpietym plugiem.przedni tuz tez dziala bez zarzutu i juz mi sie pomysly skonczyly. mam traktor od pieciu lat i nigdy nie bylo problemów wiec nie zdazylem poznac budowy ukladu.jesli ktos ma jakis pomysl lub mial podobny problem to prosze o pomoc bo juz rece opadaja a chcialbym sie z tym uporac bez mechanika.
    • Przez c308
      Witam zastanawiam sie czysto teoretycznie gdybym chciał założyć firmę produkującą traktory to jak taka maszyna powinna wyglądać aby z podzespołów dostępnych na rynku stworzyć tanią,prostą maszynę do której nawet za 20,30 lat nie byłoby problemu o części.I czy w ogóle w Polskich realiach takie cos (moje marzenie z dziecinnych lat)jak budowa ciągnika jest realne.
      Moja propozycja jest taka silnik 100km mocy perkins,pompa podnośnika ursus c 385 lub 1224,tuz także od nich,Kabina prosta wykonana we własnym zakresie tak samo maska i światła.Najważniejsze z czego skrzynia i mosty aby za pare lat był dostęp do części.Wałek 540 zalączany elektromagnetycznie jak noże w kosiarce,tak samo załączany przedni napęd.Cena 100 tys za egzemplarz czy to ma jakikolwiek sens.
    • Przez PatrykBesiński
      Dzień dobry, 
      Problem jaki wykryłem w Renault Dionis 130 podczas pracy na wałku WOM. Po włączeniu wałka na sucho, bez podłączonej maszyny jest wszystko ok, wałek pracuje, natomiast podczas pracy pod obciążeniem WOM wałek po chwili wyskakuje, dźwignia przeskakuje w pozycję neutralną. Trzymając dźwignię lekko palcami jest ok, ale gdy nie przytrzymuję dźwigni to po sekundzie wypada. 
      Dzieje się tak pod obciążeniem.
      Gdzie może leżeć problem? 
      Czy jest tam jakaś regulacja dźwigni i być może za lekko wskakuje czy raczej problem leży gdzieś w napędzie WOMu? 
    • Przez dominikl95
      witam pojawił mi się problem w fordzie 7910 z przednim napędem Majac wyłączony napęd uprawiałem ziemię i jechałem pod górkę i widziałem że napęd się sam załączał i wyłączał.Tak jak by dostawał prąd i się włączał Dodam że rowniez że przy włączonym przycisku nie pali mi się światełko na przycisku że jest załączony. Myślicie że to wina włącznika elektrycznego 4x4 czy głębsza usterka
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj