Polecane posty

m3tysek    2

Witam, pękł mi wałek sprzęgła( 59112101) i nie dało rady włączyć pompy ani wałka chyba że na zgaszonym, więc rozjechałem silnik od skrzyni okazało się że sączy się też olej z wałka sprzęgłowego II stopnia więc uszczelniacze do wymiany oraz łożyska igiełkowe i teraz zaczyna się pod górkę nie mogę wyciągnąć wałka sprzęgłowego opiera się o zębatkę na dole wszystkie sygiery ściągnięte a obudowy łożysk nie można zbić ciągnik posiada wom 540/1000 ma ktoś jakiś pomysł jak wyciągnąć te wałki???

Edytowano przez m3tysek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13

witam spróbuj wysunąć wałek wom z tyłu (odkrecasz 4 sruby m10) i bezpiecznik od wodzika co masz w pokrywie skrzyni biegów,i delikatnie wybijasz wałekod przodu do tyłu, jesli to nie wystarczy i napotkasz opór to musisz zdjąć podnosnik i odkrecic śrubę m8 co trzyma wodzik co przesówa tuleję od napedu womu i pompy. pozdrawiam .

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
4 godziny temu, piotrek1979 napisał:

witam spróbuj wysunąć wałek wom z tyłu (odkrecasz 4 sruby m10) i bezpiecznik od wodzika co masz w pokrywie skrzyni biegów,i delikatnie wybijasz wałekod przodu do tyłu, jesli to nie wystarczy i napotkasz opór to musisz zdjąć podnosnik i odkrecic śrubę m8 co trzyma wodzik co przesówa tuleję od napedu womu i pompy. pozdrawiam .

Wałki sprzęgłowe 1 i 2 stopień do przodu czy je trzeba wyjmować do tyłu nie widzi mi się odkręcanie skrzyni od tyłu mam nadzieję że da radę a i jak wybić łożysko z wałka co jest w tej pokrywie ja można zsunąć palcami a łożyska z wałka nie idzie ruszyć, sygery ściągnięte. Po wybiciu wałka wom do tyłu dolnego koło zębate spanie do dołu i będzie miejsce żeby wyciągnąć wałki sprzęgłowe? Dobrze rozumiem?

i-pokrywa-gorna-lozyska-walka-sprzeglowego-do-ursus-c-360.jpg

Edytowano przez m3tysek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2

Pokrywę odkręciłem wczoraj i ona schodzi z łożyskiem dochodzi do dolnego koła zębatego które blokuje wyjście dalej dzisiaj odkrece wałek z tyłu i spróbuję go delikatnie pukać od przodu do tyłu może się cofnie i wtedy mam nadzieję że zębatka spadnie na dół i wyjdzie wałek sprzęgłowy 2stopnia

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13

moze byc tak ze trzeba bedzie odkrecic dekiel ten na 8 srób od spodu skrzyni


540/ 1000 dobra rzecz ale gdy cos sie sypnie to roboty sporo z tym

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
3 minuty temu, piotrek1979 napisał:

moze byc tak ze trzeba bedzie odkrecic dekiel ten na 8 srób od spodu skrzyni

 

540/ 1000 dobra rzecz ale gdy cos sie sypnie to roboty sporo z tym

 

A co da odkręcenie tego dekla ? Bo nie chce mi się plecaka ściągać dopiero 2tygodnie temu go ściągałem

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13
m3tysek napisał:

3 minuty temu, piotrek1979 napisał:

moze byc tak ze trzeba bedzie odkrecic dekiel ten na 8 srób od spodu skrzyni

 

540/ 1000 dobra rzecz ale gdy cos sie sypnie to roboty sporo z tym

 

A co da odkręcenie tego dekla ? Bo nie chce mi się plecaka ściągać dopiero 2tygodnie temu go ściągałem

 

nie wiadomo czy odsuniesz te koło na tyle by zrobic wystarczajaco duzo miejsca by wałki wyszły a jaką masz skrzynie wolną czy szybką?

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13
m3tysek napisał:

Normalna wolna 2z 3nie jest zamieniona

 

akurat nie o to mi chodzi ta skrzynia kilka kombinacji ma,jak wyjmiesz wałek sprzegłowy 1go stopnia to policz ile jest z ebów jak jest 13 to jest wolna a jak 16 to szybka

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
m3tysek    2
4 godziny temu, piotrek1979 napisał:

akurat nie o to mi chodzi ta skrzynia kilka kombinacji ma,jak wyjmiesz wałek sprzegłowy 1go stopnia to policz ile jest z ebów jak jest 13 to jest wolna a jak 16 to szybka

Wałek ma 16 zębów odkręciłem tył wałka i poszło jakieś 3cm i stop trzeba chyba ściągać plecak dodaje zdjecie. Wałki wyciągnięte dziękuję bardzo za pomoc bez Pana wiedzy pewnie by mi się nie udało:) plecak trzeba ściągnąć żeby tuleja dać na bok, a jest 16 zębów na wałki czyli niby szybka skrzynia a dokładnie o co w tym chodzi? To dobrze czy złe ciągnik od 3miesiecy mam i na razie ogólny przegląd

IMG_20200211_141500.jpg

15814327736433639740839810447162.jpg

Edytowano przez m3tysek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrek1979    13

a wodzik od wałka 1000 obr zdjołeś? moze on blokuje? odnosnie skrzyni to jest szybsza od c 360 bo 16 zebow napedza koło stałego zazebienia z 45 zebami a c 360 13zebow napedza 48 stąd roznica prawie 1/3 predkosci zetor szybszy od jedynki do 4ki i wsteczny. Cieszę sie ze moglem pomóc jak coś trzeba bedzie to pisz na pw. pozdrawiam Piotrek

  • Thanks 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez janusz14
      mam problem ze sprzęgłem w moim ciągniku a konkretnie w ciągu ostatnich 2 lat wymieniałem 3 razy tarcze sprzęgłowe i raz mi pęknoł na pół cały docisk . teraz narazie jest spokój ale coś mi nie chce do konca wysprzęglać pompke sprzęgłową wymieniłem. jaki może być problem ?
    • Przez Michal3512
      Witam
      Od niedawna stałem się właścicielem zeotra 6245 sprowadzonego ze Finlandi.
      Przy oglądaniu katalogu części okazało się że brakuje w nim cięgna(nr kat. 70112724) hamulca sprzęgłowego.
      Zamontowałem go w miarę sztywno naciągnąłem nakrętką m8, dzwignia z okiem przy skrzyni ustawiłem do oporu czyli przodu w pozycji pionowej  ale wbijanie biegów jest beż żadnych efektów czyli czasem jest zgrzyt czasem nie.
       
      Czy ktoś wie jak prawidłowo wyregulować ten hamulec ? Dodam że ta dźwignia co siedzi przy skrzyni(nr. kat.57112705) bez żadnych oporów ręką  chodzi do tyłu(jest w poziomie) i do przodu(jest w pionie). . Może to ona nie działa, może jest już wyrobiona szczęka(nr. kat.57112714 ?


    • Przez centier
      Dzień dobry,
      Rozpoławiałem ciągnik i siłą rzeczy rozbierałem na części pierwsze sprzęgło, wymieniłem tarcze oryginalne czeskie. Złożyłem wszystko jak było (ktoś składał tak na yt) ustawiłem dźwigienki sprzęgła w odległościach 25mm i 37mm od tarczy. Po połączeniu silnika ze skrzynią okazało się że łapkom brakuje ok 10mm żeby te dostały do łożysk oporowych. (kilka lat temu mechanik robił mi sprzęgło i koło zamachowe było mocno przetaczane czy to może być tego wina?) Czy jeśli łapki przestawię bliżej łożyska i zmienią się odległości między łapkami a tarczą znaczy będą większe niż te 25 i 37mm to sprzęgło będzie pracowało poprawnie ? Czy wymienić koło lub dospawać coś do łapek ?
    • Przez Bartek1231
      Witam mam pytanie z racji że w moim zetorze czeka mnie generalny remont skrzyni biegów pomyślałem czy dałoby radę włożyć skrzynie od zetora Proximy 90. Z wyglądu są takie same a ta z Proximy ma dodatkowo rewers. Czy jest to wgl możliwe i czy będzie wszystko pasować? Dzięki za odpowiedź 
    • Przez massey3085
      Witam  mam taki problem  z moim zetorem gdy pracuje z opryskiwaczem rozlancza mi wom zatrzask sprawdzony  na wodziku rowki pod zatrzask  też ok  
      Czy wymienię ta przesowke która łączy  walki beż wyciągania  kosza  salelit  bo to jest dosyć  długa tuleja  i niewiem czy taka operacja jest możliwa beż dużego rozbierania  ciagnika 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj