Skocz do zawartości

Znalezione na allegro i nie tylko - 2020


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Błąd egr zwykle jest błędem oznaczającym nieodpowiednią masę powietrza. Często w samochodach jest źle interpretowany. Daj my na to toyote w którym błąd zaworu egr oznacza zwykle uszkodzenie przepustnicy. Tutaj jest sprawdzenie stanu zaworu tzn. otwarty/zamknięty. Jeśli będzie bity błąd należy zrobić bajpas: zaślepić otwór kolektora wydechowego, wężem połączyć stronę wejścia zaworu z powietrzem prosto z filtra powietrza przed pomiarem masy i temperatury. Wąż doprowadzający musi być dość mały. To taki chałupniczy sposób, najlepszy to obróbka mapy. A najbardziej profesjonalne jest doprowadzenie zaworu i silnika do stanu oryginalnego. 

Opublikowano (edytowane)
15 godzin temu, griga napisał:

Ale nie wiesz jak przewieźć czy jak kupić. Masz już jakąś upatrzoną. Zmieści się to na klasyczną naczepę czy musi być specjalistyczna

 

Ogólnie nie wiem jak się zabrać za temat. Nie będę ściemniał i powiem po prostu że nigdy nie kupowałem za granicą i nie po drodze jechać mi żeby obejrzeć czy coś.

Spokojnie na klasyczną lawete powinna wejść koparka.

14 godzin temu, krzysztof1987 napisał:

i jak hitachi chodzi 

Za krótko ją mam żeby wydać  rzetelną opinię ale jestem zadowolony. To praktycznie kopia New Hollanda z wyglądu nawet to samo tylko kolor inny. Robiłem trochę na koparce New Holland dlatego padło na Hitachi i zadecydowała też  cena.

Edytowane przez Rolnik_z_Podkarpacia
Opublikowano
zycietoniejebajka1 napisał:

@danielursus3p @Uziu92

Czy po zaślepieniu tego egra, będzie wyrzucało błąd? 

Jedne niby można, inne nie, ten ma kostkę 😭 to chyba nieda rady? 

IMG_20200301_102151.jpg

zależy od sterownika , ale kolega Hubert to dobrze wytłumaczył , sterownik widzi błąd masy powietrza i na tej podstawie stwierdza uszkodzenie EGR

Opublikowano

Z małego doświadczenia wiem że nie marka się liczy tylko stan, jak będziesz miał maszynę nieprecyzyjna i wyruchaną na każdym możliwym przegubie to masz pan pokopane. Remont tego to są zawsze bardzo spore pieniądze. Do tego dochodzi układ jezdny który też tani w remoncie nie jest. Jak zresztą każdy układ w koparce. Jednak to jako właściciel koparki wiesz. Kupując za granicą bez obejrzenia zawsze kupujesz kota w worku, handlarze to nie jest polski wynalazek wszędzie są tak samo uczciwi i łasi na pieniądze. 

Zwykle łańcuszek wygląda tak człowiek gdzieś na miejscu łowi ogłoszenia lokalne i ogląda, przedstawia cenny drugiemu tutaj w Polsce, jak uzbierają odpowiednią ilość maszyn zbiorowo ściągają do kraju. Tutaj maszyny przechodzą selekcje na te które sprzedamy z dużym przebiciem i na te które trzeba przed sprzedażą naprawić. Do napraw używa się najtańszego zamiennika i mechanika na stale na etacie u handlarza. W ten sposób zysk jest odpowiednio duży a maszyny długo nie stoją na placu. Podstawowa zasada takich remontów jest taka: ma zapalić szybko na zimnym a w środku powinno być czysto. 

Opublikowano
1 godzinę temu, hubertb napisał:

Błąd egr zwykle jest błędem oznaczającym nieodpowiednią masę powietrza. Często w samochodach jest źle interpretowany. Daj my na to toyote w którym błąd zaworu egr oznacza zwykle uszkodzenie przepustnicy. Tutaj jest sprawdzenie stanu zaworu tzn. otwarty/zamknięty. Jeśli będzie bity błąd należy zrobić bajpas: zaślepić otwór kolektora wydechowego, wężem połączyć stronę wejścia zaworu z powietrzem prosto z filtra powietrza przed pomiarem masy i temperatury. Wąż doprowadzający musi być dość mały. To taki chałupniczy sposób, najlepszy to obróbka mapy. A najbardziej profesjonalne jest doprowadzenie zaworu i silnika do stanu oryginalnego. 

 

1 godzinę temu, jahooo napisał:

jaki silnik ?

 

1 godzinę temu, hubertb napisał:

Błąd egr zwykle jest błędem oznaczającym nieodpowiednią masę powietrza. Często w samochodach jest źle interpretowany. Daj my na to toyote w którym błąd zaworu egr oznacza zwykle uszkodzenie przepustnicy. Tutaj jest sprawdzenie stanu zaworu tzn. otwarty/zamknięty. Jeśli będzie bity błąd należy zrobić bajpas: zaślepić otwór kolektora wydechowego, wężem połączyć stronę wejścia zaworu z powietrzem prosto z filtra powietrza przed pomiarem masy i temperatury. Wąż doprowadzający musi być dość mały. To taki chałupniczy sposób, najlepszy to obróbka mapy. A najbardziej profesjonalne jest doprowadzenie zaworu i silnika do stanu oryginalnego. 

 

1 godzinę temu, Uziu92 napisał:

zależy od sterownika , ale kolega Hubert to dobrze wytłumaczył , sterownik widzi błąd masy powietrza i na tej podstawie stwierdza uszkodzenie EGRl

Sam egr obecnie nie wykrywa błędu bo jest sprawny i działa.. 

Ale kolektor i odolnie dolot są w fatalnym stanie.. 3 - 5mm nagar ...

 

Silnik 2 ltr tdci 

 

Niedzielna praca w gówno się obraca, urwana swieca 😑

Opublikowano

Ogladam wszystko, co mi wpadnie w oko to do ulubionych. Tu po za budżetem.

A zakup już raczej odłożony w czasie bo czekam na decyzję gościa odnośnie sprzedaży ziemi.

Dodatkowo wydaje mi się że w ciągu 4 miesięcy będzie trochę krajowych używek po prow.

Opublikowano
12 minut temu, logan3512 napisał:

z samochodu jest szerokie i będzie ciężko pchać ja dobrałem że skutera jakieś mniejsze i śmiga a te zwykłe do taczek to są do d*py

bo z samochodu ładuje się dojazdówkę - węższe, ma wyższe ciśnienie i lżej idzie.

dojazdówki są też dobre do siewnika (same opony 15 albo 16)

Opublikowano
38 minut temu, hubertb napisał:

Francuski silnik bije błąd ale kontrolką nie świeci(jeszcze sporo zależy który 2.0). Spora ilość nagaru nie jest sprawką samego zaworu. 

Nie rozumiemy się.. Z egr wszystko wporządku, powodem rozbierania jest spalona  swieca żarowa. 

Ale jak już wszystko na wierzchu to chciałem syfiarza egr zaślepić.. 

Opublikowano

Takie pytanie mam. Czy jest sens założyć interkuler do Farmera w celu zwiększenia mocy? Wiem ,że wiele to nie daje bo jakieś +/- 10%. Tylko kolejna kwestia , interkuler zazwyczaj połączony jest z turbosprężarką. Silnik mmz jak wiadomo jej nie posiada czy taki montaż coś da czy nie? Turba jakoś nie mam odwagi założyć.

Opublikowano

Nie przeczę ale mówię że jeśli jest zaślepiony to bije błąd tylko kontrolką nie świeci może tak;) Tylko jeszcze zależy jaki bo było ich tyle co gwiazd na niebie:D 

Intercooler w naturally aspirated da 10% do szyku ciągnika i -500zł do kieszeni. Jak już chcesz coś robić to dmuchnij jakąś turbawką 0,5 bara na dolnym zakresie. 

Opublikowano
17 minut temu, farmtrac8244 napisał:

Takie pytanie mam. Czy jest sens założyć interkuler do Farmera w celu zwiększenia mocy? Wiem ,że wiele to nie daje bo jakieś +/- 10%. Tylko kolejna kwestia , interkuler zazwyczaj połączony jest z turbosprężarką. Silnik mmz jak wiadomo jej nie posiada czy taki montaż coś da czy nie? Turba jakoś nie mam odwagi założyć.

https://www.google.pl/search?client=opera&q=intercooler+w+silniku+wolnossącym&sourceid=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Opublikowano
25 minut temu, farmtrac8244 napisał:

Takie pytanie mam. Czy jest sens założyć interkuler do Farmera w celu zwiększenia mocy? Wiem ,że wiele to nie daje bo jakieś +/- 10%. Tylko kolejna kwestia , interkuler zazwyczaj połączony jest z turbosprężarką. Silnik mmz jak wiadomo jej nie posiada czy taki montaż coś da czy nie? Turba jakoś nie mam odwagi założyć.

zakładając intercooler do wolnossaka go osłabiasz bo zwiększasz opory dopływu powietrza, chyba że dołożysz turbo, a z tym to można się bawić, tak do 0,5 bara powinien wytrzymać później już zabawa z natryskiem oleju na denka tłoków wzmacnianie układu korbowo-tłokowego itp 

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Podobna zawartość

    • Przez magik503
      Hej
      Chciałbym poznać waszą opinie na temat tego samochodu: http://szukaj.pl.mobile.eu/pojazdy/showDetails.html?id=152997173
      Potrzebuję kupić jakiś samochód do jeżdżenia na uczelnie , mam troszkę daleko o pociągi nie jeżdżą już tak jaki kiedyś..
      Jakie są wasze opinie na temat tego Opla?
    • Przez Marcin821010
      Witam wszystkich,
      Mam pytanie gdzie w przyczepie Autosan D50 z 1990 r.  znajduje się tabliczka znamionowa i numery ramy
    • Przez Gremorg
      Witam, mam pytanie dotyczące obsługi, a konkretnie do czego służą te 3 przyciski w ładowarce Manitou MT 1740 SLT.
      Nie mam do niej instrukcji obsługi, a podczas pracy ciężko zaobserwować aby coś znacznie się zmieniało.
      Dzięki za pomoc i pozdrawiam !


    • Przez Paweł8484
      Witam, Mam problem z ładowarką teleskopową manitou mt1135 rozrusznik kręci ale maszyna nie chce odpalić tak jak by była jakaś blokada. Wyświetla się czerwony trójkąt z wykrzyknikiem. Może ktoś coś wie coś na ten temat

    • Przez Filip98
      Witam serdecznie,  poszukuje kompletną kabinę do kramera 612slx,  czy wiecie może gdzie udało by mi się kupić? Pozdrawiam serdecznie 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v