Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie. Rozsadziło mi blok w C360 - silnik pękł w dwóch miejscach za pompą. Nie chcę wymieniać bloku, bo silnik chodzi super. Możecie mi polecić kogoś kto to skutecznie naprawi?

Opublikowano

to aż taki przymrozek był   wiesz to są skutki jeżdżenia  na wodzie  a duże są szczeliny pękł pionowo czy poziomo  w dolnej części czy górnej  bo może się okazać że po naprawie może nie być  współosiowości 

Opublikowano

Powiem tak.. mam kilka ursusow c360. W dwóch z nich mialem spawane bloki( poprostu takie juz kupilem wiedzac o tym) jeden chodzi tylka z prasa sipma z569/1 i wiem ze nie ma lekko. I tyle lat i nic sie nie dzieje. A zas drugi ma tura i wykorzystywany jest przy pracach na podwórzu  i ciagle mu wywala zawor w tlok. A silnik i byl.osiowany i rozne cuda byly robione. W koncu pomogo wymiana na nowy blok. Wiec to jest tak ze na dwoje babka wróżyła. moim zdaniem mozna sprobowac to zaspawac i czekac efektow

Opublikowano (edytowane)

klej molekularny i po problemie tylko trzeba wyszlifować i odtłuścić naprawiałem blok w t 130 taki był kupiony, pekniety na długości 40 cm pomiędzy płaszczem wodnym a częscią olejową silnika tam gdzie chodzą laski popychaczy to pęknięcie było wewnątrz silnika  w formie litery L dostęp straszny trzeba było wyciągać tuleję klejone z obu stron dość dużo naciete tak że klej się połączył z obu stron razem u mnie sie sprawdziło  trzyma  już dwa lata  a chodzi teraz na płynie a było klejone i odtłuszczane środkami;   https://chester.com.pl/produkt/chester-metal-super/   w okolicy pom który naprawia silnki już ich też nie spawa tylko klei

Edytowane przez macherr
Opublikowano

Tak ale może nieszczelny układ itd, ewentualnie silnik słaby i nie pali jak się nie zaleje ciepła cieczą. 

 

Wytrawny spawacz zrobi tak że nie będzie śladu. Skad jestes?

Opublikowano

Sam też miałem kiedyś w swoim ciągniku podobny problem. W okolicy mamy takiego znachora, który pracował jako spawacz okrętowy fachura jak ta lala. Przywiózł sprzęt, kupił specjalne elektrody, grzał, spawał, pukał stukał i …. lipa. Usmarkał cały blok, wyglądał jak babol, rażący w oczy. Gdybym miał cośtakiego kupić to złamanego grosza bym za to nie dał.  W niektórych miejscach aż przepalił i później uzupełniał. Wynik: operacja się udałą ale pacjent zmarł 😊. Z bloku jak leciało wcześniej, tak leciało tylko po spawaniu już nie wiadomo z którego miejsca. Później jeszcze kleiłem z nacinaniem tak jak opisywał kolega macherr (korzystałem chyba nwet z tego samego kleju) 4       , odtłuszczając wcześniej ale klej po jakimś czasie odchodził i operację trzeba było powtarzać - klej sztywny, blok za to rozszerza się i kurczy podczas pracy. Docelowo zaliczyłe wymianę.

Mój sąsiad przy swojej Reni nauczony moim przykładem szukał innego rozwiązania. Znalazł jakiegoś magika, który przyjechał i naprawił mu silnik bez wyjmowania z ciągnika. Po naprawie nawet śladu nie było jak pomalował blok - gość mówił mi o jakimś szyciu metalu ale nie interesowałem się tym. Jak będziesz chciał to mogę podpytać sąsiada może ma jakiś kontakt to Ci załatwię. W porównaniu do mojego spawacza chylę czoła przed tym drugim. Świetna robota.

Opublikowano (edytowane)

wiem jak to działa na psychikę jak człowiek leje wodę a ona ucieka z bloku (niekoniecznie z miejsc, z których powinna). Zadzwoniłem do sąsiada i powiedział, że robił mu to gość z centralnej Polski - mówił mi o czymś takim jak naprawa metalock.

Daj znać co zrobiłeś z tym swoim fantem.

Edytowane przez tatarak
Opublikowano

za pompą paliwa możesz spawać bez problemu skleić klejem czy nawet dorobić łatę z blachy na wierzch i skręcić śrubami do bloku w dzisiejszych czasach naprawić żeliwny element po pęknięciu to nie problem sam miałem dwa bloki w których korbowód wyszedł bokiem każdego z nich naprawiałem i chodzą do dziś

Opublikowano
20 godzin temu, Pigmei napisał:

Nikita, nie żartuj, ściankę za pompą mozna zaspawać, tam nie ma  sił nośnych, wystarczy spaw czy tam lut  miękki, mosiężny

c-385 - klejone spawane i .... przy termostacie i tak gdzieś ciekło na płynie, wymiana bloku przy najbliższej kapitalce i mam spokój.

Opublikowano

metalock - ciekawie to wygląda, przy żeliwnych odlewach może to być najlepsze z możliwych rozwiązań. Spawanie zmienia strukturę metalu w okolicy spawu ( przeważnie pęka dalej ), klejenie - tu dużo zależy od kleju i samego wykonania ( choć to mocno rozwijająca się branża ), takie łącznie może być naprawdę skuteczne. Takie coś w połączeniu z klejeniem to mogłoby być super.

Wymiana na nowy ( z Azji) w 60-tce może powodować nowe problemy nie znane obecnemu użytkownikowi:)

Opublikowano

dokładnie, spawanie, grzanie, spawanie, grzanie, odpowiednie chłodzenie itp Nam nie wyszło, kogo pytałem to każdy mówił że w ursusie UR2 jeżeli chce jeździć na płynie prędzej czy później pęknie obok. Kupiłem używany blok-osiowanie + nowe komplety i chodzi.

Opublikowano

Żaden spawacz nie jest cudotwórcą a opisywane wyżej metody są jakimś tam półśrodkiem. Spawacz pospawa, ale to nie jego wina że zmieni się struktura metalu, i żadne tam grzanie palnikiem tego nie przywróci - a jeśli chcesz wiedzieć dlaczego to poczytaj o właściwościach odlewów z żeliwa. 

Opublikowano

  No gwarancji 100% nikt nie da, to fakt, bo może być równie dobrze skaza w spawie i ciekło będzie,

ale co się ryzykuje,  zepsutego nie szkoda jak naprawa  nie wypali.

Opublikowano

Żaden nie jest cudotworca, to prawda. Aczkolwiek dalej stoję przy swoim że liczą się umiejętności i know how.  Beznadziejnych przypadków nie da się uratować, ale są sprawy z którymi da się uratować sytuacje. 

 

Takie moje zdanie  ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adasko987
      co zrobić żeby nie grzała się 60.panewki główne nowe,korbowodowe nowe,pierścienie nowe,głowice po regeneracji.Czy może być zużyta pompa wody lub zawalona brudem chłodnica proszę pomóżcie bo tu już niedługo sianokosy a ciągniki można powiedzieć niesprawny
    • Przez wojtasn
      Witam 
      Czy to jest blok silnika c355 był w ostrowku ale ma pompę od zetora 
       




    • Przez grzegorz0378
      ile powinna wystawac tuleja z bloku silnika.?
    • Przez Tadeusz1212
      Duzo jest roboty zeby wymienić uszczelka pod głowica w Ursusie C-360 ??? Pobawić sie samu czy lepiej dać do mechanika ??? Musze wymienić bo olejek zaczyna lecieć jeszcze nie wydmuchuje ale czym prędzej tym lepiej.
    • Przez lukano
      Witam co moze byc kopcenia na białawo pompa była robiona wtryskiwacze tez silnik włanie sie skonczył docierac wymieniłem filtr powietrza na nowy i niewiedziałem ile wlac oleju czy zbyt wysoki poziom oleju w filtrze moze byc skutkem kopcenia???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v