Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam problem przy podłączeniu alternatora wzamian pradnicy w c360. A mianowicie jakos czas temu zostala zmieniona instalacja na nowa ale z pradnica. Dzis po zmianie na altermator i przy próbie podłączenia plusa alternatora na plus rozrusznika robi sie zwarcie podpowie moze ktoś jak to ogarnąć 

nowy-alternator-ursus-c330-c330-jubana-oryginal-476624530.jpg

Opublikowano (edytowane)

Podłącz wzbudzenie alternatora, odpal ciagnik, ale nie podłącza kabla od ladowania i zobacz czy na nim od jest +. Kontrolka albo nawet zwykła zarowka

Edytowane przez Bzyk333
Opublikowano

Musisz przerobic delikatnie instalacje. Regulator od pradnicy (pa puszka) już nie będzie potrzebna. Zamiast tego idą 3 kable. Jeden na kontrolne tak jak mówisz, drugi od stacyjki (prąd wzbudzenia) I trzeci to ladowanie 

Opublikowano

Jeśli iskrzy podczas podłączania plusa (czerwonu przewód ) , to masz zwarcie w mostku prostowniczym alternatora lub masz plus na masie ciągnika . Zakładam że podłączałeś przewody na wyłączonym silniku , w przeciwnym wypadku , iskrzenie może wynikać z dużego prądu ładowania ( mocno rozładowany akumulator )

Opublikowano

Na masie jest minus plus idzie na rozrusznik. Podłączyłem na zgaszonym silniku, plus od aku odpialem od rozrusznika i stykajac czerwony od altwrnatoea iskrzy. Wywaliłem regulator przewody zaizolowane. 

Opublikowano

Do pradnicy były podlaczone tylko dwa przewody. Moze tu cos jest nie tak 

W sobotę przyjedzie znajomy elektryk opisze co bylo nie tak i w czym tkwil problem  sam tego nie ogarnę. Dziki ze podpowiedzi 

Opublikowano

Jest też możliwe że akumulator został przebiegunowany , ale sam by tego nie zrobił ( ktoś musiał by tam majstrować wcześniej ). Dla pewności należałoby sprawdzić polaryzację akumulatora .

Opublikowano
4 godziny temu, Bzyk333 napisał:

Musisz przerobic delikatnie instalacje. Regulator od pradnicy (pa puszka) już nie będzie potrzebna. Zamiast tego idą 3 kable. Jeden na kontrolne tak jak mówisz, drugi od stacyjki (prąd wzbudzenia) I trzeci to ladowanie 

przypadkiem ten ze stacyjki nie idzie przez kontrolkę na wzbudzenie ?

Opublikowano
15 minut temu, tommmek napisał:

Coś tam było że przez żarówkę ileś tam amper na wzbudzenie. Ni ma tu elektryka??

Ze stacyjki-przez kontrolkę(szeregowo) do alternatora na wzbudzenie.Czerwony przewód do plusa-czyli do rozrusznika-nic ne powinno iskrzyć. PS-morze być alternator od C-330M jakoś zamieszany.W tych modelach-lecz nie we wszystkich + szedł na masę.

Opublikowano (edytowane)

Ja u siebie w c330 mialem na 3 kable, ladowanie, wzbudzenia że stacyjki i chyba kontrolka albo masa ( już nie pamietam). Ale dałem tylko wzbudzenia prosto że stacyjki i latał aż miło 

Edytowane przez Bzyk333
Opublikowano

Jubana nie taki chinol zakladaja do wszystkich taki..coś s musi być w instalacji przy stacyjce pogrzebane nie chce tego ruszac w sobotę się wyjaśni. 

2 godziny temu, marekkasprzak napisał:

Ze stacyjki-przez kontrolkę(szeregowo) do alternatora na wzbudzenie.Czerwony przewód do plusa-czyli do rozrusznika-nic ne powinno iskrzyć. PS-morze być alternator od C-330M jakoś zamieszany.W tych modelach-lecz nie we wszystkich + szedł na masę.

Dzwoniłem do sklepu specjalnie sie dopytać czy nie dali przez pomylke do c330 bo wiem ze tam plus jest na mase. Ale gosc twierdzi ze do 60tki 

Opublikowano

Praktycznie plus na masę w Ursusach  zakończył się na etapie stosowania prądnic. Nawet C 330M wyposażone w światła awaryjne miały minus na masie, więc jakiekolwiek pomieszanie alternatorów jest nierealne, co najwyżej mocowanie lub  koło pasowe może być nieodpowiednie. Samo podłączenie alternatora nie jest trudne , jak koledzy wyżej to przedstawili, przy wykorzystaniu "starych " przewodów trzeba jedynie odłączać przewody od starego regulatora napięcia. Przyczyną może być też  majstrowanie przy przewodach w czasie pracy alternatora - odłączenie od akumulatora ( możliwość uszkodzenia diod , uszkodzenia regulatora ).

Opublikowano (edytowane)

Tak jak pisałem jak znajde przyczynę to opiszę. Założona nowa instalacja pod alternator, problem dalej tkwi przy próbie podłączenia plusa na rozrusznik wali zwarcie. Więc szukamy dalej. Wziąłem aku do sprawdzenie, co sie okazało przebiegunowal się ktoś źle podkaczyl klemy przy ładowaniu. Ogarniam aku i sprawdzam czy wszystko będzie ok. 

Edytowane przez Mario8610

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v