Skocz do zawartości

URSUS C360 zamiana na C385


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wjeżdżam i nic się nie dzieje, tylko trzeba umieć jeździć, z napędem nic się nie dzieje, bo potrzebuje jeszcze raz taki promień skrętu, nie kręć tak ostro to nic dziać się nie będzie.

Opublikowano

Jak jest mokro na wiosnę to i 200 koni 4x4 ulgnie. Ale tu nie o to chodzi traktor ma służyć głównie do wybierania obornika, rozładunku/załadunku nawozów, zwożenia beli. Może w przyszłym roku będzie też pracować z paszowozem

Opublikowano
22 minuty temu, Sylwekx25 napisał:

Wjedź sobie na VI klase na świeżej orce ciągnikiem bez napędu z ciężkim przodem to zobaczysz jak się fajnie przednimi kołami na uwrociu ryje i pcha groble ziemi...

Można balony założyć na przód? A no można. Można hamować jednym kołem? A no można. Ojciec obrabiał hektary przez 30 lat bez napędu? A no obrabiał.

Opublikowano

Można chodzić za końską dupą ano można... ekologicznie i tanio. Ja wyraziłem swoje zdanie i to nie wyssane z palca tylko oparte na własnych doświadczeniach. Autor wątku zrobi jak zechce , ja sumienie mam czyste.

Opublikowano
1 minutę temu, Sylwekx25 napisał:

Można chodzić za końską d*pą ano można... ekologicznie i tanio. Ja wyraziłem swoje zdanie i to nie wyssane z palca tylko oparte na własnych doświadczeniach. Autor wątku zrobi jak zechce , ja sumienie mam czyste.

Dodaj jeszcze, zbyt małym doświadczeniem.   :P   :D

Opublikowano

Nikt nie mówi że ma same plusy, ale większości nie jest potrzebny ciągnik 4x4, dzisiaj jest taka moda na 4x4, zwłaszcza u chłopców, których tak naprawdę nie stać na taki ciągnik, no i potem komornik go zabiera.    :P 

Opublikowano
Przed chwilą, Sylwekx25 napisał:

Dobra dobra , to teraz pora się zastanowić po kiego grzyba produkują ciągniki z przednim napędem i po co tyle ludzi zmieniając ciągnik wybiera 4x4? skoro bez napędu ma same plusy?

4x4? Raczej 4x3 bo mało który budżetowy ciągnik ma blokadę przedniego mostu. Przód ma swoje plusy i minusy, nie każdy go potrzebuje bo ciągniki spełniają w gospodarstwie różne role. 

Opublikowano

Mój z napędem ma blokowany przód więc faktycznie nie mam problemu z nieciągnącym jednym kołem jak potrzeba jechać na blokadzie. Wiem ,że różni są ludzie ale jeśli chodzi o ciągnik pomocniczy i do ładowacza to po prostu 80-tka średnio pasuje do tej roli.

Opublikowano

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Opublikowano (edytowane)
43 minuty temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Tak jak już pisałem, MTZ najmniej nadaje się do Tur'a głównie ze względu na słabe połączenie silnik-skrzynia co kończy się pękniętą skrzynią obok rozrusznika.  Druga sprawa że most stożkowy sam w sobie ma problemy z przeniesieniem napędu a co dopiero z dodatkowym obciążeniem.

Edytowane przez bears
Opublikowano

Nie przeczę gdyż nie jeździłem mtz-tem z turem. Dodam tylko ,że gdy kupowałem 80-tke to szczerze odradzali mi to starzy użytkownicy tych ciągników , ale jednak kupiłem... ze względu na naprawdę dobry stan , nie pochodzi z pgr-u bo była świeżo sprowadzona z zachodu , tylne opony radialne i prawie jak nowe a kosztowała tyle co średnia c360. Wysoka awaryjność i równie wysokie spalanie przed tym mnie przestrzegano , póki co się to nie sprawdziło , jedyne mankamenty to ten przód przy dużej wadze samego traktora jak już pisałem wcześniej no i silnik do dynamicznych też nie należy dlatego moim zdaniem jako pomocniczy lepiej wypada ciągnik lżejszy.

Opublikowano
bears napisał:

43 minuty temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Tak jak już pisałem, MTZ najmniej nadaje się do Tur'a głównie ze względu na słabe połączenie silnik-skrzynia co kończy się pękniętą skrzynią obok rozrusznika.  Druga sprawa że most stożkowy sam w sobie ma problemy z przeniesieniem napędu a co dopiero z dodatkowym obciążeniem.

A g**no prawda że pęka korpus, z iloma mtzetami się nie spotkałem nie było żadnego pęknięcia, pozatym jak dbasz tak masz. Co do stożka fakt nie jest to najtrwalsze połączenie ale stożki się psują tylko i wyłącznie przez złe złożenie a jeszcze częściej przez tuleje, dokładniej jest lichy kołnierz, wystarczy założyć wzmocniony i koniec problemów

Opublikowano

 

51 minut temu, pWnedMTZ napisał:

g**no prawda że pęka korpus, z iloma mtzetami się nie spotkałem nie było żadnego pęknięcia

No tak, kolega jest wyrocznią i jak nie widział to znaczy że tak nie ma.

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Gdybym ja miał dac 20k to już wolał bym kupić ładowarkę teleskopowa.

 

Polecam model JCB 525. Sam kupiłem taka 7 lat temu za 30k z krokodylem i łyżką do sypkich. Ładowarka bez zbednej elektroniki, na silniku perkins 4. 

 

Nie ma żadnego porównania jeśli chodzi o tura i ładowarkę 

 

Co oczywiście nie zmienia faktu, że ładowarka nie spełni funkcji lekkiego traktora...

Edytowane przez plati
Opublikowano

@extrabykcoś kiedyś mówił o 80 albo 12 na kołach od bizona i przednich od stara wojskowego i to podobno nie toneło ani na mokrych łąkach ani na piachu. 80 nad MTZ ma napewno ta przewagę że ma biegi ułożone "normalnie" 

Byku wypowiedz się. 🐃

Opublikowano

Fakt na kołach od stara 66 powinno być lepiej , sam nad tym myślałem do zt300 gdy jeszcze nim wszystkie ciężkie roboty w polu robiłem... Bo przednie koła w tym ciągniku to jeszcze większa pomyłka niż w 80.

Opublikowano

  

10 godzin temu, pWnedMTZ napisał:
12 godzin temu, bears napisał:

 

12 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Tak jak już pisałem, MTZ najmniej nadaje się do Tur'a głównie ze względu na słabe połączenie silnik-skrzynia co kończy się pękniętą skrzynią obok rozrusznika.  Druga sprawa że most stożkowy sam w sobie ma problemy z przeniesieniem napędu a co dopiero z dodatkowym obciążeniem.

 

A g**no prawda że pęka korpus, z iloma mtzetami się nie spotkałem nie było żadnego pęknięcia, pozatym jak dbasz tak masz. Co do stożka fakt nie jest to najtrwalsze połączenie ale stożki się psują tylko i wyłącznie przez złe złożenie a jeszcze częściej przez tuleje, dokładniej jest lichy kołnierz, wystarczy założyć wzmocniony i koniec problemów

Też widziałem pękniętą obudowę,da się zauważyć że przyczyną jest krótka rama tura która kończy się zaraz na łączeniu silnik-skrzynia,dano dwa otwory na jej początku,czyli na środku ciągnika kończy się rama,i ciągnik łamie z ciężarem tura 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez mlody_rollo
      Witam chciałbym się dowiedzieć jak mógłbym zacząć  rolnictwo siejąc zboze mam:ursus c-360 Pług 3 skibowy LEJEK  Opryskiwacz Kultywator Brony  i przyczepę 4,5t
      I mieszkam w Lubuskim nie mam nic innego do powiedzenia 
      Dziękuję za odpowiedź 
    • Przez Zoy
      Witam. Jakiś czas temu zakupiłem używanego tura do C-330. 
      po zakupie przystąpiłem do montażu i ogólnie wszystko szło bezproblemowo aż do momentu montażu poprzeczy trzymających wysięgniki ramienia z wspornikiem przedniej belki. Po założeniu poprzecza na wysięgnik to ta flansza, którą przykręca się do wspornika wydaje się przesunięta w przód tak jakby te poprzecza były zbyt długie. I teraz pytanie czy te poprzecza skracać czy popuścić te dwie śruby wysięgnika i na sztywno to wszystko skręcić. Bo jak popuszczę te wysięgniki to myśle ze będę w stanie to naciągnąć ale kwestia czy można tak zrobić aby w przyszłości nic nie strzeliło od naprezen 
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w Ursus 7524 jaka przyczyna? Czy ktoś miał już taki przypadek i jak sobie z tym poradził?
    • Przez Antoszko
      Nie działa obrotomierz w ursus 7524
    • Przez 60tka
      Witam mam problem z 60tką zacznijmy od początku. Czyściłem filtry powietrza razem z miską w filtrze ropą i pod moją nieuwagę ojciec wlał tą brudną ropę do baku i ciągnik od tego czasu zaczął przerywać. Wymieniłem filtry palowa na nowe stare paliwo spuściłem i płukałem bak odstojnik czysty paliwo dochodzi nie ma nieszczelnosci pompka zasilająca sprawna słychać przelew. Zdejmowałem wąż od filtra powietrza nic sie nie zmieniło zalałem srodek do czyszczenia wtrysków i poprawilo sie ale to nie było jeszcze to dałem ciągnik do mechanika mechanik zdemontował pompę wyczyścił ją w środku i wymienił jakąś sprężynę bo była pęknięta nie wiem jaką ciągnik przestał przerywać ale nadal gaśnie gdy chce sie ruszyć na jałowych obrotach np. Przy ruszeniu z 2 qlbo 3 ciągnik przygaśnie a na 4 potrafi zgasnąć. Ma moc nie przerywa tylko jakby od dołu go dławi a poniżej 800obr strasznie nie równo chodzi co myślicie to pompa do regeneracji czy wtryski do regulacji lub końcówki do wymiany 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v