Pynio

URSUS C360 zamiana na C385

Polecane posty

Gość   
Gość

Wjeżdżam i nic się nie dzieje, tylko trzeba umieć jeździć, z napędem nic się nie dzieje, bo potrzebuje jeszcze raz taki promień skrętu, nie kręć tak ostro to nic dziać się nie będzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pynio    0

Jak jest mokro na wiosnę to i 200 koni 4x4 ulgnie. Ale tu nie o to chodzi traktor ma służyć głównie do wybierania obornika, rozładunku/załadunku nawozów, zwożenia beli. Może w przyszłym roku będzie też pracować z paszowozem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
22 minuty temu, Sylwekx25 napisał:

Wjedź sobie na VI klase na świeżej orce ciągnikiem bez napędu z ciężkim przodem to zobaczysz jak się fajnie przednimi kołami na uwrociu ryje i pcha groble ziemi...

Można balony założyć na przód? A no można. Można hamować jednym kołem? A no można. Ojciec obrabiał hektary przez 30 lat bez napędu? A no obrabiał.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5585

Można chodzić za końską dupą ano można... ekologicznie i tanio. Ja wyraziłem swoje zdanie i to nie wyssane z palca tylko oparte na własnych doświadczeniach. Autor wątku zrobi jak zechce , ja sumienie mam czyste.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
1 minutę temu, Sylwekx25 napisał:

Można chodzić za końską d*pą ano można... ekologicznie i tanio. Ja wyraziłem swoje zdanie i to nie wyssane z palca tylko oparte na własnych doświadczeniach. Autor wątku zrobi jak zechce , ja sumienie mam czyste.

Dodaj jeszcze, zbyt małym doświadczeniem.   :P   :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5585

Dobra dobra , to teraz pora się zastanowić po kiego grzyba produkują ciągniki z przednim napędem i po co tyle ludzi zmieniając ciągnik wybiera 4x4? skoro bez napędu ma same plusy?


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

Nikt nie mówi że ma same plusy, ale większości nie jest potrzebny ciągnik 4x4, dzisiaj jest taka moda na 4x4, zwłaszcza u chłopców, których tak naprawdę nie stać na taki ciągnik, no i potem komornik go zabiera.    :P 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
Przed chwilą, Sylwekx25 napisał:

Dobra dobra , to teraz pora się zastanowić po kiego grzyba produkują ciągniki z przednim napędem i po co tyle ludzi zmieniając ciągnik wybiera 4x4? skoro bez napędu ma same plusy?

4x4? Raczej 4x3 bo mało który budżetowy ciągnik ma blokadę przedniego mostu. Przód ma swoje plusy i minusy, nie każdy go potrzebuje bo ciągniki spełniają w gospodarstwie różne role. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5585

Mój z napędem ma blokowany przód więc faktycznie nie mam problemu z nieciągnącym jednym kołem jak potrzeba jechać na blokadzie. Wiem ,że różni są ludzie ale jeśli chodzi o ciągnik pomocniczy i do ładowacza to po prostu 80-tka średnio pasuje do tej roli.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

A który się nadaje? Żaden ciągnik nie ma nawet polotu do dedykowanych ładowarek...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5585

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543
43 minuty temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Tak jak już pisałem, MTZ najmniej nadaje się do Tur'a głównie ze względu na słabe połączenie silnik-skrzynia co kończy się pękniętą skrzynią obok rozrusznika.  Druga sprawa że most stożkowy sam w sobie ma problemy z przeniesieniem napędu a co dopiero z dodatkowym obciążeniem.

Edytowano przez bears

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5585

Nie przeczę gdyż nie jeździłem mtz-tem z turem. Dodam tylko ,że gdy kupowałem 80-tke to szczerze odradzali mi to starzy użytkownicy tych ciągników , ale jednak kupiłem... ze względu na naprawdę dobry stan , nie pochodzi z pgr-u bo była świeżo sprowadzona z zachodu , tylne opony radialne i prawie jak nowe a kosztowała tyle co średnia c360. Wysoka awaryjność i równie wysokie spalanie przed tym mnie przestrzegano , póki co się to nie sprawdziło , jedyne mankamenty to ten przód przy dużej wadze samego traktora jak już pisałem wcześniej no i silnik do dynamicznych też nie należy dlatego moim zdaniem jako pomocniczy lepiej wypada ciągnik lżejszy.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pWnedMTZ    68
bears napisał:

43 minuty temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Tak jak już pisałem, MTZ najmniej nadaje się do Tur'a głównie ze względu na słabe połączenie silnik-skrzynia co kończy się pękniętą skrzynią obok rozrusznika.  Druga sprawa że most stożkowy sam w sobie ma problemy z przeniesieniem napędu a co dopiero z dodatkowym obciążeniem.

A g**no prawda że pęka korpus, z iloma mtzetami się nie spotkałem nie było żadnego pęknięcia, pozatym jak dbasz tak masz. Co do stożka fakt nie jest to najtrwalsze połączenie ale stożki się psują tylko i wyłącznie przez złe złożenie a jeszcze częściej przez tuleje, dokładniej jest lichy kołnierz, wystarczy założyć wzmocniony i koniec problemów

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bears    543

 

51 minut temu, pWnedMTZ napisał:

g**no prawda że pęka korpus, z iloma mtzetami się nie spotkałem nie było żadnego pęknięcia

No tak, kolega jest wyrocznią i jak nie widział to znaczy że tak nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105
8 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Gdybym ja miał dac 20k to już wolał bym kupić ładowarkę teleskopowa.

 

Polecam model JCB 525. Sam kupiłem taka 7 lat temu za 30k z krokodylem i łyżką do sypkich. Ładowarka bez zbednej elektroniki, na silniku perkins 4. 

 

Nie ma żadnego porównania jeśli chodzi o tura i ładowarkę 

 

Co oczywiście nie zmienia faktu, że ładowarka nie spełni funkcji lekkiego traktora...

Edytowano przez plati

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość

@extrabykcoś kiedyś mówił o 80 albo 12 na kołach od bizona i przednich od stara wojskowego i to podobno nie toneło ani na mokrych łąkach ani na piachu. 80 nad MTZ ma napewno ta przewagę że ma biegi ułożone "normalnie" 

Byku wypowiedz się. 🐃

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Sylwekx25    5585

Fakt na kołach od stara 66 powinno być lepiej , sam nad tym myślałem do zt300 gdy jeszcze nim wszystkie ciężkie roboty w polu robiłem... Bo przednie koła w tym ciągniku to jeszcze większa pomyłka niż w 80.


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Kupujesz felgi do balonow od przyczepy i zakładasz opony od koparko-ładowarki i po problemie 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alamo    1514

  

10 godzin temu, pWnedMTZ napisał:
12 godzin temu, bears napisał:

 

12 godzin temu, Sylwekx25 napisał:

Jako użytkownik 80-tki i 60-tki jako ciągników pomocniczych , na dzień dzisiejszy kupując taki ciągnik w kwocie powiedzmy do 20 tys postawiłbym jednak na mtz-ta 82 nawet w małej kabinie , ze względu na jaki taki przedni napęd , większy prześwit , większą ilość przełożeń i wyższą prędkość na drodze. Pozatym mtz podobno mniej pali w takich lżejszych pracach , aczkolwiek na spalanie 80-tki też nie mogę narzekać , nie jest to smok jak niektórzy mówią.

Tak jak już pisałem, MTZ najmniej nadaje się do Tur'a głównie ze względu na słabe połączenie silnik-skrzynia co kończy się pękniętą skrzynią obok rozrusznika.  Druga sprawa że most stożkowy sam w sobie ma problemy z przeniesieniem napędu a co dopiero z dodatkowym obciążeniem.

 

A g**no prawda że pęka korpus, z iloma mtzetami się nie spotkałem nie było żadnego pęknięcia, pozatym jak dbasz tak masz. Co do stożka fakt nie jest to najtrwalsze połączenie ale stożki się psują tylko i wyłącznie przez złe złożenie a jeszcze częściej przez tuleje, dokładniej jest lichy kołnierz, wystarczy założyć wzmocniony i koniec problemów

Też widziałem pękniętą obudowę,da się zauważyć że przyczyną jest krótka rama tura która kończy się zaraz na łączeniu silnik-skrzynia,dano dwa otwory na jej początku,czyli na środku ciągnika kończy się rama,i ciągnik łamie z ciężarem tura 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sumek666    5084
15 godzin temu, Bartek933 napisał:

Mówisz o uprawie?

Tak. Dodam dla jasności nie ja to mierzyłem tylko wujek bo za mojego urzędowania 60tka stoi popsuta. 


 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
plati    105

Możliwe, bo tempo orki c385 z czterema skibami, a tempo orki c360 z trzema jest nieporównywalne. 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez adikpl1
      Chyba Ursus zostanie do końca rozsprzedany :angry:


      Aż się serce kraja co te skur... zrobili:
      ZPC URSUS
    • Przez Pawel197890
      Witam...Mam problem z C 385 nie wyłącza womu ...Panowie co może być za przyczyną.
    • Przez adikpl1
      Silnik powstały z uwielokrotnienia S-312 (w C-325)
      Dane techniczne które znalazłem:
      moc: 58 KM przy 2000 obr/min
      ciężar: 403 kg
       
      Wspomniano o nim w książce XX lat produkcji ciągnków w Polsce Ludowej Zakłady Mechaniczne Ursus 1893-1967 na 41 stronie.
       
      Czy wiecie coś więcej o tym silniku???
       
      Na stronie 43 pisze że Polska utrzymując produkcję ciągników Ursus C-328 zrezygnowała z uruchomienia produkcji następnych ciągników z rodziny Ursusów i przyjęła do własnej produkcji ciągnik Zetor 4011.
       
      Czyli były jeszcze inne prototypy oprócz tych z rodziny U (U 710-U 310)???
    • Przez Kamil_N
      Witam,
      zabrałem się za wymianę oleju i okazało się, że do korka miski olejowej mam przyklejone 3 kawałki metalu jak na zdjęciach, jakiś pomysł co to może być zanim ściągnę miskę?
       
      Z góry dziękuję za odpowiedzi



    • Przez Jasioodtraktora
      Witam. We wcześniejszym forum miałem problem ze szczelnością zaworu hamulca pneumatycznego w c330 i ktoś polecił mi kupić zestaw uszczelnień, ale jak rozebrałem mój zawór to tam nie ma miejsca na takie uszczelki chyba że ja nie wiem gdzie to wsadzić. Proszę o pomoc.
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj