Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Wcześniej działało, z tym że przejechałem tym kombajnem do domu po drodze 50km i już zgłaszało błąd. Na obu wałach wytrząsaczy nie ma i nigdy nie było czujników z tego co wiem. Nie jest to nowy nabytek więc wiem, że działało. Na szczęście kosi jak należy i pomijając upierdliwy komunikat dokończę żniwa i będę sprawdzał na spokojnie.

Opublikowano (edytowane)
Dnia 18.07.2019 o 10:23, WiesiekTraktorzysta napisał:

Sprawdziłem przekaźniki nad wytrząsaczami i są sprawne, masa do nich też dochodzi. Sprawdzane wg. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1317370.html. Kable połączone bezpośrednio nie eliminują błędu. Jakiś duperel, zobaczymy czy zniknie po obciążeniu na polu, na razie odłączyłem brzęczek w kabinie. Może też być poślizg na pasach załączających.

Można zapytać jak odłączył Pan brzęczzyk w kabinie? Bo u mnie ktoś to  odłączył ale Ja dla bezpieczeństwa znów bym załączył . 

@peugeot : Nie wiem jak sprawdzić czujnik strat na sitach. Po uruchomieniu młocarni zegar sie porusza ale potem brak reakcji, na klawiszach chodzi ok. tu link do zdjęcia i opis problemu:    link  . Jak sprawdzić ta belke czujnika strat na sitach? Są tam 3 przewody. MAm do dyspozycji zwykły miewrnik. Prosze o poradę. 

Edytowane przez Marl
Opublikowano
34 minuty temu, Marl napisał:

Można zapytać jak odłączył Pan brzęczzyk w kabinie? Bo u mnie ktoś to  odłączył ale Ja dla bezpieczeństwa znów bym załączył . 

https://partscatalog.deere.com/jdrc/sidebyside/equipment/79266/referrer/navigation/pgId/140688769 element 6 ma podłączanie od strony przekaźników, powinien być czarny wtyk zespolony dwu-pinowy do połączenia, prawdopodobnie to jest "piszczałka" chociaż nie wiem w 100%, po odłączeniu zamilkło.

  • Thanks 1
Opublikowano

Sprawdź zasilanie czujnika , jest ono wspólne dla wszystkich czujników strat ( można je porównać z tym na sprawnych czujnikach ). Trzeci przewód to sygnał , tam pojawiają się impulsy elektryczne po każdym lekkim uderzeniu np. długopisem . Oczywiście przewody i złącza to na początek .

  • Thanks 1
Opublikowano (edytowane)

@peugeot : sprawdziłem te kable, o dziwo w każdym z 3 kabli podczas pracy młocarni wystepuje napięcie ( obecnośc prądu ). Teraz znowu nie reaguje zegar w kabinie. No juz nie wiem o co chodzi. To raczej nie do naprawienia, chyba ze wiecie jak sprawdzić belke czujnika stat sit. Kiedyś była uszkodzona wiązka kabli ( było zwarcie )nad zbiornikiem paliwa, aj kupiłem kabel 25x1 i wyprowadziłem od nowa. Kable były ponumerowane, starałem sie wszystko zgodnie z oryginałem zrobić. Wszystko działa z elektryki na tyle ( światła, brzeczyk cofaniam oswietlenie hedera ) i czujniki na klawiszach... Tylko od sit nie działa. 

@WiesiekTraktorzysta : u mnie odpiete sa kable od tego elementy nr 6, szukałem tych kabli ale nie zlokalizowałem. 

Dziekuje Panowie za porady, jednak to trudny temat do ogarniecia. 

Edytowane przez Marl
Opublikowano

@robert199411 : schematu nie mam. poruszaj wtyczkami od podłokietnika. Prawdopodobnie coś przegryzło kable idące w podłoże, jest wziernik na zewnątrz kabiny. Trzeba odkrecić 4 sróbki z boku kabiny i widac wszystko. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez RolnikMat
      Zainteresował mnie ten model kombajny marki JOHN DEERE. Czy moglibyście mi powiedzieć co nieco o nim. Jakieś dane techniczne chodzi mi tu o moc silnika, masę kombajnu, cena, awaryjność. Proszę nie dawać linków z przekierowaniem na 1450 cws.
    • Przez mikolaj12345678
      Witam szukam schematu elektryki kombajnu john deere 1072 1075
    • Przez poderwa
      Witam-po odpaleniu kombajnu nie działają żadne przełączniki od hydrauliki, to znaczy że nie mogę podnieść hederu ani załączyć młocarni itp. Ładowanie akumulatora gaśnie, gdzie szukać awarii ?
    • Przez damianus2222
      Witam mam pytanie do użytkowników kombajnów John Deere 1450 /1470 lub innych którzy mieli podobny problem. 
      Mam problem tego typu że, kombajn rano jest czyszczony obsługa codzienna na tip top jadę w pole kosze od 11 do ok 17/18 te 6/7 godzin i zaczyna mi się zapalać kontrolka powietrza dolotowego czyli żółta kontrolka świec żarowych, nad głową zapalają się 2 diody czerwona i żółta, gdy zejdę obrotami na 2 zakres gaśnie ujade kawałek indie znów zapala... Kody błedow to spn 1569, 1078, 1077 a fmi 31. Nie wiem w czym leży przyczyna, dodam że filtr powietrza jest nawet w ciągu dnia czyszczony tak po 5 godzinach . Proszę o pomoc lub rady 
    • Przez LulaszRol
      Witam posiadam kombajn 2254 ,miałem problem z ładowaniem po włączeniu świateł gubił ładowanie ale nie zawsze wymieniłem nawet alternator i prawie wykończyłem akumulatory, nie mówiąc wyłączającej się młocarni bo nie było odpowiedniego napięcia w instalacji. 
      Szukałem przyczyny dosyć długo jedynie na co się napotkałem grzebiąc to że po odłączeniu przewodów z D+ (wzbudzenie) było na nich napięcie 6,5V, sprawdziłem do kąd idą te przewody jeden prowadzi do kontrolki a drugi jest dla mnie zagadką  bo idzie do skrzynki pod silnikiem a tam połączony jest do przekaźnika k45 odpowiadającego za alarm biegu wstecznego, jedno z drugim nie ma nic wspólnego, przewód D+ wchodzący do przekaźnika otwiera (lub po prostu przechodzi) i wychodzi masą przez to jest spadek napięcia na wzbudzeniu po odłączeniu przekaźnika napięcie to okolice 12V. Czyli wszystko porządku 
      Na razie mam ładowanie na światłach również, zamontuje jeszcze woltomierz w kabinie.  Ciekami mnie ten dodatkowy przewód D+ czy ktoś pomylił się w fabryce ? wygląda jak te oryginalne przewody  czy może do czegoś to jest?
       
      Stąd moje pytanie do posiadaczy takich kombajnów czy też macie dwa niebieskie cienkie przewody wychodzące z D+ na śrubce m5 przy alternatorze?
       
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v