News
WiesiekTraktorzysta

JD 2258-Świecąca kontrolką wytrząsaczy.

Polecane posty

Witam.

Po załączeniu młocarni i hedera pali się kontrolka od wytrząsaczy łącznie z sygnałem dźwiękowym. Czujniki przejrzane, nie działa również ich odłączenie. Przekaźniki sprawdzone, bezpieczniki też.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    22

Sprawdź co będzie jak zewrzesz kabelki od czujnika. Czy przy czujniku jest blaszka z magnesem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jest blaszka z magnesem, nie dotyka.

Przy całkowicie odłączonych 3 czujnikach z blaszką wyświetla dodatkowo kontrolkę zapchania. 

Gdzie jest czujka z linku https://partscatalog.deere.com/jdrc/sidebyside/equipment/79266/referrer/search/pgId/11578460 ?, to może coś z szybkością wału wytrząsaczy? 

Edytowano przez WiesiekTraktorzysta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

peugeot    75

Tam są chyba 3 czujniki zapchania połączone szeregowo i zasilają przekaźnik k6 . Czujnik z linku to czujnik awari napędu , a te z blaszką to czujniki zapchania .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

To wiem, ale czy coś jeszcze jest na wałach wytrząsaczy? Z tym, że nie pali się kontrolka zapchania (pali się wyłącznie przy odłączonych tych trzech czujnikach), a kontrolka wytrząsaczy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    22

Ostatniego nie rozumiem, ale czujniki najprawdopodobniej pracują jako normalnie zwarte. Jak się zapcha, słoma dociska magnes do czujnika, czujnika otwiera obwód i jest komunikat o błędzie. Sprawdź dobrze połączenia elektryczne przewód-czujnik oraz sam czujnik. Czy normalnie jest zwarty, czym magnes go otwiera? No i zewrzyj kabelki od czujnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    75

Może to czujnik obrotów na tym dodatkowym " trzepaku " nad wytrząsaczami , ale od tego jest inna kontrolka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki21    22

No to rzeczywiście chyba bardziej od obrotów. Podstawa przeczyścić styki i wszystko wokół czujnika. Odległość pomiędzy czujnikiem a kołem jest OK. Przy wyłączonym silniku, załączonym zapłonie i załączonych napędach świeci się dioda w czujniku prędkości? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Tylko że tych czujników nie mogę znaleźć na wałach wytrząsaczy. Na reszcie wałów są albo czujniki szybkości, albo zbliżeniowe. Nawet na mechanicznej sieczkarni jest z tym że odłączony bo się wyrobił "wcisk" załączania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Sprawdziłem przekaźniki nad wytrząsaczami i są sprawne, masa do nich też dochodzi. Sprawdzane wg. https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1317370.html. Kable połączone bezpośrednio nie eliminują błędu. Jakiś duperel, zobaczymy czy zniknie po obciążeniu na polu, na razie odłączyłem brzęczek w kabinie. Może też być poślizg na pasach załączających.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    75

Ale na elektrodzie piszą o czujnikach zapchania , a tu jest problem z obrotami

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 17.07.2019 o 22:16, peugeot napisał:

Tam są chyba 3 czujniki zapchania połączone szeregowo i zasila przekaźnik k6 . Czujnik z linku to czujnik awari napędu , a te z blaszką to czujniki zapchania .

Coś chyba jest na rzeczy, sprawdzając przekaźniki w skrzynce na boku kabiny oraz przy bezpiecznikach i wyszło że przekaźnik K6 prawdopodobnie jest do wymiany, mało tego pokazało mi na testerze jeszcze przekaźniki takie jak na zdjęciu że są zepsute, szare wiem na pewno bo trzeci był dobry, ale przy reszcie albo tester ześwirował (znaczy się nie obsługuje bo mają inne wyprowadzenia), albo rzeczywiście są zepsute. Jak te pojedyncze przekaźniki byłyby zepsute to czym to ewentualnie zastąpić (chodzi o zamiennik).

Sprawdzałem wcześniej tylko te 5 pinowe co jest ich najwięcej w kombajnie i nie natchnęło mnie aby sprawdzić wszystko ;), tym bardziej że po koszeniu dzisiejszym świruje klimatyzacja (nie działa wiatrak) i nie zawsze załącza młocarnię (załącza jeżeli włączy się razem z włączaniem rury spustowej (od rury niby jest przekaźnik K25).

image.png Edytowano przez WiesiekTraktorzysta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    75

Te trzy pieresze to nie przekaźniki , tylko na moje oko przerywacze a dopiero te małe to przekaźniki . Przekaźniki można zastąpić innymi na 12v i muszą mieć wyprowadzenia rozmieszczone tak jak w oryginale . A co do testera to nie wiem czego używasz do testowania przekaźników ale uważaj bo możesz uszkodzić jakiś układ elektroniczny który zwykłym przekaźnikiem nie jest .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wymienię tylko te szare że zdjęcia bo innych nigdzie nie można znaleźć i po żniwach muszę jakiegoś elektryka poszukać dobrego. Te kolorowe mogą być przełącznikami bo miernikiem nie mogę po nóżkach cewki znaleźć (bez napięcia), a otwierając obudowę widać że cewka jakaś jest, no i scalaki co przy przekaźnikach ich nie ma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    75

Te kolorowe to mogą być od testu kontrolek i jakieś czasówki . Ale wydaje mi się że to problem z kontrolą obrotów wytrząsaczy , bo kontrolka o tym świadczy i jak sam podałeś czujnik zapchania działa .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wg. połączeń oryginalnych to jest:

- K6 (biały) tj. "Przekaźnik urządzenia ostrzegawczego słomy"

- K35 (żółty) tj. "Przekaźnik czasowy napędu zespołu żniwnego"

- K4 (czarny) tj. " Przekaźnik brzęczyka czasowego"

- K25 (niebieski) tj. "Przekaźnik czasowy rozkładania rury rozładowczej" 

 

Metodą eliminacji wychodzi że wyłącznie biały może być rąbnięty (bo mechanizmy dot. rozkładania rury, brzęczka i hedera działają dobrze) co raczej po sprawdzeniu miernikiem nie jest jednoznaczne. Szukać trzeba gdzie indziej. Dwa szare zepsute (wg. książki K2 i K3 są "Przekaźnikami podstawowymi" cokolwiek to znaczy) ze zdjęcia wymieniłem na czarne samochodówki 12v mocniejsze tj. 30A/40A, oryginalnie były 20A/30A wg. specyfikacji przekaźników (taki sam rozstaw i oznaczenie pinów), ale problem dalej się utrzymuje.

Tester taki czerwony elektroniczny podpinany klemami pod akumulator, sprawdza przekaźniki 4 i 5 pinowe przez 10 cykli no i osobno sprawdzam miernikiem bez połączenia elektrycznego na sucho (czy cewka przewodzi).

 

Edytowano przez WiesiekTraktorzysta

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    75

przekaźniki K2 i K3 są załączane przez stacyjkę i podają prąd na podstawowe obwody elektryczne ( kierunki , wycieraczki , oświetlenie , stop i jeszcze sporo innych funkcji sterowniczych kombajnu ) Gdyby one były uszkodzone to kombajn prawie by nieżył . Ale moim zdaniem szukasz nie tam gdzie trzeba . Powtarzam kontrolka wskazuje problem z obrotami , który sygnalizuje układ elektroniczny "speed monitoring system " oznaczony jako A3 na podstawie czujnika obrotów .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
30 minut temu, peugeot napisał:

przekaźniki K2 i K3 są załączane przez stacyjkę i podają prąd na podstawowe obwody elektryczne  ( kierunki , wycieraczki , oświetlenie , stop i jeszcze sporo innych funkcji sterowniczych kombajnu ) Gdyby one były uszkodzone to kombajn prawie by nieżył . Ale moim zdaniem szukasz nie tam gdzie trzeba . Powtarzam kontrolka wskazuje problem z obrotami , który sygnalizuje układ elektroniczny "speed monitoring system " oznaczony jako A3 na podstawie czujnika obrotów .

znaczy się płytka elektroniczna B pod bezpiecznikami i schemat połączeń jak poniżej (może się wypięła jakoś przy wstrząsach, można sprawdzić)

image.png

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    75

Tak , sprawdz złącza przy płycie i zlokalizój czujnik obrotów i tam też sprawdz połączenie . Jak nic to nie da to sprawdz przewody czy nie są przerwane . To będzie chyba czujnik B20.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 19.07.2019 o 22:51, peugeot napisał:

Tak , sprawdz złącza przy płycie i zlokalizój czujnik obrotów i tam też sprawdz połączenie . Jak nic to nie da to sprawdz przewody czy nie są przerwane . To będzie chyba czujnik B20.

B20 to od odrzutnika plew, a tego na wyposażeniu nie mam, tak samo B18 (wytrząsaczy słomy poprzeczny).

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    75

Pewnie o tym wiesz , ale czujnik obrotów może być załomocowany na drugim wale wytrząsaczy . Sprawdź całą drogę przekazania mocy , na końcu powinien być czujnik obrotów . Odłączenie przewodu 207 przy " speed monitorig system" powinno uciszyć ten obwód . Nie wierzę że to jest tak w oryginale ( brak czujnika ). Wcześniej działało dobrze ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez celeronik
      Dane dotyczące poszczególnych ustawień spisane z instrukcji obsługi JD serii 10xx, ale do innych modeli też pasuje.
      Ustawienia.doc
    • Przez Adri303
      Witajcie Panowie. Mam pilną prośbę do Was. Zasadniczo to do posiadaczy kombajnów John Deere w440 dokładnie. Pękł mi wał wytrząsaczy w modelu Deutz-Fahr 5545h. Jest to łudząco podobny model do odpowiednika John Deere w440. Zasadniczo, to oba te modele razem są budowane na licencji Sampo Roselnew. Do rzeczy. Znalazłem ten wał w serwisie John Deere i chciałem się upewnić, czy faktycznie to ten sam wał. Chodzi mi o średnicę wału i długości przybliżoną. Wał pierwszy, napędowy. Długość może być mierzona wewnątrz kombajnu. U mnie jest to średnica 35mm i długości wewnątrz kombajnu około 134cm. Byłbym bardzo wdzięczny, z racji, że maszyna póki co stoi i czeka na części. Pozdrawiam serdecznie
    • Przez tomek2201
      Witam. John Deere 1177SII w joysticku nie działa mi przycisk opuszczania hedera ten do zadanej potencjometrem wysoko. przycisk sprawdzony i działa. Dodam że jak kupiłem kombajn to ten przycisk nie działał, wciskałem go kilka razy i wkoncu załapał a teraz po dłuższym postoju znów nie działa. Gdzie szukać przyczyny? Gdzie znaleźć jakiś elektrozawór który do tego służy?
    • Przez Kobra66
      Witam! Pilnie potrzebuję pomocy odnośnie kolejności oraz momentów dokręcania głowicy w kombajnie John Deere 975. Potrzebuję również danych odnośnie luzów zaworowych. Za wszelką pomoc z góry dziękuję
    • Przez Neveragain
      Witajcie. Ma ktoś tabelę do tego? Stawiam flaszkę dla osoby która ma zdjęcie, cokolwiek. Pozdro
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj