Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Panowie ! jest taka dziwna sytuacja otóż założyłem nową instalację oryginalną URSUS bo ze starej to była totalna sieczka w ciągniku. Ale do rzeczy

Mam problem z ładowaniem, szukałem na innych forach jak elektroda no i jeden błąd zniwelowałem, ale z tym co teraz jest nie mogę sobie jakoś poradzic

Gdy wciskam kluczyk zapala się kontrolka ładowania ,przekręcam kluczyk swiatła są pozycja mijania drogowe...

ciągnik odpala na start normalnie bez problemu akumulatory nowe

lecz gdy 80 jest odpalona i puszczę ją na wysokie obroty kontrolka ładowania dziadówa nie chce zgasnąć

w czym tu jest problem?

zaznaczam ze kupiłem nowa stacyjkę,

mam zamontowany regulator napięcia RNA-2 JEZPOl o oznaczeniach 15 i 57

I jeszcze jedna sprawa alternator chyba jest czeski ale nie jestem pewien oznaczen na stykach pinowych nie ma .

Dodam schemat jak ja to podłączyłem w celu co trzeba zmienić aby to jakoś chodziło.

 

Bez tytułu.png

Opublikowano (edytowane)

nie wiem czy to ci pomoże ale u mnie była podobna sytuacja wyszło na to ze w amperomierzu było podświetlenie żarówka i ona była spalona jak ja wymieniłem wszystko wróciło do normy tylko ze to na starej instalacji  

Edytowane przez Mohyl
Opublikowano

Przyznam szczerze nie mam bladego pojęcia jaki alternator jest czy 6 czy 9 diodowy , i nie mam czym zmierzyć ładowania. problem jest taki że gruby kabel czerwony do alternatora miał zakończenie okrągłe i jego przykręciłem do pinu z nakrętką, biały kabel cienki jest  podłączony w drugi  pin płaski przy alternatorze i ten kabel jest zespolony z kablem od kontrolki ładowania i podłączony pod regulator napięcia RNA 2  pod wejście 15 i z regulatora biegnie do kontrolki ładowania i z kontrolki ładowania do stacyjki pod 15.  kabel żółto zielony który ma zakończenie okrągłe i jest podpięty pod obudowę alternatora i od alternatora biegnie pod masę pod pulpitem zegarów(to jest moje rozwiązanie), Zostaje mi przy alternatorze jeden żółty kabel gdzie nie ma już gdzie się nim wpiąć i jego zostawiłem po prostu jest on nie aktywny. No i właśnie co z tym 67 wejściu w regulatorze napięcia nie wiem co już podpiąć :) .

12 minut temu, Mohyl napisał:

nie wiem czy to ci pomoże ale u mnie była podobna sytuacja wyszło na to ze w amperomierzu było podświetlenie żarówka i ona była spalona jak ja wymieniłem wszystko wróciło do normy tylko ze to na starej instalacji  

Podświetlenie zegarów świeci pięknie ,ale dzięki za podpowiedz

Opublikowano

Tak jak teraz to dobrze nie jest . Precyzyjna odpowiedź wymaga wiedzy na temat tego czy to alternator jest 6-diodowy ,czy 9-diodowy i czy posiada wyjście do kontroli ładowania. 67 napewno musi być podłączone do wzbudzenia alternatora

Opublikowano

Dokładnie,bo jeśli altek jest 6 diodowy załóżmy to regulator w tym wypadku RNA 1 a kontrolkę trzeba podłączyć przez przekaźnik,jeśli masz 9  diodowy regulator ok.Z pozycja nr 67 jak kolega wyżej pisze.Kup sobie multimetr za 30 parę zł i sprawdź jakie masz napięcie na akumulatorze.Druga sprawa to nie wiesz czy ładuje i poprzez wzbudzenie nie ma kontrolki czy w ogóle nie ładuje,znajomy montował alternator do c-360 kupił regulator RNC 12 gdzie mu odradzałem to miał ładowanie 16 V przez to że w altku są ruskie diody i jest inna rezystancja do tego regulatora.

Opublikowano
Z tego co piszesz wynika że masz alternator 6-diodowy , bez wyjścia na kontrolkę ładowania . W takim przypadku kontrola ładowania to amperomierz, 15-to plus po stacyjce , 67-wzbudzenie alternatora.
Opublikowano

No to w takim razie jutro skoczę kupię multimetr. Teraz gdy piłem piwo myślę skoczę obejrzę jeszcze ten alternator to na altku tylko napisane miałem regulator napięcia Typ NR 120 14V 0 . No i zrobiłem parę fot ale raczej nic to nie pomoże

IMG_20181214_191909.jpg

Opublikowano (edytowane)

to w takim razie po co był ten regulator napięcia RNA2 ? Panowie niedawno go kupiłem ten ciągnik jest on tak zdezelowany że wszystko się praktycznie w nim od podstaw robi. :) W 360 tce robiłem też instalację to tam dzień czasu i miałem poskładane alternator GOPART od instalacji dwa kabelki do alternatora i nie było mowy o żadnym dodatkowym regulatorze RNA taki jak mam zapięty w c 385

Edytowane przez mateuszferguson
Opublikowano

No dobra a mógłbyś mi z mojego schematu oznaczyć jak to podłączyć bez RNA regulatora ?

I tak przypomnę że kontrolka ładowania włącza się gdy kluczyk jest włożony gdy wyjmę gaśnie .

Ale gdy odpalę ciągnik kontrolka ani na niskich ani na wysokich obrotach nie chce gasnąć

Opublikowano (edytowane)

dobra - coś zaproponuję, nic nie grzeb.
Zdejmij boczki przy kierownicy, odpal go i daj mu takie obroty żeby kontrolka powinna zgasnąć - tak z 1500 obrotów. Wyjmij na pracującym wszystkie oprawki z żarówkami z obrotomierza. Bo to co opisujesz skądś znam ;) (część obrotomierzy miała plastikowe otworki gdzie wkładało się żarówki i plastikowe oprawki a część metalowe). Przy wyjęciu którejś, to żaróweczka od ładowania zgaśnie.
Oczywiście mogę się mylić ale to tylko 5 minut zmarnowane aby sprawdzić

Edytowane przez Nikita_Bennet
Opublikowano
57 minut temu, Nikita_Bennet napisał:

dobra - coś zaproponuję, nic nie grzeb.
Zdejmij boczki przy kierownicy, odpal go i daj mu takie obroty żeby kontrolka powinna zgasnąć - tak z 1500 obrotów. Wyjmij na pracującym wszystkie oprawki z żarówkami z obrotomierza. Bo to co opisujesz skądś znam ;) (część obrotomierzy miała plastikowe otworki gdzie wkładało się żarówki i plastikowe oprawki a część metalowe). Przy wyjęciu którejś, to żaróweczka od ładowania zgaśnie.
Oczywiście mogę się mylić ale to tylko 5 minut zmarnowane aby sprawdzić

tak jak kolega pisze one są jakoś połączone jedna wyjmiesz reszta gaśnie 

Opublikowano

Alternator wygląda na "poloneza " . Więc przewód ciemnozielony ( ten co wychodzi ze środka alt.) jest połączony z żółtym (tym z regulatora ) i jeszcze u Ciebie jest biały . Te trzy przewody są wpięte w szczotkotrzymacz w jeden punkt (są zwarte ). Biały wędruje do kontrolki .Zielony ( z regulatora napięcia ) jest wpięty w szczotkotrzymacz (do drugiej szczotki).

Opublikowano

Tak tak właśnie jest biały idzie do kontrolki

Drugi zółty z zielonym paskiem jest pod obudowę alternatora i ja go podłączyłem jako masa pod pulpit zegarów (mój pomysł)

czerwony jest podłączony pod stacyjkę zacisk 30

żółty jest neutralny nigdzie nie podpięty

Opublikowano

to tak z instalacji wychodziły

czerwony gruby z oczkiem zaokrąglonym podpięty do altka

czerwony cienki do czujnika temperatury wody podpiety

biały też pod alternator podpięty

żółto zielony z oczkiem podpięty pod śrubę obudowy altka podpięty

i żółty brak podłączenia

te wszystkie kable co podałem są z wiazki instalacji

Opublikowano

Zasada działania kontrolki jest jedna. Do obudowy kontrolki podajesz + a do wyjścia dolnego żarówki dajesz kabel na kontrolkę z altka. Gdy silnik zgaszony to alternator daje mase na żarówkę i ona świeci a gdy idzie napięcie z altka to dwa plusy spotkają się w żarówce i ona gaśnie. Może jakoś pomogłem. Możesz sobie zrobić tą kontrolkę na krótko przy samym altku wykluczając błędy w podpięciu.

Opublikowano

Aby sprawdić instalację kontrolki wystarczy podać plus na biały przewód przy alternatorze , wtedy powinna zgasnąć.A jak już będziesz miał ten plus w miejscu wpięcia białego przewodu , to przy wyciąganiu zielonego przewodu z szczotkotrzymacza powinno iskrzyć

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v