mateuszferguson

Instalacja ursus c 385 pomoc

Polecane posty

Nikita_Bennet    316
1 godzinę temu, Mohyl napisał:

tak jak kolega pisze one są jakoś połączone jedna wyjmiesz reszta gaśnie 

jedna robi zwarcie gdy ktoś włoży sam nowy obrotomierz a stare kontrolki (w nowym gniazda pod kontroli są metalowe a gniazda kontrolek plastikowe a w starym odwrotnie). Przez takie upraszczanie sobie roboty wymieniłem niepotrzebnie sprawny alternator żeby do tego dojść (a zaczęło się od wymiany obrotomierza bo padły obroty).  Długa ogólnie historia.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie głupieję już z tą instalacją :P

Otóż zrobiłem teraz tak

gruby kabel prądowy czerwony podłączony jest pod zacisk stacyjki 30

brązowy kabel z rozrusznika podpięty jest pod przycisk rozruchu i z przycisku rozruchu podpięty drugi kabel do stacyjki z nr 54

kluczyk włożony ciągnik odpala, kluczyk wyjęty wiadomo nie odpala:D

I teraz zrobiłem tak kabel od aletrnatora gruby czerwony połączony jest pod amperomierz

i teraz ciekawostka wymontowałem kontrolkę z obrotomierza jeden przewodzik podłączyłem pod zacisk stacyjki 15 bez kluczyka przyłożyłem obudową kontrolki do pulpitu nie świeciła ,włożony został kluczyk przyłożyłem do pulpitu świeci ,następnie odpaliłem ciągnik tak samo jeden przewodzik od kontrolki wpięty pod zacisk 15 stacyjki drugi kabel od kontrolki do przewodu białego alternatora obudowa  kontrolki przyłożona do pulpitu  i d*pa blada kontrolka dalej się świeci już zaczynam się wnerwiać bo nawet jak kabel bialy odłączę od kontrolki dalej swieci :D :D jaja do spodu robiłem to i na wysokich obrotach silnika jak i na wolnych nic to nie dało:D

 

Domyślam się że żarówka świeci się z powodu że od akumulatorów idzie prąd staly i przez to zarówka się świeci ale jakby alternator ładował to pewnie by zgasła


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
peugeot    378
Jeżeli podłączasz kontrolkę do 15 ( plus po wciśnięciu kluczyka ), i do masy (obudową) , to kontrolka będzie ci świeciła zawsze po wciśnięciu kluczyka i tego nie zmieni sprawny alternator a nawet niesprawny .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
3 godziny temu, mateuszferguson napisał:

Panowie głupieję już z tą instalacją :P

Otóż zrobiłem teraz tak

gruby kabel prądowy czerwony podłączony jest pod zacisk stacyjki 30

brązowy kabel z rozrusznika podpięty jest pod przycisk rozruchu i z przycisku rozruchu podpięty drugi kabel do stacyjki z nr 54

kluczyk włożony ciągnik odpala, kluczyk wyjęty wiadomo nie odpala:D

I teraz zrobiłem tak kabel od aletrnatora gruby czerwony połączony jest pod amperomierz

i teraz ciekawostka wymontowałem kontrolkę z obrotomierza jeden przewodzik podłączyłem pod zacisk stacyjki 15 bez kluczyka przyłożyłem obudową kontrolki do pulpitu nie świeciła ,włożony został kluczyk przyłożyłem do pulpitu świeci ,następnie odpaliłem ciągnik tak samo jeden przewodzik od kontrolki wpięty pod zacisk 15 stacyjki drugi kabel od kontrolki do przewodu białego alternatora obudowa  kontrolki przyłożona do pulpitu  i d*pa blada kontrolka dalej się świeci już zaczynam się wnerwiać bo nawet jak kabel bialy odłączę od kontrolki dalej swieci :D :D jaja do spodu robiłem to i na wysokich obrotach silnika jak i na wolnych nic to nie dało:D

 

Domyślam się że żarówka świeci się z powodu że od akumulatorów idzie prąd staly i przez to zarówka się świeci ale jakby alternator ładował to pewnie by zgasła

zrobiłem drugie podejście

czyli pozostało tak

gruby kabel alternatora podpiąłem pod amperomierz

od rozrusznika kabel czerwony gruby pod stacyjkę 30

brązowy pod włącznik rozruchu

od drugiego wejścia stacyjki 30 podpiąłem kabel pod amperomierz drugiego zacisku

kabel on kontrolki ładowania pod zacisk stacyjki 15 i drugi kabel od kontrolki podpięty pod przewód alternatora biały

I później po odpaleniu silnika na średnich obrotach amperomierz zaczął skakać raz do plusa raz do minusa...

nie wiem czy mierzyłem prawidłowo multimetrem czyli tam gdzie wpinam bialy kabel pod alternator przywarłem czarnym kablem multimera  a czerwony multimetra poszedł pod czerwony kabel gruby wykazało mi ze prąd jaki tam wynosi jest 12,71 cos takiego

przed odpaleniem sprawdziłem multimetrem jaki jest prąd na akumulatorze to pokazało ~8,32~

po odpaleniu wzrosło trochę a powinno rosnąć chyba do 14,4V

Co o tym sądzicie ? Co schrzaniłem dalej :D

 

 


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

W moim ciągniku z tym samym alternatorem po prostu skończyły się szczotki. Na Twoim miejscu bym odpalił traktor, wzbudził alternator nawet na krótko i zobaczył czy zacznie ładować. Alternator powinien na wolnych obrotach mieć ładowanie ok 14v

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Słuchaj już różnych kombinacji próbowałem podpinania kabli i dalej mam problem z tym że kontrolka nie gaśnie nawet na wysokich obrotach i teraz tak stwierdzam że nie ma co się wnerwiac na siebie bo cała wina leży tylko w alternatorze czyli tak jak mówisz że szczotki są wyćfiachane albo regulator napięcia albo cały alternator

18 minut temu, Bzyk333 napisał:

W moim ciągniku z tym samym alternatorem po prostu skończyły się szczotki. Na Twoim miejscu bym odpalił traktor, wzbudził alternator nawet na krótko i zobaczył czy zacznie ładować. Alternator powinien na wolnych obrotach mieć ładowanie ok 14v

Słuchaj a miałeś tak samo podłączone jak podawałem wcześniej obraz alternatora? Czy to miałeś w innym ciągniku który nie miał amperomierza?


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bzyk333    25

Ja nie mam amperomierza w ciągniku, tylko samą kontrolkę. Kiedy odpalam kontrolka gaśnie, jak nie ma ładowania kontrolka się świeci. Kontrolką steruje alternator, jak jest wzbudzony to na kablu idącym do kontrolki pojawia się napięcie, jak jest zgaszony to na kablu jest masa i zapala się kontrolka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Panowie rece opadają już z ta instalacją . Otóż zrobiłem już kolejny krok i kupiłem drugi alternator z samochodu alfa romeo alternator bosh

Kupiłem także nowy amperomierz

Problem jest dalej z tym że kontrolka ładowania nie chcę zgasnąć

Jak wygląda to podpięcie wszystkiego:

kabel od rozrusznika podpięty pod stacyjkę  zacisk nr 30

kabel brązowy od rozrusznika podpięty pod wsuwkę przycisku rozruchu , I od przycisku drugą wsuwką idzie kabel do skrzynki bezpieczników i od skrzynki bezpieczników kieruję się do stacyjki pod zacisk 54

kabel gruby czerwony z alternatora B+ (napięcie jakie występuje z multimetra 12,35) podpięty jest w amperomierzu w zacisk B+

kabel zielono żółty z alternatora D+ (napięcie jakie wystepuje na multimetrze 0,25) podpięty pod kontrolkę ładowania, oraz z kontrolki ładowania jest podpięty kabel pod stacyjkę zacisk nr 15

Z amperomierza L+ z drugiego zacisku wychodzi kabel i łączony jest on ze stacyjką do drugiego wyjścia zacisk nr 30

Podaje jakie są napięcia w danym miejscu

alternator

B+ 12,35V

D+ 0,25V

Wsuwka tam jest o oznaczeniu W ale tam nic nie wpinałem

rozrusznik 12,35V

i najciekawsze akumulator

tylko 6,24V

Kontrolka ładowania przy włożonym kluczyku do stacyjki świeci się oczywiście ale gdy wyjmę całą zarówkę z obrotomierza wtedy gaśnie to jest jedna sprawa

A gdy ciągnik odpalę i wkręce go na obroty kontrolka nie zgaśnie , i przy odpalonym ciągniku wyjmę kluczyk ze stacyjki kontrolka nie gaśnie ale gdy zgaszę ciągnik kontrolka się nie świeci :D Chyba każdy mnie zrozumie o co chodzi mi w ostatnich linijkach :D

Sorry ze tak męczę o tą sprawę ale nie chce mi się mechanika wołać bo raczej to jest błacha sprawa choć taki dureń jak ja nawet z tym sobie nie mogę poradzić....

 

 

 


Poszukuję siewnik poznaniak 2,60m lub inny do 4000zł. Zgłaszać najlepiej okolice Hrubieszowa lub Tyszowce

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wz19    0

Z regulatora napięcia RNA-2 pin 67 połącz w alternatorze z M a ten z regulatora pin 15 połącz z alternatorem R i ma ładować. Ja wywaliłem jeszcze z tego alternatora diodę która idzie od masy do szczotki. Ładuje mi bardzo dobrze około 14,25V. Można też podłączyć RNC 12 ale obydwie szczotki muszą być odizolowane tak jak w maluchu 126p. Obydwa regulatory działają - sprawdzone u mnie.      

  Według rysunku amperomierz odwrotnie i 30 z alternatora na +.

 

Edytowano przez wz19
podpowiedź

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Marcin70707
      Witam. Chcę od restaurowac mojego Perkinsa w takim stanie jak wyszedł z fabryki w 1988😊. Dlatego potrzebuje kodów lakieru bloku i blach. Gdyby ktoś mógł mi je udostępnić byłbym bardzo wdzięczny😊. Szukam również szablonu to namalowania napisów na masce. Bardzo proszę o kontakt jeśliby ktoś miał bądź też proszę aby ktoś mi podał wymiary napisów i jak byłoby najlepiej je wykonać żeby wyglądało to estetycznie a nie "w miarę". Serdecznie pozdrawiam 😊😊😊

    • Przez Bubul
      Witam szukam jakiegoś ciągnika który będzie głównym ciagnikiem na gospodarstwie, ma zastąpić wydłużona 60-tke jednak najbardziej interesują mnie gabaryty i zwrotnosc traktora. Nie musi posiadać napędu ale chciałbym podłączyć tura. Cenowo w granicach do 35tys.
      Nad zetorami myślałem ale chce rozważyć inne propozycje. Kolega namawia mnie na Renault 651 4s lecz nigdy nie miałem styczności z tym ciagnikiem nawet na obrazku... 
       
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj