BartekSzulc

renault 103-54 problem z rewersem

Polecane posty

BartekSzulc    11

Witam. Mam problem w renault 103-54, mianowicie rewers nie zawsze wchodzi do tyłu, prawdopodobnie widełki rewersu sie podtarły. Mam pytanie jak sie do nich dostać? Trzeba rozpoławiać ciągnik lub zdejmować/unosić kabinę? Dodam że rewers jest mechaniczny, a skrzynia bez żłów zając, 4 zakresy po 4 biegi.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Nie wiem dokładnie jak jest w 103-54 ale jeżeli jest tak jak w 110.54-155.54 to przez dekiel od góry da się wyjąć widełki bez rozpoławiania. Nie wiem czy w tym  modelu jest zdejmowana podłoga w kabinie jezeli jest to przez otwór w podłodze da się zdjąć dekiel jezeli nie ma to trzeba podnosić lub zdejmować kabine i wtedy zobaczysz w czym jest probem.  Jak widełki to tak czy tak musisz podnosic kabinę bo przez otwór w podłodze cieżko cos kolwiek zrobić

 

W niektorych przypadkach regulacja linki pomogła ale nie popieram tej metody bo wtedy mufka z trybem mało się zazębia tak jak teraz u ciebie i narazona jest na uszkodzenie

upewnij się najpierw czy linka nie jest uszkodzona.

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

nie wiem jaki tam dostep w tym modelu najpierw odkręć schodki i zbiornik i zrob tak zebys dał rade tam włożyć rece i głowę i wszystko poodkrecać.

Przy podnoszeniu mniej roboty bo nie musisz wszystkiego odłączać. tylko jak bys podnosił to dokladnie patrz czy cos nie trzyma zeby nie urwać

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr63    0

Przyczyną może być zużyty synchronizator rewersu .aby to sprawdzić należy unieść gumowa wykładzinę w kabinie ,odkręcić i zdjąć blachę podłogi kabiny następnie odkręcić pokrywę rewersu . Przesuwając dźwignia rewersu  obserwować  czy przesuwka nie zaczepia  o synchronizator .Aby naprawić rewers należy odjechać silnikiem a następnie odkręcić  skrzynie pośrednią od skrzyni głównej .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

a co ma synchronizator do nie wskakującego wstecznego przy zuzytym synchronizatorze najwyżej by był zgrzyt ale wejść powinien. 

Zdjąć dekiel i szukać przyczyny może obedzie sie bez rozpoławiania

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr63    0

Niestety ale ma .Zużyty  element synchronizatora powoduje że znajduje się on w innym położeniu i przesuwka (zdjecie drugie po przejściu  przez zewnętrze wycięcia synchronizatora nie trafia w wielowypust koła zębatego .Wycięcia synchronizatora i koła zębatego nie są na przeciw siebie 

SDC17102.JPG

SDC17104.JPG

Edytowano przez piotr63

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Częsciowo masz rację tylko ze po wyrobieniu wypustów synchronizatora mufka ma problem wejść na synchronizator ale jak juz wejdzie to przy wskakiwaniu na wypusty tryba nie robi to zadnej różnicy. Jak nie da rady wejść na synchronizator to idzie to wyczuć w skoku dżwigni. Poza tym byłem przy naprawie skrzyni w której te wypustki były całkowicie ścięte a biegi nadal wchodziły tylko ze zgrzytem

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotr63    0

Przy całkowicie ściętych wypustkach  synchronizator dostosuje się do przesuwki  lecz nie wyrówna prędkości wałków i będzie zgrzyt  natomiast przy częściowo ściętych wypustkach wycięcia na piaście i synchronizatorze nie będą się pokrywać i synchronizator będzie blokował przesuwkę .Nie będzie możliwe przełączenie rewersu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Wypustka musiała by być scięta ponad połowę ale tak jak mowisz jest to możliwe tylko dało by się to wyczuć w dźwigni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

w obudowie skrzyni pośredniej jest taka śruba nią możesz rególować

zamek.jpg

jeśli masz przesuwkę taką jak wyżej ktoś zamieścił to cały synchronizator bedzie tańszy jesli taka jak na zamieszczonym zdjeci prze zemnie to wtedy taki synchronizator prawie dwa razy droższy, przerabiałem temat w 6812 RS ,może wystarczy wymienić hamulec synchronizatora tylko

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Dźwignia rewersu tyle samo się przesuwa jak wsteczny wchodzi i jak nie wchodzi?

Ja obstawiam przytarte widełki. Znajomy naprawiał już 3 takie przypadki w każdej wystarczyło naspawać widełki. Dla wprawionego mechanika który robił to wczesniej niecały dzień roboty. 

W przypadku synchronizatora rozpoławianie to kilka dni roboty

Zdjąć podłoge zdjąć dekiel i wszystko bedzie widać

Edytowano przez DEMONxXx

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DEMONxXx    13

Jak linka nie uszkodzona to wygląda to na wyrobiony wodzik nie ma co ciągnąć tematu jak masz wyjmowaną podłogę w kabinie to pół godziny roboty i zajrzysz do skrzyni

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers11    0

Witam

Mam podobny problem z Renault tyle że po dłuższych postojach ciągnika na luzie przy uruchomionym silniku chcąc zmienić kierunek jazdy słychać zgrzyt a przy normalnej pracy w polu jest wszystko ok, rewers działa poprawnie. Czy to są objawy uszkodzonego synchronizatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jaro00    1

Witam, mam renault 106.54 po remoncie rewersu, wymieniona została mufka oraz 2 synchronizatory. Po tym remoncie wyżucal mi rewers jadąc do przodu przy większym obciążeniu ,bez obciążenia oraz do tyłu jest ok . Co może być przyczyną ? Wszystkie tryby współpracujące z rewersem i mufką w porzadku, rewers dobrze wchodzi, ale niestety tak jak pisałem - wyżuca.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez damianzb9613
      Witam, co może być przyczyną mokrego kolektora wydechowego i całego tłumika aż do samej góry (podstawiłem puszkę pod tłumik to nakapało oleju z paliwem czy coś takiego )zostały wymienione pierścienie tłokowe , uszczelki pod głowicą i pompa paliwa i wtryski były sprawdzone.
    • Przez Piotrek106
      Witam, mam pytanie z jakiego samochodu podchodzą klocki hamulcowe do ciągnika renault 106.14?

       
    • Przez mumin0121
      KOLEDZY KTO POMOZE CO TO ZA KONTROLKA POD NUMEREM 10 ZASWIECILA SIE NA GORACYM SILNIKU I PISZCZAL SYGNAŁ
    • Przez Gustawek
      Siemanko. Cyrki z moją Renią. Po wymianie olejów i uszczelnieniu kilku miejsc sylikonem podnośnik dziwnie się zachowuje. Po uruchomieniu ciągnika podnośnik idzie na maksa do góry i pompa jakby dalej ciśnie. W 4-5h na wyłączonym ramiona opadną powoli. Zaznaczę że druga dźwignia od podnośnika jest przyblokowana (ta z numeracją). Ktoś zaradzi?
    • Przez Reno123
      Witam jestem posiadaczem Renault 103.54 mam problem z hydraulikom. Po odpaleniu rurka od pompy hydraulicznej do rozdzielacza mocno drży , przewody do hydrauliki wywrotu są ok nie wiem co powoduje drganie i jak to usunąć . Czy to może być przez rozdzielacz. Po dłuższej pracy słabnie wspomaganie. Proszę o poradę 
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj