Skocz do zawartości

Renault 110-54 słabe wspomaganie


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Mam do Was pytanie o RENAULT 110-54 kupionego kilka lat temu. Od początku wspomaganie nie działało zbyt lekko, ale ostatnio gdy założyłem tura i ciągnik zagrzeje się to na postoju nie można zakręcić kierownicą. Co kolejno zrobiłem:

- sprawdziłem zwrotnice i łożyska w nich- są OK,

- dałem do regeneracji siłowniki (2 szt.),

- wymieniłem pompę na nową,

- wymieniłem orbitrol

i co... i nic , no może troszeczkę, ale to za mało aby normalnie kierować tym ciągnikiem z belą, a jak się zgrzeję to wogóle tragedia.

Co może być przyczyną - jest tam chyba jeszcze po drodze zawór ciśnieniowy - jak go sprawdzić?

Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?

Opublikowano (edytowane)

Wyczyść ten zawór ciśnieniowy po prawej stronie silnika obok filtra hydrauliki taka kostka do której idą przewody hydrauliczne z pompy. Jeden handlarz mi opowiadał taką samą historię jak twoja i dopiero to pomogło, u mnie kręci się lekko

Edytowane przez krzeniek
Opublikowano
Dnia 4.11.2018 o 10:39, newuser napisał:

Jeden mechanik mówił mi, że te Renault tak maja i skręca się nimi ciężko. Wy też tak macie w swoich?

Absolutnie nie prawda,po to jest nazwane wspomaganie ,że ma wspomagać a Ty masz lekko kręcić i tyle. Nie ma tu znaczenia marka ciągnika.

 

Opublikowano

Ten zawór po prawej stronie rozbierałem i jest czysty, tłoczek chodzi bez żadnych oporów.

Jak rozumiem u Was wspomaganie nie "siada" przy rozgrzanym ciągniku - macie na nim  ładowacz?

 

Opublikowano (edytowane)

Ja nie mam, a wspomaganie mam takie samo czy zimny czy ciepły. 

Dodam ,że też mam nową pompę choć na starej wspomaganie działało ok,tylko podnośnik słabo podnosił na ciepłym.

Aha i regenerowałem tzn wymieniałem uszczelniacze na siłownikach ale to jak są walnięte to jest taki objaw ,ze jak skręcisz to koła same wracają na prosto i w trakcie pracy Ty kręcisz a one nic nie robią. 

Edytowane przez MarcinKa
Opublikowano (edytowane)

Zawór może być wyrobiony czyszczenie nic nie da

Nowe części tez mogą być wadliwe.

Tylko przez pomiar cisnienia w róznych miejscach znajdziesz awarie.

Być może przesadzasz bo jezeli na pusto kreci się lekko a z dużym cięzarem nie da sie skrecic na postoju to to jest normalne w wiekszosci ciągnikow.

 

 

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

Może wyraziłem się nie dość precyzyjnie:

- bez beli kierownicą  kręci się ciężko gdy ciągnik nie porusza się, gdy jedzie jest trochę lżej,

- gdy wezmę belę (ok. 600kg) jest bardzo ciężko gdy ciągnik jedzie, a gdy stoi nie da się zakręcić kierownicą.

Mam porównanie z innymi ciągnikami z napędem to w żadnym nie jest tak ciężko jak w tym Renault 110,54.

Odnośnie pomiarów to (poprawcie mnie jeżeli się mylę):

- na dojściu do orbitrola powinno być ok. 20 bar gdy nie kręcę kierownicą - jak zakręcę kierownicą powinno wzrosnąć do 180 i podać takie ciśnienie na siłownik,

- ciśnienie na przewodzie wychodzącym z zaworu trójdrożnego (na tym przewodzie który idzie do skrzyni tzn. chyba wyłącza przedni napęd) ciśnienie powinno wynosić 20 bar niezależnie czy kręcę kołami czy nie 

Zgadza się czy coś pokręciłem?

 

 

Opublikowano (edytowane)

mniej więcej dobrze mowisz ale cie interesuje cisnienie w układzie wspomagania.

Zmierz ile jest przy siłowniku wspomagania podczas skrecania moze tam być około 160-200bar. Jak bedzie tyle to uklad jest sprawny jak duzo mniej to awari trzeba szukać w orbitrolu lub przed

Za orbitrolem jezeli mierzysz trojnikiem musisz skrecic koła do oporu.

Jak skrecasz i koła nie dadzą rady się ruszyć to kierownica się kręci czy tez nie da się skrecić?

Jak dodasz gazu to nic się nie zmienia?

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

U mnie nie ma takiego objawu, że kręcę kierownicą a koła nie skręcają się. Kierownica chodzi ciężko, ale gdy kręcę to koła skręcają się. Gdy mam bele w chwytaku na postoju kierownicą nie da rady zakręcić.

Dodanie gazu praktycznie nie daje żadnego efektu - no może minimalnie jest lepiej.

Jeszcze jedno pytanie - co dokładnie zasila ten przewód wychodzący z zaworu trójdrożnego i idący do skrzyni?

Myślałem, że on "rozpiera" tylko tarczę przedniego napędu t.j. wyłącza napęd, ale jeden mechanik mówił mi, że on też smaruje skrzynię i zasila hamulce hydrauliczne. Może tam olej "ucieka" i ciśnienie zasilania orbitrolu jest za małe.

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem dokladnie jak jest w skrzyni mechanicznej bo mam elektrohydrauliczną ale jest tak jak mowisz zasila rozłączanie napędu smaruje skrzynię zasila hamulce i chyba ehr jezeli jest ale bez pomiarów niczego się nie dowiesz 

Jeżeli przy ciepłym oleju nie ma zadnej poprawy przy dodaniu gazu to razej pompe możesz wykluczyć

Jak na siłownikach masz za małe ciśnienie a po dodaniu gazu nie ma zadnych zmian to wieź orbitrol do sprawdzenia zawór trójdrożny nie ma tu nic wspólnego.

Filtry kiedy wymieniane? Jaki  olej zalany?

 

Edytowane przez DEMONxXx
Opublikowano

Właśnie będę musiał pomierzyć te ciśnienia i może wtedy coś zdiagnozuję.

Filtry oczywiście wymienione, olej to fusch 10w40

Opublikowano
Dnia 15.11.2018 o 22:18, newuser napisał:

Ten zawór po prawej stronie rozbierałem i jest czysty, tłoczek chodzi bez żadnych oporów.

Jak rozumiem u Was wspomaganie nie "siada" przy rozgrzanym ciągniku - macie na nim  ładowacz?

 

ja mam 110.54 od 3 lat z turem ale ostatnio urwał mi sie jeden tłok , gdy usterka została naprawiona juz nie było to samo :/ i nadal nie jest ciezko sie kreci na rozgrzanym juz wgl  i czasem po dlugiej pracy zacznie jak by cos tak wyc i jak zrobie kierownica lewo prawo uspokaja sie 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v