kamil060788

Regulacja luzu zaworowego deutz dx85

Polecane posty

kamil060788    0

Witam,mam pytanie odnosnie ustawienia luzu zaworowego w silniku f5l912,jakie sa wartosci i kolejnosc zaplonu itp.

Edytowano przez kamil060788

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

standardowo 0,3 0,5


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kolejność zapłonów F5L = 1 - 2 - 4 - 5 - 3 luz zaworowy na nowych lub zregenerowanych głowicach 0,15 +-0,05 ale na starych ustaw na 0,3 0,5 bo może podpierać jak się rozgrzeje


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

zrób 0,15 a potem 0,3 i zobacz jak lepiej będzie chodzić  mówimy tu o leciwych silnikach i cudów nie będzie

widziałeś jak wyglądają gniazda zaworów w silnikach które maja 12-15tys mt/h i często niedomagające wtryski uwierz mi że zawór po rozgrzaniu i tak się zapadnie głębiej w gniazdo niż na zimnym


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Przebieg który podałeś to już wartość remontowa tego silnika. Po rozgrzaniu zawór się rozszerza a nie kurczy. To samo dotyczy gniazda. A gwoli ścisłości to nowy silnik bardziej się nagrzewa od starego. Fizyka w tym przypadku jest niezmienna... Co więcej wszystkie silniki Deutza chłodzone powietrzem mają właśnie ten sam niezmienny luz zaworowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jak uważasz nie będę się z tobą spierać tylko spróbuj ustawić przechodzony silnik na wiekszym luzie i zobacz jak chodzi na zimnym z resztą jak jest pozarastany nagarem to nie domyka do końca zaworu a wartość mth co podałem jest realna jeżeli wierzysz że przychodzą ciągniki z zachodu które mają po 5-6 tys to dodaj sobie jeszcze 1 z przodu

niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Wiesz napisz do producenta że źle podaje wartość luzu zaworowego. Że ty wiesz lepiej, a stado inżynierów z Kolonii nadaje się tylko do zamiatania ulic. A teraz zrób zdjęcie tego nie domykającego się zaworu przez nagar. Tak by każdy mógł zobaczyć ładnie wyklepany i śliniący pierścień na zaworze w miejscu styku z gniazdem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ty masz swoje ja mam swoje koniec dyskusji bo nie ma to sensu tylko jak chcesz to ustaw sobie na większy luz eksperymentalnie i zobacz jak nie to nie tak na marginesie to stary silnik nagrzewa się bardziej a wręcz przegrzewa się z racji tego że jest na nim taczka kurzu zmieszanego z olejem


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Tak z ciekawości w takim razie od kiedy czy też ile godzin musi mieć silnik by byk stary?

Jak się przegrzeje mocno to się zatrze. A nie że straci luz zaworowy.  Gdyby jedną miał ten luz gubić po przegrzaniu to bardzo na niego korzystać ze wpłynie. Bo z powodu niedomykalności  zaworów straci sprawność i moc co go schłodzi.

Kiedyś się  bawiłem się silnikiem na hamowni sprawdzają co daje zwiększenie luzu zaworowego, konta wtrysku itd. Nie było to dobre dla silnika.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wszystko zależy od sprawności układu paliwowego i interwałów olejowych co do sprawności cylindrów to jeżeli jeden z przypuśćmy 5 cylindrowego silnika straci swoją sprawność masz racje temperatura na nim spada ale tylko na tym cylindrze w dodatku wzrasta na kolejnym zgodnie z kolejnością zapłonów wiec przypuśćmy że silnik pracuje na obrotach 800 i temperatura spalin po rozprężeniu wynosi kolo 150' to w momencie odcięcia jednego z cylindrów temperatura na pozostałych wzrasta na kolejnym nawet do 300' i kolejnych mniej możemy to zaobserwować na przykład przy ustawianiu dawek w silnikach same jak masz hamownie silników to jesteś naprawdę superbo chyba jesteś jedyna osoba w Polsce która to cudo posiada


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Nie mam hamowni nie jest mi potrzebna. Poza tym w PL mają hamownię więc to nie ewenement. W razie potrzeby mam możliwości skorzystania. I nie wzrasta temperatura spalin o 100% po wyłączeniu jednego cylindra. Sprawdź czy nawet policz.

Deutza zaleca kontrolę i czyszczenie silnika i to w dość krótkich interwałach czasu. Więc nie gadaj głupot że stary silnik i potrzebuje większego luzu. Bo robisz z siebie.......

Domyśl się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dnia 1.11.2018 o 10:36, Laval napisał:

Deutza zaleca kontrolę i czyszczenie silnika i to w dość krótkich interwałach czasu

czy ty tak na poważnie w to wierzysz że ktoś regulował cokolwiek w Polsce na pewno częściej niż na zachodzie a o Francji nie wspomnę bo tam to od nowości nawet oleju potrafią nie wymienić


niezależny serwis grupy same deutz fahr ;naprawa elektroniki diagnostyka i kalibracje urządzeniami oryginalnymi naprawa silników, skrzyń biegów TTV ZF
TEL 509500422 Instagram: brodziakmalinowski Facebook: naprawiamytraktory tik-tok: piotrbrodziakmalinowski
youtube - jeszcze brak :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Laval    11

Częściej zobaczę umyty silnik, wyregulowane zawory, czy wymieniony pasek klinowy w Polsce niż w Niemczech. Tam zrobią 3000-5000h i pogonią dalej kupując nowy.

A żeby nie było wątpliwości to tu możesz sobie zobaczyć swoje mądrości z za dużym luzem zaworowym.

 

Screenshot_20181117-082504~2.jpg

Screenshot_20181117-082546~2.jpg

Edytowano przez Laval
Wstawienie zdjęć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez hofik
      witam. mam taki problem z deutz fahr agrotron 150 2005r. mianowicie kontrolka z kłódka miga sygnałem 5 mrógnięć przerwa 1 mrógnięcie i od nowa. nie działa podnoszenie plecaka z kabiny.
    • Przez Konrad88
      Koledzy pomóżcie. Potrzebuje walek atakujacy przedni. Pacjent deutz agroplus 85. Ilość zębów 8 i 37 Nie ma może ktoś jakieś używki? 
    • Przez Rattarow
      Witam 
      Jestem posiadaczem ciągnika DEUTZ-FAHR AGROTRON MK3 135. Po naprawie płyty sterującej hydrauliką wystąpił problem (wymienione zostały uszczelki). Podczas podnoszenia tuzów występuje bardzo głośny pisk. Wyświetla się także komunikat na desce rozdzielczej "zbyt niskie zasilanie sprężonym powietrzem". Nie wiem, czego to może być przyczyna. 
      Bardzo proszę o pomoc. 
      Z góry dziękuję.
    • Przez jakn
      Jaki ciągnik  wybrać john deere 6610 czy deutz fahr agrotron 120 chce wiedzieć jak jest z elektroniką czy drogie część  jak jest z skrzynią biegów ,  czy spalanie 
    • Przez Kacpeer123
      Witam. Od pewnego czasu zastanawiam się nad kupnem ciągnika deutz fahr agrotron 6.05 i chciałbym wiedzieć jakie są opinie na jego temat,  co psuje się najczęściej i jak jest z częściami. Z góry dziękuję za odpowiedź. 
       
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj