Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.
Jestem nowym posiadaczem John Deere 6330 Premium ze skrzynią AutoQuad. Jest to mój pierwszy JD.
Piszę z zapytaniem o to czym powinienem zająć się po zakupie. Ciągnik jest z 2009r i ma 6000mth.

Oleje i filtry to wiadomo. Z tego co znalazłem na forum do wymiany mam
Filtry:
1. Filtr oleju
2. Filtr hydrauliczny
3. Filtr hydrauliczny skrzyni biegów
4. Filtr paliwa wstępny
5. Filtr paliwa
6. Filtr powietrza główny
7. Filtr powietrza bezpiecznik
8. Filtr kabinowy x2
Oleje:
1. Olej silnikowy
2. Olej hydrauliczny.
3. Olej w skrzyni biegów
4. Olej w zwolnicach
5. Olej w mostach.

Czy zgadzacie się z tymi pozycjami?
Tutaj też moje pytania
1. Czy olej w TLS się wymienia?
2. Czy olej w skrzyni biegów i hydraulice jest ten sam i wlewany jednym wlewem czy są oddzielnie?
3. Jakie oleje zastosować do danych podzespołów:
- silnik
- hydraulika
- skrzynia biegów
- zwolnice
- mosty
- TLS?
4. Czy w grę wchodzą jedynie oryginalne oleje JD czy może możemy stosować zamienniki lub oleje innych producentów.
5. To samo pytanie do filtrów. Czy zamienniki są wystarczające? Znalazłem na forum tę rozpiskę:



Z góry dziękuje za wszystkie odpowiedzi i pomoc i proszę o wyrozumiałość. Jestem świeży w temacie JD i chciałbym zadbać o nowy nabytek jak najlepiej lecz może z zachowaniem rozsądnych kwot za części zamienne bo wiadomo że jak czasami sypną cenami z serwisu to aż się włos na głowie staję dęba.
Pozdrawiam.

Opublikowano
1. Oleju w TLS sie nie zmienia a ewentualnie sprawdza i dobija ciśnienia ale to przez serwis albo jakiegoś mechanika z butla 2. olej hydrauliczny i skrzyni biegow to ten sam , ma ten sam wlew 3/4. Oleje zawsze najlepiej oryginaly ale ja leje orlenowskie platinum ultora 15w40 ci4/ch4 a do skrzyni agro utto 10w30 ( do zwolnic i przedniego mostu tak samo) 5. zamienniki polecam donaldsona,manna
Opublikowano

Wlasnie tak mysle mocno nad tymi olejami tym bardziej ze nie wiem czym jest teraz zalany a dodatkowo w pozostalych ciagnikach mam zwykle Orlenowskie Agro 10w40 a nie widzi mi sie lac do C-360 oryginalnego JD xd a wiadomo ze czasami zapina sie te same maszyny. 

A jeszcze jakies dodatkowe sprawy o ktore powinienem zadbac? 

Czy ktos zna moze moze parametry orulyginalnych olejow JD? 

Z tego co wyczytalem to silnikowy to 

John Deere Plus-50 

A hydrauliczno przekladniowy to

John Deere Hy-Guard

Ale parametrow nie moge znalezc. 

Opublikowano

Hurtownia z ktorej zazwyczej bralem oleje i filtry najszybciej i najprosciej zamowila by mi polskie Sedziszów.

Co myslicie zeby zastosowac wszystkie filtry z Sedziszowa plus olej oryginalny JD? 

Opublikowano
ja do polskich filtrów przekonanis nie mam a po drugie to nie c360 zeby zalozyc byle co. jak się wchodzi w zachodnie ciagniki to części tez musza byc z trochę wyzszej półki. Ja bym Ci proponował zebys założył filtry donaldson/mann a oleje orlenowskie. Koszt to i tak kolo 1.5k zl
Opublikowano

Dogadalem sie z hurtownia i zamowilem wszystkie filtry donaldsona. 

Za 9 filtrow wyszlo 670 zl netto. 

Teraz jeszcze mysle o tych olejach. Moze ktos jeszcze sie cos wypowie. 

Johniy861 a ty jaki masz model JD i jaka skrzynie ? 

Opublikowano

Jeśli chodzi o olej silnikowy to zdecyduje się na oryginał JD. Ale ciągle zachodzę w głowie co zrobić z hydrauliką. Kupił bym już też oryginalny ale w pozostałych dwóch ciągnikach Kubota i Case mam zalany Orlenowski Agro 10w40 i teraz chodzi o to że gdy raz będę używać jakiś maszyn różnymi ciągnikami żeby mi się nie mieszały te oleje a też nie widzi mi się lać do Kuboty i Case oryginału JD. Sam nie wiem co robić.

Opublikowano
producent tzn jd wymyślił sobie norme oleju do skrzyni. Poczytaj kartę charakterystyki tego oleju co masz w case i kubocie bo może sie okazac ze do johna tez bedzie pasowa. A tak poza tym to oryginały oleje z jd to shell rimula i jeszcze jakis. Także jak nie chcesz tego orlena to bierz shella a przynajmniej to trochę taniej wyjdzie
Opublikowano

Mam jeszcze pytanie odnosnie filtrow paliwa. Jak je wymienic zeby niezapowietrzyc ciagnika? Wystarczy poprostu zalozyc nowe i odpalic silnik czy moze jest pompka albo moze przed zalozeniem uzupelnic filtr paliwa jakas iloscia ropy? 

Opublikowano

Oki dzieki za wszystki pomocne odpowiedzi. 

Filtry mam wszystkie donaldsona olej silnikowy oryginal JD a do przekladni i hydrauliki wezme ten Agro Utto.

 Podpowiedz mi jeszcze co i ile mth robisz wymiany olejow. 

Opublikowano
nie zgodze sie z toba @peugeot 😉 nawet w instrukcji pisze ze do przedniego mostu leje sie olej z norma jdm j20c czyli ten sam co do skrzyni a nawet mam potwierdzenie serwisu ze tak sie robi bo tez myślałem ze inny do mostu sie leje
Opublikowano

Ja w sumie z zapytaniem jeszcze o mycie silnika myjką ciśnieniową.
Można go całego umyć bez obaw o zalanie elektroniki czy lepiej nie ryzykować. Myliście już może kiedyś silnik?

Opublikowano

Woda i elektronika to słowa które do siebie w ogóle nie pasują.  Silnik lepiej wydmuchac porzadnie i tyle. Jeśli podczas mycia gdzieś się zrobi spięcie to narobisz sobie tylko więcej problemów i kosztów

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze parę pytań.
1. Dostałem od handlarza zaczep rolniczy jak na zdjęciu. Żeby go założyć trzeba wyjąć hitcha czy zawiesza się go może jakoś na hitchu?

20180927_110702.thumb.jpg.a5d00e248207f04b4117a25bf5b57d16.jpg

2. Od czego są te suwaki chodzące razem z ramionami tuza? To ma jakieś zadanie czy po prostu sobie są?

20180927_110917.thumb.jpg.cd69f1bf273562b352bed411a6997740.jpg

3. Czy na zdjęciu za gniazdami hydrauliki pod kabiną też jest jakiś filtr? Przyjrzałem się temu dzisiaj i wygląda jak by to był jakiś filtr.

20180927_111008.thumb.jpg.115c581c191c2ad2481e13490fc930a1.jpg

4. Od czego jest ta ikona w Command Center?
20180927_122411.thumb.jpg.1fb5603932045ebada6ac7ada5ba6b0b.jpg

5. Czasami wyskakuje mi taki błąd na Command Center. Od czego może być?
20180927_111344.thumb.jpg.ca1143762bdfc9ceb624df48fd99e5d6.jpg

6. Od czego są filtry zaznaczone na obrazku i czy je też wymienić. Ma kotś może jakieś numery tych filtrów żeby je dokupić?
20180927_122918.thumb.jpg.76bf41db675db75e8f7c6f97e39d2873.jpg

7. Czy dwa filtry paliwa to te same filtry czy sa one inne? 

Edytowane przez vegeta23
Opublikowano

1. Akurat tego nie wiem ale raczej trzeba hitcha wywalic

2. To działa jako  prowadzenie cegieł/ramion 

3.To nie jest żaden filtr. To działa jako akumulator ciśnienia bodajże 

4. Ta ikonka wskazuje czy licznik hektarów jest aktywny. Jeśli wskazuje do góry to licznik nie liczy a jak na dół to juz tak. Żeby licznik liczyl musisz wejść w ta choinkę obok i ustawic szerokość narzędzia i wybrac co aktywuje ten licznik.

5.Jest to błąd od koguta. Sprawdź czy kogut działa ewentualnie sprawdź żarówkę albo bezpieczniki.

6.To sa filtry powietrza kabinowe. Wymien je bo widac ze sa zawalone. Nr mozesz znaleźć w katalogu na necie.Wpisz john deere parts catalog  i znajdziesz.

7. Filtry sa inne.

Opublikowano (edytowane)

Dzięki za odpowiedzi.
Znalazłem rzuty filtrów z tego katalogu i zrobiłem sobie rozpiskę.
1.thumb.jpg.ae08f673dc0b3da6c55062c97de9f05b.jpg

Potrzebny mi jest jeszcze filtr hydrauliczny skrzyni biegów czyli 7.
Czy tam jest zwykły papierowy wkład czy metalowy? Zamawiałem z rozpiski którą podawałem parę postów wyżej znaleziona na forum zamienniki od Donaldsona i przyszedł mi taki nie za duży metalowy filterek który wzrokowo tam wcale nie pasuje do tego dużego kielicha. Z kodu podanego w katalogu jest tam papierowy wkład ale nie mogę znaleźć żadnego zamiennika.
Co do filtrów kabinowych wewnętrznych czyli 12 wyczytałem że są to jakieś filtry z węglem aktywnym. Kupował je ktoś może? Znalazłem jakieś zamienniki ale widzę że różnią się rozmiarami jakie podają na stronie więc nie wiem jakie by tu zamówić.
Dodatkowo co to jest 13 i 9 ze schematu? Wie ktoś?
Co do 6 to wyczytałem że ten filtr występuje w ciągnikach z AutoPower.

Edytowane przez vegeta23
Opublikowano

krzysiek1979 dzieki za info. A wymieniales je moze? Kupowales jakies nowe?

Jesli chodzi o to pytanie o te sowaki kolo ramion tuza to miales racje ze sa od hitcha. Znalazlem fajny filmik na youtube.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateuszek12
      Witam pomoże ktoś może miał ktoś problem tego typu. Niekce działać mi klimatyzacja w john deere 6910s co to może być za przyczyna.
    • Przez Dominik4321
      Witam mam do wyboru dwie prasy pasowe. Jedna z nich to McHale V660 która posiada 3 pasy. Drugą z nich jest John Deere V451M która posiada 6 pasów. Proszę o wypisanie wad i zalet  tych pras i czy lepsze bele są z prasy 3 pasowej czy 6 pasowej.
    • Przez czmochu97
      Witam, ten oto kawał...... robi sobie ewidentnie z nas zarty. Temperatura zewnętrzna powyżej 20 stopni i już wali go w łeb. Aczkolwiek, podczas pracy, o ile to można nazwać pracą, przejechałem jakieś 700 metrów z agregatem i gaśnie, nie odpale, bo zapowietrzony. Delikatne psikniecie plakiem i znowu chodzi i tak później może przejade z kilometr, a może już nie. Co mu może być, dodam że rok temu pod koniec prac letnich też tak zaczął robić, ale tylko jak temperatura zeszła niżej, było okej.
    • Przez endrju
      Witam. Niestety nie znalazłem podobnego tematu pod który mógłbym się podpiąć więc zakładam nowy. Mam otóż taki problem z John deerem 6610 z 1998 roku. Silnik po odpaleniu pracuje równo zarówno na niskich jak i wysokich obrotach, z komina nie wydobywa się żaden niepokojący dym. Natomiast, gdy ciągnik schodzi z wysokich obrotów (np. z około 2tys )  i puszczam gaz to gaśnie po czym można go odpalić  bez problemów i znów pracuje bez zarzutów . Filtry wymienione, zero brudu w filtrze, paliwo z baku spuszczone również nie budzi zastrzeżeń. Gdzie szukać przyczyny ?  Poniżej filmik

      2019-06-10_09_21_56.mp4
    • Przez AchimR
      Udało nam się przerobić eS-kę na wersję brazylijską.
      Nieważne czy wersja z 9l czy z 13l silnikiem. Wszystkie kombajny JD z DPF i dodatkowym kompresorem śrubowym można przerobić na wersję brazylijską, czyli z odłączonym kompresorem co dodaje mocy!!!
      Wkrótce więcej zdjęc.
      Kombajn już po testach.
       
      Tak było


      A tak jest teraz.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v