Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ludzie z tego co ja wiem i widziałem to zetor 5211 ma fabryczne wspomaganie

 

Z tego co wiem to nie każdy 5211 miał wspomagania te nowsze miały a te starsze nie.B)

Opublikowano

spróbuj poluzować śrubę w układzie kierowniczym, jest przy podłodze między nogami. Ewentualnie jest siłownik źle złożony, Tam są w środku dziurki i muszą dobrze trafić podczas skręcania. Jak źle skręciłem to też ciężko skręcał w jedną stronę. Najlepiej jest to wkręcać i naciskać siłownik lekko. Jak tryśnie olejem to wtedy jest dobra pozycja.

Opublikowano

spróbuj poluzować śrubę w układzie kierowniczym, jest przy podłodze między nogami. Ewentualnie jest siłownik źle złożony, Tam są w środku dziurki i muszą dobrze trafić podczas skręcania. Jak źle skręciłem to też ciężko skręcał w jedną stronę. Najlepiej jest to wkręcać i naciskać siłownik lekko. Jak tryśnie olejem to wtedy jest dobra pozycja.

to jest to wspomaganie z allegro to bez orbitrolu sam silownnik z drazkiem i pompa zalozone jest napewno dobrze bo sprawdzalem na zdjeciach z agrofoto odpowietrzone tez jest najbardziej interesuje mnie ta sruba regulacyjna na 13 klucz w tym otworze na fasolke bo jak krece kierownica to to sie tam troche chowa a dopiero po chwili zaczyna skrecac jest lekkie opuznienie

Opublikowano

wracam na chwile do mojego starego tematu

 

wspomaganie założone - ciągnik sprzedany - z tego co wiem do teraz chodzi bez problemów, a zakupione wspomaganie spisuje się elegancko

 

 

sąsiad zechciał takze zalozyć sobie takie cacko :blink: i podsunął mi oto taki link:

 

http://allegro.pl/wspomaganie-do-zetora-na-orbitol-zetor-3cyl-4cyl-i1184251024.html

 

i tu moje pytanie: czy jest jakaś różnica miedzy tym na orbitrol a tym z silownikiem z orbitrolem co kupiłem jakis czas temu ( http://www.farmexpert.pl/wspomaganie_ukladu_kierowniczego_zetor_3_cylindrowy_kompletne_produkt8097.aspx ) ?

 

Czy warto dołozyc parę złotych i efekt moze być jakiś inny / lepszy ?

 

dodam, że nie wiem jak inaczej moze takie wspomaganie chodzić, więc musze sie was poradzić :huh:

 

proszę o szybką odpowiedź, gdyż sąsiad chce dokonać zakupu na początku tygodnia

Opublikowano

Ten drugi co podales jest bez orbitrola, sterowany jest drugim drążkiem. Ja w swoim 7211 oryginalnie mam wlasnie taki jak ten drugi i nie narzekam bo dobrze sie kreci mimo uplywu lat. Jak siegne pamiecia to nic nie bylo w nim naprawiane.

 

A roznice hmm...dla kierowcy niewielkie, jedynie jak Ci padnie hydraulika od wspomagania to na orbitrolu stoisz a na tym drugim pojedziesz bo drążek ktory masz zostaje :blink:

Opublikowano

Ulu przyczyn może być wiele: wyciek oleju, uszkodzona pompa, rozdzielacz. Napisz coś więcej co się dzieje jak tata próbuje skręcić kierownica chodzi lekko ciężko siłownik od wspomagania się rusza czy nie???

Opublikowano

ze tez moim corkom nie chcesie tu pisac,tylko sam musze :)

trzeba popuscic objemke na tloku wspomagania i minimalnie wkrecic na gwincie-na zgaszonym silniku lub na chodzie tyle ze rolcegami, az do tego punktu ze bedzie rowno skrecal

Opublikowano

Witam, chicłabym zrobic do mojego zetora 5211 wspomaganie, bo bardzo ciezko sie kieruje. Rozgladalem sie troche za tym ale nie wiem co wybrać, najbardziej podoba mi sie wspomaganie na orbitrol z silownikiem przymocowanym do przedniej osi, silownik wysuwa sie w dwie strony, dokladnie nie wiem jak to wszystko jest, jesli ktos z was ma takie wspomaganie móglby to opisac lub jakis fotki porobić.

Opublikowano (edytowane)

-- połączono --

 

Witam!

 

Proszę was o pomoc bo chodzi o wspomaganie w zetorku a nigdzie nie mogę znaleźć odpowiedzi na moje pytanie a mianowicie chodzi o taką sprawę:

Rok temu uruchomiliśmy zetora po dość długim urlopie (stał jakieś 3 lata bez ruchu bo obróciło mu panewkę), przeszedł remont kapitalny i po uruchomieniu okazało sie że nie działa wspomaganie w ogóle, ale jakoś do końca sezonu dojeździliśmy bez tego. W zimie zetorek otrzymał nową pompę i na wiosnę po odpaleniu koła samoistnie zwiały w lewo a kierownicą nie dało sie ruszyć w inną stronę no to zetor znowu poszedł w odsiadkę (służy jako ciągnik pomocniczy). Teraz zabrałem sie za niego bo mam więcej czasu, wymieniłem uszczelnienie na tłoku ale nic nie pomogło ani regulacja na nim, pompa daje ciśnienie a tłok zachowuje sie tak jak by dostała olej w jedną strone bo koła od razu po uruchomieniu same skręcają... :blink: Nie wiem normalnie za co sie już łapać... :( Może mi ktoś pomóc sie z tym uporać? Ma ktoś jakieś rady? :mellow:

z góry dzięki :)

Edytowane przez Marcin91
dublowanie tematów
Opublikowano

Kolego trzeba to wyregulować, odkręcasz taką obejmę na końcu tłoczyska a następnie wkręcasz lub wykręcasz odpowiednio tłoczysko {teraz już nie pamiętam w którą stronę bo dawno tego nie robiłem)

Opublikowano

U mnie w 5011 był podobny problem i pomogła regulacja siłownika, sam nie wiem co to może być, może się jakiś zaworek zaciął i pompa daje cały olej na tłoka, dlatego nie możesz skręcić :blink:

Opublikowano

no własnie tak to wygląda jak by cały olej szedł na tłoka bo nawet jak sie dobrze zaprze kierownicą nie przekręci :blink: spróbuje jeszcze pokrecić tłokiem ale wontpie czy to pomoże <_<

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
    • Przez Maverick
      Witam. Chciałbym dorobić zaczep rolniczy (dolny) do Zetora 14145 gdyż jest to wersja eksportowa z zaczepem piton fix do której standardowy zaczep z agromy nie pasuje gdyż jest zbyt gruby (30mm). Grubość zaczepu jaki pasowałby w mocowanie piton fix to max 25mm. Zakupiłem odpowiednio gruby płaskownik wycięty palnikiem acytylenowym i teraz stoję przed pytaniem jak bardzo wysunięty był fabryczny zaczep w tym ciągniku. Gdyby był ktoś tak uprzejmy i zmierzył w swoim ciągniku tej serii odległość od końcówki wałka wom do środka oka listwy zaczepu dolnego byłbym niezmiernie wdzięczny. Dodam że ciągnik jest na kołach 20.8 R38 co powoduje że nie mogę umieścić zaczepu zbyt blisko tylnej osi, bo spowoduje to trudności w skręcaniu pod ostrym kątem. Odległość od końcówki wałka wom do środka oka zaczepu (mierzone w idealnym poziomie) uważam za uniwersalny punkt odniesienia w tej serii ciągników. Zdjęcie zamieszczam poniżej. Z góry dziękuję.
      Oto zdjęcie piton fixa. Ta belka pod spodem jest od przedniego tuza która była przykręcona do piton fixa. Interesuje mnie odległość końcówki wałka do środka oka sworznia zaczepu rolniczego (dolnego). Czy ktoś z posiadaczy ciężkiej serii zetora mógłby zmierzyć u siebie i podać odległość?

    • Przez KlimekPL
      Narodził się kolejny problem w Zetorze 5211. Wymienialiśmy pompę wody na nową, daliśmy nową uszczelkę a miejsce mocowania pompy zostało dokładnie oczyszczone i odtłuszczone, śruby dokładnie i równo dociągnięte a podczas zalewania okazało się, że cały płyn zaczął uciekać właśnie w miejscu mocowania pompy. Gdzie należy szukać przyczyny? Czy jedynym sposobem będzie uszczelnienie na silikon? Bo tak właśnie była zamontowana stara pompa a teraz zamiast tego poszła normalna uszczelka, a płyn ucieka pokaźnym strumieniem (nie kropelkami, tylko normalnie wodospad).
    • Przez Azor07
      Jaki wybrać krokodyl do zetora 7245 ? Jakiej firmy i jaka szerokość będzie najlepsza?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v