Polecane posty

Gregu    0

Witam,

Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.

Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??

Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo? ;)

z góry dzieki za wasze podpowiedzi :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Adik_ziel    3

Luzy i tak ci nie znikną i będziesz je odczuwał tylko, że lżej ci będzie się kręiło


«Adik_ziel will do anything for you.»

Jeżeli, ktoś, komuś, coś ewentualnie nikt nikomu nic... To z punktu widzenia masz ode mnie pzdr...... xD

Kocham to co robię, robię to co kocham, choć czasem muszę robić to, co tylko lubię, ale wtedy za to mi płacą. I znowu mogę robić to co kocham...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

adikpl1    242

Jeżeli masz miękki przód to orbitrolu raczej nie da się założyć choć na upartego wszystko da radę. W jego nowszym odpowiedniku Zetorze 3340 standardowo była montowana przednia oś nieresorowana z orbitrolem, a w opcji można było zamówić amortyzowany (miękki przód) i wtedy występował on z serwomechanizmem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
sebe1033    307

może najpierw pokasowałbyś luzy i naprawdę tak ciężko się robi czy masz tura lub skomplikowane pola.

Może pokombinuj z orbitolem najlepiej jakby był do tego siłownik z dwoma tłoczyskami wtedy nie potrzebny drążek ,ale może być i zwykły tylko montuj go do osi nie do ramy (mniejsze zużycie przegubów i brak sił chcących skręcic osią ) .A cena oryginalnego siłownika to jest kompletnego z zaworami ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tommy66692    263

wujek ostatnio zakładał wspomaganie do 7711 i powiem wam ze nie jest to taka mala inwestycja-koszt około 5tys zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    69

mam zamontowane od podstaw na orbitrolu , siłownik jest w miejscu serwa , z jednej strony opiera się tam gdzie serwo z drugiej w dorobiony otwór w dźwigni od przekładni , oś kierownicy wywalona , daruj sobie serwo bo nie dość ,że koszty są kosmiczne to w dodatku pozostaną luzy z przekładni . Jak chcesz coś więcej jak to rozwiązałem to służę radą ;)


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroweres    6
Witam,

Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.

Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??

Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo? :P

z góry dzieki za wasze podpowiedzi :P

Cześć

Ja właśnie zamontowałem to tureckie wspomaganie w swoim zetorze i naprawde jest super... Jeżeli chcesz to moge ci dać link do gościa który sie zajmuje sprzedarzą tych wspomagań, koszt tego wszpomagania to 1600 zł za KOMPLET. nic juz nie musisz dokupywać


i życie toczy sie dalej.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jaroweres    6

witam zdjęcia wspomagania są już w galerii, w dziale wynalazki i udoskonalenia " tureckie wspomaganie kierownicy zetor "

pozdrawiam


i życie toczy sie dalej.........

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2008    0

mam zetora 7011 i kupiłem to tureckie wspomaganie na Allegro ,sprawuje się świetnie :lol: i kosztowało tylko 1600zł!!!. u nas w agromie chcieli za czeskie 4500zł. chyba sie urwali z choinki nie wiem skąd ta cena im sie bierze.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Rolnik2008    0
Witam,

Potrzebuje pomocy- mam Zetora 5211, rok prod. 89r. Chce założyć do niego wspomnaganie bo po 1. cięzko juz ukręcić tą kierownicą 2 są duże luzy w układzie kierowniczym i poradzono mi ze jak założe wspomaganie to te luzy nie bedą odczuwalne.

Wiem, że jest jakies serwo wspomaganie produkcji Tureckiej które można kupić za ok. 1400 zł (kompletne do założenia) tylko nie dają na nie gwarancji. Mozna tez kupic orginalne Czeskie ale tu juz sam siłownik kosztuje ok 1100 zł a gdzie pompa i reszta... wyjdzie pewnie razem koło 3 tysi. Czy może ktoś wie gdzie można kupic ten Turecki komplet ??

Czy ktoś wie czy można założyć do tego Zetora wspomaganie na orbitrolu? ile by to kosztowało i czy jest lepsze niz serwo? :lol:

z góry dzieki za wasze podpowiedzi :D

 

Gregu, wspomaganie na orbitrolu jest mało bezpieczne , wystarczy że pęknie Ci wąż , i już nie masz kontroli nad ciągnikiem. Pół biedy jak to sie stanie na polu. Lepiej kup to oryginalne z siłowinik z boku

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Dawid18    1

Ja mam zetora 5211 i załorzyłem mu wspomaganie kupione w agromie dałem za nie 1999zł niewiem jakiej produkcji ale sprawuje się dobrze


Mam naimię Dawid i nteresują mnie maszyny rolnicze ukończyłem technikum rolnicze. Pozdrawiam wszystkich rolników

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
luki788    0

Mam problem ze wspomaganiem przy Zetorze 5211 mianowicie ciężko się skręca w prawo wiem że jakoś się ustawia to wspomaganie ale nie wiem jak dokładnie mam to zrobić co odkręcić czym kręcić itp. proszę o pomoc to jest bardzo ważne a i jeszcze jedno czy to będzie się powtarzać bo podobno jak koło się zaprze to lubi się wtedy przestawić można to jakoś wyeliminować?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

na siłowniku od wspomagania masz założoną opaskę skręconą śrubą M6 i zasadniczo tym możesz coś zdziałać. Podnosisz przód do góry (oba koła nad ziemią), odpalasz ciągnik, luzujesz nakrętkę i kręcisz siłownikiem aż koła będą stały prosto, nie będą skręcać na boki.

 

Ole też przydałoby się sprawdzić, ale jak piszesz że w jedna stronę ciężko się kręci to olej pewnie jest

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jezynek5211    1

najlepiej to spróbuj wyregulować siłownik "francuzem" tzn.jego gwint.zapalasz , kręcisz tą śrubą w lewo czy w prawo i patrzysz czy sam skręca . jeśli to to powinno być ok


I LOVE YOU, @BICZYSS :*

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

Witam.

Brat cioteczny planuje założyć wspomaganie w 5211 i mamy w związku z tym kilka pytań.

 

Czy ktoś z Was już to robił?

Czy jest sens i jeżeli tak to czy trudno jest samemu założyć?

 

Zamierza kupić to:

 

http://www.farmexpert.pl/wspomaganie_ukladu_kierowniczego_zetor_3_cylindrowy_kompletne_produkt8097.aspx

 

Jakieś porady?

 

Za informacje z góry dziękuję.


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenekbizon    6

no parę rzeczy można dorobić nie trzeba kupować podstawa pod zbiornik oleju parę rułek a tak żadna sztuka to założyć jest różnica :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

no to podejrzewa, że lepiej chodzi w sumie po to jest wspomaganie :)

 

czyli warto kupować i nie jest duży problem z montażem ?


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
emtecc    22

jak chcesz dobrze zrobić to lepiej posłuchaj mojej rady :) Czasem pod obciążeniem zdarza się, że szklanka siłownika przekręci się względem głowicy serwomechanizmu i dlatego sam skręca na boki. Zauważ, że przy głowicy serwomechanizmu (bliżej kabiny) jest opaska która właśnie zabezpiecza przed tym aby tłok siłownika nie obracał się. Luzujesz ją i obracasz tłokiem siłownika dopóki nie przestanie skręcać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bobureczek    1

Ja do swojego kupiłem oryginalny siłownik na allegro za 800 zł reszte czesci kupilem nowy i mam oryginalne koszt jakieś 2000 zł.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pooch    61

no tu już jest gotowy zestaw, nic nie trzeba kompletować i powiedziano mi, że jakościowo bardzo dobry

 

już jest zamówiony - jak zamontujemy dam znać jak śmiga :lol:


W rolnictwie siła!!! :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Sebastian
      Jaki ciagnik na 20-26ha nie zwracajac na cenne (no moze nie wiecej jak 180tys)?? I jakie maszynny do niego??
    • Przez Dariusz123456789
      Witam nie mogę uzyskać wysokiego pedału hamulca prawego zetor 72 11 ( nowa pompka,wyrównywacz, przewód cylinderek i szczęki proszę o pomoc
    • Przez siwykn2
      Witam mam zetora 7245 i od jakiegoś czasu występuje dziwny problem chyba ze skrzynią.  Przy cofaniu po przejechaniu kilku,  niekiedy kilkunastu metrów słychać huk nie potrafiłem stwierdzić skąd więc przy wymianie sprzęgła rozebralem skrzynie. Ale nie widać żeby tam cokolwiek było nie tak . Dodatkowo jeśli zepnę napędy że ciągnie też przód to problem nie występuje.  Może ma ktoś jakiś pomysł co może być problemem?
    • Przez badboy27
      Dzisiaj pojawił się problem podczas pracy wspomaganie zaczęło słabo działać to znaczy działa bo jakby nie działało to bym z ładowaczem nie ukręcił ale jak wczesniej jedną ręką swobodnie kręciło sie kierownicą tak praktycznie nagle się zmieniło i trzeba dosyć mocno kręcić bo stawia opór. Nie wiem jak to jest w Deutz K90 czy ma osobną pompe do wspomagania i ona siadła bo wszystko inne działa ( ładowac, podnośnik ) czy może orbitrol. Oleju jest w skrzyni prawie max. Może ktoś miał podobne objawy to proszę o pomoc bo ciężko się jeździ
      Pozdrawiam
    • Przez klakiergsi
      Witam.chciałbym opisać mój problem z zetorem proxima 90 2014 rok. A mianowicie po pięciu latach użytkowania i 1500mtg remont silnika.pierwszą objawą był dziwny gwizd silnika i to nie Turbo ale okazało się że wałki wyważające silnik.przy okazji wymienili pierścienie na tłokach bo troszkę dmuchał odmą no i sprzęgło bo ciężko się zmieniało biegi.czyli ciągnik rozebranyna dwie części....co wy o tym myślicie...? Z czego i jak oni robią te ciągniki!dodam że zetor pracował z turem i nie wykonywał ciężko prac i był ciągnikiem pomocniczym w gospodarstwie.
       
       
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj