Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Bawił sie już ktoś w te sprawy w MX? Mam dwa problemy w ciągniku, wentylator nie działa na pierwszy biegu, na pozostałych owszem, przełącznik sprawdzony. Uwalony rezystor? Nie miał bym wątpliwości gdyby działał tylko 3 bieg czyli pomijający rezystor. Oczywiście najłatwiej sprawdzić..., tylko czy ide w dobrym kierunku bo trzeba dach ściągać i sporo rozkręcać.

Druga sprawa, klima słabo mi działała, więc został dobity czynnik, ale jak się okazało winny był zalepiony skraplacz w kabinie. Wyczyściłem go i dopiero powietrze zaczeło dmuchać. Klima się załącza, słychać pstryknięcia tylko po chwili włącza się kontrolka i klima nie działa. Działa za to na pierwszym uwalonym biegu gdy powietrze nie dmucha, gdy zacznie to moment i się rozłącza... WTF? Elektryka czy jednak coś z układem?

Opublikowano
moim zdaniem jeśli było dosyć czynnika A jeszcze dobiłeś to jest teraz za dużo i jak tylko zaczyna pracować z działającym nawiewem ciśnienie wywala kontrolkę... tzn oczywiście chodzi mi o to że czujnik widzi za duże ciśnienie I przekaźnik czy tam co u Ciebie steruje klimą wyłącza ją... A co do rezystora mógłbyś pomierzyc czy jest przejście od włącznika 1 biegu do wyjścia z rezystora albo np już przy silniku jeśli słabe dojście
Opublikowano

Czyli jednym słowem bez serwisu klimy sie nie obejdzie..., Wtedy serwisant nie był pewny ile go tam ma być i dał tyle ile w innych case, wspominał coś o 3kg, teraz się doczytałem, że ma być 1,93 kg także coś w tym może być.

Opublikowano
3 kg ?! gdybym gdzieś miał wpuścić taką ilość czynnika to bym z 10 razy się upewniał bo to bardzo dużo A tłumaczenie że np ciągnik duży to i czynnika dużo to takie głupie tłumaczenie... 2 sprawa jeśli opiszą się na oko jeśli nie masz danych to dajesz np 1kg i urchamiasz klime i patrzysz jakie ciśnienia się robią o ile klima pójdzie jak np nie ruszy to dobijasz z 200g i obserwujesz ja nie wiem jak on Ci to nabił że nie sprawdził czy wszystko działa i jakie są ciśnienia itp ?
Opublikowano

Tak, pierwszy bieg idzie przez tą diode też. Co do tej klimy to jakby powiedzieć wszystko było dobrze gdy parownik był zabity (tylko słabo chłodziło), po wyczyszczeniu i nabiciu wywala kontrolke.

Opublikowano

Miałem podobny problem tyle że w moim przypadku uszkodzone były komutatory na silnikach dmuchawy. Niestety zeby sie do nich dobrać tak samo jak do rezostora trzeba ściagac dach.  Jezeli chodzi o klime czynnika powinno byc około 2 kg. Mam dziwny objaw bo jak włacze klime czasami zapala sie dioda a czasami nie. Jak dioda sie zapali to klima nie chłodzi, jak sie nie swieci - klima działa. P:óki co nie zgłębiałem tematu dlaczego tak jest. Czasami musze zrobic tak ze wlacze klime dioda sie zapali ale nie chłodzi, wyłacze i ponownie włącze dioda gasnie i klima działa

Opublikowano

Witam, może rozwiązał ktoś ten problem z kilma co opisał kolega wyżej? U mnie dzieje się to samo, 15 min ładnie chłodzi a potem zapala się pomarańczowa lampka i leci ciepłe powietrze, włączę i wyłącze i znów 15 min ładnie dziala.

Opublikowano

Ja zawsze po nabiciu sprawdzałem ciśnienia bo nawet głupio nie sprawdzić kiedy już i tak masz maszynę podpiętą. A zastanawiam się czy czasem to nie będzie wina tego, że masz nabite za dużo czynnika bo to właśnie może Ci robić za duże ciśnienie I się wyłącza, potem ciśnienie spadnie i kolejne 15 minut chodzi...

Opublikowano (edytowane)
Dnia 11.06.2019 o 09:33, longer1502 napisał:

Witam, może rozwiązał ktoś ten problem z kilma co opisał kolega wyżej? U mnie dzieje się to samo, 15 min ładnie chłodzi a potem zapala się pomarańczowa lampka i leci ciepłe powietrze, włączę i wyłącze i znów 15 min ładnie dziala.

Klima się wyłącza, bo ciśnienie wzrasta zbyt mocno. Czemu tak się dzieje to już większy problem, prawdopodobnie jakies osady, zwężenia w instalacji, chłodnicy co przy wytężonej pracy powoduje wzrost ciśnienie lub nawet zamarzanie . Połowicznym rozwiązaniem jest zmniejszenie ilości czynnika, u mnie np. do połowy, przy nominalnej ilości chodziła tylko kilka minut, doskonale to było widać na przyrządach. Niestety temat jest dość skomplikowany i trzeba dobrego fachowca aby doszedł co jest przyczyną, u mnie serwisant obstawia chłodnice, ale to wydatek ze 2tys, a pewności i tak nie ma, na razie więc jeżdżę z mniejszą ilością czynnika, spokojnie daje rade.

Edytowane przez Dastan

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez urobiony
      Witam, posiadam John Deere 1065 z 86r posiada on klimatyzację jednak nie działa. Mam pytanie czy nie ma problemu z nabiciem tej klimy skoro jest ona na czynnik R12 (chyba freon) a dziś jest głónie stosowany R134. Z tego co czytałem nie można nabić instalacji na czynnik R12 czynnikiem R134. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy wszystkie podzespoły są sprawne, tak żeby uniknać niepotrzebnego nabicia w razie gdyby coś było zepsute.
      Klime się włącza/wyłącza potencjometrem cooling ? jak jest na off to rozumiem klima jest wyłączona ?.
      Gdzie powinna być podłączona lampka od klimy bo u mnie jej nie ma a chciałbym sobie dorobić.
    • Przez zyz1o
      witam czy warto brac klime do ladowarki ??
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witajcie
      Jest sprawa postanowiłem wskrzesić klimę w mojej reni 550rx bo nie idzie wyrobić tak gorąco... od kupna ciągnika klima była niesprawna jak włączałem klimę w kabinie było słychać charakterystyczne syczenie a gdy zmieniałem natężenie to z tyłu z pod sufitu było słychać że coś tam się przełącza. Pojechałem kilka dni temu sprawdzić szczelność nabili mi azotem no i niby jest wszystko ok startego czynnika było 140 dzwoniłem do claasa żeby mi powiedzieli ile czynnika wchodzi... podobno 1250 no i tyle mi mechanik nabił. Wszystko niby jest ok próżnia, szczelność itp. a klima nie chłodzi niestety i teraz gdy włączam klimatyzację albo zmieniam jej natężenie nic nie słychać żadnego pikania i syczenia. Wiecie co to może być ? czy jak włączam klimę to powinno słychać jakieś piknięcie z jej strony ? (nic u mnie nie słychać) np. w aucie jak włączę to słyszę że sprężarka się włączyła. Jutro odkręcę pokrywę pod halogenami i wyczyszczę styki i taką chłodniczkę może coś pomoże.... A może poprostu za malo czynnika jest ???
       
      Pomocy
    • Przez JAREK2402
      Witam moim problemem jest nie dzialajaca klimatyzacja po jej nabiciu.ogrzewanie na minimum nawiew wl klima na maximum a powietrze idzie c*ple?co jest grane???Druga sprawa resorowanej osi przedniej.Lewe kolo idzie zukosa ? remont zrobiony calkowity osi,mial takie skutki przed remontem i po.Probowalem to naprawic tez potencjometrami przy sworzniach od przodu ale nic nie daje.podobno robi sie jakas kalibracje przyciskami tak twierdza w serwisie ale nikt nie chce puscic pary z buzi.moze ktos z was wie jak to zrobic??
    • Przez nik23
      Kupiłem jakiś czas temu mf6140 i brakowało paska od klimy(klinowego) w trakcie sezonu nieprzejąłem się tym tylko ostro testowałem maszyne. Chodziła nawet nieźle aż tu nagle w tamtym tyg straciła moc, wiec szukjąc na forum znalazlem ze to booster a dokladniej pęknięta membrana. A przy okazji pomyślałem ze założe ten brakujący pasek od klimy, w myśl zasady jak coś jest w ciągniku to ma działać. Więc poszukałem w katalogu numeru(3712531M1 taki znalazłem) ale zeby nie przepłacać u korbankow znalazłem zamiennik za 50zł i jak mi go dostarczyli jakie było moje zdziwienie jak sie okazało ze pasek jest za długi. I tu moje pytanie a ogólniej kilka pytań:
      Jak ten pasek ma być załozony tzn z napędy wiatraka czy z kołapasowego wału?
      Zna ktoś rozmiar tego paska moze być w metrycznych miarach (10x1050 taki strzał)
      Czy przy kompresorze od klimy ma być jakiś szpanier dodatkowy czy szpanuje sie tylko kompresorem?
      Ps tragedia tam nawet palca nie włoży tak ciasno.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v