Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
beni226

Czy klima od JD 1075 pasuje do 975

Polecane posty

beni226    0

Witam, tak jak w temacie chciałbym się dowiedzieć czy jest możliwość przełożenia klimy od JD 1075 bądz 1085 do 975. Nie chodzi mi tu o kabine tylko o komore silnika czy bedzie to wszystko pasowało, czy jest tyle samo miejsca co w 975 czy różni się coś tam i bedą przeróbki i problem z przełożeniem.

 

czekam na wasze sugestie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyyy8585    1

wydaje mi się że raczej nie było by komplikacji mam u siebie w 1075 i porównując z 975 (u kumpla) to praktycznie identycznie jest zamontowana, tu masz poglądowe zdjęcie z 975

8sc4.jpg

Edytowano przez lysyyy8585

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

dzieki lysyyy8585, mam jeszcze jedno pytanie czy jesteś w stanie wymienić co wchodzi w skład tej klimy tak dokładnie(chodzi mi o to żeby przy kupnie gość który chce mi sprzedać dał mi wszystko co potrzeba do uruchomienia) oraz jak ona jest poprowadzono do kabiny (którędy idą węże oraz elektryka), oraz czy z prawej strony jest jakies specjalne sito aby chłodnicy nie zapychało?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

lysyyy8585    1

no tak dokładnie to ci nie powiem, jak byś montował to mógłbym na przykładzie swojej coś ci podpowiedzieć jak byś miał problemy z czymś, u mnie przewody od sprężarki do kabiny idą pod zbiornikiem ziarna a później wchodzą w słupek kabiny do góry pod dach i do chłodniczki, co do chłodnicy to przed chłodnicą jest blacha perforowana i na niej chodzi takie śmigło i czyści,

 

tu masz katalog jak byś czegoś potrzebował http://jdpc.deere.com/jdpc/servlet/com.deere.u90490.partscatalog.view.servlets.HomePageServlet_Alt

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    9

Siemka. Na początku miło mi lysyyy8585 że wstawiłeś zdjęcie z mojego kombajnu :P . Pomiędzy 975 a 1075 są różnice w urządzeniu klimatyzacji. W 1075 obok sprężarki, przy silniku jest kosz obrotowy, (coś takiego jak z drugiej strony przy chłodnicy). W 975 była była ''obudowana siatka'' (część pokazana na zdjęciu). Czy adaptacja sprężarki, kosza itp. z 1075 do 975 będzie problemem? Myślę, że nie. Ale żeby być pewnym lepiej porównać te dwa systemy. Do kombajnu, traktora itp. nie musisz wcale zakładać oryginalnych podzespołów. Sprężarke i inne podzespoły można brać z osobówki (ten drugi sposób jest raczej dla majsterkowicza). Przy zakupie kompletnego zestawu klimy bez sprawdzenia (zapalenia silnika, włączenia sprężarki) nie masz pewności za co płacisz. W gre może wchodzić, uszkodzona sprężarka, stare węże (przez które może uciekać czynnik) co generuje znaczne, dodatkowe koszty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyyy8585    1

CONDOR przeprszam bardzo że nie zapytałem czy mogę skorzystać , ale chciałem jakoś pomóc koledze beni226 :) co do kosza to u mnie nie ma czegoś takiego, jest tak jak pisałem wcześniej, może zależy od serii ??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

Kolego CONDOR dzieki za ciekawe informacje, faktycznie zauważyłem ze jest kosz z prawej strony ale mysle ze chyba nie bedzie problemu z tym gdyz chyba raczej oba modele 975 i 1075 maja takie same szerokosci, takie same silniki i chyba takie same rozwiazania w srodku.

Co do klimy od osobówki to nie da rady za duzo kombinacji. Podzwoniłem troche i za używana klime chca 2000zł z całym osprzetem od 1075 - mysle ze to nie tak zle jest, a kto nie ryzykuje to nie ma.

 

Kolego a masz moze jeszcze jakies fotki odnosnie klimy oraz napisał bys jak u ciebie biegna dokładnie przewody oraz co tam wchodzi w skład jej jak orientujesz sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    9

Zdjęć więcej nie mam (kombajny stoją obecnie nakryte). Przewody od klimy biegną u mnie pod zbiornikiem ziarna. Usytuowanie przewodów to nie problem. Możesz je nawet puścić na zewnątrz kombajnu, a nie chować np. pod zbiornikiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

kolego lysyyy8585 byłbym ci bardzo wdzieczny jak bys dał rade jakies fotki od klimy jak cos to mój mail; beni226@poczta.fm

 

Wracajac do wypowiedzi CONDOR odnosnie przewodów to i tak miejsce jest pod zbiornikiem to raczej dam tamtedy jak juz cos.

 

A mam jeszcze pytanie z innej beczki otóż czy w waszych maszynach na tym bebnie od chłodnicy w srodku jest taki płaskownik czy on powinien sie krecic również?czy on nie ma rzadnego znaczenia podczas chłodzenia silnika. zauważyłem ze u mnie jest on nieruchomy i strasznie chłodnica plewami zachodzi i sie grzeje i nie wiem czy to jest wina tego. Jak u was z chłodzeniem silnika w duze upały i przy ciagłej pracy z sieczkarnia?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
CONDOR    9

W 1188 SII przewody od klimy są puszczone na zewnątrz (przy nadstawce od zbiornika). Tak, jest ten płaskownik i dobrze (prawidłowo) byłoby żeby się kręcił. W 975 i 955 nie mam problemów z grzaniem. Ja czyszczę chłodnice raz w sezonie. Jaki masz środek chłodniczy? Może masz zakamienioną chłodnice? Sprawdź termostaty.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
beni226    0

a ile tam jest tych termostatów?i w jaki sposób je sprawdzic?wyjąć i sprawdzić czy się otwierają czy cos innego?co do płynu to mam normaply petrygo. W sumie moze masz racje zeby sprawdzic czy czasem nie jest zakamieniona. a jak najszybciej to sprawdzic?a odnosnie tego płaskownika to za co on jest odpowiedzialny?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
lysyyy8585    1

kolego beni sprawdź pocztę :)

co do tego płaskownika, tak jak kolega CONDOR pisał, powinien się kręcić , a co do termostatu to z tego co mi wiadomo to chyba jest jeden ten obok pompy wody od strony zbiornika ziarna, wg mnie można go sprawdzić odpalić "zimny" silnik i otworzyć korek chłodnicy i jesli to możliwe zobaczyć czy płyn wraca do chłodnicy tzn czy krąży jesli nie to jest ok bo termostat nie puszcza płynu i czeka aż silnik złapie odpowiednią tem. dopiero po osiągnięciu odpowiedniej tem, powinien otworzyć obieg. ale wydaje mi się że to raczej może być wina że zabija ci chłodnicę tak jak piszesz ( podobnie miałem w bizonie po dłuższej pracy zabije chłodnicę i już zaczyna tem skakać jak przeczyścisz jest przez jakiś czas ok)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez urobiony
      Witam, posiadam John Deere 1065 z 86r posiada on klimatyzację jednak nie działa. Mam pytanie czy nie ma problemu z nabiciem tej klimy skoro jest ona na czynnik R12 (chyba freon) a dziś jest głónie stosowany R134. Z tego co czytałem nie można nabić instalacji na czynnik R12 czynnikiem R134. Czy jest jakiś sposób na sprawdzenie czy wszystkie podzespoły są sprawne, tak żeby uniknać niepotrzebnego nabicia w razie gdyby coś było zepsute.
      Klime się włącza/wyłącza potencjometrem cooling ? jak jest na off to rozumiem klima jest wyłączona ?.
      Gdzie powinna być podłączona lampka od klimy bo u mnie jej nie ma a chciałbym sobie dorobić.
    • Przez rolniczek123
      Witam . Chciałbym się dowiedzieć jak sprawują się te maszyny ich awaryjność oraz przerób .Może ktoś ma w ok. legnicy taki kombajn z góry dziękuje za wszelkie odpowiedzi .
    • Przez zyz1o
      witam czy warto brac klime do ladowarki ??
    • Gość Profil usunięty
      Przez Gość Profil usunięty
      Witajcie
      Jest sprawa postanowiłem wskrzesić klimę w mojej reni 550rx bo nie idzie wyrobić tak gorąco... od kupna ciągnika klima była niesprawna jak włączałem klimę w kabinie było słychać charakterystyczne syczenie a gdy zmieniałem natężenie to z tyłu z pod sufitu było słychać że coś tam się przełącza. Pojechałem kilka dni temu sprawdzić szczelność nabili mi azotem no i niby jest wszystko ok startego czynnika było 140 dzwoniłem do claasa żeby mi powiedzieli ile czynnika wchodzi... podobno 1250 no i tyle mi mechanik nabił. Wszystko niby jest ok próżnia, szczelność itp. a klima nie chłodzi niestety i teraz gdy włączam klimatyzację albo zmieniam jej natężenie nic nie słychać żadnego pikania i syczenia. Wiecie co to może być ? czy jak włączam klimę to powinno słychać jakieś piknięcie z jej strony ? (nic u mnie nie słychać) np. w aucie jak włączę to słyszę że sprężarka się włączyła. Jutro odkręcę pokrywę pod halogenami i wyczyszczę styki i taką chłodniczkę może coś pomoże.... A może poprostu za malo czynnika jest ???
       
      Pomocy
    • Przez JAREK2402
      Witam moim problemem jest nie dzialajaca klimatyzacja po jej nabiciu.ogrzewanie na minimum nawiew wl klima na maximum a powietrze idzie c*ple?co jest grane???Druga sprawa resorowanej osi przedniej.Lewe kolo idzie zukosa ? remont zrobiony calkowity osi,mial takie skutki przed remontem i po.Probowalem to naprawic tez potencjometrami przy sworzniach od przodu ale nic nie daje.podobno robi sie jakas kalibracje przyciskami tak twierdza w serwisie ale nikt nie chce puscic pary z buzi.moze ktos z was wie jak to zrobic??
×