focusst

Zetor 7211-Półosie resorowane a siłownik poprzeczny skrętu

Polecane posty

focusst    26

Witam wszystkich,

Jakiś czas temu kupiłem zetora model 7211, rok 1985 z myślą zamontowania na nim ładowacza trzysekcyjnego. Jest to już drugi ciągnik tej marki w naszym gospodarstwie, od nowości mamy też 7211 z 1990 r. Zastanawiam się jak rozwiązać problem wspomagania ponieważ od wszystkich użytkowników słyszę iż fabryczny serwomechanizm nie poradzi sobie ze sprawnym manewrowaniem z ciężkim, obciążonym ładowaczem czołowym. Zacząłem się zastanawiać nad montażem orbitrola ponieważ fabryczna kolumna i tak nadaje się do remontu. Aby nie niszczyć i przeciążać przedniej osi chciałem zamontować siłownik poprzeczny dwustronnego działania zamontowany na belce taki jak montowano w nowszych zetorach 3320, 5320 itp. I tu się pojawia problem z tego co widziałem na aukcjach z tymi ciągnikami to każdy miał sztywną nieresorowaną przednią oś. Modele z przednią osią resorowaną mają klasyczne serwo nawet te wyprodukowane w 1997. Pytanie moje jest takie czy miękki przód stanowi przeszkodę w montażu siłownika poprzecznego dwustronnego działania ?

Może jest na forum ktoś kto przerabiał podobne dylematy i potrafi mi coś pomóc, podpowiedzieć.

Mam świadomość tego że podczas pracy z ładowaczem i tak muszę zablokować zwrotnice, ale podczas pracy bez niego chciałbym jeździć na miękkim przodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość   
Gość
albo siłownik poprzeczny i sztywne osie albo wzdłużny jak w oryginale tyle że zamiast serwa napęd z orbitrola popatrz na necie bo takie są zależy na czym ci bardziej leży na komforcie czy efekcie wizualnym w pierwszym rozwiązaniu masz tylko dwa węże i siłownika nie widać a w drugim masz jak teraz tyle że z oblrbitrolem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focusst    26
Napisano (edytowany)

W tym pierwszym zetorze mamy resorowane półosie i sprawdza się to świetnie bardzo komfortowo się jeździ.

Dzisiaj podczas prasowania siana zwróciłem na to uwagę i faktycznie jakby przymocować siłownik na stałe do belki to mógłby być problem z utrzymaniem zbieżności podczas resorowania.

Z kolei przy klasycznym układzie gdzie siłownik umieszczony będzie wzdłuż silnika ciągnika mocno obciąży to lewą zwrotnicę, znam przypadki gdzie wąs od lewej zwrotnicy znajomy wymienia raz w sezonie, ale w c360 z zetorze wygląda to porządnie.

Najprościej i najtaniej byłoby naprawić to serwo co jest przez lata obsługi opanowałem już wymianę uszczelek i regulację i też leciutko się kręci ale wszyscy mówią że jak do tura to tylko orbitrol i sam już nie wiem :-(

Edytowano przez focusst
Dodano tekst

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    70

dolny wąs zwrotnicy ,podczas amortyzacji, będzie szedł po łuku względem sztywnego drążka siłownika a to przełoży się na ruch koła (lewa prawa) -,więc przynajmniej w teorii odpada sterowanie  na siłowniku dwustronnym .

Mam przerobiony układ kierowniczy z amortyzacją przedniej osi na orbitrol ,ale zrobiłem to po swojemu . Wywaliłem nakrętkę kulową z drążkiem z kolumny kierowniczej zostawiając wał z ramieniem . Wstawiłem siłownik w miejsce przeznaczone na serwomechanizm . W ramieniu przekładni kierowniczej wywierciłem dodatkowy otwór na końcówkę do której podłączyłem tłoczysko siłownika . Został także oryginalny drążek sterujący wąsem lewej zwrotnicy podłączony z obu stron tak jak fabrycznie . Dodam tylko ,że zetor nie miał wcześniej fabrycznego serwa i miał  pojedynczą dźwignię kolumny kierowniczej . Jest na pewno tak,że lewa zwrotnica jest  bardziej obciążona ,ale amortyzacja działa  jak powinna


nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
admon1212    10
na agrofot jest zdjęcie jak ktoś zrobił tak jak piszesz poprzeczny +resorowane tylko że wstawiał poliuretanowe tulejki w siłownik bo miał za duży skok

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focusst    26

Tym zdjęciem zasugerowałem się zakładając temat.

Doszedłem do wniosku że chyba zostawię miękkie półosie ale zrobię nie na siłowniku poprzecznym tylko tym na drążku kierowniczym.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
focusst    26
Dnia 28.05.2018 o 17:08, admon1212 napisał:

i puzniej będziesz nadspawywal klin w zwrotnicy raz w miesiącu

Chodzi Ci kolego o ogranicznik skrętu, czy inny klin ?

No to że będzie się szybciej zużywało wszystko to wiem, no ale trudno coś kosztem czegoś. Poprzeczny spowoduje że musiałbym usztywnić przód już na stałe, co podejrzewałem a koledzy w postach powyżej mnie utwierdzili.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

ja przy 60tce mam miekka os plus silownik poprzeczy i dziala bez zarzutu nic sie nie rwie czy peka kwestia ogarniecia tematu tzn silownik do belki i na zwrotnicy plus drazki stabilizacyjne laczace obie zwrotnice albo jak w 80tce silownik dwu stronny 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez szostiwf88
      Jeżeli ktoś szuka siłownika do maski John Deere 5620, 5720, 5820 o oznaczeniu AL175748 lub RE206116 to zamiennikiem jest siłownik, sprężyna gazowa FORD Mondeo IV Sedan klapy bagażnika - sedan 03/07- np. (FA Krosno 24477).
      Ja taki wstawiłem pasuje idealnie jak oryginał, a kosztuje ok. 30zł.
    • Przez arkady12
      Panowie mam problem z pługiem huard obróci się do polowy i staje ani w lewo ani w prawo węże się  poruszają ogólnie wina leży po stronie pługa nie traktora i teraz jest problem bo siłownik jest nie typowy jak dla mnie ( załącznik z katalogiem ) czy miał ktoś taką  sytuacje ?  czym można by było zastąpić ten zamek rozważam zakup nowego siłowniika z zaworem przepływowym ale w nich nie ma wyjść na ten  zamek coś ktoś podpowie ??,
      rl.doc
    • Przez michalmat
      witam
      ma ktoś jakiś dobry patent jak rozkręcić siłownik obrotu od trola? boję się go traktować palnikiem, żeby go nie rozhartować.
    • Przez Grzesiek84
      Witam mam założone wspomaganie do zetora 6211 z Agricol na orbitrol i od samego początku widać że owy orbitrol przepuszcza olej bo ciągnik lekko trzeba kontrować podczas jazdy i zaczyna mnie to drażnić. Podczas siewu i orki jest podobnie trzeba go kontrolować. Końcówki drążków są nowe, na belce brak luzów. Czytałem że można włożyć dławik by ograniczyć przepływ oleju ale czy nie ograniczy to też wspomagania - jego siły, proszę o poradę czy ktoś miał podobny problem i jak sobie z nim poradzić ?
    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj