Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

nie nie udana tylko nie rozwijana w dostatecznym tempie bo zetor i ursus ruszali z takiego samego pułapu jakim był zetor-ursus 4011 tyle że zetor to rozwijał a ursus prawie nic z tym nie zrobił

Opublikowano

ja swojego 7211 nawet na dwie c360 bym nie wymienił.... Co innego mogę powiedzieć o c362 ale mało tego było i te ciągniczki mi się podobały ale nie c360

Opublikowano
ja mam c 360 z 1983 r i ani razu nie robiłem remontu silnika a troche juz nakręciła motogodzin a co kozucha jak się nie masz kabiny to musisz w kożuchu jeżdzić. :)

To sprecyzuj słowo "trochę" i będziemy dalej dyskutować, kabinę w zetorku mam. Jeździłem kilkoma 60-tkami i prawie w każdej blokowały się biegi, jak można coś takiego wyprodukować.

Opublikowano

gazi wiesz teraz każdy stawia na komfort u mnie większość robót gdzie swobodnie c330 by wystarczył odwala zetor a dlaczego??? A bo cichutko w kabinie, radio gra, nawiewy są, wspomaganie jest i wysoko się siedzi..... a co do 360 nie mam słów zaczynając od wyjących zwolnic kończąc na sam nie wiem czym.....

Opublikowano

u kogo wyją u tego wyją wystarczy trochę zadbać i nie jest źle

to prawda że komfort robi swoje, ale oszczędność też jest ważna zwłaszcza przy dzisiejszych cenach paliwa

Opublikowano

gazi ja w większości prac jakoś nie zwracam na to uwagi.... tym bardziej że zetorem dużo szybciej wszystko zrobie....

Opublikowano

Słuchajcie, tak czytam jak rozwija się ten temat i mam wrażenie że idzie trochę w złym kierunku. Tutaj nie chodzi o to żeby zdyskredytować C-360 jaki to zły i beznadziejny ciągnik itd. tylko o porównanie go z 5211. Jak już napisałem wcześniej, wydaje mi się że 5211 wygrywa to porównanie, ale C-360 też da się pracować i wykonywać te same prace co Zetorem.

Opublikowano

przecież zetor to 60-tka tylko solidnie wykonany jak ktoś nie ma dużo do roboty to 60 też może być mój znajomy ma taką od nowości i bardzo ładnie się sprawuje jest przede wszystkim zadbana a jak policzyliśmy zużycie paliwa to wcale nie jest takie duże jak tu opisują.

Opublikowano
To sprecyzuj słowo "trochę" i będziemy dalej dyskutować, kabinę w zetorku mam. Jeździłem kilkoma 60-tkami i prawie w każdej blokowały się biegi, jak można coś takiego wyprodukować.

 

mnie się nie blokują,trzeba umieć biegi włączać :)

Opublikowano
mnie się nie blokują,trzeba umieć biegi włączać :)

Co to znaczy umieć zmieniać, czy w osobowym jakoś specjalnie zmieniasz. Wszystkiego sześć biegów i mają fabryczna zdolność do zakleszczania sie, spartolona konstrukcja skrzyni i tyle. Ciągnik bez fabrycznej kabiny, zero wygód- wygłuszenia , ogrzewania, wentylacji. Swoją robotę zrobi ale kosztem zdrowia rolnika. Porównując technologicznie w motocyklach : WSK kontra MZ(ETZ)

Opublikowano

jaka spartolona jak jej konstrukcja jest z początku lat 50 kiedy to synchronizacji jeszcze mało kto słyszał i w samochodach jej nawet nie było, a i ten zetor nie ma wszystkich biegów synchronizowanych i jak jest dobita skrzynia to tez te niższe biegi mogą się blokować, a jak się coś zepsuje z synchronizatorami to koszt naprawy skrzyni jest o wiele większy jak w 60

Opublikowano

Mówcie co chcecie ale ja wole dać więcej kasy za zetora i pracować w komforcie i ciepełku na jesieni niż tłuc się C-360. Zdrowie jest najważniejsze a jazda w zimnie i huku odbije sie na rolniku z kilka lat.

C-360 niby da sie pracowac ale to juz lekki przezytek.

Opublikowano
jaka spartolona jak jej konstrukcja jest z początku lat 50 kiedy to synchronizacji jeszcze mało kto słyszał i w samochodach jej nawet nie było, a i ten zetor nie ma wszystkich biegów synchronizowanych i jak jest dobita skrzynia to tez te niższe biegi mogą się blokować, a jak się coś zepsuje z synchronizatorami to koszt naprawy skrzyni jest o wiele większy jak w 60

Wiesz mój zetorek zaraz skończy 22 latka ( pow gospodarstwa 40ha, przez pierwsze pół roku miał pomocnika c-330), w tym roku dostał nowe kpl. naprawcze silnika, reszta zespołów napędowych nie dotykana i nie wykazuje objawów zużycia, a konstrukcyjnie nie jest młodszy od ursusa. Co do synchronizacji to jej ewentualne zastosowanie nijak się ma do blokowania sie biegów. Stary 28 itp też wiekowe konstrukcyjnie a tego problemu nie doświadczały.

Opublikowano

u nas w 55 też pomimo 36 lat skrzynia nawet nie otwierana tylko podnośnik był robiony i silnik, moje ciągniki tego problemu nie doświadczają, a zdażały się też i zetorki 70xx i 72xx gdzie skrzynie sie blokowały

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jak czytam co tu ludzie piszą o c 360 to tak myślę, że chyba mam jakiś szczęśliwy egzemplarz. Skrzynia ostatnio zablokowała mi się chyba rok temu, odblokowanie zajęło 2 minuty. W Zetorze odblokowanie skrzyni to już inna bajka.

Jeśli skrzynia się blokuje to głównie przez zbyt szybkie przełączanie biegów, wszystko zależy więc od operatora(np. nie przypominam sobie żeby ojciec kiedyś zablokował). Z moich obserwacji wynika, że częściej blokuje się skrzynia w MF 255 niż c 360.

Opublikowano

@Mariusz x masz racje ze duzo zalezy od operatora. Przyznam ze ja ze 2 razy w swoim zetorze zablokowalem skrzynie ale wiem ze to przez zbyt szybkie i gwaltowne zmienianie biegow :) Obecnie juz nie popełniam tego błędu i jest wszystko wporządku.

 

Co do odblkowania to skad wnioskujesz ze robi sie to długo? Ja to robie 3-4 minuty przeciez tam nie ma nic innego przy odblokowywaniu jak w 360 :) Moze troche podloga przeszkadza ale tutaj zjade do tematu ze w 360 nie ma podlogi jest to plusem przy biegach ale wiecej ich nie ma :)

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Właśnie brak podłogi ułatwia zadanie :), samo odblokowywanie wygląda tak samo( czyli bardzo prosto).

Opublikowano

co do komfortu w 60-ce to zależy też od pomysłu wiadomo że fabryka nie zapewniła go tak jak w zetorze ale nie dawno widziałem 60 z kabiną nowego typu aż poszedłem obejrzeć gościo dołożył starań w dopracowanie i byłem zdziwiony efektem ogrzewanie wentylacja wygłuszenie nie jezdziłem ale jak odpaliłem to w środku naprawdę dość przyzwoicie myślę że w głowie nie szumi po całym dniu pracy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v