Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
-U-R-S-U-S- C-360

 

Zetor wymieka przy Ursusie tylko lepszy komfort ma!

 

 

buahahahaha :D :D :P Człowieku wiesz co piszesz, Zetor od 87 roku ma koń mniej od c-360 ale silnik mniej podatny na zaduszenie i ciezszy tył przez co lepiej idzie wp ol ua o komforcie nie wspomne. Ah ci fanatycy Ursusa C-360 którego można porównać do JD jest taki super Nie ma żadnego udogodnienia ale przez nalepke Ursus jest to najlepszy taktor pod słoncem C-360 zmodernizowana i spier** kopia Zetora 4011

 

Rozpier**ją mnie takie posty :D

Mam c-360 i wiem co to potrafi, a na Zetorze ostatnie miesiące wiele mniej czasu nie spędzam nawet więcej bo wole iśc do kumpla jeźdizc Zetorem za darmola w wolnym czasie niż C-360 jeździć, przynajmnij jest miło wygodnie, przytulnie. Radyjko cichutko, chyba że lewe okieniko otworzysz to warkot słychać, tylko po co otwierać? Są nawiewy czego C-360 znowu nie miała w standardzie, Polaki na odpier*/**** robili go a najgorzej cały tył zaczynajac od jajowatego dachu po zwolnice.

 

Co tu rozmyślać. Brać zetora jak stać, nas stać tylko powiedz komuś kto nie ma pojęcia na innych ciągnikach po za tymi z gospodarstwa? Taki móh brat gospodarz on nie wie co Zetor oferuje jaką jakość roboty i komfort on tylko widzi cene i po cadawać tyle kasy za ciagnik. ciagnik ciagnikowi nie równy trzeba isć do przodu bo kto nie idzie ten się cofa

Opublikowano

Drodzy koledzy obydwa są dobre tylko zależy do czego. 5211 odradzam jako ciągnik główny, 3 -skibowym pługu ma cięzko, agregacie uprawowym, przyczepach też, ale za to jako pomocniczy jak najbardziej czyli pryskanie, nawożenie, bronowania itp. Jako główny polecam 60-tkę dlaczego, mimo swej starej konstrukcji i paliwozerniości jest rzeczywiście mocny ito jest jedyna jego zaleta, bo reszta czyli wyjący most, marna kabina, zacinająca się skrzynia biegów jest do bani. Wiem bo kazdego z nich mialem po 10 lat a 60 jeszcze dłużej. Jeżeli planujesz kupić 7211 to poczekaj rok i kup będziesz zadowolony, mam takiego i wiem co pisze, mam porównanie co :blink: 25 lat za kółkiem. jakby pytania szczegółowe zapraszam na privaka. pozdro wszystkim jerzy

Opublikowano

jesli chodzi o silniki w zetorze czy w ursusie to sa one niemal identyczne. dlaczego zetor przy tych samych parametrach silnika uzyskuje wieksza moc?? dlatego ze ma ulepszona pompe wtryskowa, a ulepszenie polega na tym ze podczas pracy w ciezkich warunkach podaje wiecej paliwa i dzieki czemu podnosi moc. c-360 czy zetor 5211?? silniki 4 cylindrowe wykazuja duza wieksza bezawaryjnosc i moga przenisic duzo wieksze przeciazenia niz silniki 3 cyl. w silnikach 3 cyl wada sa waly korbowe ktore czesto pekaja.

zuzycie paliwa w zetorze jest duzo wieksze niz w jego odpowiedniku ursusie. zetor zawsze wiecej spali. a ludzi ktorzy uwazaja inaczej poprosilbym o podanie swojego wieku.

Opublikowano

zetorki mają wieksze gary :unsure:

 

kupić c-355 załozyc opony 16,9-28 dołozyć jeszcze na kazdą strone po 3 obbiązniki na tył te duze starego typu na przód tez dołozyć pompę ustawic samemu siebie ( dawke paliwa) przyspieszyć zapłondo tak zeby było słychać delikatny stukot.i juz mamy lepszy uciąg jak zetorem:D a kabine zawsze idzie zminić wyciszyć. a jak się ma olej w zwolnicach to tak nie wyje ale jak juz sie jezdzi bez oleju no to cuz :blink:

Opublikowano

vice versa :unsure:

tak samo mozna dolozyc obciąznikow do zetora i pozmieniać kilka rzeczy :blink:

z tym spalaniem to jest temat rzeka ale ja osobiscie nie narzekam, wole wlac litr wiecej paliwa a pracowac w normalnych warunkach.

Opublikowano

Wciskanie kitu z tym paleniem, mi c360 paliła 4.5l na mth i ciągała małe maszynki, a 7211 palił od 5 do 6l na mth. C360 pług 3x30 zetor 3x45 i 4x30, c360 drapak 2.4m sam, ztor 2.7m + 4 brony, c360 talerzówka 1.8m a zetor gruber 2.2m 9łap podwójny wał :unsure: A z tą mocą to tak jak z perkinsem... W oryginalnych fergajach chodzi 15tys mtg bez dotykania a w ursusach to lepiej nie mówic (zwłaszcza w 5314). Tylko zetor :blink:

Opublikowano

tak porównać 60 do 7211 to ja sobie teraz porównam 7211 z ursusem 912 on też pociągnie większe maszyny od 7211.

 

tak porównać 60 do 7211 to ja sobie teraz porównam 7211 z ursusem 912 on też pociągnie większe maszyny od 7211.

Opublikowano

Po pierwsze robie takie porównanie bo miałem te dwa ciągniki, a po drugie różnica mocy to tylko 7KM. 912 nie maiłem, ale to jest już ciągnik bardziej porównywalny do zetora 8111 8211 z ciężkiej seri, a 7211 można porównac z 4512 :unsure:

Opublikowano

miałeś i ok . Sprawa przedstawia się następująco za c 360 stoi jedynie cena reszta dla zetroa Oczywiście palą to samo c 360 co 5211 . z robota różnie do orki napewno zetor lepszy ze wzgledu na ciężar tyłu traktora . Blokada ziemia a niebo .

Sam mam c 360 3p ale zmieniam za rok kupuje 5211 może 7211 . pOPRSOSTU LEPSZE WYKOŃCZENIE MATERIAŁY I JAKIŚ KOMFORT

Opublikowano

zetor zawsze wiecej spali. a ludzi ktorzy uwazaja inaczej poprosilbym o podanie swojego wieku.

 

a niech spali a i tak więcej zrobi i przynajmniej pracujesz w komforcie a nie w kabinie eskimoskiej :unsure: Nie ma co porównywać chociaż zetor jest droższy oferuje klasę wyżej albo i nawet dwie niż Ursus... to jak poloneza porównywać do mercedesa :blink:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dlatego ja postawiłbym na MF, komfort dużo lepszy niż w Zetorze, spalanie mniejsze niż w Ursusie :blink: .Ciekawe jak długo będą jeździły jeszcze Ursusy i Zetory, większość ma już ponad 25 lat . Gdyby rolnictwo było opłacalne to te ciągniki były by już dawno przetopione albo sprzedane na wschód, ale jest jak jest i ludzie nie mogą się nachwalić 20-30 letnich Zetorów :unsure: .

Opublikowano

A te sprowadzone MF-y to ile lat mają i dlaczego tam na zachodzie ich nie zezłomowano, tylko tak długo eksploatowano. Czyżby całą produkcje 5211 z pierwszego roku serii sprzedali w Polsce, to by miały równo 25 lat, a były produkowane do 93r.Modele je zastępujące nie wnoszą rewolucyjnych zmian w konstrukcji, najbardziej są zmienione w wyglądzie. Pokaz mi tego 5211 - 30-latka. Masz pisać pisz rzeczowo, a nie pokazujesz swoją awersję do ursusów i zetorów, bo pewnie masz fergusona. Z resztą temat brzmi - ursus czy zetor

Opublikowano

jesli chodzi o silniki w zetorze czy w ursusie to sa one niemal identyczne. dlaczego zetor przy tych samych parametrach silnika uzyskuje wieksza moc?? dlatego ze ma ulepszona pompe wtryskowa, a ulepszenie polega na tym ze podczas pracy w ciezkich warunkach podaje wiecej paliwa i dzieki czemu podnosi moc. c-360 czy zetor 5211?? silniki 4 cylindrowe wykazuja duza wieksza bezawaryjnosc i moga przenisic duzo wieksze przeciazenia niz silniki 3 cyl. w silnikach 3 cyl wada sa waly korbowe ktore czesto pekaja.

zuzycie paliwa w zetorze jest duzo wieksze niz w jego odpowiedniku ursusie. zetor zawsze wiecej spali. a ludzi ktorzy uwazaja inaczej poprosilbym o podanie swojego wieku.

39 lat i co z tego wynika? :blink: Masz zetora i ursusa? Porównywałeś? Jeśli nie to odpuśc sobie :unsure:

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Czy w Polsce jeżdżą tylko 5211? Mówiłem o całej rodzinie 5011-7745 oraz ursusach od 4011 do 360. Mam MF z 1995, mam też c 360, 4011 i MF 255 i wiem, że nie ma jak ich porównywać. To jest wielka przepaść, i nie musi koniecznie być MF, równie dobrze DF, Fendt, Renault.

Na zachodzie po 15 latach wymienia się ciągnik, nie złomują ich ponieważ kupują je handlarze.

Nie rozumiem tego zachwytu nad 5211. Może jest wygodniejszy od Ursusa, ale porównując z zachodnimi nie jest już tak wesoło.

Opublikowano

Z wiekiem podobnie jak Dawid biggrin.gif-więc zapewne więcej niż Ty @arek000-co więcej tak się składa że mam i Zetora 7211 i C-360 a nawet i JD jak Dawid777-więc co nieco mogę sobie porównać-co do zdania Mariusza x to mógłbym się założyć że stara się on porównać jakiegoś wypasionego MF-a z poczciwym Zetorkiem-proponowałbym porównanie tego Zetorka z jakimś prostym MF-em z tamtych lat -ciekawe dla którego lepiej wypadłoby to porównanie .Co do głównego tematu to tak właściwie nie ma co porównywać Zetora z C-360-przepaść jedną słową biggrin.gif .

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Niekoniecznie wypasiony. Zachodnie ciągniki są po prostu wygodniejsze, choćby taki rewers, Ursus dopiero to wprowadza Zetor wprowadził dopiero w Proximie.

Opublikowano

Tu nie chodzi o zachwyt. Pierwsze 5011 rozpoczęto produkować w 1980 i w Polsce można je policzyć niemal na rekach, w mojej gminie jest jeden. Piszę tu o oficjalnym imporcie , a nie tym z ostatnich lat. Jakim cudem w ogłoszeniach są nowo sprowadzone fendy , zetory(z linii u nas nie znanych)itp, mające po te 30 lat , kiedy to na zachodzie wymienia się na nowe już po 15-tu. Miałem kiedyś przyjemność jeździć fergusonem i dobrze , że jestem ze wsi i mam doświadczenia w jeździe konnej. Wsiadanie do tego fergusona przypominało mi dosiadanie konia, dobrze że był bez kabiny, bo nie miałbym jak nogi przerzucić nad jego siodłem. Na posiadanego zetora(rocznik 1986)nie mam powodu narzekać, amortyzowana oś, kabina na poduszkach, cicho , ciepło, trwały(kilkanaście tys mtg do remontu góry, sprzegło oryginał,skrzynia, mosty i hamulce tez, eksploatowany po drogach gruntowych więc i ogumienie jeszcze oryginalne).

Co do rewersu, to "władek" miał go od samego początku produkcji, mechaniczny ale jeden ruch dźwigni wystarczył by zmienić kierunek ruchu.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mam nadzieje, że nie mówisz o MF 255.

Opublikowano

Niekoniecznie wypasiony. Zachodnie ciągniki są po prostu wygodniejsze, choćby taki rewers, Ursus dopiero to wprowadza Zetor wprowadził dopiero w Proximie.

 

Jeżeli chodzi o wygodę to Zetor PRZEWYŻSZAŁ sporo współczesnych mu zachodnich konstrukcji (nie-nie jest to przesada weź choćby jakiegoś niewypasionego MF-abiggrin.gif ) ,rewers ma mój kuzyn w Zetorze 4340 (konstrukcja o wiele starsza niż Proxima-aha i fotel Grammera też ma-chociaż moim zdaniem ten Zetorowski nie jest zły-w końcu 21 lat u mnie chodzi),ba nawet w Zetorach sprzed 30 lat montowano wzmacniacz momentu obrotowego,wspomaganie układu kierowniczego-kabinę chyba każdy zna ?biggrin.gif

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Jaro

Ciągle nie wiem co rozumiesz pod pojęciem wypasiony? Serie 30xx? 36xx?

Powiedz jeszcze ile procent zetorów ma rewers(z serii major, a nie ciężkiej), i w ilu działa wzmacniacz. To są pojedyncze sztuki. Kabina jest duża, ale ma w środku 83 dB, szału nie robi.

Tak więc może przewyższał jakieś starsze modele, ale większość zachodnich jest dużo lepsza.

Kończę swoje wywody, to nie miejsce na takie dyskusje.

Opublikowano

wlasnie, @mariusz x porównuje zawsze te zetory do MF seri 30xx, dlaczego? ja bym to porównywał do tyc 255 ewentualnie tych angielskich odpowiedników licencyjnych ursusów, te duze to przeciez wiadomo inna moc/skrzynia itp.

 

Ale widzę że praktycznie w każdym temacie próbujesz wpoić ludziom dobrą sławę fergusona, wiem ze wile lat jeździles starym mf i 60 ale to nie znaczy ze nic innego jak zachodnie sie nie liczy-skoro są takie dobre to dlaczego na zachodzie są sprzedawane?

Opublikowano

Wyposażano tak jakie były zamówienia, czy MF- na wszystkie rynki i na własny były, w standardzie takim samym, czy były opcje dodatkowego wyposażenia.Zetor 5211 od 1987 miał w opcji rewers, tylko trzeba było go zamówić.Sprawdziłem w konedacie i do rocznika mojego 5211 podają 80,5 DB, a do MF255, czyli odpowiednika wiekowo i mocowo 85-90 DB. Więc jak to się ma do rzeczywistości. Widzę że ta dyskusja, to jak rozmowa do sciany, za chwile będzie wyciągnięty inny wygodny argument.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez ZimowyZolnierz
      Witam w katalogu części naszego Zetora występują 4 świece żarowe w głowicy, natomiast fizycznie mamy świece płomieniową w kolektorze. Czy to oznacza że głowica jest nieoryginalna czy w starszej wersji z mostem zetorowskim po prostu tak jest? Oraz mam mega problem z rozruchem, w mrozy jak złapie początkowo chodzi na jeden cylinder, pora się szykować do remontu?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v