Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Polecam ale nie do tura, chyba że w połączeniu z przekładnią od 360 lub jakaś inną mającą dużo obrotów

 

edit

A tak wyglada to teraz:

 

p2190072.jpg

 

p2190071.jpg

 

p2190070x.jpg

 

p2190068.jpg

 

p2190067.jpg

 

p2190069.jpg

 

p2190065g.jpg

 

 

 

p2190066.jpg

 

p2190063l.jpg

 

Zostało tylko pomalować i od góry dorobić zabudowę coby te kable nie wystawały

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

Tak i działa naprawdę świetnie tak samo lekko kręci się na pusto jak i po podniesieniu pełnej łyżki (1,6 m) ziemi(tylko to na razie woziłem). Sama przekładnia ma 4 i 1/4 obrotu, ale przy oryginalnej długości ramienia od zwrotnicy i tej od stara wyszło jakieś 3 obrotu więc nie jest aż tak duża różnica w stosunku do oryginału a to bardzo mi się w niektórych układach na orbitolu nie podoba, bynajmniej na YT można zauważyć takie zjawisko. Przy pełnej prędkości nie nosi (na co kilka osób na forum narzekało przy orbitolu)

Opublikowano

Mam dojście już do tej kolumny od stara:) a powiedzcie mi Panowie co sądzicie o przekładni od Mercedesa 124? jak może dawać sobie radę? chodzi mi oczywiście o pracę z turem

Opublikowano

wiesz nawet umie leży taka przekładnia od mercedesa, i wygląda dość delikatnie, bez tura na 100% sobie poradzi ale z turem może być problem w wytrzymałością. Jest jeszcze jedna kwestia przekładnia ta zamontowana bezpośrednio będzie działać odwrotnie bo kręcąc w lewo skręcisz w prawo. Wystarczy zbudować prosta przekładnie zębatą ale znowu dodatkowe luzy się wprowadzi. A wiej w przeciwieństwie do tej od stara nie zmienisz obrotów

Opublikowano

Tak najprościej mówiąc, patrząc na pierwsze z moich zdjęć, wyjmujesz tą ośkę na której jest ramię i wkładasz z drugiej strony. Ta akurat przekładnia na to pozwala. Co do przekładni od 124 nie twierdze że zaraz się rozsypie po prostu w porównaniu do tej przekładni ze stara strasznie delikatne jest to wszystko

Opublikowano (edytowane)

ukasz

bardzo delikatnie to wygląda?

a mógł byś mi podać wszystkie modele rozmiary i długości przewodów? to już bym nie dochodził do tego tylko odrazu kupił. zdecydowałem się na tą kolumnę od stara

Edytowane przez wasil10
Opublikowano (edytowane)

co do długości przewodów to ten numer nie przejdzie wystarczy że dasz inna pompę inny zbiornik wyrównawczy i nie będą pasować.

Modelu samej przekładni to nie pamiętam ale była produkcji ZF z roku 2000 stosowana w STAR 742 identyczne widziałem na aukcjach z MAN-a, DAF-a więc wystarczy od ciężarówki żeby wyglądał symetrycznie wtedy możesz zmienić obroty w razie potrzeby

A tu porównanie wizualnie przekładni, niestety ze stara jest troszkę 'ukryta" ale coś tam widać

 

p2230304.jpg

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

Wczoraj uruchomiłem w MF i po zawodach. Po minucie wyrwało zabezpieczenie łożyska z dekla co dorabiałem. Jednak nie ma szans założyć do niego tego elektrycznego z Scenica. Po niedzieli składam jak było.

Po drugie to był mój kaprys bo ciągnik rocznie robi z 50 godzin.I przede wszystkim go brat pożycza.

Opublikowano

Ukasz jednak zamontowałeś tą przekładnię. Muszę przyznać, że dość solidnie i zgrabnie to wygląda. Montaż widzę też da się wykonać bez większych wyrzeczeń i zmartwień. Ta kolumna jest jakby wręcz stworzona pod potrzeby naszych '30'-tek. :)

Jednak da sie przełożyć to ramię na drugą stronę. Nie będziemy się tu rozpisywać o jałowych dyskusjach na temat jej budowy, bo to i tak nic nie wniesie do tematu. Jedynie patrzac na schemat innej przekładni ZF też o podobnej budowie, obawiałem się czy może w środku nic się nie przestawi. Widać pomyśleli o tym przy projektowaniu. Jedynie ta kierownica coś jest trochę jakby za duża. Zasłania wskażniki. Ta z Renault była przyjemniejsza w odbiorze. Ale skoro bez gwiazdy nie ma jazdy, twój wybór.

Pompę może dało by się zamontować pod chłodnicą z napędem od wału ? Ale ten pasek sprężarki pózniej. :unsure: Teraz bez sprężarki tez nie lepiej.

Ciekawe czy w Lublinie II i 3 też trzeba przekładać ramię przekladni, czy wszystko pasuje? Twoja przekładnia przeżyje ciągnik, skoro da radę w Starze. Nie to, co te pocieszne orbitole z siłownikiem. Choć kiedyś myślałem właśnie tak z ciekawości, czy takie coś by wypaliło, to teraz wiem, że dobrze myślałem. Mimo że nie planowałem montażu, to narobiłeś mi teraz chęci tym pomysłem. B)

Opublikowano (edytowane)

tomek73 szkoda tylko dziwi mnie że wyrywa cokolwiek bo jak u mnie a ładunkiem było za duże obciążenie to nie chciała skracać i nic się nie działo. Jak możesz to wzuć zdjęcia jak to wygląda.

Kierownica taka ponieważ do krzyżaka tej przekładni idealnie pasowała sztyca od MB 124 (ta mała przekładnia na zdjęciu to tez ZF) po względem wieloklinu oczywiście z długości musiałem skracać i to znacznie. Sama kierownica jest mniejszej średnicy niż oryginalna tak z 1-2 cm tylko takie wrażenie robi, zegarów niezasłania bo zdjęcie z innego kąta zrobiłem niż jak się siedzi. Przekładnia jest przewidziana do różnych modeli stąd taka możliwość, jak jest w lublinie to nie wiem, po zdjęciach zdaje się że szło by to zrobić w razie potrzeby

Edytowane przez ukasz
Opublikowano

witam wszystkich miałem wspomaganie od małego mesia ale po ostatniej akcji na kurniku coś strzeliło i zawiodło kupiłem na złomie przekładnie od busa wszystko pasowało idealnie końcówka drążka nawet pasuje tylko że jest od środka a nie od zewnątrz kierownica idzie na prosto bez przekładnie jestem bardzo z tego zadowolony woziłem gnój szer wideł 170cm zęby mają 100cm wspomaganie luks 2 obroty kierownicy to pełne skręcenie kół z prawej do lewej teraz tylko wzmocnienie hydrauliki do tura

a i pytanko do kolegi jaki ma rozmiar opon w 30 (opony od samochodu) musiałeś felgi zmieniać ??

Opublikowano

Panowie mam problem. chciałem uszczelnić starą pompę od hydrauliki. kupiłem dwa oringi od pokrywy bo stare były wydmuchane i uszczelniacz z przodu na ośkę bo też był wyrwany. a że miałem takie dwie pompy to postanowiłem kupić do obydwóch.... i mój problem jest taki przed rozkręceniem i po rozkręceniu wszystko chodziło delikatnie obracałem palcami a po założeniu pokrywy z oringami i przykręceniu pokrywy nie można tego ruszyć... idzie jedynie kluczem francuskim i to bardzo ciężko. najlepsze jest to że w obydwu pompach jest to samo. w jednej jest trochę lżej bo była bardziej zużyta... dlaczego tak się dzieje? a może to dobrze że tak strasznie ciężko chodzi??

Opublikowano

Musiałeś wyjątkowo grube te o-ringi kupić.

Znam ten przypadek, regenerowałem sobie sam pompę do hydrauliki tylko taka aluminiową PZ2AS20 na dwa uszy, był planowany korpus o 0,6mm i wymienione wszystkie o-ringi, było ich sporo bo razem jakieś 8 sztuk, efekt taki że teraz 110bar jest bez problemu, więcej mi nie potrzeba, a jeśli zajdzie potrzeba to ręką ustawiam na wyższe ciśnienie.

 

Jak wiadomo o-ringi w dekielku dociskają do obudów łożysk igiełkowych, one z kolei dociskają do metalowego uszczelniacza chyba z brązu a on na zęby pompy, u mnie też ciężko chodziło tak że ręką przekręcić było ciężko a to dlatego że założyłem grubsze o-ringi, te co są 2 takie same. Po nalaniu oleju do pompy zaczęła chodzić dwa razy lżej.

Zobacz też czy masz wszystkie igiełki, jak będziesz składał to przyklejaj igiełki na smar żeby się nie wysypywały.

Opublikowano

Junkers

Tak właśnie robiłem z tymi igiełkami;) dziś włożyłem ją do ciągnika i działa wszystko ok.

co do pompy ktorej napisałeś model to właśnie mam taką na stałe i dziś jak ją wyjąłem to okazało się że ma uszczelniacz z przodu rozwalony. to może powodować że słabiej podnosi? raczej tak według mnie...gdy woziłem w tamtym roku ziemię to coś w niej lekko strzeliło i przestała tak dobrze podnosić a miała wtedy trzy miesiące... gdzie tam są jeszcze oringi??? myślałem że tylko na pokrywie te dwa... w środku też? w starych nie było

Opublikowano

Jak ma uszczelniacz rozwalony to oczywiście że może nie uzyskać jakiegoś tam ciśnienia. O-ringi są pod pokrywkami, ja mam jak mówiłem PZ2AS20 to są dwie pokrywki i razem mam 8 o-ringów, po 4 na pokrywkę. W zwykłych żeliwnych są tylko dwa po odkręceniu dekielka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez wsbil
      Kupię jak w temacie, w dobrym stanie. Może komuś zalega. Rozważę każdą ofertę
    • Przez himen
      Witam, mam problem z orbitrolem , założyłem nowy orbitrol 100, siłownik 250mm., zbiornik na olej z filtrem 3l. Problem jest taki iż ciężko się kręci kierownicą, gorzej jak na serwie. Założyłem też nowa pompę nsz10 bo stara była padnieta i to samo, ponownie założyłem nową pompę nsz16 i tak samo ciężko się kręci, mierzyłem też ciśnienie i podczas pomiaru wywaliło uszczelniacz na NSZ 16 a więc zostałem przy nsz10, dodam że układ został odpowietrzony. Moim zdaniem to problem z orbitrolem, nie daje dobrego ciśnienia na siłownik a wy co poradzicie bo mnie już to doprowadza do szału? W grudniu montowałem zestaw do mtz82 i wszystko było dobrze, co poradzicie?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v