Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, mam problem z elektryką w c-330M, nie ma podgrzewania, kierunków sygnału dźwiękowego, albo powiem co jest bedzie szybciej, Jedno długie światło (prawe) i (lewe) postój tylko, tylne są, i takie coś ala halogen z tyłu, ale ogólnie to słabo świecą te światła, i teraz pytanie, chciał bym coś to ogarnąć, i nie wiem od czego mam zacząć sprawdzanie, jakieś pomysły? Jeśli zły dział to przepraszam i proszę o ew. przeniesienie.

Edytowane przez Kowalsky9708
Opublikowano

Jeżeli dopiero co nabyłeś ciagnik to zobacz czy tam są jeszcze jakieś resztki przewodów, a jeżeli wiesz że nie mają one niewiadomo jakich przeżyć za sobą, to najlepiej wydrukuj sobie schemat i po kolei poszczególne obwody sprawdzaj, nie jest to bardzo skomplikowane, wystarczy tylko usiąść i powoli się pobawić z tym :)

Opublikowano

Traktor mamy od nowości, ale tata kompletnie sie nie zna, i tak po kolei siadało siadało wszystko aż wczoraj wymieniałem filrt paliwa w 3P i sie zapowietrzył i nie miałem go czym pociągnąć, a C-330M nie odpaliła, i to był punkt gdzie powiedziałem STOP tu wszystko musi być sprawne, i zaczynam wszystko ogarniać, mam 17 lat i dużego doświadczenia nie mam, bo nie miałem się w sumie od kogo nauczyć, ale wracając, przeglądając te przewody czego mam szukać, przetarć czy czego? :)

Opublikowano

Pod kątem przetarć, czystości konektorów, przyłączy, punktów masowych, to jest proste praktycznie jak budowa cepa, jak mówiłem schemat i sie robi. Zastanawia mnie tylko po co zapowietrzonego 3p targać po wsi, jak można go odpowietrzyć na miejscu...

Opublikowano

Poszukaj instrukcji obsługi ciągnika MF255 tam jest napisane jak się odpowietrza ten układ paliwowy. Ciąganie zapowietrzonego z pompą rotacyjną to jej śmierć w krótkim czasie.

W tej samej instrukcji są schematy jak wygląda układ awaryjnych który został użyty w C-330M.

Schemat który podałeś ma wiele nieścisłości poczynając od lamp na błotnikach z pozycjami.

Zastosuj schemat ze zwykłej C-330.

 

 

Opublikowano

posprawdzałem przewody, nigdzie znalazłem tylko przetarcie przy prawym kierunku, i przy głośniczku od sygnąłu, a poza tym to nie ma nic zaśniedziałego, gdzie niegdzie na stykach oznaki rdzy, jedyne co mnie zaniepokoiło to zawalona ziemią i zardzewiała i chyba też zaśniedziała puszka na lewym błotniku, nic wiecej, czy ta puszka może być przyczyną tego że prawie nic w nie działa? Co dalej powinienem sprawdzać?

Opublikowano

No to chyba czas na miernik. Najpierw w tej zaśniedziałej puszcze posprawdzaj, czy nie ma gdzieś przebić, bo się zdarzają. Elektryka potrafi zaskakiwać. Nie napisałeś co z bezpiecznikami. Później chyba trzeba by było wszystko pod kątem ciągłości obwodów i icg oporów posprawdzać. Dalej to zależy co wyjdzie z tych czynności.

Opublikowano

Ja też tam wymieniłem na puszkę hermetyczną i jest spokój.
A ja na Twoim miejsu to bym wyrwał całą tą starą instalacje i od razu nową położył. Miałem tak samo ze swoim C-330 dwa lata temu tylko że u mnie nic nie działało to od razu zerwałem wszystko i położyłem nowe i od razu alternator dałem to mam spokój święty nareszcie, wsiadam i jade

Opublikowano

Dobra, sprawdzałem miernikiem, i prąd kablem do chodzi do lampy, a w żarówce żarnik tylko robi się czerwony, i nic wiecej, czy to może być wadliwa lampa czy może jakaś inna przyczyna? (tylnia lampa)

Opublikowano

Witam, nie działą mi kierunki, anie na błotnikach ani z tyłu, napięcie po kablu dochodzi, ale lampa nie świeci, podejrzewam że to masa, ale przeczyściłem juz i styki i cos sie dało, (tak myśle) i nadal nic, Wie ktoś może gdzie dokładnie jest masa albo co zrobić żeby to działało? :)

Opublikowano

pociągnąć osobny kabel masowy? ewentualnie wyczyścić styki żarówek, odkręcić zardzewiałe błotniki, lampy. Wyczyścić, zabezpieczyć i poskręcać. Ale i tak zacząłbym od kabla na próbę... od masy aku do obudowy żarówki

Opublikowano

Może nie ma masy. Oczyścić miejsca styku lampa-błotnik i nie zaszkodziłoby błotnik-korpus no ale z tym to jednak już jest troche zabawy. No i zobacz czy samo gniazdo żarówki nie jest jakieś zasyfiałe

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No to chyba czas na miernik. 

Nie miernik, tylko żarówka z dwoma przewodami, najlepiej H3. Miernikiem trzeba umieć mierzyć i wiedzieć jak interpretować wyniki pomiarów. Bo już zaczęły się posty typu: napięcie jest, a żarówka nie świeci. A nie świeci dlatego, że to napięcie jest źle zmierzone, bo faktycznie jest za niskie, dlatego żarówka słabo świeci.

Opublikowano

Dobra, sprawdzałem miernikiem, i prąd kablem do chodzi do lampy, a w żarówce żarnik tylko robi się czerwony, i nic więcej, czy to może być wadliwa lampa czy może jakaś inna przyczyna? (tylna lampa)

 

Poprę poprzednika, wynik trzeba umieć zinterpretować ale sprawdź jakie jest napięcie na żarówce w momencie gdy żarnik jest czerwony, na pewno nie ma tam 12V.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

No przecież widać, że wszystko jest w tragicznym stanie. Wszędzie taśma izolacyjna, przegrzane końcówki, skorodowane styki itp. W zasadzie wszystko do wymiany od skrzynki bezpieczników do przednich lamp. Tak to jest jak ktoś nie ma pojęcia i stosuje żarówki H4 w nieprzystosowanej do tego instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v