Skocz do zawartości
GrubyC330

Schemat instalacji elektrycznej Ursus C330

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
GrubyC330    0

Wasnyjedynytakischemat-poprostyb-1.jpg

 

Na razie taki postaram się kiedyś w wolnym czasie dodać jeszcze radio ;) proszę o komentarze co sądzicie ?? Jeśli widzicie jakieś błędy lub czegoś nie rozumiejcie piszcie postaram się odpowiedzieć jak najszybciej.

 

Podpisy poszczególnych części instalacji.

 

1.Lampa przednia lewa

2.Lampa przednia prawa

3.Sygnał dźwiękowy

4.Złącze przednie

5.Alternator Żuk

6.Świece żarowe

7.Czujnik ciśnienia oleju

8.Skrzynka bezpieczników

9.Rozrusznik

10.Gniazdo wycieraczki

11.Kontrolka świec żarowych

12.Wskaźnik podwójny

13.Stacyjka

14.Licznik motogodzin

15.Kontrolka lampy dodatkowej.

16.Przełącznik lampy dodatkowej

17.Włącznik sygnału dźwiękowego

18.Przełącznik kierunkowskazów

19.Przerywacz kierunkowskazów

20.Włącznik świec żarowych - rozrusznika

21.Włącznik stop

22.Przekaźnik R461

23-24.Akumulatory

25.Regulator JEZPOL RNA-1 6d-14V2

26.Lampa boczna prawa

27.Lampa boczna lewa

28.Złącze tylne

29.Lampa dodatkowa

30.Gniazdo przyczepy

31.Lampa tylna lewa

32.Lampa tylna prawa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
330CUrsus    0

Ale po co to? Na AF jest już od groma takich schematów.Ale tak to spoko.Czytelny w miarę.Tylko opis jeszcze bo jak ktoś by coś nie wiedział to wiesz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Tylko ten schemat jest zrobiony w oparciu o C-360, świadczą o tym lampy tylne jak i te boczne na błotnikach, stacyjka.

Podobieństwo do schematu C-330 jest włacznik rozrusznika, świece żąrowe i tylna lampa.

Instalacje w C-330 jak i C-360 sa bardzo podobne ale jesli ktoś nie bardzo sie zna to ten schemat narobi mu kłopotów bo bedzie szukał u siebie czegos czego nie ma. Co innego jesli bedzie robił instalacje od nowa.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GrubyC330    0

Do ściągniecia znalazłem jedynie schemat 60, dlatego robiłem w oparciu o jako lampy ponieważ samemu nie chciało mi się ich rysować

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
19mani    0

siema, ma pytanie dotyczące tego schematu. Jak mam podłączyć alternator od opla omegi do c-330 bez regulatora i żeby kontrolka pokazywała czy ładuje? oraz jak zamontować awaryjki tak hehe? Z góry dziękuje za pomoc.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Regulator musi byc( zapewne jest wewnatz alternatora). Zapewne chodzi o Delco z Omegi. Wystarczy podpiac 2 przewody. Gruby do akumulatora, cienki do zaroweczki.IMG1Z65SB8EAS.jpg

 

Minus akumulatora musi byc na kadlubie pojazdu!

O awaryjnych jest na forum osobny watek. asz tamkilka schematow i mozliwosci.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal20    0

witam ja również chciałem założyć alternator do c-330 ale co z tym plusem na masie "karola44" pisałeś że gruby kabel idzie do akumulatora ale pod "plus" czy "minus"

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karola44    0

Przeczytaj jeszcze raz wielkie czerwone wyrazy. To podstawa. I teraz tak:

 

Kazdy alternator powszechnie dostepny na rynku musi miec odpowiednia polaryzacje. Najprosciej piszac obudowa alternatora zawsze na MINUS akumulatora!. Wyjscie pradowe alternatora( sruba M6, M8, szerokie wsowki w starych typach alternatorow BOSCH) zawsze na PLUS akumulatora.

 

Odwrotne podlaczenie powoduje natychmiastowe zwarcie przez diody prostownicze alternatora. To grozi wybuchem, lub pozarem.

 

Szczegolnie wazne jest to w starych C-330, gdzie oryginalna instalacja miala PLUS podlaczony do kadluba traktora.

Nalezy dopilnowac, aby MINUS akumulatora byl podlaczony do kadluba ciagnika.

 

Nalezy to bezwzgledni esprawdzic przed podlaczeniem alternatora!! Mozna to wykonac np. woltomierzem, ktory podaje polaryzacje, lub dioda LED przystosowana dla napiecia 12V. Jezeli goracy przewod woltomierza, lub plusowa noga diody przytkniete do kabla rozrusznika, zimny przewod ,czy ujemna noga diody,przytkniete do kadluba informuja o poprawnej polaryzacji to jest ok. Tzn. Woltomierz powinien wskazywac 12V, a dioda powinna zaswiecic. Jezeli taknie jest , nalezy przelozyc kable na akumulatorze.

 

Wiecej nie bede pisal. Mysle , ze taraz jest wszystko jasne. Wszelkie dodatkowe informacje n aten temat byly opisywane 1000 razy na forum.

Powodzenia.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

na tym schemacie w c330 są inaczej bieguny akulumatorów. bo w c330 + idzie na mase a - idzie na rozrusznik.

 

 

Nie w każdym C-330 jest + na masie, Późniejsze wersje miały - na masie. Jak już zauważył kolega @vcc jest to instalacja z alternatorem, więc akumulatory połączone są prawidłowo. Następnym razem zastanów się przed napisaniem takiego posta, bo polecą%%.

Edytowano przez Elektrotechnik

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
vcc    10

Po 1 to odkopałeś starego kotleta i strzeliłeś jak łysy grzywą o kant kuli :lol:

Jak byś się przyjrzał to zauważył byś że to instalacja pod alternator

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
UC330    0

A zrobił byś taki schemat dla ciągnika SAM bez licznika motogodzin, kłaksonu i czyjników oleju itd. i zeby było wejście pod przyczepe.

Z góry dzięki.

Edytowano przez UC330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Alfredos    0

post-215663-0-53250900-1491084721_thumb.pngWitam. 
wydaje mi się że w schemacie jest błąd.
Podłączyłem kabel (świateł pozycyjnych) od bezpieczników (nr 3) do stacyjki (nr 58) jak w schemacie i pozycyjne świeciły na pozycji kluczyka 0 zamiast 1. Kabel od bezpieczników powinien być wpięty w stacyjce do pozycji nr 57.

w mojej podłączeniu jest również błąd a mianowicie chodzi o kierunki. zrobiłem wszystko jak na schemacie ale prawy kierunek nie miga tylko cały czas świeci a lewy nie reaguje wcale ale tu jest wina albo lampy albo żarówki. czy ktoś ma wytłumaczenie dlaczego tak jest? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×