Zaloguj się, aby obserwować  
marcinrk

Problem ze wspomaganiem Renault 103.14

Polecane posty

marcinrk    0

Witam

 

Zakupiłem niedawno w/w traktor i jest problem ze wspomaganie. Czytałem już sporo na forum, sprawdziłem wiele i nadal nic. Było u mnie już kilku mechaników i nadal du*a. Objaw jest taki że nie można szybko skręcić kołami, powoli idzie idealnie ale szybciej nie ukręci. Dopiero na wysokich obrotach jest ok. Pompa była na sprawdzeniu i podobno daje dobre ciśnienie. Orbitrol też był na sprawdzeniu i również ok. Co dziwne po odkręceniu siłownika od kół jest tak samo więc opór stawiany przez nie nie ma znaczenia. Bez siłownika z odkręconymi wężami kierownica praktycznie nie stawia oporu. Występuje u mnie jeszcze tak zwana "kostka" czy zawór bezpieczeństwa ale ona jest na powrocie z orbitrola. Ona rozdziela wracający olej z orbitrola na pompe i przelew. Pytanie po co olej znów wraca na pompę?

Kolejna sprawa to zauważyłem że w renówce 133.54 sąsiada nie ma w ogóle tej kostki tylko wąż bezpośrednio z orbitrolu wraca do pompy. Jak tam jest z przelewem? Mogę u siebie usunąć ją? Ciśnienie mi czegoś nie uszkodzi?

Ma ktoś jakieś pomysły?

 

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

W swoim CASE ma tak samo że są olej "niby wraca na pompę- trochę to skomplikowane i nie ma sensu o tym tu mówić" i musi tak być bo inaczej nie będzie działać regulacja podnośnika

Najprawdopodobniej masz mechaniczny podnośnik!? Sąsiadm ma pewnie na EHR, albo inaczej jest to rozwiązane?- przecież to nowszy model

A co do wspomagania to pompa na wolnych obrotach ma za małą wydajność do twoich oczekiwań :) i dlatego trzeba wkręcić w obroty :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinrk    0

Za małą wydajność do moich oczekiwań? czyli mam rozumieć że jadąc poprostu dość powoli polną drogą nie zmieszcze się w zakręt 90' bo nie ukręce kierownicą? Bo tak właśnie jest. Ok a co się stanie jak pominę właśnie tą "kostkę"? Zamiast na przelew wszystko pójdzie na pompę i...? Pompa jak już pisałem była wysyłana na sprawdzenie i niby jest wszystko dobrze. Jakie powinna dawać ciśnienie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

Jeśłi pompa jest OK to albo któryś wąż jezt zapchany albo olej jest wypracowany,co do tej kostki to miżesz spróbować usunąć bo może tak byc że ten olej idąc od razu na pompe pieni się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinrk    0

Zapomniałem dodać że zaczęliśmy od wymiany oleju i nic to nie dało:( A wie ktoś jak z tym ciśnieniem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

To przy jakich obrotach ty masz problem z tym wspomaganiem? Przy 900 obr./min czy przy 1500 obr./min? Jeżeli przy tych drugich to jest coś nie tak ale jak na obrotach jałowych to się nie dziw. Wydajność pomp podawana jest przy wysokich obrotach np. 60l/min, ale już na niskich taka nie będzie.

Ja w swoim Case mam niby 30l/min- jak podaje konnedata.net- ale cały czas mnie dziwiło czemu w tym ciągniku wolno podnosi podnośnik, owijarka wolno się kręci (gorzej jak w "30"). I jak się okazało ta wydajność podana jest dla całego zestawu pomp a w nim są dwie pompy (8cm3+8cm3) czyli po 15l/min (jedna pompa odpowiada za wspomaganie i sterowanie podnośnikiem, a druga za hydr.zew i podnośnik). W swoim mam jeszcze wzmacniany podnośnik- czyli dodatkowy siłownik, który przecież trzeba wypełnić olejem. Gdyby bym go odłączył na pewno podnosił by szybciej, ale coś za coś napewno już by byl słabszy :)

Co do wspomagania w moim ciągniku jest tak że mam jeszcze do niego TURa i jak weznę całego krokodyla gnoju to za chiny ludowe nie skręce kołami na max w miejscu- dawa obroty i koniec. Dopiera jak koła ruszą z miejsca można lekko skecać dalej

 

Toroche pogrzebałem w necie i znalazłem że do twojego modelu występowały dwa rodzaje pomp (BOSCH i BENDIX) Bosch miała wydajność 16cm3+11cm3 a druga gorsza bo 14cm3+8cm3

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

Ja też coś poszukałem i znalazłem że w twoim ciągniku były właśnie dwie mompy o wydajności 70 i 80 litrów na minute a ciśnienie 200 atmosfer więc na wolnych obrotach powinien śmigać bez problemu.Przychodzi mi jeszcze do głowy taki pomysł aby wspomaganie wpiąć w sekcje pompy o większej wydajności,a co do awarii to może być podmieniony orbitol o małej przepustowości albo ktoś założył większy siłownik na wspomaganiu.To z mojej strony nic więcej do głowy nie przychodzi, napisz jeszcze czy zawsze takbyło z tym wspomaganiem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinrk    0

Ciągnik był niedawno sprowadzony i było tak od samego początku. Wygląda to tak jakby rzeczywiście dawała za małe ciśnienie przy niskich obrotach lub coś było mocno zkryzowane. byłem dziś zobaczyć ten sam model w okolicy i tam się kręci lekko więc coś musi być nie tak. Musze dorwać zegar i pomierzyć ciśnienie wychodzące z pompy i potem trafiające na siłownik. Dzięki za informcje i walcze dalej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

A może coś z orbitrolem. Miałem podobnie w kombajnie volvo- tylko tam cały czas kręciło pod oporem

kolego @erwin2 takie wydajności to miała seria 54 a seria 14 ma 40 i 60, a i nie baw się w wpinanie w drugą pompe widze że nie łapiesz jak to wszystko działa

@marcinrk sprawdź producenta pomp jeśli masz BENDIX to do wspomagania masz 15l/min czyli tak jak u mnie może w tamtym ciągniku co patrzyłeś była właśnie pompa BOSCH (11cm3 - na wspomaganie) a to pewnie daje ze 25l/min

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
endrju00711    11

Wiesz, ja mam 75.12 RS i niedawno kupioną 95.12 TX i powiem, że te typy tak mają, jak wchodzę w zakręt na najwyższym biegu, bez gazu to fakt ciężko się kręci, ale nie jest strasznie. W oby dwóch ciągnikach kręci się tak samo. Tyle to odemnie :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
macin87    71

Podaj producentów pomp w obu tych ciągnikach i które roczniki- jak możesz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
daro74    3

objawy wskazują na pompę, może porównaj jeszcze czy jest różnica na zimnym i rozgrzanym oleju a ciśnienie możesz zmierzyć sobie zakładając zegar na przewód od siłownika to przy kręceniu będziesz widział jaki jest.z reguły orbitrol pracuje przy ciś 160 atm.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinrk    0

No i wszystko jasne... Pompa daje 220atm na wolnych obrotach ale z orbitrolu na siłownik jest juz ledwie 60atm. Nie wiem co za "szpec" go sprawdzał i stwierdził że jest dobry :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
erwin2    5

no i wszystko wiadomo.Z drugiej strony ciekawe jest to czy jest tak zajechany czy jest na nim jakiś zawór redukcyjny i on obniża ciśnienie bo z tego co wiem to na spadek ciśnienia po orbitolu ma tylko jak juz redukcja czyli zawór redukcyjny zmniejszający ciśnieni.poglądaj dobrze czy nie ma jakiejś rególacji a jak jest to spróbuj i wtedy bedziesz pewny.Jak coś to napisz bo bardzo mnie ta twoja awaria zaciekawiła.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
marcinrk    0

Kupiłem nowy orbitrol i już śmiga dobrze. Stary poprostu przy skręcie lał olej dwoma wężami jednocześnie. Słyszałem że jest tam zawór, który to przepuszcza olej i stąd cały problem. Niby można go podkręcić ale istnieje prawdopodobieństwo, że w czasie jazdy ciągnik sam skręci więc wolałem nie ryzykować. Sam z ciekawości teraz bym rozebrał stary żeby zobaczyć jak to działa ale zastanawiam się nad regeneracją bo może sie jeszcze kiedyś przydać choć wolałbym już tego nie robić

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się
Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz51195
      Witam,Panowie mam dziwny problem z ładowaniem w ciągniku renault 461, po odpaleniu ciągnika ładowanie jest wzorowe ale po czasie gdy włączę wszystkie światła ładownie spada, i alternator się grzeje ( szczególnie koło pasowe)po wyłączeniu obciążenia wszystko wraca do normy, i teraz moje pytanie co może być przyczyną takiego dziwnego problemu, alternator pochodzi z Mazdy 626 2.0D 12V, 80A, dane akumulatora dodaje w zdjęciu, a i mechanik założył mi taki kabel od ładowania (jak na zdjęciu) a ja teraz założyłem od spawarki bo myślałem że coś pomoże. A 2 sprawa u mnie jest pasek 10mm czy jest jakaś opcja przerobienia alternatora z jakiegoś VW na taki pasek, bo wiem że golfy 2 miały na 10mm ale wolał bym coś nowszego. Pozdrawiam 🙂🤚🤚🤚🤚i czekam na Pomoc.



    • Przez Kamilmok
      Witam . Problem zaczął się od dmuchniętej uszczelki pod głowicą , w trakcie naprawy mechanik wysłał pompę paliwa do regeneracji alby ją od razu sprawdzić . kupiliśmy nowe ori wtryski .  
      Po złożeniu wszystkiego brak mocy , orka na 4 skiby ziemia cieżka i jak było ciężko to zamiast grzebać kołami to dusiło ciągnik na biegu 1-1. 
      Postawiliśmy do drugiego mechanika pompiarza , niby wszystko posprawdzał pobawił sie zapłonem  i mówił ze wszystko jest dobrze . Pali na dotyk . teraz w polu nie był testowany jeszcze ale jak ciągną 6 ton pszenicy pod górkę to prędkość spada ze trzeba zbijać pół biegi . takze chyba nie jest dobrze . 
       
      gdzie szukać przyczyny ?
       
    • Przez Griszka92
      Witam
      Po wymianie sprzęgła na nowe całego kompletu marki Kawe oraz obróbce koła zamachowego sprzęgło nie wysprzęgla, jedynie idzie wrzucić wsteczny poza tym WOM nie działa. Sprzęgło niby ustawione fabrycznie bo śruby znaczone !? Wie ktoś może jak to ustawić ? Jakieś dane czy cokolwiek 
    • Przez lukasz3564
      Witam poszukuję drzwi lewych do renault 9034 TX jeśli ktoś posiada proszę o wiadomość.
    • Przez MarcinKa
      Witam
      Może ktoś podpowie czy jest jakis zawór czy jakaś inna przesłona czy jakby tam zwał na przejściu pomiedzy zbiornikami górnym a tym pod kabina??
      Pytam bo lalem paliwo i zapełniłem górny na maksa i nie poszlo w dolny dopiero jak przejechałem na pole to paliwo spadło do dolnego zbiornika...
      Dziwne trochę,przewód łaczacy oba gruby jest powinno samo lecieć nie ma zadnych kraników nie wiem co za przypadłość...
      Ktoś coś??
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj