Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam , czy można by zakładając przedni napęd do 1222, założyć felgi i koła 28 tak jak jest to w zetorze 12245, napewno zwiększyło by to siłę uciągu, wydaje mi się że wszystko jest takie same tylko trzeba by założyć takie tryby jak są w zetorze żeby zgrać odpowiednio przełożenia , poradźcie czy dobrze myślę.

Opublikowano
Witam , czy można by zakładając przedni napęd do 1222, założyć felgi i koła 28 tak jak jest to w zetorze 12245, napewno zwiększyło by to siłę uciągu, wydaje mi się że wszystko jest takie same tylko trzeba by założyć takie tryby jak są w zetorze żeby zgrać odpowiednio przełożenia , poradźcie czy dobrze myślę.

 

chyba dobrze mówisz no i zlezy jakie masz wys laczki z tyły

Opublikowano
chyba dobrze mówisz no i zlezy jakie masz wys laczki z tyły

dokładnie. bo jak masz z tylu na 34 i nawet jak dopasujesz przelozenie to bardzo bedzie przód do góry sterczał.

Opublikowano

Najlepiej by było jak zamontujesz na przód tak jak chcesz felgi 28 cali a na tył 38 i to będzie dobrze działać i wyglądać. Oryginalnie wychodziły z felgami na przedzie 24 a na tyle 34 i przód z lekka stał wyżej, a co dopiero jak by założyć felgi 28l.

Opublikowano

Moim zdaniem 24" wystarczą w zupełności do 12stki, chyba że kupisz napęd kompletny z felgami 28". Jeżeli nie to zamiast zmieniać lepiej zainwestuj w hydrostatyczny układ kierowniczy i przedni tuz. Same felgi 28" plus dobre opony to około 4 tyś wydatku.

Opublikowano

z tyłu mam felgi 38 i nie ważne czy były 34czy38 do napędu dawali 24 z przodu ,felgi myślałem założyć od poczciwej 60siątki i założyć na to jakieś maksymalnie laczki jakie się tylko da 380 albo 420 oczywiście niski profil.Orbitrol to też podstawa do tego. Trzeba by tylko tryby od 12245 zkombinować i chyba by było i pewnie by trzeba sprzęgło do przodu wzmocnić bo będzie większy moment przenoszony ,bo będą mniejsze obroty wału ,chyba że orginalne ma zapas i nie popusci.

Opublikowano

w każdej agromie lub wiekrzym sklepie z cześciami dostaniesz zębatki na kola tył 18,4x38 a przód 14,9x28 jesli chcesz szersze opony to najlepiej 520/70 tył a przód 420/70,

chyba nawet nie ma takich zębatek zeby napęd sie zgrywał przy kolach tył 34 a przód 28

jak będziesz zakłdał napęd to odrazu zamiast tarczek kup sprzgło kłowe bo z tarczkami są często problemy i napęd nie ciągnie

Opublikowano

@Wojtek- przy takim ogumieniu jak podajesz to silnik prędzej zdechnie przy 1224 niż kołami zamiesza :rolleyes: , a jeśli chodzi o sprzęgło to faktycznie najlepsze będą tarczki z kłami.

Opublikowano
@Wojtek- przy takim ogumieniu jak podajesz to silnik prędzej zdechnie przy 1224 niż kołami zamiesza

nie zdechnie. znajomy ma takie kapcie w dwunastce i żwawo silnik chodzi

Opublikowano

Sam mam 420/70r24 na przodzie i 520/70r38 na tyle w zetorze 12145 i sprawują się wyśmienicie, nawet na wisone na grząskiej glebie przy orce mogą wszystkie koła się ślizgać ale ciągnik nie utonie ;)

Opublikowano

ja chce założyć mu na przód felgi 28 i opony 420/70 tylko jest jeden mały problem , to będzie trochę wyższe i kąt pochylenia zwolnic jest chyba zbyt duży do takich kół :/ sterowność ciągnika może być gorsza ,bo dół kół będzie znacznie wężej jak góra ,trzeba by to porównać z innymi konstrukcjami.

Opublikowano

Most już masz kupiony ??

 

Pewnei 24 by starczyły znajomy kupił w Słomczynie na giełdzie na przód chyba coś ok 480 tylko profil 65 a tył miał 520/70 R 34 i naprawde nieźle ciągnoł

Opublikowano

Opłacać się opłaca jeśli jest on potrzebny a jeśli nie to poco? Z psuciem to różnie bywa. Zależy od tego jak będziesz go używał. Jak po ludzku i z głową to może trochę posłużyć a jak pegeerowiec to sam wiesz. A standardowe naprawy takie jak np. zużycie symeringów czy wyrobienie sworznia to niestety ale się zdarzają. Co do remontu skrzyni to nie wiem jak jest w twoim przypadku bo tryb który napędza sprzęgło napędu nie we wszystkich ciągnikach był wkładany i jak go niema to niestety ale trzeba rozpoławiać skrzynię od mostu. Koszt nowego i kompletnego napędu niedawno wachał się w granicach 11 000 zł. do 13 000 zł. w zależności od jego typu i sklepu w którym kupójesz.

Opublikowano

ale najpierw sprawdz co to jest i w jakim stanie. my zamieniliśmy miękki przód na napęd oś za oś z tym że jak zaczeliśmy go robić to żeby wyjechać w pole to jeszcze z 6 tysięcy w sumie pójdzie, więc za nim co kolwiek kupisz to dobrze to obejrzyj. a czasami na allegro zdarzają się tańsze nawet za 6 tyś widziałem ostatni tyle że gościu napisał że do remontu ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v