Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

chłopaki tutaj sięwypowiadali że tarcza ma sie przesuwać na frezie... to jak to w końcu...

2 godziny temu, Roki212 napisał:

Po odwróceniu tarczy, aby kołnierz był w stronę łozyska wszystko powinno być ok.

Szerszy kołnierz, ja na to mówię frez "teraz" był założony w stronę łożyska.

Zamienię jutro i zobaczymy jak to będzie działać :)

 

Opublikowano

Może być i tak że dłuższa strona w stronę silnika bo i tak bywało... tak jak kolega napisał trzeba obrócić o 180 od tego jak było poprzednio bo też mogłem źle napisać :P Instrukcja napraw odnosi się do sprzęgła nowego 6 łapek dwa stopnie i tam te tarcze są wsadzone dłuższymi kołnierzami do siebie i bynajmniej ja z takimi najczęściej miałem do czynienia, ale czytając forum koledzy mieli też inaczej

Opublikowano

Rak złożony. Sprzęgło działa , biegi wchodzą (czasem troszkę ciężej wejdzie któryś bieg, pewnie by się jeszcze zdało lepiej wyregulować).

Przyczyną była tarcza założona złą stroną.

Czyli dla potomnych : Przy wózku widłowym RAK (c330) , przy sprzęgle starego typu tym na trzy łapki, tarcza idzie dłuższą stroną w stronę zamachu a krótszą w stronę skrzyni.

Złożyłem wszystko do kupy, skróciłem cięgno od regulacji sprzęgła (na pedale) wkręcając go o połowę, i wkręciłem śruby regulacji łapek na tyle że pierścień dźwigienek jest +- 4mm od łożyska w stanie spoczynku. Czyli tyle aby przy nie wciśniętym pedale sprzęgła łożysko się nie obracało. Dopiero wciśnięcie pedału sprzęgła wprowadza łożysko w ruch.

I na logikę. Tarcza się nie przesuwa na wałku. Jedyne co to ruch obrotowy zamachu może ją delikatnie odepchnąć od siebie podczas wciśnięcia pedału sprzęgła. Ale tak to poza tym nie ma nic innego co by tarcze odepchało od zamachu. Jakby tam jakaś sprężyna była to tak . A tak to tylko docisk się odsuwa od tarczy przy wciśnięciu pedału sprzęgła.

Opublikowano

A sprawdziłeś czy tarczy nie pogioło przy złym złożeniu.  Ja jak tak zrobiłem przy ciapku to musiałem nową tarcz zakładać bo ją przegieło i potem nie wyszprzęglało dobrze. Delikatnie ciągła i ciężko wchodziły biegi

Opublikowano

Hej, czy przez okienko rewizyjne uda się założyć sprężynę dźwigienki sprzęgła czy trzeba rozpoławiać ? (bo pękła jak chciałem obracać wałem przez dźwigienki i ześlizgnął mi się mesel)

Opublikowano

Chciałbym założyć sprężyne na łapkę od 2 stopnia bez rozpolawiania ciagnika. Da się jakiś, czy trzeba jednak rozpolowic? Bo praca na 2 łapkach od 2 stopnia rozsądna nie jest. 

Opublikowano

Witam was. Mam problem ze sprzęgłem w c 330 na 6 łapek. Bardzo ślizgała się jazda. No to kupiłem tarczę i dzisiaj go rozjechałem. Okazało się,  że stara tarcza wygląda jak nowa, ale na docisku i kole zamachowym są ślady że tarcza pracuje tylko połową. Może być tak że docisk jest zginęły?  Ale znowu co z kołem? 

Opublikowano

Wygląda że coś krzywe docisk albo tarcza. Trzeba by pomierzyc docisk i tarczę starą co była i nową co chcesz założyć. Wygląda jak by źle był ustawiona szczelina tz dwie łapki wcześniej podnosił niż trzecia czyli kwestia regulacji sprzęgła 

Opublikowano

Czyli łapki muszą być idealnie tak samo? Chcę wymienić sprężyny. Czy mogę włożyć 12? Ma ktoś z was przyrząd do centrowania tarcz? 

Opublikowano

No po trzy muszą być tak samo i tarcza prosta, sam zrób sobie przyrząd i obracać tarczą i coś przyłożyć po obwodzie tak jak się koło rowera kredą przykładam i patrze gdzie jaki ślad. 

Choć jak tarcza nowa to mało kto sprawdzał tylko zakładał a sprężyny pomierzyc długości i instrukcje napraw poszukaj w necie tam wszystko popisane co i jak robić 

Opublikowano

Sprawa wygląda tak. Tarcza była prosta. Założyłem nową tarczę dociskową i 9 sprężyn. Narazie jeździ i całkiem mocno ciągnie. Zobaczę ile wytrzyma tym razem. Bo jak coś to kupię koło zamachowe i kompletne sprzęgło.  Puki co dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

Opublikowano
17 minut temu, TomaszStach napisał:

Sprawa wygląda tak. Tarcza była prosta. Założyłem nową tarczę dociskową i 9 sprężyn. Narazie jeździ i całkiem mocno ciągnie. Zobaczę ile wytrzyma tym razem. Bo jak coś to kupię koło zamachowe i kompletne sprzęgło.  Puki co dziękuję za pomoc. Pozdrawiam 

To wszystkie sprężyny wymieniałeś na nowe. Jaki koszt sprężyn i tarczy? I jakiej firmy tarcza

Opublikowano

Tarcza sprzęgłowa I stopnia ursus Chełmno 88 zł, tarcza dociskowa ursus waryński 108 zł, sprężyny bezfirmowe 18 zł. 

Opublikowano

Przede wszystkim zobaczyć czy nie jest coś zużyte np. docisk. Musisz wymienić uszczelnienie od strony skrzyni i silnika oraz Maly oring co jest w chyba w wałku jak się nie mylę. U mnie np. były urwane podstawki łap tych co się reguluje sprzęgło.

Opublikowano
35 minut temu, PaweLisowicz napisał:

Przede wszystkim zobaczyć czy nie jest coś zużyte np. docisk. Musisz wymienić uszczelnienie od strony skrzyni i silnika oraz Maly oring co jest w chyba w wałku jak się nie mylę. U mnie np. były urwane podstawki łap tych co się reguluje sprzęgło.

Uszczelnienia będą wymieniane bo symering od silnika trochę puszcza i 8 od skrzyni też będzie zdejmowania bo nowa nakrętka na dolny wałek będzie zakładana bo jest luźna jak to w M-ce. 

Opublikowano

Koledzy dziś wreście rozebrałem ciapka i tak nakrętka w skrzyni palcami prawie zeszła i puszczał olej że skrzyni na sprzęgło. Idkręciłem  koło i obudowę sprzęgła i zamiast symering jest odrzutnik oleju. Tą część z gwintem to nową założyć czy stary zostawić? Jeszcze odnośnie plastikowego pierścienia między wałkiem rozrządu a obudową co jest  to założyć nowy? 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v