Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Do mariush19 fabrycznie czyli po pronarosku to się zgadza,jest przełącznik 12/24,ale fabrycznie po Belarusku to jest tak jak pisałem niema przełącznika 12/24 tylko cały czas 24V jest na rozruszniku z dwóch baterii ,a 12V idzie z jednej,za ładowanie odpowiada specjalny regulator napięcia (puszka przed chłodnicą z bezpiecznikiem 20A ) i to ona dostaje napięcie z alternatora 14V to napięcie w części zostaje jako 14V i zasila całą instalację 12V,a pozostała część przetwarzana jest z 14V na 28V i ładuje aku. z tym że lepiej naładowani jest ten lewy (patrz.kir.jazdy)

Do PrzemoO ten bezpiecznik odpowiada z całą instalację 12V,gdy padnie to nic nie działa .

Opublikowano

No właśnie mam podobny problem w C-360,otóż wymieniłem instalacje i założyłem alternator,który dostałem od wujka,z tego co widzę nie ma regulatora napięcia i tym właśnie jest problem instalacja jest na prądnice i nie wiem co zrobić,żeby było ładowanie otóż gdy podłączam kabelek od prądnicy kontrolka się świeci i nie ma ładowania,a gdy podłączam od oleju (i tak się świeci kontrolka od oleju bo mam padnięty czujnik) to wtedy kontrolka od ładowania gaśnie przy wyższych obrotach tak jak by miała ładowanie. Dodam również,że mam normalnie podłączony regulator napięcia tak jak w przypadku prądnicy.

Proszę o szybką odpowiedz i poradę z góry dziękuję;0

Opublikowano

Miałem nie pisywać na ten post ale że to drugi taki sam (to abyś nie wpadł jeszcze na pomysł założenia nowego tematu) to napiszę tak że temat alternatora i jego podłączenia jest już przewałkowany na forum (trzeba poszukać).

 

Jeżeli instalacja jest pod prądnicę to trzeba ją tak zmodernizować aby działała pod alternator , a regulator musi być obowiązkowo.

Opublikowano

Mam pytanie jeszcze co do ładowania aku w instalacji 24V. Jeżeli podłącze prostownik 12V pod wyjście alternatora to będzie się ładował tylko jeden akumulator, a po jego naładowaniu drugi? Jeżeli tak to w takim razie chyba lepiej jest podłączyć prostownik 24V do kabli rozrusznika?

Opublikowano (edytowane)

Kolego jeżeli podłączysz pod alternator czy rozrusznik 12V w instalacji 24V to do końca świata nie naładujesz, wyjątek stanowi instalacja 12/24V wtedy ładujemy na 12V jeżeli instalacja 24V to prostownik 24V lub każdy akumulator ładujemy oddzielnie 12V (pod warunkiem że nie siedzą 4*6).

 

To co napisałem nie dotyczy Belarusa.

Edytowane przez Sadek
Opublikowano

@ Sadek Przeczytaj co sam napisałeś i poczytaj moje posty w tym temacie,tam jest opisane i sprawdzone, wypraktykowane ładowanie instalacji 12V z rozruchem 24V z dwoma akumulatorami po 12V.

Opublikowano

Kolego trzeba zrobić tak jak pisze kolega S-Piotr, czyli 24V do rozrusznika a 12V do alternatora.

 

Pierwszy raz słyszę o takim systemie rozruchu, dziwne też jest ładowanie tego układu nie wspominając już o korzystaniu instalacji elektrycznej z jednego akumulatora.

Opublikowano

ja też mam Belarusa z 1994r tak mam złożone akumulatory 2x12/90ah i ładuje je prądem 12x5ah i pali po podgrzaniu w zimę tak jak w lato wiesz plus na kabel który idzie do rozrusznika a minus na śrubę od spaławienia silnika

Opublikowano

Panowie, temat rozruchu Belarusa na 24V przy instalacji 12V jest kontrowersyjny nie tylko na tym forum. Jak będę miał okazję to przyjrzę się temu systemowi i opiszę na AF.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Podłączając prostownik 12V przy rozruszniku nie naładuje się akumulatorów, trzeba podłączyć PLUS Prostownika z PLUSEM drugiego akumulatora który idzie do przełącznika 12/24 i MINUS Prostownika z MINUSEM akumulatora który też idzie do tegoż przełącznika, wtedy ładuje obydwa akumulatory jednocześnie.

 

Nie mam na myśli Bielarusa bo nie wiem jak tam jest to rozwiązane.

Opublikowano

a nie da się tak zrobić zeby pobór prądu był z dwóch aku?

 

bo teraz jes t tak ze rozruch 24 jest z dwóch ładowanie jest na 12v ale ładuje 2 aku ale pobór prądu do odbiorników jest z jednego aku tego lewego koło włącznika

 

a jak by w prosty chłopski sposób pomyśleć i tak jak jest zostawić tylko wziąść dwa grube kable i połączyć minus z minusem a plus z plusem obydwa co się stanie nie będzie czasem tak ze zacznie brać prąd 12v ale z obu aku naraz sumująć poprostu pojemnośći?

Opublikowano (edytowane)

Da się to zrobić wystarczy założyć przełącznik między bateryjny ,i wymienić regulator napięcia (w oryginalnej instalacji z rozruchem na 24v regulator jest przetwornicą z 12/24,gdyż alternator daje 12v)

Co do ładowania do osobiście polecam podłączanie plusa z prostownika na śrubkę z grubym przewodem na alternatorze a minus na masę,przez noc nawet 5A prostownik doładuje akumulatory.

Ładowanie przy włączonej masie!

Edytowane przez S-Piotr
Opublikowano

Wczoraj z tym kombinowałem . Podłączyłem prostownik do gróbego kabla alternatora i w sumie ładuje. Trzeba tylko uważać po prąd płynie przez bezpiecznik i jak przegniesz to sie spali. W ten sposób nie można ładować szubko. Na rozruszniku jest non toper 12V Dopiero po przekręceniu stacyjki przełącznik przełącza na 24. Mogło by być. Dzisiaj będe sprawdzał jeszcze jak wtedy ma się to z prądem przy akumulatorach. Ale raczej ładuje oba. Przynajmniej tak jest skonstruowany przełącznik tyle że w trybie 12V nie są one połączone gróbymi kablami tylko o wiele cieńszymi i skromnymi stykami w regulatorze. Najpewniej było bu wyprowadzić wtyk z plusem i minysem bezpośrednio z akumulatorów.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Cześć kolego :) ja przed przełącznikiem 12/24V mam zamontowany wyłącznik masy, taki jak ma Bizon z tym że do jednej pary styków podłączony jest + a do drugiej - i to samo do przełącznika 12/24V i przy tym wyłączniku masy podłączam prostownik.

Opublikowano (edytowane)

No i po eksperymencie. Odłączyłem oba aku. I do grubego kabla elternatora podłaczyłem prostownik. Na całej instalacji ciągnika pojawiło się napięcie łącznie z gróbum kablem na rozruszniku. Czyli czy 12 podłączysz do alternatora czy przy rozruszniku to ten sam obieg, efekt ten sam. Na całej instalacji jest napięcie, działają światła, klakson, kogót, migawki, świeca. I podłączając miernik do masy ciągnika przy rozłaczonych aku. a plus do plusów jednej a potem drugiegiej klemy aku. mamy napięcie jakie wychodzi z prostownoka. Czyli w czasie pracy silnika alternator ładuje oba aku w jednakowym stopniu. Róznica może wynikać jedynie z tego że przy 12V połączenie odbywa się przez cienkie kable. Tyle. Spokojnie można podłączaś ładowanie do rozrusznika plus i ładowane są oba aku., Tyle że trzeba do tego MOCNY prostownik.Po sprawie.

Edytowane przez seweryn20
Gość Profil usunięty
Opublikowano

No faktycznie masz rację podłączając prostownik przy rozruszniku i do masy ładuje obydwa akumulatory, tylko warunek musi być sprawny przełącznik 12V/24V, bo często się zdarza że rozruch działa poprawnie a ładowanie jest tylko na jeden akumulator, ja tak kiedyś miałem i dlatego nie mogłem przy rozruszniku naładować i dlatego pisałem jw. bo po wymianie na nowy już nie sprawdzałem w sumie to samo tylko z drugiej strony, ale przy rozruszniku łatwiej podłączyć.

Opublikowano

Dokładnie tydzień temu to przerabiałem. W nocy z pługiem jezdziłem i było ok. Amperomierz pokazywał ładowanie tylko zdziwiło mnie że na wolnych coś za mocno światła przygasaj. W przełaczniku jeden styk który łączy aku równolegle się odgioł i siadło. Się wkurze to woltomierze pozakładam na aku bo z amperomierza gówno jest.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v