Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Nasuwa mi się jeszcze jedno , może puścił zgrzew i dźwignia na końcu wałka (ta do której mocuje się cięgno)przekręca się powodując zmianę luzu. ( w moim tak było ,a jak nie zauważyłem i podciągnąłem sprzęgło to zaraz było jeszcze gorzej)

Opublikowano

to tak łozysko sie rozwala wyłażą z niego te kuleczki mechanik jak mi muwił to wowiedział że w łozysku są takie miedziane blaszki kture utrzymują te kulii i powiedział że ta blaszka miedziowa poprostu sie stopiła widziałem piersciemn łożyska aż był fioletowy z gorońca a łapki poprostu końcówki sie scierają doszczętnie :P

Opublikowano

jak końcówki od łapek w miejscu styku z łożyskiem zniszczone i łożysko to po prostu nie masz w cale luzu łapki-łożysko bo by się tak spaliły to musi chodzić non stop musisz popuścić pedał sprzęgła

Opublikowano

Coś tu jest nie tak, teraz w wielu konstrukcjach łożyska wyciskowe pracują cały czas i bez luzu. To jest normalne łożysko oporowe dość żywotne. Obejrzyj łapkę wyciskającą tą dźwigienkę (czy nie jest wygięta i nie ma śladów tarcia)i jej mocowanie na osi,oraz tuleję po której ono chodzi(jeśli jet takowa w tej konstrukcji) bo ślady przegrzania wskazują na jakiś dodatkowy opór.

Opublikowano

u nas żeby było łatwiej wyregulować sprzęgło to zwiększyliśmy skok łożyska przez wywiercenie drugiego otworu w płaskowniku do którego przypina się cięgło od pedału. i sprężyny - ta która cofa pedał i ta która cofa łożysko razem z tą tuleją muszą dobrze działać i tuleja ta w środku musi lekko sie przesuwać . mieliśmy u siebie podobne objawy dwa łożyska w ciągu pół roku a po tych zabiegach już ponad rok działa.

Opublikowano

Może tak jak ktoś już wspominał sprężyna od sprzęgła albo ta sprężyna co odciąga łożysko,

albo też sprawdź luz na panewkach oporawych w siniku też czasem ma to cos do sprzęgła chodzi o luz wału korbowego do przodu i do tyłu

co z tego że ustawisz sprzegło jak silnik ma luz i wszystko zpieprzy po jakimś czasie:p

Opublikowano

Otóż sprawa wygląda następująco: Wymieniałam olej u wladimirca t 25 i w misie olejowej był klin i 2 podkładki. Po konsultacji okazało się że odbezpieczyła się przeciwwaga i trzeba rozpołowić silnik. Rozpołowiłem, kupiłem nowy obciążnik bo tamten bym przytarty, poskręcałem wszystko i pale. Palić pali bez żadnego oporu tylko jak puszcze sprzęgło to tak jakby coś tam w środku tarło. Ja myślę, że może źle sprzęgło założyłem bo ta tarcza nie jest symetryczna tzn. z jednej strony jest grubsza ale nie wiem bo w tej branży nie robię. Może ktoś z was miał taki przypadek??? Może ktoś wie jak się zakłada tą tarczę bo ja założyłem tym grubszym w stronę tyłu. Dzięki za każdy post

 

Pozdrawiam Adam

 

 

165411510346bca0d008c20.JPG

44361163148e253ef37ad8.JPG

Opublikowano

Na pewno nie cm. Ja ustawiałem zawsze na oko tak góra 5 mm. Ważne, żeby sprzęgło całkowicie wysprzęglało i żeby łożysko oporowe nie opierało się o dociski jeżeli jest wyłączone. Te dociski na początku szybko się ścierają i po ich wymianie polecałbym skontrolowanie po niedługim czasie stopnia ich zdarcia i ponowną regulację. Ja jest źle wyregulowane to zresztą czuć bo ciężko wrzucić bieg no i szarpie ciągnikiem po wrzuceniu biegu.

 

Łożysko oporowe w t25 jest tak skonstruowane, że jak za daleko się wysunie to lubi się zblokować. Miałem tak kiedyś więc trzeba na to uważać.

Opublikowano

ten szelest jest cały czas przy pracy silnika czy tylko chwilę po puszczeniu sprzęgła ale w obu przypadkach ja bym obstawiał na łożysko oporowe które albo traci rozbieg i pracuje na sucho i szumi albo lekko ociera o łapki sprzęgła i też szumi (jak będzie mocna ocierać to nie będzie szumieć).

Opublikowano

Raczej łożysko Mam to samo w ciapku jak się zużyje smar (łożysko jest stare i więcej go wyleci)to po puszczeniu sprzęgła przez chwilę słychać szum Nasmaruj łożysko i się uciszy.

Opublikowano

Właśnie nie wiem czy tarcza nie jest źle założona. Spróbuje wyregulować łapki może coś z tego będzie. Co do tego szumu to pojawia się jak puszczę sprzęgło, nie do końca tylko tak od połowy. To nie jest szum normalny tylko tak jakby coś ocierało tylko nie wiem co.

Opublikowano

mogę się oczywiście mylić ale wydaje mi się, że tarczę nawet jak założy się odwrotnie to niczemu nie powinna wadzić i działać normalnie. Szukałbym gdzie indziej, czyli łożysko oporowe, może źle skręciłeś wałek od silnika z wałkiem od skrzyni. A nie wymieniałeś czasem tego pierwszego koła słonecznego w skrzyni ? Jak jest nowe to skrzynia napewno będzie wyć.

Opublikowano

Witam, miałem wypadek ciągnikiem - przewrócił się, pourywało wszystkie końcówki drążków. Zmieniłem olej i zrobiłem układ kierowniczy, wsiadłem do ciągnika aby go zapalić a on nic! Dosłownie żadnej reakcji. Wysiadłem z kabiny aby sprawdzić klemy - ok. wchodzę z powrotem a tam sprzęgło wciśnięte ;) ciężko się wyciąga ręką. Podłoga nie przeszkadza.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v