Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Robiłem już ze sprzęgłem bo nie trzymało ale taki problem mam pierwszy raz. Mianowicie sprzęgło nie wysprzęgla a co za tym idzie bieg wrzucić baardzo ciężko. Jak zapalę z wrzuconym biegiem to traktor stoi no ale wyrzucę bieg i nie da się wrzucić. Zbliżyłem już maksymalnie do łożyska oporowego te 3 popychacze co odciskają docisk ale nie pomogło. Odkręciłem kwadratową pokrywę za pompą hydrauliczną i ewidentnie widać, że jak nacisnę sprzęgło to oś idąca do skrzyni nadal się kręci. Co mogło paść ? Po mojemu to chyba docisk coś nie tak bo jakby tarcza padła to by w ogóle nie brało.

 

Pozdrawiam

Opublikowano

czy mogę jeździć hmmmm w tej chwili nie bo traktor nie ma kabiny zwolnic połowy skrzyni ;) - do sprzegła jeszcze nie doszedłem a przed tą demolką to. Jeżeli się uparłem to przy wielu zgrzytach biegi wchodziły ale szkoda skrzyni więc po prostu przez jeden dzień zapalało się np na wrzuconej jedynce z wciśniętym sprzęgłem no i w sumie ruszanie po puszczeniu sprzęgła odbywało się normalnie. Podejrzewam że coś niewiele brakuje, że sprzęgło nie wysprzęgla, jednak jest jakiś niewielki gdzieś opór na wałku, tarczy i oś za sprzęgłem się skręci mimo wciśniecia. Wnioskuję po tym, że jak bieg jest wrzucony to traktor nie jedzie na wciśniętym sprzęgle.

 

To się stało w sumie nagle, przy czym nic od ok 10 lat z traktorkiem nie było robione/zmieniane.

 

No nic, nie mogłem dojść do ładu, kręcenie regulowanie nie pomogło to planowany remont trzeba zrobić teraz czyli hamulce i układ kierowniczy a teraz doszło i sprzęgło.

Opublikowano

Pod podłagą bo winna być wałek co się zakładało koło pasow i to powinieneś rozkręćić te wszystkie łożyska co na tym wałku wisieć możliwe że się urwał nie wontpię że coś mogłeś zrobić nie tak przy składaniu.

Opublikowano

A co ma wałek rewersu do wyszprzęglania? ;) Gdybać to se można całe lata ale dopuki nie rozbierzesz to i tak nie będziesz wiedział.

PS mogły sie rozlecieć okłedziny w tarczy sprzęgłowej i jej kawałki mogą zahodzić jeden na drugi.

Opublikowano

no właśnie, co ma wałek rewersu do sprzęgła. Przy okazji on też został rozebrany zresztą będą fotki ;) T25 w 1000 części :P. CO do sprzęgła to właśnie skończyłem skręcać rozpołowiony ciągnik, szczerze, działa OK, nie mam pojęcia co było nie tak. Tarcza OK, docisk też ok - te części są wg mnie niezniszczalne :). Jak już robiłem to zaglądłem tam czy wszystko OK. Może to była kwestia doregulowania dokładnego, zobaczę jak się będzie sprawował. Narazie wysprzęgla dobrze, choć dziwi mnie, że jak nacisnę sprzęgło to ciężko silnikiem okręcić. Moze kwestia doregulowania, nie wiem. Nie ma tam żadnej filozofii i powinno działać. Zobaczę jeszcze jak poskładam zwolnice i skrzynię.

 

 

Mam jeszcze pytanie - muszę zrobić coś z układem kierowniczym bo luz okropny (regulacja już nic nie pomaga). W sklepie gość powiedział, że wystarczy wymienić łożyska ślimak ślimacznicę i będzie OK. RObił ktoś jużtak, myślicie że warto to wymienić, pytam bo to troszkę kosztuje i nie chcę żeby nic nie pomogło.

Opublikowano

Z ta przekładnią to możesz próbować i jak będziesz pilnował poziom oleju w przekładni to przez pare lat powino być ok, ale musisz jeszcze dorobić podpórkę wałka tuż przy wąsie kierowniczym żeby dobrze wykasować luz, jutro postaram się wstawić fotki to zobaczysz jak to wygląda.

Opublikowano

witam mam takie pytanie dlaczego podczas zmiany biegu badz ruszania pod wiekszym obciazeniem pedł sprzegła ni wyciska sie do konca tylko jesli zdejmniemy to obciazenie to wtedy odskoczy od czego to zalezy??

Opublikowano

Jeżeli chodzi o mnie to niebardzo rozumiem pytanie a konkretnie przypadki w których sprzęgło nie wyciska ale: Sprzęgło wg mnie może nie 'wyjść' do samej góry jeżeli bieg nie jest wrzucony do końca. Wtedy nie puszcza go w górę blokada wodzików połączona ze sprzęgłem. Myślę i nie znajduję powodu takiego zachowania w samym sprzęgle ale zawsze można odkręcić dekielek do sprzęgła i zobaczyć czy wszystko ok, czy docisk i sprzęgło oporowe dobrze pracuje.

Opublikowano
Jeżeli chodzi o mnie to niebardzo rozumiem pytanie a konkretnie przypadki w których sprzęgło nie wyciska ale: Sprzęgło wg mnie może nie 'wyjść' do samej góry jeżeli bieg nie jest wrzucony do końca. Wtedy nie puszcza go w górę blokada wodzików połączona ze sprzęgłem. Myślę i nie znajduję powodu takiego zachowania w samym sprzęgle ale zawsze można odkręcić dekielek do sprzęgła i zobaczyć czy wszystko ok, czy docisk i sprzęgło oporowe dobrze pracuje.

chyba racja z tymi wodzikami regulacja sprzegła raczej nic nie da.

Opublikowano

Witam wszystkich jestem nowy użytkownikiem.

A teraz przejdę do mojego problemu otóż robię remont rozrządu w t25a i już wszystko było by ok tylko jedno małe ale podczas przykręcania silnika w ramę uszkodziłem tarcze od sprzęgła nie wszedł wałek do końca równo a ja ściągnąłem śrubami.

Mam nową tarczę ale teraz nie wiem którą stroną ją włożyć jest na niej wypuklenie z jednej strony a z drugiej jakby wgłębienie (nity)

i teraz wgłębieniem do silnika czy tez wgłębieniem w stronę skrzyni?????

 

W trzech książkach nic nie ma o tym możliwe to że bez różnicy by to było???

Opublikowano

"wgłębieniem" do silnika :) ->> sprzeglo t25 . Zresztą po mojemu to nieważne. Wg rysunku ważne bo odwrotnie nie spasuje tzn nie wejdzie 'wypustem' w koło zamachowe, ale w praktyce tak i tak wejdzie i raczej na to samo wyjdzie :D .

Opublikowano

Już wszystko złożone i maszyna działa całkiem co innego inny dźwięk pracy silnika po wymianie tulei na rozrządzie dzięki za info z tą tarczą faktycznie na odwrót ją włożyłem

Opublikowano

Witam wszystkich

Mam taki problem w moim katafieju dlaczego musze 3 razy w sezonie wymieniać łozysko i łapki sprzęgłowe wszystko jest dobrze poskładane i pojezdze troche i zaraz sie luzuje podciągne 3 razy i łozysko i łapki siadają a Tarcza jest nienaruszona czesci kupywane u znajomego (dobre czesci) prosze o pomoc

Opublikowano (edytowane)

Własnie sam sie dziwie juz tak jakieś 1,5 roku tak sie morduje a ja nie składam tego tylko mechanik on mi robił generalke w katafieju i jakiś rok po remoncie tak sie zaczeło robić pomozcie jak to zlikwidować nie ciagam nim wiele te 4,5 tony to max mechanik mi mówi ze to wina rozdrabniacza bo jest za duży do rusina ale w to nie wirze bo ostanio nie uzywałem rozdrabniacza i to samo bylo :P

Edytowane przez krolikNH
Opublikowano

Luz między łożyskiem dźwigienkami 2-3mm, może nie masz sprężyny przy pedale .

Na pewno to nie wina obciążenia ,z przeciążenia to może ściąć kliny na sprzęgle łupkowym .

Trzeba zmienić MECHANIKA.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v