Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

"Arbuz" miał chyba od początku problemy ze sprzedażą, dziwna nazwa a do tego inwestor z Chin. Na pewno jest tak, że rynek ciągników powyżej 100 KM mają te "najdroższe" marki. Swoją drogą, może to jest tak że średnie i wysokie marki chcą wykosić konkurencję a potem sami wejdą w rynek budżetówek. Takie np. AGCO może wyprodukować co sobie chce i za ile...

Opublikowano
19 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

 Aaa, kupię Zetora 9540 na moje 17 ha, czy dobrze robię - czas pokaże 🤣.

 

Kilka lat temu, we wsi, jeden kupił nowego John Deera o mocy ponad 100KM na 15ha. Do tego jeszcze parę nowych maszyn.

Te najdroższe marki produkują budżetowe modele w Indiach, Chinach, Pakistanie, Turcji. Wystarczy dostosować je do Unijnych norm, co nie jest specjalnie trudne.

12 godzin temu, bratrolnika napisał:

 

ale jest jeszcze Farmtrack

Farmtrac ma wyrobioną opinię. Trzyma się  niewielkiego przedziału mocy, gdzie głównym kryterium wyboru jest cena zakupu. Po za tym, Farmtrac powoli wprowadza zmiany w modelach, co przyciąga bardziej konserwatywnych klientów, którzy wybierają traktory sprawdzone, bez nadmiaru elektroniki.

Opublikowano
15 minut temu, bergman31 napisał:

Te najdroższe marki produkują budżetowe modele w Indiach, Chinach, Pakistanie, Turcji. Wystarczy dostosować je do Unijnych norm, co nie jest specjalnie trudne.

Tania siła robocza. A po drugie Chiny już dawno przegoniły większość krajów europejskich w zasobach technicznych i ludzkich. 

No ale utarło się, że nowy chiński wtryskiwacz to beee a  stary zregenerowany przez emeryta z POMu Pana Stasia to najlepszy - kij z tym, że ciśnienie ustawione na maszynie która ostatnią kalibrację miała przed wybuchem Czarnobyla.

Opublikowano

No mam dlatego dzieciaczki dostaliście tylko krótki zarys na temat obecnej sytuacji w branży traktorowej na świecie. No ale jeden siedzi za hałdą pod Bełchatowem a drugi pod wierzbą nad Wieprzem i krzyczą że Łursus/Fetor to potęgi są i basta.

Opublikowano

@Partyzant85 więcej ciągników widziałem w remoncie ,nawet przy tym robiłem niż masz kłaków na głowie 😜

Opublikowano
Przed chwilą, Ursus932 napisał:

więcej ciągników widziałem w remoncie ,nawet przy tym robiłem

Podawanie kluczy to  żadna robota.

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

A po drugie Chiny już dawno przegoniły większość krajów europejskich w zasobach technicznych

Co nie zmienia faktu że parę krajów europejskich wciąż bije na głowę technologicznie Chiny. Tego nie da się odrobić w dekadę czy dwie, to się działo cały XX wiek.

2 godziny temu, bergman31 napisał:

Kilka lat temu, we wsi, jeden kupił nowego John Deera o mocy ponad 100KM na 15ha.

Aż taki burżuj nie jestem. A gdyby nie bardzo ciężkie ziemie, to na ten areał spokojnie by mi wystarczyło jakieś 75-80 KM.

2 godziny temu, bergman31 napisał:

Trzyma się  niewielkiego przedziału mocy, gdzie głównym kryterium wyboru jest cena zakupu.

Po prostu wiedzą doskonale że w ciągnikach ciężkich, na duże, bogate gospodarstwa nie mają szans.

1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

No ale utarło się, że nowy chiński wtryskiwacz to beee a  stary zregenerowany przez emeryta z POMu Pana Stasia to najlepszy

Jakiś czas temu kupiłem 4 nowe chińskie wtryskiwacze do Forda Transita 2.5d. Silnik chodzi jak zegarek... dopóki się nie rozgrzeje. Bo potem to moja C-360 lepiej pracuje a Fordem trzepie na wolnych obrotach jak alkoholikiem po odstawieniu. Z początku nieźle mnie to wkurw&ło ale teraz to zlałem - tym autem jeżdżę "od święta". Ale nie, to jeszcze nie to - z Chin to póki co można kupić tanie oświetlenie LED do maszyn rolniczych. I nie mieć żalu gdy przyjdzie wyrzucić bo kosztuje grosze. Aaa, bym zapomniał - wcześniej kupiłem też 2 chińskie wtryskiwacze do tego auta wg. katalogu i pracowały poprawnie - do momentu aż się samoczynnie nie rozkręciły i rozjeb&ły (w tym jeden w trasie w połowie Niemiec nocą - szczęściem można w tym silniku wymienić wtryskiwacz pod chmurą w 15 minut, co zrobiłem).

1 godzinę temu, Partyzant85 napisał:

Łursus/Fetor to potęgi są i basta.

Nigdy nie były. Ursus jako producent w ogóle istniał bo Polska była Demoludem i rynek był zamknięty na import z Zachodu. Rolnictwo brało co było a indywidualni dodatkowo musieli sobie jeszcze na ciągnik musieli poczekać 2-3 latka... Zetor miał trochę więcej "szczęścia" bo produkował lepsze maszyny niż Ursus (chodzi mi głównie o serię UR I), ale na rynkach międzynarodowych istniał i tak tylko dzięki korzystnej cenie. A i to w czasach kiedy nie było takiej przepaści technologicznej w technice ciągnikowej jak obecnie, czyli głównie lata '60-te i '70-te.

Edytowane przez Kaszlak79
Opublikowano
9 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Nigdy nie były. Ursus jako producent w ogóle istniał bo Polska była Demoludem i rynek był zamknięty na import z Zachodu. Rolnictwo brało co było a indywidualni dodatkowo musieli sobie jeszcze na ciągnik musieli poczekać 2-3 latka...

To samo tyczy się FSO, Jelcz, Star, FMż itd. ...

Opublikowano (edytowane)
8 godzin temu, Kaszlak79 napisał:

Nigdy nie były. Ursus jako producent w ogóle istniał bo Polska była Demoludem i rynek był zamknięty na import z Zachodu. Rolnictwo brało co było a indywidualni dodatkowo musieli sobie jeszcze na ciągnik musieli poczekać 2-3 latka... Zetor miał trochę więcej "szczęścia" bo produkował lepsze maszyny niż Ursus (chodzi mi głównie o serię UR I), ale na rynkach międzynarodowych istniał i tak tylko dzięki korzystnej cenie. A i to w czasach kiedy nie było takiej przepaści technologicznej w technice ciągnikowej jak obecnie, czyli głównie lata '60-te i '70-te.

w tamtych latach miał by szanse ursus  bo rolnictwo potrzebowało małych , prostych traktorów i tanich , gospodarstwa były małe i taki c 360 czy c 330  był w sam raz , tak samo jak dziś indie gdzie sprzedają się tys . sztuk prostych tanich traktorów , teraz to jesteśmy poziom wyżej małe gospodarstwa mają traktory a rolnicy kupują jako 2 czy 3 ciągnik na gospodarstwo i mają wyższe wymagania . Probleme ursusa było żę nie inwestował w rozwój bo praktycznie do końca to te traktory były proste , nawet do dziś wiekszość polskich firm ma problem z rozwojem i badaniami dopiero ostatnich kilka lat pojawiły się pieniądze z dotacji na badania np . taki cynkomet https://biznes.newseria.pl/komunikaty/it_i_technologie/cynkomet-inwestuje-w,b363332402 , moge tu podać jeszcze kilka przykładów . Nawet jak rolnik kupił maszyne i zgłosił do firm co można poprawić czy usprawnic to firma miała to gdzieś bo było dobrze jak było 

10 godzin temu, Partyzant85 napisał:

Tania siła robocza. A po drugie Chiny już dawno przegoniły większość krajów europejskich w zasobach technicznych i ludzkich. 

CHINY  nic nie zrobiły same jak na razie a czerpią wiedze z firm zachodnich które ulokowały u nich produkcje , co nie zmienia faktu że sa na dobrej drodze by  to zrobić .

Edytowane przez jarecki
  • Like 2
Opublikowano
2 godziny temu, jarecki napisał:

w tamtych latach miał by szanse ursus  bo rolnictwo potrzebowało małych , prostych traktorów i tanich , gospodarstwa były małe i taki c 360 czy c 330  był w sam raz , tak samo jak dziś indie gdzie sprzedają się tys . sztuk prostych tanich traktorów , teraz to jesteśmy poziom wyżej małe gospodarstwa mają traktory a rolnicy kupują jako 2 czy 3 ciągnik na gospodarstwo i mają wyższe wymagania . Probleme ursusa było żę nie inwestował w rozwój bo praktycznie do końca to te traktory były proste , nawet do dziś wiekszość polskich firm ma problem z rozwojem i badaniami dopiero ostatnich kilka lat pojawiły się pieniądze z dotacji na badania np . taki cynkomet https://biznes.newseria.pl/komunikaty/it_i_technologie/cynkomet-inwestuje-w,b363332402 , moge tu podać jeszcze kilka przykładów . Nawet jak rolnik kupił maszyne i zgłosił do firm co można poprawić czy usprawnic to firma miała to gdzieś bo było dobrze jak było 

CHINY  nic nie zrobiły same jak na razie a czerpią wiedze z firm zachodnich które ulokowały u nich produkcje , co nie zmienia faktu że sa na dobrej drodze by  to zrobić .

👏👍. Panie podobnie uważam  , tak uważnie Cię czytam to jesteś jednym z najmądrzejszych ludzi na tym forum 🙂

Tego jakbyś startował na prezydenta to masz mój głos 😊

No chyba że @Agrest wystartuje to będę miał problem :ph34r:

Opublikowano

Ursus nie tyle, że nie inwestował w rozwój, bo inwestował, tylko że na projektach się kończyło. Seria ciężka miała potencjał do rozwoju, ale konflikt z Czechosłowacją zablokował prace na dobrą dekadę. C-330 i C-360 miały być zastąpione serią U. Ale wtem padł pomysł licencji i seria U poszła do kosza, zaś 30 i 60-ki klepali w oczekiwaniu na rozpoczęcie produkcji MF, co stało się znacznie później niż przypuszczano. No i MF-y po takiej obsuwie też były starociami. Przez takie durne zarządzanie Ursus był ciągle "za murzynami".

  • Like 4
Opublikowano
Dnia 17.07.2021 o 07:06, tomekzet napisał:

To samo tyczy się FSO, Jelcz, Star, FMż itd. ...

Przykra ale prawda. Najbardziej polski był Star i powstał w rozsądnym czasie. Ale to tylko dlatego, że to przekonstruowany PZInż 713 DC który był już gotowy przed wojną.

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

w tamtych latach miał by szanse ursus  bo rolnictwo potrzebowało małych , prostych traktorów i tanich , gospodarstwa były małe i taki c 360 czy c 330  był w sam raz

Zgoda, na polski rynek OK. Ale musisz zrozumieć że opracowanie nowego ciągnika, nawet średniego - nie mówię tu o wybitnej konstrukcji - jest po prostu drogie. Żeby miało sens - czytaj żeby się zwróciło w rozsądnym czasie i nie zawyżyło ceny jednostkowej - trzeba myśleć o eksporcie bo nasz rynek jest za mały. Wiedział o tym Zetor a pomimo to i tak poległ - konkurencja.

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

tak samo jak dziś indie gdzie sprzedają się tys . sztuk prostych tanich traktorów

Indie to ogromny rynek (25 razy więcej ludzi do wykarmienia) a do tego rozwijający się. Tam spokojnie może być nawet paru producentów ciągników i przetrwają na czas obecny tylko na samej sprzedaży wewnątrz kraju.

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

teraz to jesteśmy poziom wyżej małe gospodarstwa mają traktory a rolnicy kupują jako 2 czy 3 ciągnik na gospodarstwo i mają wyższe wymagania

Jak sam mówisz, rynek jest zapchany a więc trudny.

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

Probleme ursusa było żę nie inwestował w rozwój bo praktycznie do końca to te traktory były proste

A może był inny problem - nie inwestował w rozwój bo był za biedny?? Wbrew pozorom licencja MF nie była głupim pomysłem, gdyby się udała. A udała by się, gdyby była szybko wprowadzona i spłacona w ten samo sposób, co licencja na Fiata 126 - gotowymi produktami.

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

dopiero ostatnich kilka lat pojawiły się pieniądze z dotacji na badania np . taki cynkomet h

Gdzie w większości przypadków "przedsiębiorcze" cwaniactwo działało tylko w celu wyłudzenia pieniędzy. Choćby Vigus z Ursusa czy chory pomysł reaktywowania marki samochodowej Syrena.

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

Nawet jak rolnik kupił maszyne i zgłosił do firm co można poprawić czy usprawnic to firma miała to gdzieś bo było dobrze jak było 

Skoro najpierw się płaciło za traktor a potem czekało na niego 3 lata, a jak przyszło do odbioru to jeszcze trzeba było dopłacić bo inflacja szalała (przykład dziadka mojej żony) to firma nie tylko usprawnianie miała gdzieś, ale też niestety jakość.

 

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

CHINY  nic nie zrobiły same jak na razie a czerpią wiedze z firm zachodnich które ulokowały u nich produkcje , co nie zmienia faktu że sa na dobrej drodze by  to zrobić .

Za 100 lat - kto wie. Do tego Zachód musiałby jeszcze ten okres przespać.

Opublikowano

To ja Ursus nie miał swoich produktów tylko kopie innych marek to trzeba zacząć kupować chinole bo to kopie zachodnich maszyn i to tańsze.

Opublikowano
Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

 tak samo jak dziś indie gdzie sprzedają się tys . sztuk prostych tanich traktorów

Po pierwsze Indie to kraj nadal rozwijający się, a po drugie mają prawie 2 razy tyle ludności co cała Europa razem. Już masz odpowiedź dlaczego sprzedają wszystko w tysiącach.

 

 

Dnia 17.07.2021 o 07:41, jarecki napisał:

Probleme ursusa było żę nie inwestował w rozwój bo praktycznie do końca to te traktory były proste , nawet do dziś wiekszość polskich firm ma problem z rozwojem i badaniami dopiero ostatnich kilka lat pojawiły się pieniądze z dotacji na badania np

Przecież nowy Ursus też wziął dotację na badania i rozwój.  Skończyło się tak jak z zakupem ciągnika przez jednego z forumowiczów - dwa lata badania rynku a efektów zero.

Opublikowano
42 minuty temu, Partyzant85 napisał:

Po pierwsze Indie to kraj nadal rozwijający się, a po drugie mają prawie 2 razy tyle ludności co cała Europa razem. Już masz odpowiedź dlaczego sprzedają wszystko w tysiącach.

chodziło mi o to żę małe gospodarstwa tak jak w indiach potrzebowały prostych tanich ciągników i ursus tą luke zapełnił zresztą sam też eksportował traktory , nawet i te prototypy co do produkcji nie weszły nie były zbyt nowoczesne ursus tez wyprodukował setki tys . traktorów 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v