Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Gdzie to czytałeś?

To już po przejęciu przez Grupę Gwarant czy przed? z tego co wiem Andoria była w stanie upadłości przed przejęciem jej przez Gwaranta.

Gwarant ma również odlewnie tak że gdyby mieli dobry projekt silnika to możne by i co z tego wyszło.

Edytowane przez OKEY
Opublikowano (edytowane)

Na dzień dzisiejszy,to chyba z Andorią nie jest tak źle.Skoro dali radę wdrożyć ten nowy silnik ADCR z common railem i przeszli procedury homologacyjne itd,to nie jest źle.Te silniki idą m.in. do Gazeli i chyba czegoś jeszcze.Niedawno zdaje się weszli we współpracę z kieleckim Białogonem i robią bardzo wydajne pompy do wody na bazie swojego silnika 4CTi90,przydatne np. dla straży pożarnych.A poza ty,to oni chyba nie zajmują się tylko produkcją silników,bo produkują np. wały korbowe dla renomowanych firm,jak mercedes.Tak,że jakoś tam chyba pomału prosperują.Współpraca obu firm wyszła by na dobre każdej ze stron.ursus miałby tańszy,krajowy silnik,a Andoria pewny zbyt na swój produkt.

Edit:Znalazłem ten artykuł,ale to jest z maja ubiegłego roku.

http://nowiny.andrychow.eu/nowiny/najwazniejsze/2721-superpompa-z-andrychowa

Edytowane przez Marioboss
  • Like 1
Opublikowano

Może i tańszy by był przy współpracy i produkcji na większą skalę. Tylko, że to plany na przyszłość bo obecnie to jednak, moim zdaniem, lepiej że wstawili Perkinsa bo to jednak jest jakaś znana i uznana marka. Jak by nie było, to kupiec inaczej będzie patrzył na niesprawdzony ciągnik ale złożony z markowych podzespołów.

Opublikowano (edytowane)

No tak,tylko że chodzi też o to,żeby wspierać nasz przemysł,zamiast zachodniego,czy innego.Gdyby te silniki były produkowane u nas,przez jakąś polską firmę,jak dawny Ursus produkował Perkinsa 3 i 4-ro tłokowego,to by było fajnie,bo ludzie by prace mieli i coś by się tam powoli rozwijało.Ale to chyba nie w tym kraju.A Andoria miała znane i doskonałe silniki serii SW400 i 266.Chyba nikt na nie nie narzekał za bardzo,choć to w gruncie rzeczy angielska konstrukcja, to jednak nasi to troszkę modernizowali.Kupienie licencji na jakiś nowszy silnik np. Perkinsa z obecnych serii kosztowało by pewnie kupę kasy i nikt tyle nie wyłoży,nie mając gwarancji zbytu na wielką skalę.Nie podoba mi się,że wszystko pakują z zachodu,a nic u nas nie robią (chyba tylko kabiny) ale chyba nie da rady inaczej.Dawniej silniki,czy skrzynie też nie były stricte polskie,bo to licencja Zetora,czy później MF-a,ale robili to od podstaw u nas i o to mi głównie chodzi.Może choć częściowo uniezależnią się od gotowców z zagranicznych firm,ale to wszystko kosztuje.Zależy też,czy szefostwo nastawione jest na odbudowę marki (firmy) czy tylko na łatwe trzepanie kasy na gotowcach ze znaną naklejką.

Edytowane przez Marioboss
  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Większość tych ursusów czyli 2812,3512 i 4512 jest produkowana w Pakistanie, ale podobno też w Brazylii i jeszcze w 1 miejscu ale juz nie pamietam gdzie. Na Polskietraktory.pl piszę że ursus 2812 50km 3512 60km i 4512 75km :blink:  a wiadomo że ursusy miały odpowiednio 38km 47km i 66km [a także 60 i 68,7]. Zapytałem sie gościa z tej strony o ursus 3512 i odpisał-

Witam,

producent potwierdza 60 KM nawet specyfikacją ale Polskie realia sa 
takie że nikt nie chce zarejestrować go z wartością 60KM a właśnie 48 bo 
tylko takimi danymi dysponują w stacjach diagnostycznych.
Taka Polska paranoja.

 

Trzeba by go dać na hamownie. Jeśli chodzi o WOM to mają tylko niezależny od skrzyni przekładniowej, czy jak kto woli zależny od obrotów silnika  B)

Ps. Jak coś to pytać, mogę napisać jeszcze do tego sprzedawcy.

 

Edytowane przez dawidursus323
Opublikowano

Ciekawe te mf-y nawet, http://www.alibaba.com/product-detail/Massey-Ferguson-MF-385-4WD-Perkins_123176451.html tak nas załatwiła unia, trzeba było otworzyć swoją fabrykę w chinach czy pakistanie i tłuc takie 4514 i sprzedawać po 50tyszł na dogodnych fabrycznych kredytach - wszystkie 60-tki by wypchnęły a tak to do wyboru albo w niczym nie lepszy major czy FT za ponad 2 razy taką kasę albo zachodnie za 4 razy taką.... 

Opublikowano (edytowane)

pawel885-takiego mf to pewnie bez problemu by ci sprowadzili jako import prywatny i zarejestrowali. Przegladnij strone polskietraktory to tam masz ursusa i mf takiego wlasnie chyba nawet z cena :)

Ps. Na tej stronie jest tez ciekawa oferta kombajnow nowych jd. Osobiscie pytalem sie o jd 1048 i mam dostac maila z danymi technicznymi i cena ale narazie sprzedawca czeka na informacje od producenta.

Edytowane przez dawidursus323
Opublikowano

A ja mam taką ciekawostkę, widziałem wczoraj Ursusa 11024 już z Lublina czyli w tej nowej masce z założonym turem Hydrometal. Ciągnik był na skrzyni 12/4, więc może te pogłoski o ich awaryjności są przesadzone, bo jak ktoś już ma ten ciągnik i dalej w niego inwestuje to chyba nie jest taki zły. Dodam jeszcze, że całość wyglądało bardzo dobrze, ramę wsporczą udało się im tak zrobić, że praktycznie nie zmniejszała prześwitu pod ciągnikiem. A i sam ciągnik był byczy bo na szerszym ogumieniu 480/70 R34 tył i 380/40 R24 przód.

  • Like 2
Opublikowano

Myślałem, że tak ma wyglądać nowa C-360. Ale fajny jest, podoba mi się również. Tylko jeden minus, to nie jest zdjęcie tylko model zrobiony w jakimś programie i ten model ma tylne opony założone odwrotnie ;p 

Wygląda na to, że panowie z Ursusa wreszcie doszli do porozumienia w kwestii wyglądu nowych ciągników. 

Opublikowano

Tego czegość wogóle na oczy nie widziałeś a już walisz hejty...

Serwis ostatnio bardzo się poprawił, i uwierz mi nie każdy ma jak ty 300 km do dealera...

Kubota nie ma w każdej gminie swojej siedziby, a jakoś ludzie nabywają ich traktory.. no ale Ursus to co innego prawda?..

Tylko ręcę załamać jak coś takiego się czyta.. Ursus się stara, coś robi a i tak są tacy co skreślają go na samym starcie. A potem dziwota że w tym kraju nic nie mamy jeśli chodzi o marki.

 

Nie chce robić tu kolejnej wojny, więc lepij na tym zakończe.

  • Like 5
Opublikowano (edytowane)

Bardzo ciekawy program:

Wiem że ci sami goście kiedyś zrobili filmik o bizonie, ale teraz on gdzieś zniknął z youtube.

Edytowane przez Salisbur
Opublikowano

Tak na 11024 założony był Hydrometal, moim zdaniem bardzo dobry pomysł, ich ładowacze są już sprawdzone, firma ciągle się rozwija, sprzedaje np dużo do Niemiec i Austrii, poza tym według mojej oceny ładowacze z Hydrometalu lepiej się prezentują niż z Ursusa. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v