Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Daimler może i nie pozwoli, ale w Polsce to norma sprzedać firmę przynosząca np 100mln zysku rocznie za 120mln komu popadnie czyli najczęściej Chińczykom. Maszyny Stalowa Wola, Łucznik, Dziesiątki banków.... Dziś Polskie są tylko długi

 

A to HSW przynosiła zyski? HSW miał i wciąż ma masę problemów, nie wiem skąd informacja, że HSW miała się dobrze. To samo z Łucznikiem. Skoro przeszkadzają Ci Chińczycy, to czemu sam nie kupiłeś HSW?

Podaj mi te dziesiątki banków.

Na tematy długów sądzę, że nie ma co dyskutować, bo jestem wręcz pewien, że nie masz pojęcia o czymś takim jak choćby rolowanie długu.

Opublikowano

 

A to HSW przynosiła zyski? HSW miał i wciąż ma masę problemów, nie wiem skąd informacja, że HSW miała się dobrze. To samo z Łucznikiem. Skoro przeszkadzają Ci Chińczycy, to czemu sam nie kupiłeś HSW?

Podaj mi te dziesiątki banków.

Na tematy długów sądzę, że nie ma co dyskutować, bo jestem wręcz pewien, że nie masz pojęcia o czymś takim jak choćby rolowanie długu.

Nie udawaj nieświadomego, prawie wszystkie upadające państwowe zakłady, gospodarstwa rolne czy inne firmy po wejściu w prywatne ręce mają się świetnie, mleczarnie, pgr-y itp dziś przynoszą miliony właścicielom, ktoś musiał to zniszczyć żeby tanio sprzedać... Banki ? BGŻ jest nasz? Bank Śląski, WBK, Pekao, Polbank, BIG Bank Gdański,...

Opublikowano

Ziel

 

A case ih farmall 115U Pro ze skrzynią zf 32/32 albo claas axion 950 ze skrzynia 3.0zf eccom to co ??

i steyer 6150 cvt z przekładnia zf przeciez to wszystko z koncernu CNH skąd to wiem czytam rolniczy przeglad techniczny i moge ci podać nr i nawet strone na ktorej tak pisze byś sie przekonał i sam nie piernicz głupot bo gazeta wie lepiej od ciebie :P

Opublikowano

Tez prenumeruje rpt.Jest ok.Ciekawi mnie dlaczego tak duzo jest nh choc nalezy do grupy fiata,choc auta osobowe taj marki sa na marginesie.Nasz naród ma bardzo dziwną mentalnosc.Z zachodu lepsze,tylko auta w dobrym stanie z tego samego rocznika są u niemca na podwórku DROŻSZE niz u nas.A sprowadzane traktory to też pewnie stały w stodole nieużywane by potem cieszyc oko polskiego rolnika.Juź wcześniej pisałem,ale powtorzę.Jesli nie potrafimy utrzymać tego co nasze,to za jakiś czas obcy wykupią fabryki,potem ziemie i du.a blada.Oby nie wyszło po raz kolejny że mądry polak po szkodzie.A za ursusa trzymam kciuki.Polska firma,polski kapital,polska marka.Oby było lepiej z miesiąca na miesiąc.Czy ktorys z ostrych krytyków ma pojecie ile kosztuje opracowanie i wdrożenie nowego modelu?Popatrzcie jakie macie auta w garażu i pomyślcie w ilu innych markach znajdziecie te same podzespoły.Unifikacja produkcji i niższy koszt jedostkowy.Oto też chodzi.I w utach to nikomu nie przeszkadza,choc czesto płaci się za markę,bo te super niezawodne już nie istnieją(proponuje poczytać statystyki i ilość akcji naprawczych).

Opublikowano (edytowane)

Panowie co do tej dokładności wykonania to jest polska mentalność. Nawet nie zdajecie sobie sprawy jak ciężko ludziom na produkcji wytłumaczyć żeby to czy tamto zrobili inaczej, dokładniej albo żeby o czymś pamiętali, gadasz, gadasz, przypominasz, straszysz, prosisz i jak grochem o ścianę.

Edytowane przez kedziorek
Opublikowano

Nie udawaj nieświadomego, prawie wszystkie upadające państwowe zakłady, gospodarstwa rolne czy inne firmy po wejściu w prywatne ręce mają się świetnie, mleczarnie, pgr-y itp dziś przynoszą miliony właścicielom, ktoś musiał to zniszczyć żeby tanio sprzedać... Banki ? BGŻ jest nasz? Bank Śląski, WBK, Pekao, Polbank, BIG Bank Gdański,...

 

Nie każde, dobry przykład to właśnie HSW, które ogłosiło upadłośc - no nie wiem gdzie Ty tutaj widzisz świetne wyniki.

Podałeś ledwie 7 banków, a pisałeś o kilkudziesięciu...

Opublikowano

Jak jest popyt jak chcą ludzi zwalniać, nawet chcą płacić za dobrowolne zwonienia jak by mieli tali popyt to by jeszcze ludzi zatrudniali, ale kto chce kupić chinola mogli zostawić nazwę HSW na pewno lepiej by się kojarzyła niż czingczong :lol:

Opublikowano

mój starszy w robocie jeździł na koparko ładowarce stalowej woli jeszcze przed przejęciem przez chińczyków. Teraz jeździ tą drestą, stalowa wola pisze jeszcze tylko na ładowaczu i ogólnie ma podzielone zdanie, bo mówi że robota idzie sprawniej bo dali kilka usprawnień i dołożyli kilka rzeczy, obie koparki opierają się chyba na tym samym silniku, ale co dziwne w starszej koparce jest ciszej jak w nowszej i jest to bardzo odczuwalne bynajmniej jak ktoś siedzi w tym minimum 6h dziennie. Jeździłem obiema jak starszy czasami przyjechał i faktycznie jest różnica no i jakość plastików w nowszej to dosłownie tragedia.

Co do Ursusa to panowie powoli dochodzę do wniosku, i to zresztą widać, że to co my tu piszemy jest oznaką tego, że polskie firmy budują swoją pozycje na rynku i to bardzo poważnie do tego podchodzą. Sprzedaż Ursusa po targach w Kielcach myślę że będzie rosła i to już od dawna wie zachód dlatego szuka nowych rynków zbytu powiększając UE, oczywiście nie tyczy się to tylko Ursusa.

To zachłyśnięcie markami zachodnimi powoli się kończy bo nasze rodzime zaczynają już korzystać z najnowszych technologii co wkrótce zaowocuje. Dla przykładu na targach w kielcach sporo się wybawiłem skomputeryzowanym wyświetlaczem w crystalu, który był dla mnie szokiem jeśli chodzi o Polską markę, a jednak, takie rzeczy się już dzieją.

Opublikowano (edytowane)

Nie każde, dobry przykład to właśnie HSW, które ogłosiło upadłośc - no nie wiem gdzie Ty tutaj widzisz świetne wyniki.

Podałeś ledwie 7 banków, a pisałeś o kilkudziesięciu...

 

Skoro znasz jakiś Polski bank to proszę go podać. A jeżeli chodzi o klopoty finansowe Ursusa to zapewne przez to ze nie bylo MR ani PROW. Ursus celuje w odbiorców, którzy bez pomocy unijnej nie beda w stanie kupic takiego ciagnika. A ci co maja pieniadze na kupno ciagnika raczej celuja w zachodnie marki chociazby z tego wzgledu, ze wola jezdzic Niemcem niz Polskim.

 

Ursusa 11054 wyceniaja 160 brutto, 10014h 149000 brutto, 15014 283000brutto. Dane od przedstawiciela z Glowna.

Edytowane przez marjanmeme
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Obserwuje ten temat juz od kilku dni.

Poświeciłem wczoraj cały dzien na przestudiowanie całego tematu od 1 strony.

Czytając to zrozumiałem iż połowa ludzi tutaj piszących nie ma o niczym pojęcia i działą negatywnie na innych forumowiczów pod względem choćby i np

że ursus to gówno bo to hattat i klepią go turcy.

No do ku*** m** czy was już poje*** kompletnie!(przepraszam za uniesienie)

Czy wy umiecie czytać lub porozmawiać z przedstawicielami URSUSA!!!

Było już dawno mówione i pisane że To hattat wykupił licencje na produkowanie takich samych ciągników jak ursus po lekkich zmianach.

A nie ku***** ursus od hattata (cy jak to się odmienia).

 

Ten HATAT ma tylko powtarzam ku**** MA TYLKO udziały w tej firmie

http://ursus.com.pl/Akcjonariat

Wiecie ile wcześniej miał tylko pol-mot? 51% udziałów a teraz mają już prawie 60%!

Wiecie czemu bo ma pieniądze z Afryki za ciągniki i odkupują większośc udziałów w firmie!

Narzekacie że ma tamto od innego ciągnika a tamto od innego.

To kur*** kupcie nawet i ursusa 11054 wydajcie na niego przy max wyposażeniu nawet i te 180,000 bruto.

Ursus zarpobi na 1 egzemplarzu nawet i 40,000.Jeżeli kupi kilku/nastu/set rolników ursus będzie miał pieniądze na swoje skrzynie mosty itd.

Jak ma je produkować jak nie ma

po 1 za co go produkować

po 2 jak by chcial nie ma pieniędzy zeby zapłacić dla odlewni

po3 nie ma pienioędzy żeby zrobić jakieś wstepne plany a juz o pieniądzach jakie idą na zerejstrowanie takiego produktu to setki tysiecy złotych i z poslką biorukracją to im na tym etapie rozwoju się nie opłaca bo zdając mentalnośc polskich urzędników to będzie trwać lata.

 

Większośc z was tylko narzeka i pierd****

Jest słabo jakościowy.

Do tej pory większośc ma jakieś stare ursusy czy nawet zetory i nadal nimi obrabia pole.

Nie ma w nich jakieś wygody i jakoś tyle lat przeżyliście? A teraz narzekacie na wykonanie ich.

A ja się kur** pytam za co mają lepiej je wykonać jak nie mają za co bo polski rolnik ma mentalnośc zamiast nowego ursusa kupic za np 160,000

to woli wydać 120 na fendta lub mf bo to zachodnie mocne i oszczedne!

Ludzie obuździe się!!!!!

Jeżeli umiecie jakikolwiek sprzet dobrze uzytkowac to ten sprzet spoali mniej niż np mf czy inna marka.

To zalezy tylko wylacznie od operatora maszyny.

 

Krótko podsumowując ja sam wolę kupić polski sprzet czy to ursus czy inna firma ale dajesz zarabiać swoim.Co potem odbija się na tobie lepiej.

A nie my swoje zboże sprzedajemy na zachód np zakłądając czysto hipotetycznie za tone zachod placi na 300 zlotych.

A my jako polacy kupujemy ze wschodu np za tone 400zl to gdzie tu jakakolwiek myslenie.

Jak zaczniemy kupywać ich produktu ( nawet jak beda mialy jakeis wady) damy im zarobic co spowoduje ze oni beda mieli wiecj pieniedzy

na produkowanie sprzetow na wyzszym poziomie.

Po co oni maja produkować jakies bajhery i inne d*perele ktorych i tak uzyjesz raz na ruski miesiac a zaplacic bedziesz musial zamiast 160 tysiecy to 200 tysiecy.

Logika ludzie.Takim podejsciem to w polsce nic nie bedzie prosferowało

Bo jak ursus kosztuje najtaniej na rynku czyli np 110km za 160 tysiecy brutto yo musi byc szajs bo tani i na dodatek polski!!

Ale jak kur*** będzie stał tam fendt mf nh case jcb czy inne marki za 240,000 przy takim samym wyposarzeniu to kur** m** jest cud malina bo to ku*** zagraniczn marka.

Tylko zrozumcie bał****** że ursus na każdym ciągniku nie zarabia po 100,000 tylko n p po 20,000 góra 30,000 bo chce niską ceną przycuągnać do siebie klijentów.

Zrozumcie to ludzie!!!!!!!!!!!!!!!!!

  • Like 2
Opublikowano (edytowane)

Gdyby Pol-Mot Warfama chciał produkować ciągniki to dlaczego zniszczono zakład w Warszawie, wyrzucono na bruk ludzi zatrudnionych w ZPC Ursus, hale przystosowane, sprzęt do produkcji ciągników sprzedano ... bo będą produkować ciągniki???? Śmiech na sali:DDDD Kolejny geszeft, przekręt i tyle. Wykombinowano że przyklei się znaczek na wszystko co jest możliwe, czy to chińskie czy tureckie czy zrobione w Warfamie i ciemniaki dadzą się na to nabrać ... ja nie dam. Warfama robi dziadostwo ... i chce to przykryć znaczkiem Ursusa.

Edytowane przez tracker
Opublikowano

Niektórych to nie tylko trzeba opier.......ć ale brać pały i lać po łbach :D

Nie wiem czy a jesli tak to ile Hattat ma udziałów w Ursusie ale jakieś powiązania po za sprzedażą ciagników Hattata pod marka Ursusa ma bo inaczej nie wprowadzili by Turasa do zarządu.

Dzisiejszy Ursus ma powiazania z tymi turkami jeszcze z czasów Pol Motu i po kupnie marki Ursus tak pozostało tylko poszerzyła sie gama ciagników o te rodowite Ursusy chociaż teraz to juz nie wiele z nich zostało.

Jeszcze kilka miesięcy temu przyszło by do głowy komuś ze ursus bedzie robił własne transmisje? Dyskutowaliśmy raczej na jakich zagranicznych podzespołach Ursus powinien bazować a rodzimy ciagnik by l tylko marzeniem .

Jak na tak krótki okres to Ursus bardzo dużo zrobił i oby ten rozwój szedł w dobrym kierunku.

Skoro zapowiadają własne transmisje do ciagników o średniej mocy to myśle że zastąpią one te całe Hattaty mimo że wydaje mi sie ze nie sa to złe ciagniki za te pieniadze ale co własny ciagnik to własny :)

Opublikowano (edytowane)

OKEY dokładnie, własne to własne a i zarobić na własnym można więcej niż na sprowadzanym bo odpada wiele kosztów.

 

Ja tam jestem pod wrażeniem tego co Ursus zrobił w tak krótkim okresie czasu i trzymam za nich kciuki, może za jakiś czas będą w pierwszej trójce ciągników sprzedawanych na rynku krajowym.

Edytowane przez st220
Opublikowano (edytowane)

tracker jak czytam to co piszesz to mnie sr**zka bierze, warszawa to była ruina, przestarzałe linie produkcyjne, maszyny itd. i ty chyba naprwade nie wiesz co piszesz, ursus idzie w najlepszym kierunku chyba od początku, całe dekady wbijano gwoździe w ursusa, od 1974 roku w górę, za rok lub dwa bedziesz miał całkowicie polski ciągnik i nadal ci mało

A 82sylwek82 dobrze gada

Edytowane przez pawel011392
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Dokładnie, maszyny w fabryce w Warszawie, były już wyeksploatowane, nie można było już uzyskać na nich dokładności i wiązałoby się to z wymianą całych linii produkcyjnych co też zrobiono przenosząc produkcję. Widocznie było taniej wstawić nowe maszyny u siebie, niż kupować ruiny w Warszawie. A tak przy okazji, to ciekawi mnie czy ktoś z Ursusa to w ogóle czyta.

Opublikowano

W starym Ursusie już od dawna nie chodziło o to aby rozwijać sie i produkować ciagniki dostosowane do rynku tylko prezesiki i kolesie myśleli jak zrobić zeby ursusa rozebrac i na tym dobrze zarobić i nie to ze państwo miało zarobic na ursusie tylko konkretni kolesie. i tak sie stało. Pod koniec Ursus to nie była jedna spółka skarbu panstwa tylko kilka a moze kilkanascie spółek i każda czym innym sie zajmowała. Pol Mot nie przejął całego Ursusa tylko znak towarowy, gotowe wyroby , dokumentacje, handel . Reszta czyli cała fabryka (a właściwie to co z niej zostało) nadal istnieje razem z długami.

Pol Mot dostał to co najlepsze i co było mu potrzebne a cały syf nadal został w Warszawie i nadal jest parcelowany. Pol Motu nie stać by było na kupno całego zakladu i produkować ciagniki w starym Ursusie bo tam ziemia jest wiecej warta niż Ursus jako firma. Ursus aby mógł przetrwać w Warszawie musiał by byc firma na poziomie JD.

Popatrzcie sobie na strukturę korporacyjną Pol Mot Holding , cięzko sie połapac kto czyim jest właścicielem i w jakim stopniu . Ciągniki produkuje spółka Ursus Z.O.o ( poszukajcie sobie jaki ma kapitał zakladowy :) . Ursus S.A to stary Pol Mot S.A w którego skład wchodza różne firmy córki .

W internecie wszystko jest jakie firmy sa ze soba powiazane kapitałowo i osobowo kto od kogo jest zależny itp. I nie chodzi tu tylko o Ursusa bo grzebiac w personaliach innych spółek można ciekawych rzeczy sie dowiedzieć, czasami włosy dęba staja a czasami wszystko sie wyjaśnia dlaczego losy tej czy innej spółki potoczyły się tak a nie inaczej.

Świat biznesu żyje swoim życiem i myśli zupełnie inaczej niz nam sie wydaje.

Wracajac do Ursusa to jak pisze Elektrotechnik tam nie dało by sie juz produkowac ciagników bo silniki nie spełniały juz żadnych norm i trzeba by było kupić silniki z zewnątrz a ciagnika z nowym silnikiem i ta przeytarzałą skrzynią nikt by nie kupił przykład 11024 . Tak czy inaczej Ursus stał by sie montownią bo na unowocześnianie i modernizacje nie było pieniędzy ani chęci władz. Teraz Ursus jak nic nie spieprzy to ma szansę na rozwój i powrót na rynki .

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v