Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Kolego najlepszym rozwiazaniem jest moim zaniem,

1.Poluzowac odpowietrznik na tloczku hamulcowym.

2. Zaloz na ten odpowietrznik przewod zeby ci plyn nie uciekal na ziemie tylko do podstawionej butelki.

3.Wciskaj pedal hamulca do konca i przegonisz wszyski plyn w przewodzie. Tylko po kazdym wcisnieciu pedalu patrz na ilosc plynu w zbiorniczku bo on tam moze szybko sie skonczyc. I tak mozesz odpowietrzyc po kolei kazde kolo.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

@TomCase

Dobra rada, ale niestety nie dotyczy tego ciągnika. W tym modelu hamulce są wspomagane z układu hydraulicznego. Nie ma tam żadnego zbiorniczka z płynem hamulcowym.

Na moście są odpowietrzniki, ale nie wiem jaka jest metoda odpowietrzania. Prawdopodobnie trzeba wcisnąć pedał i odkręcić odpowietrznik, wtedy olej sam wypchnie powietrze.Pytanie czy hamulce na pewno są zapowietrzone? Ja bym obstawiał na awarię pompki lub jednego z zaworów.

Opublikowano

Witam i przyłączam się do tematu, mianowicie w moim Massey, po odpaleniu pedał hamulca jest miękki i hamulce zaczynają działać po kilku minutach, później są bardzo dobre, po zgaszeniu ciągnika i ponownym odpaleniu w odstępie kilku godzin hamulce są od razu, ale już następnego dnia trzeba czekać aż łaskawie zaczną działać. Nie wiem w co jest przyczyną, może są tylko zapowietrzone, ale jak je odpowietrzyć, dodam że, tak ja wyżej hamulce są wspomagane z układu hydraulicznego.

Opublikowano

Ehh, ludzie te hamulce nie działają tak jak w innych ciągnikach że jest zbiorniczek z płynem itd.. Te heble są w kąpieli olejowej (olej ze skrzyni, jest odpowiedzialny za smarowanie skrzyni, za hamulce i hydraulikę) więc nawet przy zmianie oleju nie odpowietrza się ich, jest jedynie jeden odpowietrznik przy pompie. Jeśli dzieje się coś niedobrego z hamulcami to zazwyczaj w parze idzie z tym sprzęgło które też wydaje się zapowietrzone, lecz po paru minutach pracy wszytko wraca do normy. Ja szukał bym przyczyn w złym oleju, filtrze no i w odpowietrzeniu pompy. Poza tym poszperajcie na forum i poszukajcie tematu o swoim problemie tam też coś było.

Opublikowano

jeżeli zapowietrzyły Ci sie hamulce to po prawej stronie ciągnika pod kabiną ( tam gdzie pompa i elektrozawory) znajdują sie 3 wystające jakby śrubki z nałozonymi plastikowymi zabezpieczeniami? ściągnij zabezpieczenia i na srodku jest takie małe wgłębienie należy je wcisnąc na zapalonym ciągniku tak aby pompa pracowala ^^ zobacz czy cos pomoże. Jak mi sie nie zdaje to 1 odpowiada za pompe 2 za hamulce a 3 za sprzegło

Opublikowano

Tez podlacze sie do tematu...mam taki problemik odnosnie hamulcy, otoz po dluzszym postoju hamulca nie ma, po odpaleniu ciagnika po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu hamulce sie pojawiaja i sa bardzo dobre, choc po kilku minutach znow pedal wpada do spodu i hamulca nie ma, wtedy powtarzajac znow kilkakrotne wcisniecie hamulce powracaja. Jeszcze nie zabieralem sie za naprawe, ale mysle ze to moze byc wina zaworu pod maska. Jesli macie jakies sugestie i pomysly piszcie ^^

Opublikowano

Tez podlacze sie do tematu...mam taki problemik odnosnie hamulcy, otoz po dluzszym postoju hamulca nie ma, po odpaleniu ciagnika po kilkakrotnym nacisnieciu pedalu hamulce sie pojawiaja i sa bardzo dobre, choc po kilku minutach znow pedal wpada do spodu i hamulca nie ma, wtedy powtarzajac znow kilkakrotne wcisniecie hamulce powracaja. Jeszcze nie zabieralem sie za naprawe, ale mysle ze to moze byc wina zaworu pod maska. Jesli macie jakies sugestie i pomysly piszcie :P

 

Jesli któraś z pompek hamulcowych ma minimalny przeciek (prawie niezauważalny nawet) będzie schodzic cisnienie oleju .

Opublikowano

Problemów z hamulcami ciąg dalszy.

Mam zapowietrzone hamulce w MF 3070, wymienilem uszczelniacze na pompach hamulcowych i dalej hamulec wpada bez oporu do końca. Przy odpowietrzaniu z odpowietrzników idzie dużo powietrza z olejem. Odpowietrzałem 20 min. na zapalonym silniku i nie ma poprawy.

Skąd może się brać powietrze w układzie?

Jaka jest zasada działania tych hamulców?

 

Proszę o podpowiedzi, każda sugestia się przyda.

Opublikowano

 

hej mam problem mały z mf 3080 jak włóczę wałek pochodzi chwile i przestaje wszystko chodzi mi oprócz womu dodam do tego ze przedni napęd blokada Mstów i półbiegi chodzą jak zegarek ? co moze być i jak to naprawić ? 

 

 

Opublikowano

Dołączę się do tematu czyli faktycznie jeżeli poci się lekko pompka hamulcowa ciśnienie w układzie będzie dużo niższe ?

Czyli poszczególne elementy hydrauliki nie będą chodzić jak należy?

Opublikowano

Wymieniłem uszczelniacz na jednej z pompek hamulcowych i teraz jest git nie leci.

Ale dokładnie te hamulce trzeba odpowietrzać tym króccem na pompie?

Po paru minutach twardość pedału wróciła do normy.

Opublikowano

Witam.

Posiadam MF 6160 z 1996 roku

Ogólnie to jestem z niego bardzo zadowolony ale od jakiegoś czasu mam taki problem.

Brak hamulców, pedał wpada w podłogę i nie hamuje wcześniej hamulce były żyleta. Wyglądają jak by były zapowietrzone ale gdy próbowałem odpowietrzyć tymi odpowietrznikami na półośkach pod kabiną to poleciał z nich olej ale jakoś tak słabo i niby trochę się poprawiło ale tylko na chwilę.Myślałem ze to może być coś z pompkami przy pedale hamulca ale jak chciałem do nich zajrzeć to się okazało ze tam nie ma wcale oleju ( ten przezroczysty przewód którym ma dochodzić olej do pompek jest pusty).

wszystko inne działa i jest ok jeździłem tak jakiś czas no bo wiadomo robota w polu nie będę robił. Ale teraz okazało się jeszcze ze zrobiło mi sie coś takiego ze nie mogłem włączyć biegu 1 i 2 na wolnych obrotach gdy ciągnik nie był dobrze rozgrzany , dopiero jak chwilę postał i się rozgrzał to można było włączyć biegi.  Biegi  3 i 4 można było włączać i jeździć od pierwszej chwili. dodam ze nic nie zgrzytało , traktor nie ciągnął . wyglądało jakby było coś zablokowane.

Na forum znalazłem o problemach ze sprzęgłem i zaworem trójdrożnym , myślę ze to może być i u mnie tylko z hamulcami. Dodam ze  na początku wymieniłem filtry oleju ( choć myślę ze wtedy by kontrolka świeciła ze muszę wymienić), ale nie wymieniłem oleju w skrzyni . wiem że należało by to zrobić tylko że ja niedawno ( jakiś rok temu)  wymieniłem i on jest tam jak nowy.

i teraz moje pytania:

1.Czy do pompek hamulcowych olej dochodzi takim przezroczystym przewodem?

2.czy rozebranie zaworu trójdrożnego jest skomplikowane? czy ma jakieś regulację które będę musiał zrobić po jego złożeniu?

3. Czy te dwie awarie mają coś ze sobą wspólnego?

 

 

Opublikowano

Na część odpowiem, olej dochodzi do pompek tym przezroczysty wężykiem tak jak mówisz ponieważ pompki są zasilane z trójdziału. U mnie za zapowietrzające sie hamulce były odpowiedzialne oringi na tłokach hamulcowych. Zawór jeśli w środku czysty to bym nie ruszał, nie ma w środku regulacji która byś mógł nieświadomie rozregulować, wyjęcie i wyczyszczenie nie jest skomplikowane. Gdy przełączasz z żółwia na zajaca przytrzymuj wajchę dłużej w pozycji w lewo żeby silownik zdążył przesunąć widełki wtedy nie bedzie problemów z 1 i 2, jedno z drugim nie ma nic wspólnego. Odpowietrzasz oczywiście na zapalonym. Piszę to wszystko w oparciu o mf 3060 ale myślę że te obwody maja prawie identyczne

Opublikowano

zależy czy to robisz pierwszy raz, zakładam że tak to przygotuj sobie cały dzień, trzeba unieść kabinę, odkręcić koło i zdjąć obudowę półosi czy jak to sie nazywa, hwtedy masz juz tarcze i widzisz tłok po jego wyciągnięciu masz dwa oringi mniejszy i większy, ogólnie do ogarnięcia

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v