Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Co do tłoków to wczoraj porównywałem wersje 82 i 82ts i w komorze nie ma żadnej różnicy chyba żeby spróbować zalać płynem komorę i porównać ile weszło. Natomiast pierścienie w turbo są niby wzmacniane i w tłoku pracują we wtopionym pierścieniu metalowym a zwykły to chyba aluminium ( chodzi mi o miejsce na pierścienie w tłoku ) i wersja z turbiną ma 3 lub 4 pierścienie za zwykła 4 lub 5 , Ale jak wiadomo nie ma potrzeby zmieniać tych elementów przy dokładaniu turba jak są sprawne( było opisywane na forum).

Jeśli ktoś planuje remont i montaż turbiny i może założyć zestaw do turbo bo niewielka różnica do zwykłego

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-silnika-turbo-d245-mtz-belarus-i3914203297.html

 

http://allegro.pl/zestaw-naprawczy-oryginal-mtz-belarus-i3855354383.html

 

Co do pompy wtryskowej jeśli wymieni się sekcję na tą z wersji 82TS lub Stara 200 to czy nie z mało będzie powietrza względem paliwa jeśli jest bez turba?

I czy moc jest na tyle odczuwalna?

Przykład

W moim przypadku w transporcie mtz 82 z dwoma przyczepami D 55 o łącznej ładowności 16T na czysto pod wzniesienia jestem zmuszony redukować do 8 a czasami nawet jeszcze żółwia zatłaczać. To po wymianie sekcji będę w stanie na pełnej 9 lecieć

Między innymi z tego powodu interesuje się z montażem turbiny.

Dodam że mam rozebrany silnik i progów brak na tulei tylko delikatne rysy i żłopie olej przy ciężkiej pracy jakieś 1-2l dziennie.(to będę mieniał )

Opublikowano

A czy w ogóle są inne sekcje ? bo mi się wydaje że nie ,jedynie dawka inna i korektor nadciśnieniowy jak już

 

W TS jest większa komora w tłoku ,więc gdy się zakłada Turbo raczej tłoki trzeba zmienić ,a co za tym idzie wtryskiwacze

Opublikowano

Komora w sprężania w ts jest większa zmniejsza stopień sprężania z 16 do 15,1/ Ale nie jest to konieczność bo są modele belarusa z turbiną które maja 17.

Wtryskiwacze i sekcje pompy wtryskowej katalogowo są w oby takie same. Nie ma nawet różnicy pomiędzy pompą z jedną a dwoma dźwigniami. Różni się tylko regulatorem ma dodatkową dźwignię do gaszenia. Dawka paliwa jest inna około 1-2 cm3 na 200 cykli silnika. Może znajdę gdzieś kartę pompy to podam dokładnie.

Opublikowano

Co do tłoków to wczoraj porównywałem wersje 82 i 82ts i w komorze nie ma żadnej różnicy chyba żeby spróbować zalać płynem komorę i porównać ile weszło. Natomiast pierścienie w turbo są niby wzmacniane i w tłoku pracują we wtopionym pierścieniu metalowym a zwykły to chyba aluminium ( chodzi mi o miejsce na pierścienie w tłoku ) i wersja z turbiną ma 3 lub 4 pierścienie za zwykła 4 lub 5 , Ale jak wiadomo nie ma potrzeby zmieniać tych elementów przy dokładaniu turba jak są sprawne( było opisywane na forum).

Jeśli ktoś planuje remont i montaż turbiny i może założyć zestaw do turbo bo niewielka różnica do zwykłego

 

http://allegro.pl/ze...3914203297.html

 

http://allegro.pl/ze...3855354383.html

 

Co do pompy wtryskowej jeśli wymieni się sekcję na tą z wersji 82TS lub Stara 200 to czy nie z mało będzie powietrza względem paliwa jeśli jest bez turba?

I czy moc jest na tyle odczuwalna?

Przykład

W moim przypadku w transporcie mtz 82 z dwoma przyczepami D 55 o łącznej ładowności 16T na czysto pod wzniesienia jestem zmuszony redukować do 8 a czasami nawet jeszcze żółwia zatłaczać. To po wymianie sekcji będę w stanie na pełnej 9 lecieć

Między innymi z tego powodu interesuje się z montażem turbiny.

Dodam że mam rozebrany silnik i progów brak na tulei tylko delikatne rysy i żłopie olej przy ciężkiej pracy jakieś 1-2l dziennie.(to będę mieniał )

 

pompy nie ruszaj. tak jak pisze Seweryn i w wolnossacym i w turbodoladowanym nie ma roznicy w pompie. Jak wpakujesz mu turbawke to podniesiesz sruba dawke minimalnie i bedzie dobrze. Co dokoncowek to tez sa takie same. Ja wsadzilem oryginalne polskie wuzetem , ustawione na cisnienie 210-220 bar i jest super. Jezeli masz zjechane tuleje to mozesz kupic juz zestawy naprawcze od turbo i zamontowac.

Co do mocy to u mnie jest taka sprawa ze bez turba ciagalem plug 4x35 , po zalozeniu turba ciagam 5x35 i ten sam bieg co wczesniej wiec roznica jest , tyle ze ja go niezle paliwem podlalem, potem troche to korygowalem bo kopcil jak lokomotywa.

Opublikowano

Jak myślicie czy lepiej kupić kompletny gotowy zestaw Turbo do MTZ czyli turbinę kolektor i wszystkie inne części np z Wałcza ,czy kupić turbinę i kolektor wydechowy ,a połączenia z kolektorem ssącym i filtrem powietrza kombinować samemu? co wydaje mi się wyjdzie taniej

Opublikowano (edytowane)

Z tymi sekcjami pisałem bo na forum było ze chłopaki zakładali z TS lub Stara i miały lepszego kopa bynajmniej tak pisali

 

Pobuszowałem trochę w internie i tłoki do turbo mają inna komorę w wersji D 260 55 mm a tłoki D 240 i D 245 takie same 38 mm tylko D 245 ma pierwszy (górny) pierścień montowany w stalowym zamku , który jest wtopiony w tłoka. tu można poruwnać

 

http://allegro.pl/tl...3852146344.html

http://allegro.pl/tlok-silnika-euro-38mm-oryginal-mtz-belarus-pronar-i3929687180.html

http://allegro.pl/tl...3890185726.html

a to d240 http://allegro.pl/tl...3931491798.html

 

 

Dowiedziałem się że TS pompa ma taką samą dawkę jak zwykły tylko ma przystawkę która jest połączona z turbiną i gdy pompuje więcej powietrza to i dawkę zwiększa paliwa ?

ktoś to może potwierdzić.

Edytowane przez JacoVR6
Opublikowano

Ze stara to i możliwe a z ts-sa nawet jeśli zakładali to nieświadomi tego że są takie same jak w pompie do wolnossącego. Czyli nic to nie zmieniło.

Wpisami na allegro się nie sugeruj. Piszą że do tego czy tamtego i maja rację bo pasuje. Komplety są pomiędzy sobą zamienne. Ale jaki komplet występuje fabrycznie w danym modelu tego już nie określają dosłownie.

D-260 to silnik sześciocylindrowy więc inna historia. Tyle że tłoki pasują bo średnica i skok jest idento. Są wersje które mają stopień sprężania 16 i 17. W wolnossącym były silniki d-240 i 243 a turbo D-245. Dla tego nie wyznasz się po tym co piszą w ogłoszeniach. Dosłownie wszystko jest do wszystkiego.

Jak napisałem wyżej różnica jest w komorze sprężania bo wolnossący ma 16 a turbo 15,1 stopień sprężania.

Poza 1025.3 i 4 gdzie stopień sprężania wynosi 17.

Opublikowano

Pompa raczej ma dawkę większą ,a korektor to korektor ,on ma korygować tylko

 

No więc panowie ,kombinować czy kupować kompletny gotowy zestaw za 2 Tys ?

Opublikowano (edytowane)

On tylko zmniejsza ilość paliwa gdy dodasz gazu a turbina jeszcze nie wytworzyła odpowiedniego ciśnienia. Po to żebyż w kłębach dymu nie zapylał.

Nie zwiększa dawki, nie dodaje mocy. Jej zadanie jest inne. I prawdopodobnie opuźnia opadanie silnika z wysokich na wolne obroty. Ale tego pewny nie jestem bo mi już ruski z głowy wyleciał.

Osobiście kupił bym komplet.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Korektor na pompie nie dopowiada za dawke paliwa , nie zmniejsza jej ani nie zwieksza zaleznie od obrotow, on odpowiada tylko i wylacznie za wolniejsze schodzenie z obrotow silnika gdy jeszcze rozpedzona turbina pcha cisnienie , a zeby jej nie przeladowywac. To fachowo powinno sie nazywac korektor obrotow a nie korektor dawki paliwa. Co do kompletu to jak nie masz znajomosci to lepiej kupuj caly komplet , bo oddzielnie wyjdze drozej.

Opublikowano

Studiowałem opis korektora w ruskiej książce i tam właśnie jest napisane że zmniejsza dawkę paliwa gdy dodasz gazu a nie ma jeszcze ciśnienia. Czyli jak by nie było koryguje dawkę. I coś jeszcze jest nababrane ale nie mogę się tego doczytać. Muszę któryś dzień to przetłumaczyć.

Opublikowano

Różnice:

The main differences of the D-245 diesel engine from the D-243 one:

- the turbo-supercharger is installed;

- the design of the connections of the intake and exhaust manifolds, crankshaft pulleys,

water pump and alternator;

- an additional V-belt is introduced for driving the fan and alternator;

- the special sprayers for cooling the pistons with oil jets are provided in the main supports

of the cylinder block;

- the fuel pump is equipped with an antismoke corrector (ASC);

- the cylinder head has insert valve seats made of heat- and wear-proof alloy;

- an insert of special cast iron is founded under the first compression ring;

- the upper compression ring has trapezoid shape;

- the crankshaft and connecting rods are made of stronger materials;

- six-blade fan with he diameter of 456 mm (17.95 in);

- high-capacity oil pump;

- air cleaner with the diameter of 270 mm (10.63 in);

- centrifugal oil filter has increased capacity;

- linger flywheel pins for installation of a double-disk clutch.

The main differences of the D-245.2 diesel engine from the D-245 one:

- a supercharging air cooler is fitted;

- adjustment parameters of the fuel pump;

- three-grooved pistons К.343N manufactured by the "Petar Drapshin", Serbia;

- three-ring set (6-2143-25/3, 6-0970-05/4 and 7-2146-54-0/3) of piston rings manufactured

by the "Buzuluk" Company, Czech Republic;

- Cylinder sleeves 245-1002021-А manufactured by the “Krotoszin” Company, Poland.

Opublikowano (edytowane)

To nie jest zaawansowanie. Turbina działa z jakimś opóźnieniem względem silnika i to zjawisko wykorzystuje korektor ciśnieniowy. Dodajesz gazu ale listwa sekcji przesuwa się tylko tyle ile pozwala jej trzpień korektora zwiększając dawkę paliwa na tyle by silnik zwiększał obroty ale mniej by miał do powietrza za dużo paliwa. Gdy turbo zaczyna pompować powietrze działa ono membranę która przez trzpień zwiększa płynnie paliwo adekwatnie do zwiększającej się ilości pompowanego powietrza. Właściwie to popuszcza to co ograniczył zanim wzrosło ciśnienie do wartości nominalnej ustawionej na pompie.

I jeśli spowalnia opadanie silnika z wysokich na wolne obroty to działa to tak samo. Zmniejszasz dawkę paliwa a regulator nie puści listwy od razu tylko płynnie z opóźnieniem wraz z obniżającym się ciśnieniem doładowania.Sam mechanizm jest prosty i działa na elementy pompy z wolnossącego. Nie ma w tym nic skomplikowanego.

Nie dodaje on mocy a jedyna jego rola że gdy dodasz gwałtownie gazu nie puści czarnego dymu z powodu zbyt dużej ilości paliwa do jeszcze nie sprężonego przez turbo powietrza. Może się to minimalnie odbić na zużyciu paliwa ale nie koniecznie bo rekompensować to może czas rozbiegania się silnika. Przynajmniej teoretycznie.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano (edytowane)

No właśnie. Dawkę paliwa ustawiałeś pewnie metodą prób i błędów tak by zbytnio nie kopcił. I możliwe że gdy turbina ma swoje obroty jest ona jeszcze za mała do powietrza które pompuje bo sugerowałeś się chmurą jaka powstaje przy dodawaniu gazu. Na moje oko to 80% że tak jest.

Czyli gdyby był korektor dawka paliwa gdy wszystko jest ile trzeba jest taka że silnik rozwija to co powinien.

Zaszokuję cię ceną.

http://www.sklepkisi..._Kompletny.html

Może warto spróbować.

W samym regulatorze obrotów jest jedna dźwignia inna lub założona dodatkowa która zachodzi za grzybek korektora.

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Arab1,

Kupuj gotowy zestaw i nie 'drutuj' jak niektórzy mało zdolni hydraulicy...

A jak chcesz modzić po swojemu, to do kupionej kompletnej instalacji dołóż IC, będzie zdrowiej dla tłoków i kilka kucy więcej ;)

Opublikowano

ja tak przemyslalem i doszedlem do wniosku ze troche szkoda zachodu z zakladaniem IC , bardziej chodzi o koszta , bo roboty wiele nie ma , ale mysle ze nie bedzie efektu widocznego "golym okiem" , chyba ze komus sie jakis IC po garazu wala to mozna sobie wrzucic ,albo cos ze szrotu za przyslowiowe piwo zalatwic, bardziej nie ma co sie w koszty wpedzac bo nie warto dla tych 2-3 koni.

Opublikowano

No ja chciałem zrobić to tak ,kupić turbinę ,kupić kolektor wydechowy ,kolano do tłumika ,i przewody doprowadzające i odprowadzające olej ,no i czujnik powietrza ,no i korektor do pompy ,a kolektor doprowadzający powietrze do głowicy ten co teraz mam i rurę doprowadzającą powietrze z filtra też dałoby się wykorzystać do doprowadzania powietrza do turbiny ,zostało by mi tylko do zrobienia połączenie turbiny z z tym starym kolektorem ssącym ,Taki mam pomysł myslę żeby to wyszło taniej ,ale jeszcze się zastanawiam i czekam na opinie z forum

 

A z korektorem pali raczej troszkę mniej ,chyba że będziesz mu przy ruszaniu delikatnie gaz dodawał ,tak jak to było w pierwszych TS ,które chyba korektora dawki nie miały

 

Tych 90 km

Opublikowano

wiesz ja bym sie zastanowil czy warto ten korektor zakladac ale to juz jest twoja decyzja bys mial ponad 100 zl do przodu. U mnie lata bez tego.. Co do polaczenia kolektora ssacego z turbem to bez problemu mozna dac tam jakis waz gumowy zbrojony i tez bedzie. Ja u siebie wszystko kupowalem , paktycznie 90 % tego co jest w tych gotowych zestawach na allegro, potem w praniu i tak wyszlo sporo rzeczy jeszcze do uzupelnienia i poprawienia ale ostatecznie wyszlo wszystko okej i chodzi i jest efekt co jest najwazniejsze.

Gość MafiaBelarus82
Opublikowano

Moim zdaniem turbina dużo daje mocy ciągnikowi

Opublikowano

@Mafia niesamowite jest to co napisales, jak przeczytalem twojego posta to az mi ciary po plecach przeszly. Dobrze wiedziec bo juz mialem u siebie turbine wywalac na zlom.

Widac ze ferie trwaja na dobre...

Opublikowano (edytowane)

ustaw na 210-220 i bedzie hulac .

Kolego Junkers kazdy jakos musi zaczac przygode z forum :) w sumie to dobrze ze napisal ze dodaje mocy niz ze nie ma roznicy :D

Edytowane przez Uziu92

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez ilovemtz
      Prosze aby w tym temacie wypowiadali sie posiadacze mtz[nie pronarów].
      My mamy mtz-a z 1983r i ojciec nic złego na silnik nie moze powiedziec wał jeszcze nie byl robiony. Ciagnik zrobil okolo 15000mth nie wiem czy to duzo czy mało. Co prawda ceiknie ale one juz takie sa. Co do awaryjnosci to moge powiedziec ze wiekszosc czesc zaczynamy dopiero teraz wymieniac tj. po 24latach wczesnije nie było potzreby. Co do spalania to jest małe w orce okolo 14l/ha napewno mniej niz ursus czy zetor z tych rocznikow nie mowie o nowych forterrach. Jest mały problrm z czesciami bo nie mozna ich dostac musimy po nie jezdzc do oddalonego o 50km żmigrodu bo nigdzie w poblizu ich nie dostaniemy .Powiedzcie co na ich temat mowia wasi ojcowie czy wy sami. Sami wiecie ze nie taki rusek straszny jak go piszą.
    • Przez AgrostokParczew
      Witam, mam na magazynie kilka czapek oryginalnych Belarus, ciepłe obszyte od środka, jakby ktoś był zainteresowany proszę dzwonić pod 516-220-311 


    • Przez Kulik
      Witam tak jak w temacie w jaki sposób inżynierowie ustalili ciśnienie na siłownik od womu ?? czy ktoś ma taką wiedzę ? proszę nie pisać że ciśnienie wstala króciec wkręcony w monoblok bo sprawdziłem i jest to nieprawdą jedynie co to on utrzymuje stałe ciśnienie na wolnych obr,podejrzewam że musi być coś w rozdzielaczu z elektrozaworami bo przecież ciśnienie idzie bezpośrednio z pompy i w rozdzielaczu zmniejszą może przez jakiś zaworek czy coś.Czekam na ciekawe pomysły
    • Przez Phosgen
      Cześć, wałkowany temat, do kupienia ciągnik w niewielkich pieniadzach.
      Niemam doświadczenia w tego typu maszynach ile według Was mógłby kosztować (chce go po prostu kupić) i proszę o wyrozumiałość pierwszy raz na forum  silnika nie słyszałem, dużo wycieków taki standard rusin 😁


    • Przez kukum
      Witam znalazłem coś takiego https://www.agroinform.com/pl/rynek-arkusz-danych/czesc/czesci-do-ciagnikow/zestaw-do-konwersji-mechanicznej-blokady-mechanizmu-roznicowego-mtz/h_7470875 I interesuje mnie właśnie taka blokada bo powiem szczerze ze nie chce mi się walczyć już z moja oryginalna , myślałem nad pneumatyka nawet ale znalazłem coś takiego jak mechaniczna blokada na dźwigienkę i pytanie moje jest takie czy udało się komuś to ściągnąć z Węgier bo ja nie mogę się wgl z gościem skontaktować 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v