Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

są grzałki zakładane na przewód elastyczny od chłodnicy, jest podobny temat chyba w MTZ-ach i umieściłem tam kilka linków z czymś takim.

Najlepiej mieć duży prostownik z rozruchem, chociaż mniejszy też może pomóc ( mam taki z rozruchem do 1,5kW i też cos daje )

Dobrym sposobem jest jakiś akumulator trzymany w cieple ( nawet taki słabszy ) i podłączany tylko na czas rozruchu typowymi kablami rozruchowymi.

Opublikowano

Aby ułatwić rozruch w niskich temperaturach do -50 stopni można też zastosować 'samostart' w areozolu który jest oparty na bazie eteru, temp. zapłonu wynosi ok. 180 stopni (dla oleju napędowego ok. 600 stopni), i jeśli w silniku będzie odpowiedni olej zapewniający smarowanie w tak niskich temperaturach, "niezamarzające" paliwo i rozrusznik, który da radę 'zakręcić' silnikem to silnik powinien odpalić :unsure:

Srodek ten rozpyla się do filtra powietrza podczas uruchamiania silnika i jeśli się z nim przesadzi (zbyt duża ilość lub podawanie go na rozgrzanym pracującym silniku ) to może się skończyć na urwaniu wału korbowego i uszkodzeniu głowicy :(

Opublikowano

co do rozruszników planetarnych-tzw szybkobieżnych jest to chyba jedno z lepszych rozwiązań-wiem,że koszt 500 złotych to jest sporo,ale zakładałem już takie do Zetora 10111(8011+turbo) czy do MTZ 82 i goście sobie chwalą, gość pare wiosek dalej ma taki rozrusznik w T-25(wladimirec) bo wozi nim towar(węgiel,kruszywo, materiały budowlane) i też pali zawsze. niedługo chyba bede też taki montował w C360 bo sąsiad ma jeszcze stary typ rozrusznika R7 i powoli się on już kończy a chyba lepiej dołożyć niż kupować R11 który jest taki sobie

Opublikowano

moja 330 w ubiegłym roku na tym mrozie, kiedy w dzień było -20 czy nawet więcej zapalił ale mam świetne akumlatory z centra poznań i maja dopiero 3 lata. Wcześniej kiedy miałem stare akumlatory to paliłem ciągnik spawarką z rozruchem i na ten patent to 330 zawsze zapalała.

 

330 to całkiem fajnie pali. :huh: Natomiast wcześniej władka miałem- oj jego zapalić w zimie to trzeba było się natrudzić :( :(

Opublikowano

W moim 4514 gdy temp. spadnie poniżej 5 stopni, to też nie kręci, nawet świeca w kolektorze nie pomaga. Rozrusznik i alternator do regeneracji i nowy akumulator ale nie pomogło. Wie ktoś czy do 4514 pasuje jakiś mocniejszy rozrusznik (w 4514 jes 2.8 lub 2.9 kW)?Podobno zdarza się to w większości modeli.

Opublikowano

panowie nie rozumiem po co te wszystkie kombinacle wystarczy przecierz kupic samosrart wystarczy na ok 75rozruchów psiaknac w filtr paliwa albo bezpośrednio w kolektor dolotowy i zakrecic rozrusznikiem zawsze pali ja mam wszystkie 7 traktorow i sieczkarnie na płynie i na samostarcie zawsze pali nawet sieczkarnia po zimie

Opublikowano

znajomy miał u 1212 i miał w nim grzałke w bloku i w misce olejowej jak go na noc na mrozie zostawiał na płynie to podłaczał do gniazdka te grzałki postał tak ze 30 minut zagrzała sie woda i olej i odpalał ciagnik stawiał gdzies blisko gniazdka a jak nie gniazdko to przedłuzacz wpinał do sieci i parenascie minut i palił jak w lato

Opublikowano

mam do was pytanie jak wam palą zimową porą 80tki tz C385 u912 u914 u 902 u904 itp moje u 914 pe leciutkim przymrozku juz nie chce odpalic musze ja szarpac albo podładowywac a saą de na 60tke trah i chodzi

Opublikowano

Ja miałem podobny problem w 1014, okazało się że głowica była już nieszczelna, no i przy okazji dałem pompę paliwową do regeneracji i wtryski. Silnik zmontowałem, wszystko miało być cacy a tu kolejny problem, rozrusznik nie dawał rady mocno kręcić wałem więc kupiłem rozrusznik planetarny, teraz ciągnik stoi zalany płynem i przy -11 wsiadam i odpalam bez problemu.

Opublikowano

ja własnie w U914 na wakacjah robiłem remont silnika nowe tłoki tuleje pompa była w regeneracji rozrusznik tez nowy kupiłem MAGNETON płynem jest zalana i jak juz chcem zeby mi odpaliła to musze długo krecici i po jakims czasie zaczyna sie odzywac ale po bardzo długim

Opublikowano

też mam taki problem z c385 na wiosne robiłem głowice , wtryski pompe,pierścienie wymieniałem i dalej nie pali. Rozrusznik wolno kreci choć akum mam duży. na wiosne kpie rozrusznik z przekładnią bo ten to ostatnio mi sie spalił. i wtedy zobacze co bedzie. może trzeba ustawić zapłon. ale garz mam z górki to jak trzeba to mu sie pomaga i pali . napopych to odrazu

Opublikowano

Temat na czasie ;) Mój 912 tez słabo odpala w niskich temperaturach, raz lepiej, raz gorzej - to standard w tych modelach. Na początku warto rozebrać rozrusznik i sprawdzić stan tulejek. Rozwiązaniem może okazać sie wspomniany rozrusznik z przekładnią planetarną + dobre akumulatory.

Opublikowano

Trzeba zamontować grzałkę w bloku i na płynie mieć zalany ciągnik. Od pół godziny do godziny, zależy jaka temperatura podłączyć grzałkę do sieci i odpala bez problemu. Dziś był nieduży mróz z rana bo - 11 i na pół godzinki podłączyłem w 912 i odpalił po 3 sekundach. Rozrusznik mam standardowy i jeden akumulator 12v 120 ah. Druga sprawa to jak już pisali poprzednicy stan głowicy i jak z kompresją w ciągniku. Można na zimę opóźnić nieznacznie wtrysk paliwa żeby lżej palil ale to już jak silnik słabszą kondycję ma.

Opublikowano

Witam

Wszystkiego dobrego w nowym roku.

Trzeba rozdzielić sprawę zapalania na slaby układ elektryczny nie chce kręcić, czyli rozrusznik i akumulator a zużyta pompa i pozostałe element silnika.

W moim 1614 kiedyś był problem z zapalaniem nawet latem rozrusznik kręcił a silnik nie był skory do zapalania. Dodam ze zimą było niewiele gorzej kręcił a nie zapalał. Pomogła naprawa rozrządu latem pali na dotyk a zima kilka obrotów wałem i pali bez problemu. Dodam ze prze naprawą rozrządu była już zrobiona pompa i głowica.

Opublikowano

Witam.

w 912 jeszcze za czasów pgr została zamontowana grzałka w bloku silnika... Tylko, że grzalłkę zamontowali z parownika... nie wiem jak ja wepchali do bloku ale działa. niewielki wydatek a nie trzeba akumulatorów i rozrusznika wykańczać na mrozie... polecam kupić nowa:)

w zts 12145 orginalny rozrusznik zmieniłem na starowski (na 24V) tylko trzeba głowice z 330 lub 380 założyć i git. kręci szybciej od orginalnego tyle, że troche słabszy jest.

Opublikowano

a ja wam powiem tak wujek ma ursusa c-385 i zimuje w stodole(bo gdzie indziej nie wejdze z wycinakiem) ostatnio był mróz -8 moze to i nie wiele ale ten ciagnik zawsze pali jak przyjechał z holandii miał normalny rozrusznik 12v i w zime nie palił dostał rozrusznik i w kazdy mróz pali tak samo było z zetorem 7211 zalene sa płynem (komu chce sie nosić 20l gorącej wody :/ nie ma zadnych problemów z odpaleniem

Opublikowano

Witam jak wiecie pewnie panowie disle tak maja niezaleznie od rodzaju silnika o tej porze roku:) Szczelne gary to podstawa wraz z dobra pompa wryskowa i wtryskiwaczami. Ja brykałem u914 który miał zamontowane świeće żatowe w kolektorze dolotowym powietrza po jednej na gar oczywiście akumulatorki tez odpowiednio pojemne i niebyło problemu palił o raz nawet przy 10 stopnowym mrozie stojac na dworze. bez gotowania go goraca woda bo to szkodliwe za spora różnica temperatur troche ryzykowne posuniecie( mysle tu o bloku który moze za któryms razem tego niewytrzymac różnica ponad 100 stopni to sporo)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krychu
      Mam problem z moją 1014. Rok temu wymieniłem głowice na całkiem nowa ze względu na nieszczelność starej. Po roku czasu pod dwoma wtryskami zaczął lecieć płyn chłodniczy. W C360 jak miała miejsce taka sytuacja to się wymieniło tulejke i było ok. Jak to wygląda w urusach c385? Czyżby głowica była walnięta?
    • Przez 3sparrow
      po wyłamaniu rozrusznika drży ciągnik, czy możliwe zwichrowanie koła zamachowego?
    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?

    • Przez Snuff
      Witam mam problem przy złożeniu tłoków z korbowodem w zetorze 8011 ponieważ zrobiłem sobie trochę liche zdjęcie mianowicie pytanie jest 
      Czy tłok grubsza częścią od denka ma być skierowany do zamka na korbowodzie ? 
      Pytanie drugie czy przy wkładaniu tłoków do silnika korbowody mają być skierowane zamkami do walka rozrządu czy w drugą stronę ?
    • Przez rafal88
      Jest problem tego typu ze.....z pompy paliwowej zostaly wyciagniete sekcje. Da sie we wlasnym zakresie wlozyc je z powrotem tak aby dobrze ustawic je na listwie ktora dawkuje sie paliwo?? Jesli ktos juz to robil to moze bedzie tak mily i podzieli sie wiedza
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v