Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

@andrewk myślałeś nad olejami z tedexu sa dużo tansze niz fuchs. Znajomy robi w firmie uslugowo-transportowej i maja wszystko na tedexie i zero problemow. Ja mam w jd w skrzyni agra UTTO w silniku 15w40 dokaldnej nazwy nie pamietam ale wszystko tedex i smialo mogę polecić. Oprocz mnie pare osob w okolicy takze uzywa tych oleji i złej.opinii nie slyszalem jeden z gosci mial tez MFa lal utto problemow nie mial. Silnikowy dużo lepszy niz fuchs bo fuchs po 300mth byl praktycznie jak nowy zero zanieczyszczen a nie oto chodzi i od tego czasu jezdze na tedex i jestem zadowolony. Jak dobrze pamietam to za 20l agra utto placiłem 160zł netto.

Opublikowano (edytowane)

Tańszych olei od fuchsa na rynku nie brakuje :D

 

ptaszyna gdzie wyczytałeś o oleju GA 12 ? W mojej instrukcji jest tylko wzmianka aby olej spełniał normę CMS M1143 / M1144.

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

 

 

 

 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

ptaszyna - mam kontakt z tymi olejami oraz znam teorię ( takie mam lub miałem zalane w ciągnikach). 

Co do oleju z Orlenu Agro STOU 10W30 czy 10w40 to nie wiem czy jest rzadszy od UTTO tego producenta czy nie ale wiem że ma niższą temperaturę płynięcia. Ale tu piszemy o temp. skrajnych i jeśli dużo używasz ciągnika zimą w duże mrozy ( ale to chyba nie w Polsce :)) to zalej STOU 5W30 ( temp. płynięcia -51*C) a tak poważeni to jakieś uszlachetniony z STOU 10W40 np. Orlen STOU Platinium 10W40 ma temp. płynięcia -44*C

Fuchs to markowy producent, ceny to też kwestia dostawcy. Lepszy olej np. seria Platinium z Orlenu to też nie mały wydatek. 

Ja wiem jedno - lepiej tańszy a wymieniać jak instrukcja nakazuje niż najlepszy olej a przeciągać wymiany.

Opublikowano

Z ostatnim Twoim stwierdzeniem zgadzam się w 100%. Lubię wspierać polskich producentów i temu szukam Polskiego oleju a myślę że Orlen to też już jest jakaś marka. Wiem że lepkość i gęstość to dwie sprawy które się myli, szczególnie "gęstość" oznacza co innego niż się powszechnie myśli. Chodzi o to by olej bardziej przypominał wodę niż płynny miód

Opublikowano

 

 

ptaszyna gdzie wyczytałeś o oleju GA 12 ? W mojej instrukcji jest tylko wzmianka aby olej spełniał normę CMS M1143 / M1144.

Dowiedziałem się od właścicieli MF-ów, i w mojej instrukcji od Aresa (skrzynia ta sama co w MF) jest podany na pierwszym miejscu a potem min. to co wymieniasz czyli inne zamienniki spełniające określone normy.

Opublikowano (edytowane)

Głupie pytanie, ile jest korków spustowych od hydrauliki ?

 

Wystarczy spuścić z tego najniżej położonego czyli koło filtra sitkowego ? Znalazłem jeszcze coś na wysokości lewarka, tak jakby korek... hmm...

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

jak spuścisz olej korkiem na spodzie tylnego mostu, to odkrecając potem ten przy lewarkach zejdzie Ci jakies 2-3 litry z tego zagłebienia skrzyni w które ten korek jest wkręcony

Opublikowano (edytowane)

Dzięki

 

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca 

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

Witam. 

posiadam mf 3080 i mam problem z załączaniem i rozłączaniem  przedniego napędu.  

Wygląda to tak mało kiedy się załączy kontrolka przy włączeniu się zapala lecz napęd nie działa, bywa tez ze jak się załączy to znowu jest duzy problem aby go rozłączyć. 

mam jeszcze pytanie czy na włączonym napędzie można jechać droga z duza prędkością ?

Opublikowano

Te przypadłości warto by skierować do tematu ogólnego a nie o olejach. Przy dużej prędkości? komputer powinien rozłączyć już przy 14km/h, a ztym załączaniem rozłączaniem to może elektrozawór się zacina

Opublikowano (edytowane)
W dniu 18.03.2016 o 15:14, Krystianj1399 napisał(a):

Jakie mogą być przyczyny brudnego lub zmieszanego oleju w skrzyni w MF 3080 ?

 

Przyczyną brudnego oleju jest eksploatacja / usterki mechaniczne, a zmieszanego głupota właściciela. To tak z grubsza :D

___________________________________________________________________________________________________________

AgroDane.pl - portal poświęcony specyfikacjom maszyn rolniczych takich jak ciągniki rolnicze, kombajny zbożowe oraz ładowarki teleskopowe. Dane techniczne, porównania modeli oraz opinie w jednym miejscu. Użytkownik agrofoto wszystkim poleca tą stronę z całego serca :)

Edytowane przez andrewk
Opublikowano

jakie trzeba mieć IQ, żeby pytać kogoś na forum dlaczego ma się zmieszany olej we własnym traktorze??? ale trzeba odpowiedzieć... krasnoludki się nudziły i czegoś dolały

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v