Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Za nim odkrylem bral lozyska tez mialem taki objaw czyli halas tylko na 4 przy ruszaniu pod ciezarem a tak cisza stad teraz mnie dziwi skad halas po pol roku z lozyskiem. moze mroz ustapi to zrobie to gruntownie na nowych walkach i lozyskach. Czekam na podpowiedz co to jest ten mochol z postu Tomasza

Opublikowano (edytowane)
1 godzinę temu, dalcio napisał:

mochol

pewności nie mam ale coś mi mówi że to o mosiądz chodzi :)

 

Rok temu miałem to samo, teraz też po łożyskach nie było śladu, jak wałki w miare to tulejka sprawe załatwi na długo tyle że nie łatwo będzie ją zrobić na "zero" bez wyjęcia obu wałków. 

DSC_0872.JPG

Edytowane przez TheEnd
Opublikowano

pisalem o tulejkach z mosiądzu ,taka tulejka obowiązkowo musi być nabita na frez aby ja unieruchomić na osi walka ,drugi współpracujący z nim tylko zebrany w celu wygładzenia bo igiełki zapewne zrobily juz swoje, w tulejce tak jak pisałem nuta aby olej smarowal i śmiga przez lata ,u siebie takie cos robiłem ,w starych zetorach i 40tce byly takie stosowane ,

walki do takiej przeróbki trzeba wyciąnąć niestety

Opublikowano (edytowane)

Dzieki za rady koledzy. Tak tez myslalem ze oba walki trza by stoczyc aby porzadnie tulejke zrobic ale jak juz bym rozciagal ciagnik na 3 kawalki to rownie dobrze moge juz wlozyc nowe walki. Tylko zimno na taka duza robote. Z drugiej strony jak czytam o jakosci nowych czesci to moze byc tak ze stare na tulejce wytrzymaja wiecej niz nowe z igielkami... Musze sie z tym przespac i jak pusci mroz rozciagac ciagnik bo roboty sie zbiera coraz wiecej

Tak jeszcze myslalem ze moze dalo b y sie znalezc lozysko igielkowe w koszyczku i walki przetoczyc pod to nowe lozysko

Edytowane przez dalcio
Opublikowano

powiem tak u mnie na tych tulejkach chodził 6lat pózniej go sprzedałem i u nowego wlaściciela kolejne 2lata ,dalszych losów nie znam ,

tak jak piszesz nie wiesz jakiej jakości kupisz nowy ,lecz jedno co przemawia za taka przeróbka to jej cena ,juz nie pamiętam ale u mnie wymiana całego wałka na nowy byla cos kolo 600zł a tokarz zrobił mi to za100

Opublikowano

To sporo taki tulejkowy tunning wytrzymal, ile mth to moglo być?.U mnie teraz ciagnik robi do 100 mth rocznie ale glownie z wozkiem hds w zrywce. Wpierw rozjade na pol i wyciagne wałek sprzeglowy, zobacze co tam sie stało. Przy okazji ogarne wymiary i moze uda sie jakies inne lozysko dopasowac po toczeniu albo tulejka. Dzieki Tomasz

Opublikowano

Wymieniałem Górny wał skrzyni ponieważ ścieło wielowpust reduktora,po 40 latach,za nowy dałem 350 zł,po 10ciu latach nie mam zastrzeżeń.Nie wiem jak wiekowy masz ciągnik,warto sprawdzić wielowpust,i zadać sobie pytanie czy warto staczać czop

Opublikowano

Alamo słuszna uwaga ,w moim wymienilem sam reduktor przy okazji i było ok

dalcio ot trudne pytanie mi zadałeś ,nie mam pojęcia ile mtg ,ale na 17ha mialem dwie 60tki które pracowały jednakowo a ta z przeróbkami dodatkowo w transporcie bo rejestrowana byla więc i bardziej jej ciśnięte bylo ,dodatkowo chodziła z presa z 224  u mnie i na usługach ,te 100mtg na pewno w sezonie przepracowała

,jak bys robił taka przeróbkę to podstawa dobry tokarz który wie co i jak ,ja robiąć to 15lat temu nie miałem pojecia jak to trzeba zrobić i bardziej sie przyglądałem temu co sie dzieje w trakcie regeneracji takich walkow ,ale warto bylo zaufać fachowcom i do dziś to polecam

Opublikowano (edytowane)

Orientujecie sie panowie czy da sie wyciagnac gorny wałek bez odjezdzania tylnym mostem tylko zdjac plecak i wywalic wałek ataku i tedy wyciagnac wałek? Czy to tylko pozorny skrót. Kolego Alamo  walek juz swoje przeszedl co by znaczyło wymiana dla niego ale nie mam teraz funduszy przez niewykonane zlecenie własnie przez rozsypany ciagnik stad tansza opcja tulejkowa.  A co myslicie o wstawieniu innego łozyska igielkowego po przetoczeniu wałkow

Edytowane przez dalcio
Opublikowano (edytowane)

Nie ma sensu dla mnie przetaczanie wałka skrzyni który kosztuje niecałe cztery stówy,gdzie wyjęcie go wiąże się z rozbiórka "pół ciągnika" mało tego,włącz sobie grafikę w Google i obejrzyj go,wałek jest na stałe wytoczony trybem i z ząbkami wielowpustu,pamietaj że po kilkudziesięciu latach ulega to zużyciu i ich ścięciu,ciągnik nie jedzie na zającu.Sprawdz reduktor i zadaj sobie pytanie czy warto go regenerować.

Na poprzedniej stronie opisane jak wyjąć wałek

Jak chcesz tanio to tak jak pisał Tomek,wstaw tulejkę,najlepiej,bez żadnego przetaczania czopu,rok wytrzyma,wystarczająco czasu by odłożyć parę stów 

Edytowane przez Alamo
Opublikowano (edytowane)

Rozjechałem dziś ciągnik  na pól, wywaliłem walki sprzęgłowe i okazało się ze igiełki wciągnęły do siebie zabezpieczenie które miało je trzymać w ryzach i zrobiły sobie sieczkę. Pomielilo się wszystko pięknie. Wałek główny ma teraz średnicę 23.6 mm a sprzęgłowy ma otwór średnicy 34 mm. korci mnie na wrzucenie tam igiełek 5x23,8 czyli 1 mm grubsze od oryginału i moze wytrzyma do gruntownego remotu i zeby skonczyc zlecenie

Edytowane przez dalcio
Opublikowano (edytowane)

TheEnd według mojego katalogu jest tak jak ułożyłes.

 

No wczoraj wreszcie ciągnik popracował po remoncie, nie miał taryfy ulgowej. Zamiast standardowych igiełek 4 mm zastosowałem igiełki 5x23,8 mm zamowione z JoLube. Wewnatrz wałka wpasowałem tulejke uniemozliwiajaca ucieczke igiełek a miedzy igiełkami a wałkiem głownym rowniez jest tulejka także igielki nie maja pola manewru na boki. Narazie pracuje ładnie, zobaczymy ile pochodzi

Edytowane przez dalcio
Opublikowano

Cześć, patrze sobie w katalog bo w końcu znalazłem co mi blokuje WOM i pompę zależną od skrzyni https://e-ursus.pl/pl/static/mechanizm-zmiany-biegow-ursus-c-360-katalog-czesci.html dźwignia nr 25 zahacza o korpus skrzyni, luzując wkręt nr 18 i przesuwając całą dźwignię do lewej działa normalnie ale na dzwigni 25 pojawia się rysa w miejscu kolizji z korpusem , gdyby nie fakt że przesunąć ją trzeba o 3-4mm to bym ją zeszlifował.  Ktoś mi coś doradzi ?

Opublikowano

w c 4011 najwyraźniej były inne bo nowa też nie wejdzie, pomiędzy wodzikiem a kawałkiem korpusu skrzyni jest mniej niż 1 cm i musi tam wejść dźwignia żeby wodzik poszedł w stronę silnika przesuwając tuleje napędu pompy, zrobiłem swoją dźwignie na gorąco i teraz działa

Opublikowano

Witam ostatnio zakleszczyła mi się skrzynia biegów w ursusie c 360 na 1 biegu próbowałem śrubokrętem przestawić tryby ale nic nie dało. Proszę o pomoc bo ciągnik potrzebny jest do pracy

Opublikowano

Skoro nie dasz rady 1 odblokować to może dwa biegi zablokowałeś.Musisz reduktor wbić na N wgl jak się skrzynia zablokuje zaczyna się od włączenia reduktora na pozycje neutralną i próbuje lewarkiem jak nie chce pójść dopiero śruba wodzika w górę.Czemu nikt nie wie o tym reduktorze?

Opublikowano (edytowane)

Ja wiem. chłopak może potrzebuje prostego rozwiązania z tej sytuacji,poza tym nie wiemy jaki urok padł na tą skrzynię. Najprostszym rozwiązaniem dla laika-czyli dla Ciebie będzie zdjęcie obudowy dźwigni zmiany biegów i ułożenie każdej listwy na rowek.

Ot cała filozofia

Edytowane przez Alamo
Opublikowano (edytowane)

Idać od  gazu nożnego w  stronę pedału  sprzęgła (czyll od prawej nogi do lewej)  wygląda to tak jak napisałem poniżej a na fotce zaznaczona jest  śruba od jedynki od wstecznego i jedynki.

1 śruba  to reduktor

2 śruba to jedynka i wsteczny

3 śruba to trójka i dwójka

4 śruba to piątka i czwórka

5 śruba to WOM i pompa 

 

74.jpg

Edytowane przez jackob1997

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v