Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jazda bez górnej pokrywy tylko we dwóch, niech druga osoba łapie olej wiadrem w powietrzu, polecam pomiędzy nogi włożyć parasolkę chyba że lubimy kąpiel w hipolu...

 

Co do tego wycia to najczęstszym objawem nie są luzy a zbyt sztywne spasowani skrzyni, 

Opublikowano

Zablokowałeś bieg. Musisz śrubę na podeście/skrzyni jeśli jest faktycznie na wstecznym to 2 od prawej strony i śrubokrętem lub czymś podobnym przesunąć wodzik/łapkę jak zwał każdy inaczej nazywa.

Opublikowano (edytowane)

naprawione, a ten bolec ze spręzyną można popuścić żeby łatwiej wchodziły biegi, zużyją się szybciej te wodziki?

Edytowane przez lolek2000
Opublikowano

Panowie mam problem! Ursus c 360 przy włączonym wałku (ostatnio przy ładowaczu cyklop) i obrotach 1400-1600 obr/min słychać trzaskanie w skrzyni, co to może być? To coś poważnego, czy może tak pracować?

Opublikowano

panowie pytanko mam dzisiaj w transporcie 60 myślałem że wyskoczy mi z pod tyłka heh. na 5 biegu pod obciążeniem tak wyje i stuka jakby miało się co rozpaść na żadnym innym biegu to się nie dzieje , z jednej strony ojciec mówił że to wina zwolnic , ale z drugiej strony jak przyczepa pcha ciągnik to on choćby w opór cisnął to nie hałasuje ... może ktoś miał taką sytuację ?

Opublikowano

Czym się różni stary i nowy typ wałka głównego skrzyni? Walki sprzęgłowe też są różne w zależności od wałka głównego?
Poza tym że skrzynie trzeba całą wykręcić to jeszcze jeszcze coś przeszkadza przy wyjęciu tego wałka?

Opublikowano

panowie pytanko mam dzisiaj w transporcie 60 myślałem że wyskoczy mi z pod tyłka heh. na 5 biegu pod obciążeniem tak wyje i stuka jakby miało się co rozpaść na żadnym innym biegu to się nie dzieje , z jednej strony ojciec mówił że to wina zwolnic , ale z drugiej strony jak przyczepa pcha ciągnik to on choćby w opór cisnął to nie hałasuje ... może ktoś miał taką sytuację ?

Dyferencjał wyje nie zwolnice anie nie skrzynia. Potęgują to ewentualne luzy na wałku i przesuwanie się koła atakującego. Możesz spróbować ustawić luz na nowo może coś się wyciszy a jak nie to wymiana przekładni głównej na zetorowską.

Opublikowano

Dyferencjał wyje nie zwolnice anie nie skrzynia. Potęgują to ewentualne luzy na wałku i przesuwanie się koła atakującego. Możesz spróbować ustawić luz na nowo może coś się wyciszy a jak nie to wymiana przekładni głównej na zetorowską.

Czyli nie ma co się przejmować tak ? Uważam siebie  za laika w tym temacie także lepiej zapytać niż później rozbierać i grzebać się z nim . Z tego co wiem to zawsze tak wył ale te stukanie to takie dosyć mocne więc pewnie spory luz , ale tak jak mówiłem to tylko na 5 biegu gdy ma pod obciążeniem , jak już ma z górki to nic nie wyje i jest okej . dzięki za odpowiedź .

Opublikowano

Jadąc pod górkę zębatki współpracują ze sobą najbardziej wyrobioną stroną zębów dla tego ryczy tylko jadąc do przodu. Niby specjalnie nie ma się czym przejmować ale dobrze było by sprawdzić czy nie ma luzów.

Opublikowano

może odręciła ci się nakrętka na wałku atakującym  i przekładnia złapała luzu tak jak mówi seweryn

 

u mnie jak się odkręciła nakrętka i spadła to pod obciążeniem  churgot  byl mocny

 

Opublikowano

może odręciła ci się nakrętka na wałku atakującym  i przekładnia złapała luzu tak jak mówi seweryn

 

u mnie jak się odkręciła nakrętka i spadła to pod obciążeniem  churgot  byl mocny

jak będzie robota to nagram ten stuk , bo to z taką częstotliwością bije trudno powiedzieć co . dzięki za porady .

Opublikowano

Hmmm skoro tylko na 5 biegu to może walek sprzęgłowy odlacza się od koła stałego zazebienia i może masz luz na obudowie łożyska chodzi na boki i stuka ale by działo niezależnie czy jedzie podgorke czy na równym.Musisz sprawdzić najpierw zwolnice czy wal koła nie ma luzu bocznego jak okey to pokrywa podnośnika w górę i zobacz przekładnie główną jak nie ma luzów to zostaje ci pokrywa skrzyni.Wspomniałeś że jak pcha przyczepa to nie ma hałasu tak samo powinno być jak jedziesz z górki samym ciagnikiem i podejrzewam luz na walku ataku

Opublikowano

Mam proble.. otóż normalnie zmieniłem bieg i... no normalne... zablokowało skrzynie. Więc dobra odkręcam wodziki przestawiam zębatkę i na chwile odblokowało i znowu zblokowało tym razem tak jakby na 2 i R na raz. Nwm co robić bo ciągnik w ogóle nie jedzie.

Opublikowano

Pierwszą czynność jaką się robi  gdy się zablokuje skrzynia przełącza się reduktor na pozycję neutralną/luz żeby wszystkie koła zębate zwolnić próbuje się jeszcze raz lewarkiem odblokować jak nie idzie to wodzik w górę i niestety przesuwasz listwę.To że ci sie blokuje skrzynia to jest wina twoja bo się nie zatrzymasz do 0 a wystarczy że ciągnik będzie sie toczył R nie wyrzucony dokładnie  wrzucasz 2, puszczasz sprzęgło koło zębate od wstecznego biegu weszło ponownie na tryb  i gotowe, no chyba że listwy masz tak zużyte że to lata jak chce.Wyduś musowo reduktor na luz potem odblokuj po kolei najpierw 2 i R bo w tej skrzyni da się i trzy biegi wrzucić naraz ale trzeba być wybitnie zdolnym.

Opublikowano

Mam proble.. otóż normalnie zmieniłem bieg i... no normalne... zablokowało skrzynie. Więc dobra odkręcam wodziki przestawiam zębatkę i na chwile odblokowało i znowu zblokowało tym razem tak jakby na 2 i R na raz. Nwm co robić bo ciągnik w ogóle nie jedzie.

Brak blokady między wodzikami.

Opublikowano (edytowane)

Rozwiązałem problem... trochę mi głupio że w ogóle pisałem... okazało się że ciągnik stał lekko z górki i blkowało zębatki dzięki za rady :)

Edytowane przez Konrad67pl
Opublikowano

Witam, 

Chciałem sobie przenieść gałkę od biegów w 3P na środek tak jak w zetorze, Orientuje sie ktoś jaki jest tego koszt i gdzie mogę dostać taką przystawkę na biegi od zetora, chodzi mi głównie o jakieś zamienniki nie oryginalne zetora części.?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v