Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

To trudno jak się rozsypie to się będziemy martwić :) Koledzy podali kilka ciekawych patentów jak sobie z tym poradzić więc myślę że nie będzie źle..Pokrywę mam płaską bez oznaczeń. Walki powinny mieć luz góra dół i na boki? Czy powinny być całkiem na sztywno bo coś mi się wydaje ze ten luz jest troszkę za duży...

 

Nie jeśli się dobrze rozumiemy to nie chodzi mi o bezpieczniki wodzików-te śruby wkręcane w pokrywę obok wajch od womu i reduktora.

 

Chodzi mi o kliny( czy jak kto woli kamienie) ttp://www.sklep-grene.pl/product_info.php/products_id/33072/language/te?osCsid=b7759779a319f9aeb627d286582b88cc na synchronizatorze 4 i 5 biegu.Powypadały i zablokowały 5 bieg że nie szło go za nic wybić. No nic sąsiad zadecydował że wyciągnie je całkiem(szperałem w necie i zdania na ten temat są podzielone) ale chyba lepiej żeby ich wcale nie było niż miały by wypaść w czasie jazdy i wpaść między koła zębate...Wczoraj poskładaliśmy go i biegi wszystkie chodziły jak należy nawet później odśnieżał więc raczej wszystko powinno być ok.Jak go spotkam to się dopytam jak działa.

Edytowane przez prorok
Opublikowano

Luz powinien być,po skręceniu silnika wałek wejdzie w łożysko które jest w wale korbowym.Jeżeli będą luzy w przód i w tył albo gdy wałki z łatwością opierają się o sworzeń łożyska wyciskowego to jest problem luznych albo wykręconych śrub w skrzyni.

 

Rozumiem,w tym temacie nic nie mogę powiedzieć

Opublikowano (edytowane)

Tak to u mnie wygląda http://www.youtube.com/watch?v=1bn59SLHzo0&feature=youtu.be jeszcze muszę zobaczyć ten luz wzdłużny ale tak czy siak te śruby sprawdzę. Między tymi wałkami jest jakiś uszczelniacz? Tą wkładkę między wałkami kupić nową czy zostawić starą ona ma sobie tak swobodnie wychodzić?

 

Jutro może wreszcie nic mi nie wyskoczy to wreszcie całość rozbiorę i podjadę po części bo pasowało by go zacząć składać...

Edytowane przez prorok
Opublikowano (edytowane)

ściągasz łożysko potem ten wałek ściagasz segier jest od strony rozrusznika wyciagasz wałek w stronę padału sprzęgła potem na końcu masz albo 4 albo 6 śrub m8 które trzymają ten cały dekiel odkręcasz je wyciagasz cały dekiel z tuleją i w nim będzie jeden simering drugi będzie w wałku drugiego stopnia zmianiasz te dwa i po problemie a co do tego luzu to już nie pamiętam ale żeby skasować luz wałka pierwszego stopnia musisz rozbebeszać skrzynia ja bym to zostawił bo i tak w kole zamachowym masz łożysko więc on luzów i tak nie będzie takich bardzo miał,

 

zapomniałem jak zwalisz ten dekiel z tuleją co na niej chodzi łożysko to wałek drugiego stopnia powinien ci spokojnie wyjść a w nim jest drugi simering

Edytowane przez rolniku360
Opublikowano

Zależy czy stary czy nowy typ bo przy nowym sprzęgłowy jest na igiełkach w łączeniu z głównym a ST typ jest na złożeniu igiełkowym na 2 koszykach 28*33*13 tak samo jest w miejscu za uszczelniaczem gdzie przechodzi wałek sprzęgłowy z wałka WOM też są te same złożenia 28*33*13 dwie sztuki.

Opublikowano

Dla mnie wyrobiony wałek 1 stopnia lub brak łożyska igiełkowego lub igiełek lub rozwalone przednie łożysko lub przerobione igiełkowe na tulejkę która się wyrobiła albo piasta wybita łożyska.

Opublikowano

Wałek lata jak stara k.... że tak powiem he he :) na moje to łożysko 6210N jest już skończone i do tego łożysko igiełkowe bądź jeśli jest nowy typ to igiełki.

Opublikowano

Witam

 

Dzięki Panowie za wszystkie rady:)

 

Dzisiaj rozebrałem go już tak jak ma być i okazało się że śruby były dobrze dokręcone ale za to na łożyskach jest straszny luz do tego nie mam igiełek tylko mosiężną tulejkę.W wałku siedzi dobrze ale za to już na wałku w skrzyni lata jak chce.Tą tulejkę można dostać w sklepie czy trzeba będzie toczyć? Jak myślicie to było by przyczyną pukania? Wałki wyglądają ok tak samo jak koła zębate w skrzyni. Łożysko w wale jest w eleganckim stanie.

 

Wieniec zszedł bez większych problemów ale okazało się że od strony silnika też będę musiał wymienić uszczelniacz nie napotkam tam na jakieś niespodzianki?

 

Jutro podjadę po części i może bym to zaczął powoli składać bo wiosna idzie pewnie Wam jeszcze trochę głowę pozawracam :D Jeszcze raz dzięki za pomoc i szybki odzew: ;)

Opublikowano

Pierwszy raz słyszę by na wałku I stopnia była tulejka hehe ciekawa sprawa :D ,ktoś dorobił,pewnie igiełkowe z pancerzem będzie miało luz,jakbyś z nim spróbował..

 

Tzn na wale głównym? tam jest odrzutnik oleju

Opublikowano

Witam

 

Dzięki Panowie za wszystkie rady:)

 

Dzisiaj rozebrałem go już tak jak ma być i okazało się że śruby były dobrze dokręcone ale za to na łożyskach jest straszny luz do tego nie mam igiełek tylko mosiężną tulejkę.W wałku siedzi dobrze ale za to już na wałku w skrzyni lata jak chce.Tą tulejkę można dostać w sklepie czy trzeba będzie toczyć?

Oryginalnie tulejki napewno nie dostaniesz bo ona oryginalnie nie występuje, ktoś po prostu dorobił tulejkę, chociaż jak długo robię w agromie takich magików jeszcze nie spotkałem :rolleyes: he he.Tylko w ST (starym typie) występują 2 koszyczki igiełek 28*33*13 zabezpieczone takim drutem a w nowym typie igiełki 23szt. a jak zdjąłeś wałek sprzęgłowy to jaki koniec jest na głównym wałku? taki prosty czy taki grzybek? jak grzybek to nowy typ. A jak mówisz o wymianie uszczelniacza na wale tzn. że masz już pokrywę na uszczelniacz i nie martw nie napotkasz się na żadne niespodzianki. Także śmiało do roboty, chociaż pogoda ostatnio jest nie halo bynajmniej u mnie na pomorzu też robiłem skrzynię ale zostało mi jeszcze skręcenie blachówy, tylko że w tej pogodzie to chęci brak :) :)

Opublikowano (edytowane)

@Balcerek11

 

Czyli bez tokarza się nie obejdzie...szkoda bo znowu ze dwa dni się odwlecze... U mnie w wałku fajnie siedzi ale za to na głównym wałku strasznie lata...

 

@Alamo

 

Właśnie myślałem żeby znowu założyć koszyczki albo same igiełki ale pewnie będzie tak jak mówisz...luz będzie już za duży... Taka tulejka była http://www.fotosik.p...781b1dbaf9.html

 

Tak na wale głównym bo się tamtędy olej wydobywał a jak mam już tyle rozebrane to i to by wymienić...

 

 

@Ursus55

 

Czyli w takim razie pewnie się bez tokarza ponownie nie obejdzie,bo na razie nie będę całej skrzyni rozbebeszał żeby wymienić ten wałek.... Wałek jest taki http://www.fotosik.p...d212e95113.html widać że już swoje przeszedł i raczej nie ma innej drogi jak dotoczenie tulejki.

 

Pokrywka jest http://www.fotosik.p...268af1f8fb.html później ten odrzutnik muszę jakoś ustawić czy tylko wciskam go i święto?

 

U mnie też pogoda nie za bardzo ale może to i lepiej bo go sobie na spokojnie poskładam... :)

 

@Krzysiek277

 

Teraz to już nic nie poradzę..ja na ten stan rzeczy wpływu nie miałem.Wałek jest już trochę zmordowany ale na razie najwyżej dorobię tą tulejkę żeby całej skrzyni nie rozbierać..

Edytowane przez prorok
Opublikowano

Masz stary typ wałka, a jak wygląda wałek główny pod tą tulejką? jest już wyrobiony czy jest ok? bo jeśli główny (tzw. choinka) jest w porządku to wystarczy że zmienisz wałek sprzęgłowy i łożyska igiełkowe koszt ok. 130zł i po problemie i skrzyni też nie będziesz musiał rozgrzebywać. Jeśli chodzi o pokrywę to ze zdjęcia wygląda jednak na odrzutnik wystarczy jak ją odkręcisz (spuść olej) nałożycz odrzutnik na wał i skręcisz pokrywę jeśli chodzi o ustawianie szczelinomierzem to mija się z celem bo i tak nie ma tam za wielkiego pola manewru, a skręcając śrubami pokryra i tak dojdzie na swoje miejsce. Chyba że chcesz zmienić też pokrywę na uszczelniacz to w przyszłości przy wymianie pierścienia nie będziesz musiał odkręcać pokrywy.

Opublikowano

Wymiana wałka głównego to kawał roboty,tył ciągnika trzeba rozjechać a z takim problemem tego się nie robi.Idz do sklepu weż wałek I stopnia oraz zmierz wałek główny,może łożysko się nada

Opublikowano

Ja po pomiarach wałka w skrzyni jeżeli jest zbyt wydarty to stosuję tulejkę.A le tu powinny wydać łożyska igiełkowe.Najlepiej zrobić pomiar i zmierzyć nowy wałek i wymienić wałek sprzęgłowy.Tak jak kolega ursus55 wcześniej opisał.

Opublikowano (edytowane)

Ta cała tulejka w wałku sprzęgłowym ładnie siedzi ale jak się ją założy na wałek główny w skrzyni to cała lata.Obawiam się że te koszyczki nie zdadzą egzaminu bo będzie duży luz.Z resztą pewnie jak by się dało to by je założyli a nie kombinowali raczej z tulejką...

Na wałku głównym(tym w skrzyni) czuć pod palcem rowki pewnie skróciło by to bardzo żywotność tych łożysk(wałeczków) W sklepie też mi mówili że jak już ktoś dał tulejkę to musiał być spory luz i trzeba by sobie było wałek zafundować ale to jest strasznie dużo roboty i do tego na pewno wyjdzie sporo części do wymiany( zawsze tak jest) i dla tego chciał bym tego uniknąć...

 

Mimo wszystko i tak sporo taniej wyjdzie dotoczyć ta tulejkę... a jak bym kiedyś skrzynię remontował to od razu powymieniał bym wałki.

 

No nic dzięki Panowie jeszcze wieczorkiem pomierzę co i jak..ale ten w skrzyni patrząc gołym okiem jest wymęczony...

 

EDIT

 

 

Panowie mam jeszcze jedno pytanko.Ta tulejka ma być wbita na ciasno w wałek sprzęgłowy a ma się obracać na wałku w skrzyni? Bo ta moja się i na jednym i na drugim obracała.Ma być długa na cały ten wałek? bo ta moja była troszkę krótsza..

Edytowane przez prorok
Opublikowano

@prorok chyba mamy ten sam problem tez mam juz tam tulejke do toczonom ale dalej cos puka i tylko pod obciazeniem a najgorzej jak jeszcze trzeba pod gore ciagnac to dos konkretnie wali, ostatnio mialem odkrecona pokrywe z góry żadnego luzu nowe wodziki a dalej to samo.

powodzenia przy skrecaniu

Opublikowano

Musi być ciasno w wałku sprzęgłowym.

 

Ja bym próbował pokąbinować jeszcze z łożyskiem.Skoro to stary typ to łożyska igiełkowe były rozłożone na pancerzu co parę minimetrów i zapewne są cieńsze od łożysk igiełkowych typu nowego więc kupił bym dwa starego typu rozebrał je i ułożył na gęsto,myślę że powinno być oki.

 

lukash0 przy tulejce jest większe tarcie materiału,szybciej to się zużywa

Opublikowano

Skrzynie którą kupiliśmy od ludzi którzy kroją ciągniki na części też był chory patent na ''tulejkę'' w dodatku ktoś próbował szlifierka kątową ''polerować wałek'' :lol: , jest to jakiś sposób ale gdy ciągnik pójdzie w ciężko robotę różnie to może być. To takie odwlekanie remontu z różnym skutkiem, najgorzej gdy odkręci się oprawa łożyska przykręcana do skrzyni na śruby m 8.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez masseyferguson255255
      Witam. Mam problem dziś podczas wyjazdu w czasie jazdy (10metrów) wyskoczył dźwignia sterowania reduktorem i wskoczył tak jakby luz, choć bieg był włączony, teraz w ogóle nie reaguje na biegi na każdym biegu jak na luzie i na biegach szosowych i na terenowych, proszę o pomoc co jest grane. z góry wielkie dzięki.
    • Przez agrof
      Witam.
      W c330 "zniknęło" ładowanie, ponadto:
      - bardzo niepokojące jest grzanie się regulatora (element który się bardzo mocno grzeje zaznaczony na fotce)
      - grzeje się również kabel, który idzie do stacyjki (osłona kabla aż się przy topiła).
      - kontrolka od ładowania gaśnie jak zwiększy się obroty

      Podstawowe pytanie:
      - jak sprawdzić prądnice czy jest sprawna,
      - gdzie najlepiej zmierzyć napięcie i jakie wartości powinny być (na akumulatorze brak ładowania, a na wyjściach z regulatora jakieś dziwne wartości pokazuje)
      - co może być powodem, że się grzeje regulator (chyba że tak ma być?)

      Bardzo proszę o pomoc.

      -
      (zdjęcie poglądowe z internetu)
    • Przez michał26
      Na którym z tych 3 zdjęć są prawidłowo opisane obroty silnika (wystarczy tylko napisać numer zdjęcia) dziękuję bardzo za odpowiedź 😀



×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v