Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Te serie różnią się praktycznie wszystkim. 4400 to ciągniki dużo lżejsze od 5400. 4400 mają silniki sisu i są modelami bliźniaczymi z Valtrą A, a 5400 mają silniki perkinsa. Ich wyposażenie jest raczej niewielkie. Nie ma elektrohydrualicznej przekładni nawrotnej, ehr, klimatyzacji. 5400 mają to wszystko w standardzie. Przekładnie w 4400 to 3 zakresy po 4 biegi, w 5400 masz do wyboru 2x4x2 lub 4x4 czyli dwa lub cztery biegi przełączane pod obciążeniem.Jeżeli szukasz informacja na temat tych ciągników to zajrzyj na stronę Korbanków, mają tam jakieś broszury. Ja osobiście mam 5465 i mam też zamiar kupić któryś z modeli 4400 jako ciągnik pomocniczy (zależy mi, żeby był jak najmniej skomplikowany bo chcę, żeby pracownicy mogli też nim pracować, bez obawy, że coś zepsują).

Opublikowano

Różnie bywa... Średnie to 12l/mth (sprawdzane na komputerze przez serwisanta) A w polu to od 12 (talerzówka) do nawet 16-18 przy pługu na godzinę zegarową (zaorze do 1,4 ha/h lekkiej i średniej ziemi)

Opublikowano

MichalR a jak jest z awaryjnością, a serwis? Wiesz może jaka jest różnica w cenie pomiedzy 5435 a 4445?

Jako ciągnik główny czyli do orki, uprawy, transportu itp. to, który by się lepiej sprawował?

Opublikowano

Jako ciągnik główny chyba lepszy byłby 5435. U mnie jak na razie żadnych awarii nie było. Serwis był w sumie trzy razy, raz, żeby przeprogramować komputer bo podobno usuwali fabryczną usterkę we wszystkich, drugi raz, podobnie jak za pierwszym razem też usunąć jakąś fabryczną usterkę w silniku. Jak na razie jest bezawaryjny, była tylko jedna mała usterka zaraz na początku, miałem mały wyciek z przedniego mostu ale od razu to naprawili i jest ok, aha jeszcze opornica w dmuchawie się przepaliła, ale to podobno też wada fabryczna, już usunięta, poza tym wszystko w porządku. Myślę, że 5435 może kosztować około 160 tyś. netto, ale jest dużo lepiej wyposażony od 4445

Opublikowano

Witam!!!

Jak dla mnie to 5435 jest trochę za słaby. Niby to 83 KM ale nie czuć tej mocy. Zgłaszałem problem w serwisie, wzięli go na hamownie, pogrzebali przy pompie i jest troszkę lepiej. Jednak mimo wszystko nie ma tego "kopa". Poza tym nie jest zbyt oszczędny.

Opublikowano
Kupowałeś go u korbanków czy gdzieś indziej?

 

Moim zdaniem:

Massey to lekki ciągnik, w porównaniu do Claasa, czy JD o tej samej mocy, na pewno mniej uniesie i mniej uciągnie.

Niby jest oszczędniejszy, ale jak zaprzęgniecie go do prac polowych na granicy jego możliwości to nie ma bata,

żeby mało palił.

Robiliśmy ostatnio próbę - jechaliśmy na szkolenie dwoma autami, Superb 1.9L TDi i Superb 2.5L TDi.

Każdy miał po 4 osoby i masę bagażu, średnia prędkość to 120 - 160 km/h (autostrada).

Chyba nie muszę pisac jaki był wynik i który mniej spalił. Taka mała dygresja ;) .

Stety, albo niestety MF to maszyna ekonomiczna, przeznaczona do lekkich zadań, wymagających zwrotności i zwinności (najlepiej z ładowaczem). Ciągniki serii 3600, 4400 i 5400 zachowuja swoje właściwości również w pracach ciężkich, ale muszą mieć jakiś zapas mocy. To nie JD, czy Claas.

Opublikowano

@matuch jaki massey to lekki ciągnik???bo dość mało precyzyjnie napisałeś... ;)

 

rozumie 2400, 3600, 4400, ale 5455 wazy 4910kg i udźwig ma katalogowo 6t mało???wystarczająco...co do spalania na granicy wytrzymałości to na pewno spali mniej nic tej samej mocy JD czy Claas, bo szybciej zdechnie ;)

 

ciekaw jestem jak sobie radzi 5455 z CR bo z testów TOP Agrar wypadł najlepiej na hamowni...

Opublikowano

porównajmy masy Axosa i I MF z 4 cylindrowej serii 54**... i co wyjdzie,że lekki MF waży na sucho, bez obciążników 3865 do 4610, a dużo cięższy Claas od 3650 do 4200 w największym modelu. Udźwig podnośnika MF od 5000 do 6000kg, claas 4200 do 5100.

Do JD się nie odniosę bo seria 6*30 jest o pół klasy większa, zaś klasa 5*20 o pół mniejsza. Ja sam mogę być nie obiektywny, ale suche dane techniczne już tak.

Kolego Matuch na szkoleniach to się nie tylko pije, ale także słucha ;)

Opublikowano

A nie moge się zgodzić do końca :rolleyes:

Jeśli bierzemy serie 5400 to nie porównujmy go do Axosa, bo to niedorzeczne.

Tylko i wyłącznie można go porównać z Arionem serii 500.

A na szkolenia nie jeżdżę, wszystkie wiadomości konsultuje z menagerami poszczególnych producentów :D .

Mylę się?

 

Przykładowo

MF 5460 Arion 510 Axos 340

Moc 115 112 100

masa bez

obciążników 4020 5380 3850

podnośnik 6000 6500 5200

moment 470 470 410

 

Niestety nie mogłem tego rozciągnąć :D

 

I jeszcze 6stki:

MF 5465 Arion 610 MF 6465

moc 120 125 125

waga 4430 5720 5240

Opublikowano

@matuch takie porównywanie broszurowe wagi mija się z celem, bo nikt do końca nie wie w jaki sposób oni to ważą...wagę MF 5455 podałem aktualna z pełnym zbiornikiem paliwa, przednim balastem 610kg. z kierowca ważył równo 5t :rolleyes: 5460 ma większy roztaw osi od 5455 więc na pewno będzie cięższy od 5455.

 

prównaj 5455 z JD 6230clasic :D

Opublikowano

A no widzisz,

do porównania znalazłem wagi do wydania (wsje płyny) bez obciązników, więc myślę że można tym się posiłkować.

Oczywiście, jak na MFa wrzucimy 800 kilo i sztagana za kółko (ze 120kg) a do Ariona 500 kg na przód i chucherko

60 kg, to będzie różnica :rolleyes: . Podałem wagi maszyn z płynami i bez obciążników, wydaje mi sie że uczciwie,

ale każdy ma swoje zdanie :D

Opublikowano
ciekaw jestem jak sobie radzi 5455 z CR bo z testów TOP Agrar wypadł najlepiej na hamowni...

 

A mnie ciekawi jak silnik wypada bez power bost bo nie wszystko robi się z WOM

 

Widziałem go na pokazach i fakt silnik ładnie pracował ale żeby to aż taka rewelacja to nie wyglądało

 

Zwrotność w tym teście to naprawde wyszła konkretna ponad 12m pewnie ograniczniki powykręcane

Opublikowano
A nie moge się zgodzić do końca :rolleyes:

Jeśli bierzemy serie 5400 to nie porównujmy go do Axosa, bo to niedorzeczne.

Tylko i wyłącznie można go porównać z Arionem serii 500.

A na szkolenia nie jeżdżę, wszystkie wiadomości konsultuje z menagerami poszczególnych producentów :D .

Mylę się?

 

Przykładowo

MF 5460 Arion 510 Axos 340

Moc 115 112 100

masa bez

obciążników 4020 5380 3850

podnośnik 6000 6500 5200

moment 470 470 410

 

Niestety nie mogłem tego rozciągnąć :D

 

I jeszcze 6stki:

MF 5465 Arion 610 MF 6465

moc 120 125 125

waga 4430 5720 5240

Idąc tą droga to ja powiem że Ariona to bardziej można porównać z serią 64** ( te same masy )a moim skromnym zdaniem seria nizszej mocy MF czyli do modelu dawnego 5455 jest jak najbardziej porównywalna z Axosem, ale można by tak bez końca, uważam że Claas i MF jak i inne ciągniki o uznanej renomie maja podobna wydajność pracy

Właśnie przeczytałem homologacje MF5435 i waży on bez kierowcy 4725 kg

Opublikowano

No właśnie idąc tym tropem nie idzie połączyć modeli Claasa i MFa w idealne pary,

ale widać na przykładzie jak wygląda 6400 z Arionem. Oczywiście dyskusja bez końca, za chwile ktoś będzie starał się udowodnić, że podana moc MFa jest według normy ECE, a Claasa według ISO, albo EGE, FBI, lub CIA :rolleyes: .

Wagi też mają swoje różne normy i możemy przypadkie do porozumienia nie dojść.

Opublikowano

z tymi wagami to wielki pic na wodę i jak tu kupywać ciągnik skoro nie wiesz ile waży jedni liczą z obciąznikami a inni z paliwem albo bez i tak samo z tymi normami pomiaru mocy na końcu to tak naprawdę nie wiesz ile ciągnik ma koni do wykorzystania w polu ;)

Opublikowano

Witam.

Słuchajcie, czytałem dzisiaj w TopTechnika (dodatek TopAgrar jak ktoś nie wie) o porównaniu ciągników o mocy około 100kM. Był tam MF 5445 i jedno co mnie zdziwiło to to że wypadł najgorzej w spalaniu!!! Jak to możliwe skoro wszyscy twierdzą że MF-y są jednymi z najoszczędniejszych. Ach dodam jeszcze że były tam porównywane NH T5060, Case CS100 chyba, Fendt 308, valtra N92, JD 5100R, DF Agrofarm 430. Co o tym sądzicie? Testy robił jakiś "szkopas" w 2009roku.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v