Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Jeśli chodzi o ten przedział nocy to jest seria Massey Fergusonów 5400. Mają silniki perkinsa 4,4l turbo (wersja 5460 z intercoolerem) lub 6,0l z turbo i intercoolerem w 5465 (120KM). Jest jeszcze model 5470 z silnikiem Sisu o mocy 125KM.

Co do wyposażenia tych maszy to jest w standardzie ehr, atumatycznie włączana blokada i przedni most, klima, podnośniki 5 i 6t. i inne bajery.

Opublikowano

czyli??? ma jakas elaktronike jesli tak to jaka??? a moze ktos zana cene owych ciagnikow seri 4400 a miaonowicie 88koni i 98koni jesli sie nie myle i seri 5400 o moy podobnje??? jest ktos tu uzytkownikiem owych modeli to niech powie z czym pracuja i jak sie spisuja???

Opublikowano

no to powiem

jestem uzytkownikiem MF5455 czy szczęsliwym??nie wiem...nie mam porównania z innymi markami..

zrobiłem parę błędów kupujac ciągnik...

pierwszy nie zrobiłem porównania czyli prządnej jazdy próbnej innymi markami...

drugi naciołem się na korbanków-pewnie jak 90% klientów wydaje mi sie że przepłaciłem za niego-dałem 160 tyś netto-jest to drugi wariant wyposażenia czyli wszystkie możliwe, zajżyj na ich stronę jeżeli chcesz wiedzieć.

co do pracy to chodzi z pługiem 4obrot,agregat 4,2m,brona talerzowa 3,2m

przeglądy ok 300zł co 300mth

kupiłem go na SPO i tym sie pocieszam-co by nie było to dałem za niego 100tyś,żałuje teraz że nie barałem więcej maszyn ale cóż tak człowiek uczy się na błędach i juz wiem że do korbanków więcej nie pojade-nie dam im zarobić

teraz najwżniesze żeby nie sprawiał problemów ;)

Opublikowano

minusy

-krąbna przekładnia-myślałem żę nowy to nowy a tu d*pa synchronizacja strasznie trzyma, przy redukcji nie ma problemu mała przygazówka i wchodzi a na więsz juz jest gorzej-w sarym mtz było jeszcze gorzej ale za te pieniądze wymagam więcej

-obsługa EHR-w 4512 robie wszystko odruchowo, nie parze się do tyłu i wiem ile podniosłem a tu jest takie dupne kułeczko od ktorego palec cierpnie

- i pare innych pierdółek które denerwuja

jednak to wszystko jest do przeżycia ale nie korbanki...juz tam nie pojade i obym nie musiał  ;)

Opublikowano

Hmm- u mnie to tylko zakresy A B C D trochę ciężko wchodzą(ale w porównaniu z Zetorem to i tak leciutko)-a EHR to jest moim zdaniem bajka (próbowałem chyba wszystkie i w JD najbardziej mi się spodobał-zresztą mój Starszy orze i nie narzeka)-no i mógłby mniej palić-tak ogólnie to sprawia dosyć solidne wrażenie i co najważniejsze chłopaki z serwisu są naprawdę ok.Aha mógłby mieć ogrzewanie na nogi a nie tylko na górę.Zresztą może jutro napiszę coś więcej a może w końcu listonosz też stanie na wysokości zadania i doniesie.

Opublikowano
minusy

-krąbna przekładnia-myślałem żę nowy to nowy a tu d*pa synchronizacja strasznie trzyma, przy redukcji nie ma problemu mała przygazówka i wchodzi a na więsz juz jest gorzej-w sarym mtz było jeszcze gorzej ale za te pieniądze wymagam więcej

-obsługa EHR-w 4512 robie wszystko odruchowo, nie parze się do tyłu i wiem ile podniosłem a tu jest takie dupne kułeczko od ktorego palec cierpnie

- i pare innych pierdółek które denerwuja

jednak to wszystko jest do przeżycia ale nie korbanki...juz tam nie pojade i obym nie musiał  ;)

 

może dotrą ci się trybki  ;)

 

mnie biegi dobrze wchodzą  no i sprzęgło super jest  leciutko chodzi  i dobrze dziła 

Opublikowano

moc znamionowa 100 KM,

    - silnik Perkins, 4-cylindrowy

  - skrzynia Dyna4, 16/16 (40 km/h) + hydr. przekł. nawrotna,

  - klimatyzacja + ogrzewanie kabiny,

  - regulowana kolumna kierownicy, fotel pneumatyczny, siodełko dla pasażera,

  - komin boczny, analogowo-cyfrowa deska rozdzielcza, duże teleskopowe lusterka zewnętrzne, 

  - wycieraczka tylnej szyby ze spryskiwaczem,

  - instalacja hamulcowa pneumatyczna jedno i dwuobwodowa,

  - zaczep górny automatyczny, przestawialny wysokościowo,

  - zaczep dolny do przyczep jednoosiowych,

  - obciążniki przednie 610 kg. (10 x 55 kg + 1 x 60 kg z zaczepem),

  - ogumienie przód  14,9 R24,

  - ogumienie tył        18,4 R34,

  - błotniki tylne 2,28 m

  - tylny TUZ - udźwig 6 000 kg, 

  - EHR - sterowanie TUZ-em,

  - kpl. przegubów kulowych do końcówek zaczepów ramion dolnych Walterscheid,

  - tylny WOM -  540/540E/1000/1000E obr./min,

  - 3 pary wyjść hydraulicznych,

  - oświetlenie robocze przednie (2 pary) i tylne (1 para), montowane w dachu,

  - oświetlenie na słupkach kabiny - 1 para

   

  - kpl. narzędzi,

  - wąż z końcówkami do pompowania kół,

  - instrukcja obsługi w języku polskim,

 

to jest wyposażenie nowegeo.ja mam inna skrzynie i mniej świateł roboczych.dzojstików nie ma, ogólnie wszystko rozmieszczone pod ręką i bardzo proste w obsłudze.czekam na inne pytania no chyba że masz jakieś imtymne ;)

Opublikowano

Napisze także tu, bo zależy mi na szybkiej odpowiedzi :-)

Mam 5435 prawie od roku i powiem, że ciągnik jest poprostu słaby. Chodzi o to, że kompletnie nie czuć tych 83 KM. Z opryskiwaczem 2200litrów potrafi tracić obroty pod nieduże górki!! Powiem tak: on pali jak 1224 a ciągnie jak c-360!!

Zgłosiłem problem serwisowi, to dopiero po pisemnym zgłoszeniu raczyli wziąć ciągnik na hamownię. Serwisant pokazał mi wykres który uzyskał na hamowni i szczerze mówiąc nie bardzo mi się ten wykres podoba. Np. pomiar na WOM wykazuje prawie 650 Nm momentu i zaledwie jakieś 63KM mocy przy 2000 obr/min. Zgodzicie się ze mną że takie charakterystyki ni w ząb się mają do wykresów z prospektu

http://www.korbanek.pl/maszyny/massey/pros...na4-20stron.pdf

Czy ma ktoś taki ciągnik i czy może się podzielić wrażeniami, na temat jego mocy uciągu?

Opublikowano

Wygląda na to że silnik na wale korbowym nie ma tych 83KM, bo 25% strat mocy na przekładni to jest za dużo :)

A moment obrotowy musisz sobie przeliczyć na silnik na podstawie przełożenia, wtedy wyjdzie troszkę mniejszy :)

Opublikowano

Czyli jest to możliwe aby na wykresie wyszło 690 Nm? Nie wiem na jakim przełożeniu był badany mój ciągnik. Jak tylko będę miał możliwość to zamieszcze ten wykres. Zastanawiam się tylko czemu przebieg mocy w funkcji obrotów na tak dziwny wygląd. Bardzo różni się od zanieszczonego w prospekcie tego ciągnika, Czy to także może być spowodowane badaniem przez skrzynię, a nie bezpośrenio na silniku?

Opublikowano

Chciałbym abyście wypowiedzieli się na temat obydwóch serii, poradzili jaki wybrać (coś z serri 44xx lub 54xx).

Czym się róznią, jakie są róznice w cenie, wyposażenie itp.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cassius
      Witam. Po odpalniu z rury wydechowej wydobywaja sie ogromne ilosci bialego dymu, gdy silnik troche sie nagrzeje to na wolnych obrotach dym znika jednak gdy dodam gazu to znowu bialy dym leci cala rura jak z parowozu. Moze ktos podpowie gdzie szukac przyczyny? Dodam ze płynu chlodniczego nie ubywa i oleju nie bierze. Ciagnik to MF 8270 z silnikiem Valmet 280km. Dodaje link do filmiku z pracy silnika. 
       
    • Przez kostek
      Dzisiaj z wujkiem jedziemy do korbanków po nowy traktor MF 5465 jest jakiś uzytkownik takiego traktoru dodam ze ma skrzynie dyna 4 są jakos mocno awaryjne????
    • Przez włodek
      Witam Państwa
      Chciałbym zasięgnąć od Was opinii na temat wspomnianych w tytule modeli ciągnika Massey ferguson. Nie mam to jakichś konkretnych predyspozycji że musi być to model 6120 albo 6130. Oba te modele będą w pełni wystarczające mocowo dla mnie a o decyzji czy będzie to 6120 czy 6130, zadecyduje stan konkretnego egzemplarza. Czy są na forum użytkownicy któregoś z tych modeli i mogą wypowiedzieć się w kilku słowach na ich temat? O silnik się nie obawiam bo to raczej dobre jednostki jak się o nie odpowiednio dba. Bardziej martwię się skrzynią i mostem. Jak to z Waszej perspektywy wygląda? Na co warto zwrócić szczególną uwagę przy zakupie tego ciągnika? A może któryś z tych modeli będzie mniej awaryjny? Z tego co patrzyłem to 6130 ma 4 półbiegi na każdym biegu a 6120 ma ich 2. Chyba najbezpieczniej jakby ich nie było w ogóle tak jak np w starszych modelach 3050/3060 gdzie były dostępne skrzynie 16/16 w pełni mechaniczne. No niestety w nowszych modelach chyba już takiej opcji nie ma. Czy te półbiegi pod obciążeniem sprawiają dużo kłopotu? Ciągnik nie będzie pracował na wielkim areale. Około 20ha i zastąpi wysłużonego już ursusa 912. Oczywiście MF będzie miał napęd na przód czego w 912 nie mam. Tu bardziej chodzi o poprawę komfortu na stare lata. Czekam zatem na Wasze komentarze i zapraszam do dyskusji. 
    • Przez tomaho
      Witam? warto kupić ten model za około 70 tys. Przebieg na zegarze około 5 tys. Trzyma się kupy. Revers i półbiwg nie szarpie.
    • Przez szymi4512
      Witam, mam problem z MF 5435 ze skrzynią Dynashift, otóż coś trzyma(wyhamowuje) ciągnik. Podczas jazdy gdy wcisnę sprzęgło czy też ustawie rewers w pozycji neutralnej ciągnik zwalnia i czuć, że coś go trzyma po zatrzymaniu się. Nie wiem jak to dokładnie wytłumaczyć, mam nadzieję, że rozumiecie o co chodzi. W czym może być problem?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v