Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dziś zauważyłem że ciągnik przegrzewa się dość mocno (wcześniej tak nie było) po przejechaniu zaledwie 300m na obrotach 1000 cały komin się żarzy jakby zaorał 2ha oraz zauważyłem lekki wyciek oleju pod głowicą od strony kolektora wydechowego

Dodam że czytałem o spalaniu stukowym i nie wiem czy w ciągnikach takie coś występuje

Sam podejrzewam że może to być uszczelka pod głowicą 

 

 

Opublikowano

jak komin sie robi czerwony to wtrysk masz opozniony. trzeba zajrzec czy zaplon sie zgadza i  to tez moze byc wina stukania . u mnie jak wtrysk byl zle ustawiony to podczac obciażenia taki stukot bylo slychac. okazalo sie ze pompa byla przestawiona i po regulacji wszystko powrocilo do normy

Opublikowano

ale problem nie pojawia się pod obciążeniem bo chyba pusty rozrzutnik na prostej drodze to chyba nie obciązenie
dodam że generalka robiona 7 lat temu
czytałem też o tym że może to być korbowód

 

Opublikowano

bardzo możliwe ale dziś pukanie nie ustało nawet na małych obrotach a 15 min temu jak ruszałem z miejsca to coś puknęło tak jakby młotkiem lekko puknąć w średnio grubą blachę

a na dodatek trzydziestka moim zdaniem zaczęła lekko mocniej dymić

zmiany nie są duże ale przy lekkiej przygazówce (tak do 1000) wylatuje z komina dość duża chmura takiego brązowego dymu (dość ciemnego)

 

Opublikowano

 Ty znajdż fachowca i nie kombinuj sam,bo przez możliwą duperele,przy wiosennym słoneczku z bloku przez świeży otwór  korbowód do ciebie zakiwa. Bez majstra już bym nawet nie odpalał.

Opublikowano

Witam wszystkich, mam problem z ursusikiem, a mianowicie od kilku dni słychac stuki w silniku, na początku były to ciche stuki ale z dnia na dzien się powiększaja, najbardziej je słychac pod pompa wtryskowa. Dzis sprawdziłem panewki korbowodowe i jest ok. I pytanie czy to moze byc odwrócona panewka na wale? czy coś powazniejszego?. Silnik nie miał jeszcze remontu kapitalnego. Z góry dzięki :)

Opublikowano

Witam wszystkich, ludzie pomóżcie bo już zgłupiałem całkiem. Mam c 330. Od tamtego roku zaczęło stukać w silniku. Stuka niezależnie od tego czy silnik zimny czy ciepły, ale częściej na ciepłym, bez względu na obciążenie ale raczej na wyższych obrotach. Ale nie stuka cały czas. Przykładowo taka sytuacja: jadę na pusto, pedał w podłogę i w filtrze powietrza słychać takie narastające pukanie jakby za duży luz zaworowy. Jest kilka puknięć coraz głośniejszych i potem tak puka. Czasem kilka sekund, czasem dotąd aż gazu nie ujmę. Ale zawsze RAPTOWNIE stukot ustaje. Czyli Dźwięk narasta- stuka głośno i nagle przestaje. Za jakiś czas puknie kilka razy i znów cisza. Puka w tym rytmie 

Przeczytałem wszystkie posty ale nie wiem dlaczego nie puka ciągle tylko z przerwami. Dodam że głowica była w regeneracji, pompa wtryskowa też, ciśnienie oleju nie wiem jakie jest, ale kontrolka długo się nie zapala po zgaszeniu, Ciągnik jest silny, pali bez problemu, na wolnych obrotach tez dobrze działa. Proszę pomóżcie bo naczytałem się o tych popękanych korbowodach i teraz mam pewne obawy co do silnika.

Opublikowano (edytowane)

Koledzy co może być przyczyną pęknięcia wału na tzw stopie? Ciśnienie OK, 4,5atm na rozgrzanym, specjalnie przesilony nie był- pękł w trakcie siewu.  Zmęczenie materiału?

Edytowane przez Tomazi3p
Opublikowano

Grubo ponad rok temu podczas zmiany pierscieni odkręcałem korbowody i przy okazji patrzałem na panewki. Od tego czasu przy wale nic robione nie było. Teraz kwestia- czy ktoś montował wały zamienniki za 600zł? Bo jeszcze mam do dyspozycji za 1000zł-Ostróda. Macie może jakieś sprawdzone zestawy naprawcze? pozdrawiam

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez miśc360
      Dzień dobry,
      W c330 na 1 stopniu przełącznika grzeje świece żarowe, czy przy kręceniu rozrusznika też powinny grzać?
      Przy kręceniu u mnie grzeją, gdzie jest oryginalny przełącznik, a ciągnik z 1973. Tylko pytanie jak ma być, bo z nudów podłączyłem kontrolkę od świec żarowych i właśnie grzeje przy kręceniu, bo sprawdzałem na odprężniku bez odpalania.
      Jak jest u was?
    • Przez prezesss89
      Witam, kupiłem kiedyś pompę c360 3p po regeneracji tylko bez dekla górnego, dekiel mam już kupiony nowy i składam sobie ją w całość tylko mam pytanie jak  powinna być założona ta sprężynka? Pompa będzie zamontowana do Ursusa c360 3p. Na pompie nie mogę znaleść kodu (ewentyalnie w którym miejscu go szukać?) 

    • Przez ferdek2620
      Cześć 
      Miał ktoś problem z żółwiem zającem w Fergusonie 2620?
    • Przez Dominik07
      Witam od jakiegos czasu przybywa mi oleju w silniku co moze byc przyczyna(new holland t3040 )
      Wykluczylismy dostawanie sie paliwa bo olej nie ma zapachu ropy
      Wiec teraz sprawdzany mozliwosc oleju hydraulicznego,wymienilismy uszczelki na pompie.
      Jesli ktos ma pomysl to prosze pisac
       
    • Przez agrosoltys13
      Witam! Szykuje mi się teraz wymiana oleju w zetorze 7011 i chciałbym się dowiedzieć o waszej opini o oleju mobil delvac. Już od 15 lat zetor chodzi na turdusie  ale słyszałem że mobil jest lepszej jakości i jest odrobinę droższy od turdusa ale może akurat warto dopłacić parę złotych do oleju.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v