Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ponad 20 lat w 4011  i najmniej kilkanaście remontowanych. Ten ciągnik jest słaby na takie walce do transportu i nic tego nie zmieni. 

Nie słyszałem żeby większe opony rozwalały silnik czy skrzynię.  Za to na asfalcie zamuli 50-konny silnik z wyraźna różnicą. Gdybyś był taki znawca to wiedział byś że już pomiędzy 13,6 a 14,9 jest wyczuwalna różnica w poruszaniu się po drodze z ładunkiem   a pomiędzy 14,9 a 16,9 jeszcze większa.

Ten ciągnik jest słaby i i czy zdrowa 60-ka czy nie nic tego nie zmieni.

aż pójdę zapytam sąsiada czy czuje jakąś ujemną różnice na szosie a ma c355 na 16,9 a z przodu 10,5..

oprócz tego że nie może się nachwalić ile uciąg wzrósł (dołożył po 2obciązniki z tyłu i 4z przodu) nie mówiąc już o jeździe po torfowych łąkach :)

 

lol słaby ciągnik jak porównujesz 4011 do MTZ to każdy jest słaby !!!  weź każdy inny nowy o mocy 50koni xD pomijam fakt komforu chodzi mi o moc xD robiłem 914 i Case 80koni dla mnie case to zabawka mała góreczka trochę z obrotów zejdzie zaraz trzeba połówkę wsadzać xD jak na klasę 50koni DOBRY ursus nie jest zły pomijając spartańskie warunki xD 

 

11:20 obejrz czy ten ciągnik nie ma siły?? prawie 7tys mth od remontu prawie 3tys.. około 3,5t zboża i góra xD

Opublikowano

dlaczego 4011 jest słabsza, przecież teraz prawie każda ma +/- 50KM

 

na tej przyczepie jest 3.5t  :lol:

4011 miała inne przełożenia na zwolnicach przez co jest sporo szybsza tzn blisko 27śmiga:) podobnie c355 nawet przystawki do 4x4 są inne dla 4011:) no i silnik niby 40koni:) to troszkę mogło mulić:) no ale bez przesady nie mówmy że ten ciągnik ledwo sam się ciągnie xD

 

no może nie widać ale powinno być 3,5T to jest zboże z 1,4ha kiepsko sypało ale bez jaj to jest d47 to troche pomieści w burciea  tam były 4 zbiorniki

Opublikowano

Trochę odbiegacie od tematu :lol:

Ja do Ursusów mogę polecić opony Mitas i BKT :D dla tych co nie mają kasy na lepsze.

Wuja ma w c-4011 na tyle 14.9-28 firmy BKT, 4 lata już są i nic nie popękane, jeszcze dużo bieżnika ;) a z przodu są 6.00-18 Mitasa, też 4 lata, jakieś 70% bieżnika, też super oponki :)

Opublikowano

polecam stomil 14,9 w c355 mam już 14lat z 35-40% bieżnika w c360 mam kormoran strasznie twarde i śliskie ale 12lat i z 70% bieżnika a c360 głównie do transportu używamy:) oba ciągniki+ciapek od 3lat śmigają na 37ha:)  

Opublikowano (edytowane)

Wujek powiedział, sąsiad mówił, na youtubie widziałem.  Daj spokój z takimi porównaniami. Ja jeździłem i mówię co wiem z reala a nie z opowiadań i filmu w necie. Nie porównuję tego ciągnika do żadnego innego a już na pewno nie do mtz-ta.  Zakładaj opony jakie chcesz do ursusa chociaż uważam takie szerokie koła do tego ciągnika za przesadę. Wolał bym dołożyć do lepszej marki a i tak ciężko robić nim tak żeby dęba nie stawał przy byle głupocie. Więc jeśli oryginalny rozmiar ciągnik chodzi dobrze to po co zakładać walce na których gwarantuję ci że  zamula  w transporcie i dobitnie to denerwuje szczególnie w górzystym terenie.

BKT, coltora bym nie kupował. Opinię mają kiepską.

To lekki ciągnik szukaj opon z cienkimi klockami bieżnika  np. taurusy.  

 

Z ciekawości jaką przystawkę ma inną 40-ka?

Edytowane przez seweryn20
Opublikowano

Szerokie opony 16.9 do takiego ciągnika to porażka,ja bym nigdy nie założył.

To jest ciągnik do lekkich prac,niepotrzebnie by robił szerokie koleiny po rozsiewaczu i opryskiwaczu.

Opublikowano

specjalnie poszedłem zapytać sąsiada o te wielkie oporu toczenia popatrzył na mnie i się roześmiał xD powiedział może minimalnie co nie zmienia faktu że i tak w życiu nie wróci do 14,9

 

to powiedz na diabła zakładają do T25 opony od c330??  najlepiej niech każdy założy do c360 opony od c330 wtedy będzie miał takie kopyto ach:) ja widzę jaka jest różnica w rozchodzonych stomilach a jaka w sztywnych kormoranach dwa różne ciągniki w polu:) kormoran siada a na stomilu ciągnie aż miło :) 

to dlaczego w 5211 dawali seryjnie 16,9? przeciez to ma jeszcze mniej siły jak c360?

 

a co do przystawki jako że koledzy i wujek mnie nauczył dobierać rozmiaru przystawki pod konkretny model ciągnika most rozmiar kół to chyba to jest mało wiarygodne źródło bo ja tego nie robiłem ale oni to dorabiają :) Sylwek Skotnicki też dobiera no ale.. jest różnica w ilości trybów na kole zbierającym naped ze skrzyni przy 14,9 masz  2zęby czasami ludzie wciskają ciemnote że to to samo.. a jednak nie bo są inne przełożenia na przekładniach zwolnic dlatego 4011 śmiga szybko jak 3p :) przy 2tys 4011 już miało coś koło 25km/h:) może stąd e wrażenia mułowatej jazdy..

Opublikowano

Ja mam w c-360 petlasy 14.9-28 i nie polecam. W polu przy małym ciśnieniu jeszcze może być, ale pojechać gdzieś w zimie to jest masakra. Są strasznie śliskie. Teraz jeśli bym kupował opony to tylko 14.9-R28. Dużo lepszy lepszy uciąg i komfort jazdy niż na diagonalnych. Zakładanie 16.9-28 moim zdaniem nie ma sensu. Widziałem kilka c-360 na takich oponach i to w większości powietrza napompowane że opona robi się jak balon i do podłoża przylega tylko środek. Wtedy nie dość że jeździ sie jak na żelaźniaku to uciąg sie niewiele zwiększa.

Opublikowano

Ja jezdze na 16.9-28 od ok 12 lat i nie mam zamiaru ich zmieniac na 14.9, z cisnieniem w kolach nie przesadzam, na mokrzejszych polach zdecydowanie lepiej sobie radzi niz na 14.9, nie tonie i latwiej sie wygrzebuje jesli juz sie zakopie.

Zaznaczam ze wiekszosc czasu pracuje w kosiarce, reszte z rozrzutnikiem, w zniwa ciaga 4-tonowki ze zbozem z nadstawkami, orki nie widzi wogole (mam do tego U1224 :) ) i w ziemniakach nie pracuje wiec szersze kola nie przeszkadzaja.

Opublikowano

Do władka zakładają szersze bo oryginalne ruskie to przesada totalna. tak samo jak w mtz-cie 15,9. 

Przejedz się zetorem 5211 to pogadamy jak chodzi w transporcie.

Zdanie sąsiada mnie nie interesuje. Jeździłem i wiem jak to wygląda. 

Lepiej założyć 14,9 porządne  niż zakładać 16,9 tylko dla tego bo fajnie wygląda. A gdybyś popytał tych co założyli i szczerze ci odpowiedzieli to usłyszał byś że założyli dla hardkoru.

Opublikowano

może na wiosnę albo na jesieni sam założę 16.9 no ale w moim c355 jest silnik od 7211 66hp więc nawet nie poczuje tych większych oporów toczenia:) ale muszę przyznać ci rację że że przeciętna c360 jest słaba tylko mega zdrowe mogą startować np z zetorem 5211 często jeżdżę zetkiem pomagam u wujka ciągam często zboże albo sianokiszonkę i on ma 16,9 :) sam założył większe :) oryginalnie 14,9 miał:) tak ma kopyto :) masa robi swoje :) jak przesiadam się z zetka na c360 w zasadzie nie widzę różnicy w uciągu w komforcie ogromną xD ale w tym c355 z silnikiem 7211 to zetka bym rozerwał :):) przydało by się dołożyć jeszcze ze 400kg obciążników i opony szerokie:)   

 

a opony dobrej marki to podstawa nigdy więcej w życiu kormorana w zimie z rozrzutnikiem czy przyczepą nie idzie jechać po lodzie xD

 

A jeszcze a propo ciągników które same się ledwo ciągną Farmtrac 675DT orzemy z kolega nówka sztuka ledwo dotarta mówię wyłącz przedni napęd górka niczego sobie glina pług UG3 orka zimowa:) jedziemy w pewnym momencie coraz wolniej siedzimy xD bez przedniego napędu pod tą górkę się zakopał.. gdzie ja c355 ciągnę 3..heh to są opory toczenia:)

Opublikowano

Ja mam w ursusie C-4011 założone mitasy 420/85R28 ( radialki ) , są to zamienniki 16.9R28.

Założyłem je dwa lata temu jako nowe, zrobiłem 150 motogodzin.

Do orki po prostu super, nie trzeba się męczyć z blokadom kół jeśli jest mokro, na zwykłych oponach do c-360 to na suchym wciskało się blokadę z powodu poślizgu. 

Opublikowano

najlepszy jeden sąsiad jak gadaliśmy i mówie że chyba założe 16,9 do c355 a on że nie zmieści mi się koło w bruździe jak będę orał..

a mówię a tobie sie mieści jak orasz zetorem 7211 16,9x30 i pługiem UG3 ? no mieści xdxd

niektórzy są tak zaślepienie nienawiścią do c360 albo żal im dupe ściska że ktoś coś chce ulepszyć,  nawet debil nie pomyślał i gada

Opublikowano

Witam. Potrzebuję porady. Jakiś czas temu zmieniłem opony z tyłu w mojej c 355. Problem jest tego typu że po założeniu opony z wewnętrznej strony felgi nie dolegają, Nie chodzi tu o cały rant tylko o jakieś 30 cm. Opony są tureckie( jeśli ktoś zamierza napisać " a jakbyś kupił stomila to nie byłoby problemu" to niech tego nie piszę bo chyba normalne że nie kupie drugich opon). Próbowałem pompowania na większe ciśnienie, jazdy z pługiem po dziurach. I pompowania w różnych ustawieniach koła( stojąc na tym niewypchniętym i z tym niewypchniętym u góry). Czy ma ktoś jakiś pomysł aby opony prawidłowo się ułożyły? Dodam że dziś nawet zdjąłem koło przejechałem ranty ściernym i posmarowałem tawotem, ale efektów brak.

Opublikowano

Po co towotem? Zwulkanizuje gumę do felgi, za rok jej nie zbijesz.  Posypuje się talkiem lub pastą do montażu opon. Wiadro kosztuje około 40 zeta.

Miałem to samo swojego czasu z oponami stomila na przednie koła do 40-ki 18-ki. Z czasem samo wskoczyło.

Opublikowano

Są po prostu jakieś ciasne. Od zewnątrz normalnie je wypycha a od środka pozostają załóżmy w 10-15% niedopchnięte do rantu. Przychodzą do głowy dwa rozwiązania. Kołą na przyczepkę i do zakładu. Albo zdjąć opony, dobrze do błysku wyczyścić ranty i wtedy spróbować

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v