Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

A ja mam takie pytanko.

 

Wiadomo nie od dziś że ursusy wyją a konkretnie zwolnice, jednakże spotkałem się z opinią że nie da się temu zaradzić. Jednak w związku z tym że dość sporo rzeczy pasuje od zetorów (np.7211) do C-360 to śmiem twierdzić że można było by założyć choćby używaną zwolnice zetora do C-360.

 

Czy te zwolnice mają te same rozmiary i mocowania?

Koło przekładałem raz z C-360 do zetora i pasuje, ale nie wiem czy przypasuje przy tylnym moście.

 

Nie zamierzam zamieniać, jedynie ewentualnie kupić używane, zapoznaję się z możliwościami.

Opublikowano

wszystko jest to samo kolego tylko że to nie wyją zwolnice tylko przekładnia główna w zetorze zęby są bardziej skrecone i mają więkrzą powerzchnie zazębiania bodajrze jednocześnie ciągną 2na 3 zęby a 360 2na1 i to głównie to powoduje hałas ale jak dobrze ustawiusz orygnalny talerz to też da się go bardzo poważnie wyciszyć ja tak mam i słychać hałas tylko przy nadbiegu (czytaj jak zdejmę nogę z gazu i ciągnik jest pchany przec coś )

Opublikowano

Przekładnia główna czyli skrzynia biegów? Jakoś wątpię...

Słyszałem opinię że to akurat zwolnice...

Aktualnie mam zdjęte koło i przy próbach przekręcaniu osi napędu koła wyczuwa się duże luzy w zwolnicy, które raczej przemawiają że jednak tam są luzy.

 

Mówisz o talerzu w przekładni, nie bardzo wiem o który chodzi, przypuszczam że w mechanizmie różnicowym, to by mogło by się zgadzać.

Opublikowano

Ja wymieniłem na jakiś Indyjski za 260PLN i też jest dużo ciszej.

Zetorowski jest trochę drogi,kosztuje ponad 8 stówek.

U mnie zwolnice aż tak bardzo nie wyją,można powiedzieć że wcale.

Opublikowano

chodzi mi o koło talerzowe i tryb atakujący to jest przekładnia główna a nie skrzynia i ti ten element powoduje najwiękrzy chałas w tych ciągnikach 330 też ma prste zęby w zwolnicach i też mają luzy a u ciebie te luzy są duże ponieważ wyczuwasz luz i na zębach który wcale nie będzie za wielki ale do niego dochodzi luz osadzenia dużego koła zębatego na frezie wału koła i stąd bierze sie wrazenie dużego luzui wracając do tematu 330 one są ciche bo trzeba spojrzeć jak mocno są zakręcone ząbki na przekładni talerz wałek atakujący co powoduje cichą prace tego podzespołu czemu w 360 zastosowano takie zazębienie nie wiem ale stare zetory z pierwszych serii też tak miały dopiero puźniej to zmieniona a u nas nie

Opublikowano

hmm ja rozumiem przekładnię główną jako skrzynię biegów a Ty jako mechanizm różnicowy

ale teraz wiadomo przynajmniej o co chodzi, wymiana ataku...

dzięki za rady

Opublikowano

Ja wymieniłem na jakiś Indyjski za 260PLN i też jest dużo ciszej.

Zetorowski jest trochę drogi,kosztuje ponad 8 stówek.

U mnie zwolnice aż tak bardzo nie wyją,można powiedzieć że wcale.

Jaki czas u Ciebie to chodzi? Bo np w nowej 60 od razu nie wyło dopiero po kilkudziesięciu mtg po spasowaniu podzespołów pojawiło się wycie... Te indyjskie są bardziej zaokrąglone? Porównywałeś z oryginalnym atakiem?

Opublikowano

Porządny atak z kołem kosztuje 800PLN,taki od Zetora.

Jak będzie za 250PLN to czy on będzie z Chełmna czy z Indi to tyle samo wytrzyma.

Szukałem przed zakupem właśnie z Chełmna ale nigdzie nie mieli,chciałem porównać chociaż cene.

Opublikowano

Witam. Moja c360 pewnie zresztą jak każda strasznie buczy najgłośniej na biegu 5 B) Mam pytanie odnośnie tego, co tak buczy czy zwolnice czy wał ataku? I jak to zniwelować?

Opublikowano

No to zimą zrobimy remoncik B) Te tryby atakujące, tłok i cylinder podnośnika, wymiana olei i blokada kół B) Teraz ostatnio naciągnąłem ten naciąg od blokady ale i tak trzeba stać na niej bo wyskakuje i nie wiem czemu B) Wyskakuje po pewnym czasie i trzeba deptać B)

Opublikowano

Prucz wymiany dyfra na zetorowski można przyszlifować kły blokady na kształt prosty jak w 30-ce, Żeby chodziła lżej wyrzuca się sprężynę ze środka blokady i zakłada dwie z zetora. Jedna na osi dzwigni w pokrywce a druga na cięgle. Chodzi wtedy lekko. Ja założyłem z dzwignię ręcznego po prawej stronie fotela i odpukać działa elegancko. Kiedyś przerobię tylko sprężyny tak jak w zetorze i nie ma szans żeby coś wyskoczyło. Już teraz na oryginalnej blokadzie się to nie zdarza.

http://zapodaj.net/4ee86df08c42.jpg.html

Te sprężynki to numery 45 i 55.

 

A jeśli chodzi o wycie dyfra to ustawienie luzów TROCHĘ może pomóc ale najlepszym rozwiązaniem faktycznie jest wymiana kompletu zębatek atak i talerzowe.

Opublikowano

Wymiana kół zębatych w ataku to najlepsze rozwiązanie, jednak pod tryb ataku (ten mały) są potrzebne dodatkowe podkładki, ponieważ tryb zetorowski jest trochę węższy od ursusowskiego. Jedna z firm na allegro oferuje nawet takowe podkładki w komplecie - http://allegro.pl/para-kol-atak-zetor-5011-7445-ursus-c-360-i1174621631.html

Bez tych podkładek nie da się prawidłowo wyregulować zazębienia małego koła z dużym. Oryginalne tryby zetorowskie kosztują około 1000 zł, a dobrej firmy polskiej (np. KORURS) ok. 400 zł.

Opublikowano

Seweryn20 możesz powiedzieć coś więcej o tej dźwigni z ręcznego? Którą dźwignie założyłeś tą co jest obok lewego koła do zaciągania ręcznego? A przyszlifować te widełki czy co?

Opublikowano

Szlifuje się nie widełki tylko sprzęgło kłowe blokady. w 60-ce zęby mają boczne ścianki pod skosem. Szlifuje się je na prosto tak samo jak wygląda to w blokadzie zetora czy 30-ki.Dokładnie. Z prawej strony fotela mam przykręconą dżwignię od ręcznego. Jutro postaram się zrobić zdjęcie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v