Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Odkręć dekiel od wewnętrznej strony zwolnicy i dociąg. Jeśli są zniszczone łożyska to nic nie pomoże trzeba je wymienić. To się robi bez zdejmowania zwolnicy. Olej prawdopodobnie leje się jak mówi izydor z mostu. Zwolnica do zdjęcia i do wymiany jeden zimering w moście, uszczelka pod pokrywką, profilaktycznie oringi na dzwigni blokady i zimering w zwolnicy.

Opublikowano (edytowane)

Mam jeszcze pytanie czy jak będę ściągał zwolnice mogą być jakieś niespodzianki (może coś wylecieć)bo nigdy przy tym nie robiłem.Odnośnie dokręcenia tej nakrętki czy wyciągnąć cały ten wałek żeby sprawdzić łozyska czy jakoś inaczej je sprawdzasz i na jaki klucz jest nakrętka.

Edytowane przez milanreal1
cytowanie poprzedniego posta
Opublikowano (edytowane)

kolego nie zdejmuj samej zwolnicy, tylko razem z pochwa, oszczedzisz troche czasu

nakretke dokrecisz jakims przecinakiem, kawalkiem plaskownika lub czyms takim, ona jest okragla tylko ma trzy wyciecia do zabezpieczenia

jak dokrecisz, pajezdzisz i nie bedzie luzu to gitara, nic nie wymieniasz

 

aha i jeszcze co do niespodzianek, to moze byc ciezko zalozyc blokade wiec 3os to minimum

Edytowane przez izydor6280
Opublikowano

Dokładnie. Poza tym samej zwolnicy bez pochwy nie da się zdjąć.

 

A gdybyś chciał zobaczyć na łożyska osi koła w zwolnicy to musisz zdjąć koło, odkręcić dolną pokrywę, wyjąć oś i tyle. Uważaj tylko bo wypadnie też podkładka dystansowa, żebyś wiedział z której strony koła zębatego ona była.

 

 

Opublikowano

Witam mam taką sprawe' chciałbym sie zabrać za wyciszenie swojej sześćdziesiątki... Chodzi mi o zwolnice bo wyją niemiłosiernie gdy jade pod górke bądź po równym asfalcie z górki jest cichutko... Wiem że w tych ciągnikach to normalne jednak u mnie to już przesada... Moje pytanie brzmi czy da rade coś sprawdzić lub zrobić bez zdejmowania zwolnic??? Wiem że coś z jakimś luzem sie da zrobić jednak prosiłbym o dokładne wyjaśnienie co gdzie jak i czym... Coś nie coś umiem zrobić przy ciągniku bo ostatnio wymieniałem zam głowice i regenerowałem przekładnie kierowniczą' jednak potrzebuje kogoś kto mi to dokładnie wyjaśni co mogę zrobić na początku... Z góry dziękuje i pozdrawiam...

Opublikowano (edytowane)

bez zdejmowania to możesz jedynie wełną mineralną ją grubo obłożyć... <_<

nic innego nie wymyślisz... najlepiej to cały "bebech" wymienić i założyć od zetora 7211 pasuje idealnie a są cichsze bo zęby są pod kątem...

takie jest moje zdanie...

 

jeśli ktoś ma inne patenty to chętnie się dowiem :D

Edytowane przez Skamp
Opublikowano

Dokładnie to nie wyją zwolnice tylko dyferencjał. MOŻE pomóc regulacja luzu między kołem atakującym i talerzowym ale to mało prawdopodobne a nawet jeśli to na chwile. Wymiana dyferencjału na zetorowski jak napisał Skamp załatwia sprawę stuprocentowo. W zwolnicach nie ma możliwości kasowania luzu.Jest o tym temat na forum.

Opublikowano
najlepiej to cały "bebech" wymienić i założyć od zetora 7211

ten patent jest mi znany jednak chciałbym troche je przyciszyć nie wyciszyć całkowicie ze wzdlędu na koszty... sąsiad ma ten sam ciągnik wszystkie części orginalne i znacznie ciszej mu to chodzi... Chciałem sie dowiedzieć czy wymiana jakichś łożysk chociaż czy jakakolwiek regulacja pomoże coś żebym na darmo nie ściągał tych zwolnic bo niestety ale na te części od zetora na razie kasy nie mam...

Wielkie dzieki za odp ;)

Opublikowano

Mam problem pourywałem śruby mocujące zwonicę z pochwą jak zdjąć zwolnicę bo nie mogę się dostac do pourywanych śrub aby je powykręcać.

Opublikowano

pochwę też musisz zdjąć i rozebrać hamulec-najpierw zdejmujesz pochwę od obudowy mostu-inaczej nic nie zrobisz,tam jest zabezpieczenie na półosi.pochwy od zwolnicy raczej się nie odkręca,bo nie ma takiej potrzeby-nawet uszczelniacz(zemering) wymienisz bez rozbierania.

Opublikowano

Tak ogólnie to dokładnie jak napisał @wieśmag. Ale takie rzeczy to ja robiłem pierwszy raz w wieku 19 lat bez internetu i jakoś człowiek doszedł jak i co w jaki sposób to rozebrać i o dziwo wszystko poszło dobrze Teraz to macie dobrze internet fora i inne takie a kiedys to trzeba było samemu dochodzić co i jak ze wszystkim

Opublikowano

Dzieki koledzy. szkoda ze sie nie da inaczej bo troche wiecej roboty. A jak sie czegoś nie wie a nie chce sie tracić czasu i nerwów to sie grzecznie zadaje pytanie i otrzymuje grzeczna odpowidz. DZIEKI

Opublikowano

witam

moja 60-tka tez strasznie wyje szczególnie na 4 i 5 biegu szosowym na innych jest w mare cicho. jak sie wjeżdża pod górkę to nie da się wysiedzieć w kabinie a jak zjeżdża jest cicho. z tego co tu wyczytałem pewnie mam uszkodzony dyfer. i mam takie pytanie ile kosztuje dyferencjał zetorowski? czy trzeba coś przerabiać? a może wymienić kola oryginalnego dyferencjału? muszę ciąć koszty bo praktycznie wszystkie ciągniki mam w tym roku do lekkich remontów

Opublikowano

Jak ostatnio miałem wszystko dobrze, to znowu coś się stało. :D Nie wiem czy po wymianie czujnika stopu i nie dokładnym odpowietrzeniu podczas jazdy nie wyleciał cylinderek (już kiedyś tak miałem) , ale hamulec nie blokuj, a i nie wyczuwam jakiejś zwiększonej temperatury. Mianowicie na wyższych prędkościach (trzeci bieg 1900 obrotów wzwyż) po prawej stronie słyszę "szur szur". Poluzowałem taśmę ręcznego i nadal tak jest. I tu mam pytanie czy to mogą jakoś haczyć szczęki czy może łożysko jakieś w zwolnicy? Czy może coś innego? Boję się jechać gdzieś dalej aby mi nie zablokowało, a przed rozbieraniem potrzebuje jakieś wskazówki aby nie rozbierać znowu na darmo?

Opublikowano

Witam

Mam pytanie gdy mam podniesiony podnośnik z czymś ciężkim i jade od kół tylnych dochodzą piski po jakimś czasie ustają czy to łożysko w zwolnicy nakrętke raz dokręciłem ale znów się zluzowała jakie tam są łożyska ciągnik c 4011

Opublikowano

panowie mam ursusa c4011 ze zwolnicami i skrzynią biegów od c360 i biegi 4i5 tak walą że nie da sie wytrzymać a moje pytanie jest takie czy jak wcisne gaz do pełna to zwolnica możę się zablokować prosze o szybką odpowiedz na pw.

Opublikowano (edytowane)

-- połączono --

 

Witam

Przy jesiennych pracach zauważyłem powiekszenie się szpary miedzy korpusem zwolnicy, a mostem. Okazało się, że dwie śruby u dołu mają zerwane gwinty. Bedzie trzeba to naprawić, lecz na razie zastanawiam się jak ściągnąć zwolnice, żeby nie narobić sobie szkód. Chodzi mi o prawą stronę, a z tego co mi wiadomo znajduja sie tam elementy blokady. Ma ktoś doświadczenie przy rozbieraniu tego elementu.Bardzo prosze o pomoc.

Tak nawiasem dziwi mnie druga strona, gdyż zamiast śrub zastosowane są tam szpilki z nakrętkami od strony mostu. Prawdopodobnie ktoś już to naprawiał lub zwolnica nie jest oryginalna.

Edytowane przez Marcin91
dublowanie tematów
Opublikowano (edytowane)

Odkręcasz koło,błotnik,odpinasz łańcuch trzymający belkę podnośnika,odkręcasz śruby dookoła pochwy,wkręcane w obudowę mostu,bierzesz długą rurkę,lub coś podobnego,2 osoby,wkładasz rurkę pod zwolnicę i wyciągacie.Oczywiście trzeba też wcześniej rozkręcić nakrętki ściągające taśmę o ręcznego.Trzecia osoba musi ją trzymać za "piastę" koła,żeby wam to nie upadło,bo ciężkie qrestwo.Żadna filozofia.Przez całe życie nawyciągałem się tego do bólu (dosłownie) U mnie też swego czasu powyrywało śruby.Orginalnie są tam M16,zrobiliśmy na 18,ale to tez wydarło,co dziwne,tylko z jednej strony się to robiło.W końcu kupiłem utwardzane śruby M18 z drobnym gwintem i przewierciłem dolne otwory na przelot,tak samo te górne powiększyłem i dałem wszędzie te śruby.Teraz nie puści nawet 1mm,choćbym go desantował z samolotu ;) Dodam,że u mnie już nawet wykruszyło się kawałek pochwy od góry,jak to wszystko popuściło,a po tym patencie jest święty spokój.Wszystkim,którzy mają takie problemy radzę takie samo rozwiązanie.

Może potem zrobię zdjęcie,jak to się prezentuje na ciągniku

Edytowane przez Marioboss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez abuk14
      Mam kilka pytań dotyczących ładowacza czołowego do Ursusa C-330 M.
      1. Na co zwracac uwagę przy zakupie ( byc może będzie używany)
      2. Jeśli nowy to jakiej marki wybrac??
      3.Czy naprawdę tak ciężko się kreci kierownicą prz zwożeniu bel słomy ( o obornik nawet nie pytam)??
    • Przez pablo21
      Ostatnio przeglądałem katalog częci z Grene i widziałem pompę hydrauliczną do c-330 wzmocnioną czym ona różni się od zwykłej, jaki ma wydatek, i co da jej założenie w ciapku(będzie szybciej podnosił?)
       
      Od kiedy to się pisze pąpa?
    • Przez vitoma
      Czesc
       
      Czy moge zamiast zalecanego Hipola 6 uzyc do C330/360 oleju przekladniowego klasy 80W90 "zachodnich" firm ? Np. castrol, elf, mobil, valvoline ?
       
      oczywiscie planuje calkowita wymiane oleju. do tej pory byl zalany hipol 6.
       
      Z tego co widze to obecnie produkowany przez Orlen Hipol 6 rowniez ma klase 80W90, i jakis oznaczenie GL-4 . Nie wiem co ono oznacza.
       
      Jest tez olej Orlen Agro 80W90.
       
      Czy wszystkie wymienione moga zastapic orginalnego Hipola 6 podczas wymiany?'
       
      dzieki
      pozdrawiam
      Piotrek
    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez Awek
      witam , od pół roku posiadam ursusa 1224 i od początku był problem z podnosnikiem , nie podnosił agregatu siewnego tzn podnosił na pełnym gazie a jak ujmowałem gazu to zaraz opuszczał , pojechałem na pole i po chwili nie chciał opuscić  albo nie chciał podnieść , jak jechałem drogą to na całym gazie bo zaraz opuscił i problem był z podniesieniem nawet gazowanie nic nie dało , więć wymieniłem pompe na wzmacnianą nową , nowy tłok i cylinder , rozdzielacz po regeneracji ,filtry nowe , oleju jest max , i to samo więć pomysłem ze rozdzielacz moze jest trafny więc oddałem na gwarancje i stwierdzili ze jest dobry i to samo , wie moze ktos co jeszcze moze być nie tak ? i na pokrywie podnośnika od strony fotela  są dwa otwory w jeden jest wkręcony korek a drugi otwór jest wkręcona sruba która wchodzi w rozdzielacz zwykła sruba z otworem i tak mysle czy nie powinno być tam jakiegoż zaworu , bo miałem dwóch mechaników i kazdy mówi jedno (panie jak wszystko nowe to nie wiem co moze być ) i tyle aby wiem  z góry dzięki za odp
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v