igor

Hamulce Pronar

Polecane posty

rafalus8    101

Panowie w moim pronarku cieknie olej z lewej obudowy hamulca i oczywiście lewe hamuje słabo

Domyślam się że to jakiś uszczelniacz. Moje pytanie takie skąd może wyciekać olej i czy wymiana uszczelniacza wiąże się z większym babraniem czy wystarczy dostać się do tarcz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Wystarczy dobrać się do tarcz. W rysku są tam po prostu dwa oringi, zimering i tyle. Wystarczy odkręcić obudowę blokady, wyjąć ją, zdjąć obudowę hamulcy z tarczami i rozpierakiem. W środku wystającej tulei, w półosi będą oringi a jej zewnętrzną stronę uszczelnia simering. Kup i wymień też te od blokady.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    101

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Dopiero uczę się tego ciągnika bo kupiłem w tym roku ale hamulce już rozbierałem i to lewą stronę bo się koło blokowało. Mogłem pomyśleć i od razu to wymienić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

W ruskim uszczelnienia nie są pierwszej jakości a i same rozwiązania dają wiele do życzenia. Przy każdej rozbiórce dawaj nowe. Koszt niewielki a pozwala zaoszczędzić roboty i nerwów.


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

Dzięki za błyskawiczną odpowiedź. Dopiero uczę się tego ciągnika bo kupiłem w tym roku ale hamulce już rozbierałem i to lewą stronę bo się koło blokowało. Mogłem pomyśleć i od razu to wymienić.

 

co robiłeś zeby się nie blokowały ja zrobiłem wszystko nowe tarcze oringi uszczelniacze i  dalej blokują się jest tragedia nie jdzie  jezdzić jak jadę do przodu zahamuję i już koła zablokowane muszę dopiero cofnąć do tyłu żeby puściły

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Ostatnio robiłem hamulce znajomemu. Zajechane miał rozpieraki to wymieniłem mu je razem z tarczami. A tarcze założyłem nitowane z okładziną w szarym kolorze. Hamulce rewelka. Przynajmniej na razie.

U siebie robiłem z hamulcami tydzień temu. Rozebrałem rozpieraki, wymyłem dokładnie otwory na kulki delikatnie smar i na razie też chodzą dobrze. Firma która przysłała mi tarcze zrobiła mnie w konia i zamiast szarych przysłała z zanitowanymi brązowymi okładzinami. Totalnie nie polecam. Tarcze nowe mają mieć 12 mm a  te miały pomiędzy 9-10 mm.  

U ciebie możesz mieć w otworach w których poruszaają się kulki wyrobione progi. Wtedy też blokuje hamulce. To wada tego patentu powtarza się starszych w zetorach i ursusach. 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalus8    101

trzeba sobie podszlifować w tych kulkach i będzie działać przynajmniej u mnie pomogło

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoza    10

Ostatnio robiłem hamulce znajomemu. Zajechane miał rozpieraki to wymieniłem mu je razem z tarczami. A tarcze założyłem nitowane z okładziną w szarym kolorze. Hamulce rewelka. Przynajmniej na razie.

U siebie robiłem z hamulcami tydzień temu. Rozebrałem rozpieraki, wymyłem dokładnie otwory na kulki delikatnie smar i na razie też chodzą dobrze. Firma która przysłała mi tarcze zrobiła mnie w konia i zamiast szarych przysłała z zanitowanymi brązowymi okładzinami. Totalnie nie polecam. Tarcze nowe mają mieć 12 mm a  te miały pomiędzy 9-10 mm.  

U ciebie możesz mieć w otworach w których poruszaają się kulki wyrobione progi. Wtedy też blokuje hamulce. To wada tego patentu powtarza się starszych w zetorach i ursusach. 

 

dzięki za podpowiedz ja tamtej zimy miałem porozbierane wszystko kupiłem tarcze uszczelniacze rozpieraki zostały stare tylko nie pamiętam jaki były te tarcze wymieniłem spranzynki i chyba kulki w rozpieraczach po niedzieli trzeba się zato wziąść bo nie idzie tak jezdzic jak się jezdzi to tak nie łapało czesto tylko jak dostanie sięwoda nawet z deszczu to juz blokują

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

U mnie na starych tarczach po deszczu też się blokowały. Wyschły i było ok. Ale zaś przy długich zjazdach z górki na hamulcu jak się zagrzały to potrafiło je zakleszczyć. Stare tarczy były klejone. Tak jak by pod wpływem ciepła zaczynały się kleić. Dosłownie.

Znajomy zagrzał u siebie klejone to się stopiły. Dla tego kupiłem tarcze nitowane z szarego materiału a nie tego "czerwonego" 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hemi    45

Panowie spróbujcie ustawiać hamulce tak, by brały na dole przy podłodze, kleszczenie zdecydowanie spada. I jak ktoś ma hamulce 180mm to warto przy okazji mocniejszego remonu przejść na 200mm, pasuje i jest skuteczniejszy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
seweryn20    825

Przy samej podłodze ryzyko. Jadąc ze stromej górki jeszcze na napędzie trzeba tak deptać że się w pale nie mieści. Hamulec w ruskim jest dość wiotki i przy zbyt dużym skoku może się oprzeć o podłogę.

 


BEDNARY 2017... w końcu zobaczyłem :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Damian68    0

witam w pronarze blokują mi hamulce sterowanie nimi mam hydrauliczne ,rozbierałem i przemyłem w benzynie i nasmarowałem kulki smarem tarcze papierem prztarłem .napoczątku było lepiej pózniej zaczeły blokowac i dotyłu cfnięcie nic nie daje a czy to morze byc wina z cyliderkami hamulcowymi morz ktoś miał taki problem prosiłbym oodpowieć

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ciachoxtx
      Witam , tata orał pole i chcąc wyjechać z bruzdy traktor nagle zablokował tzn. może ruszyć ciut do przodu ciut do tyłu i blokuje takie aby centymetry 10 % obrotu koła skrzynia biegi wchodzą bez zarzutu co może być przyczyną ?
    • Przez Pawel1985
      Jaki olej do wspomagania układu kierowniczego 
       
    • Przez User988
      Witam,
      Czy wiecie może gdzie dostane taki fartuch błotnika do tego modelu pronara?
      Szukałem na różnych stronach ale nie moge znaleźć odpowiednika. 
      Z góry dziękuję i pozdrawiam.

    • Przez Kuba08102003
      Witam mam problem z przednim napędem w pronarze 1025a, napęd na tył po załączeniu działa i wszystko jest okejo a gdy włączę napęd tylko na przód i ruszę do przodu lub do tylu automatycznie napęd przestaje działać i rozłącza kontrolkę która sygnalizuje działanie napędu 
    • Przez Dziki88
      Witam na forum mam pytanie czy miał ktoś problem ze trzeszczącym sprzęgłem przy ruszaniu w pronarze zefir 85 ?
      ruszam z h1 bez niczego i tak trzeszczy jakby tarcza się skończyła  a jest założona nowa 
      dzięki za odp😊
×
×
  • Utwórz nowe...
Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj