Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

mozna załozyc krotszy pasek i wszystko bedzie ok. nie bedza dzialac chamulce przy przyczepach a w ciagniku bedzie dzialac wszystko ok.ja mam juz tak z 5 lat zrobione i tylkio jest problem bo jak sie w polu złapie kapcia to nie ma czym napompowac ale zaleta to taka ze nie trzea tak czesto zmieniac paska i nie obciaza sie zbytnimi rzeczami silnika. wymiar paska zeby byla ominieta sprezarka to A 1120 czyli 13 mm szeroki i 1120 mm długi.najlepiej sie to sprawdza w nowszych rocznikach gdzie alternator jest napedzany z wentylatora tak jak u mnie.

Opublikowano

W ciągniku wszystko będzie ok , zawsze można schować gdzieś w ciągniku stary dłuższy pasek pasek i w razie potrzeby trochę się pomęczyć , założyć i napompować koło , czy podłączyć pneumatykę :)

Opublikowano

Napęd alternatora w 3512 i 2812 nie ma nic wspólnego z sprężarką, alternator w tych ciągnikach ma napęd od pompy wody. Tylko w MF 235/255 alternator jest sprzęgnięty ze sprężarką.

w tych pirwszych 3512 i 2812 tez byly montowane alternatory przy sprezarce dopiero bodajze w 1994 roku byly osobno i to jeszcze nie we wszystkich bo moj wuja ma 3512 z 1999r i ma przy sprezarce i nie wie dlaczego on tak ma

 

to jak rozwiążecie napęd alternatora??

jezeli ktos ma alternator przy sprezarce to albo całkiem wyrzucic sprezarke albo kupic pompe wodna na dwa kola pasowe i uchwyt do alternatora bo juz takie cos robil moj kolega z klasy i ja mu to doradzilem bo akurat zmienial pompe wody.

Opublikowano

Zenekc330 właśnie o to mi chodziło. Może na dniach kupie 3P więc może sobie zamówię. A czy będzie pasowało do 3512 to nie wiem. Możesz sobie do sprzedawcy zadzwonić się zapytać czy podejdzie do 3512. Dzięki za namiary na przystawkę.

Opublikowano

w tych pirwszych 3512 i 2812 tez byly montowane alternatory przy sprezarce dopiero bodajze w 1994 roku byly osobno i to jeszcze nie we wszystkich bo moj wuja ma 3512 z 1999r i ma przy sprezarce i nie wie dlaczego on tak ma

Ja mam 3512 z połowy 1993 roku i alternator jest oddzielny...

Opublikowano

W moim MF255 z 1991 roku jak na razie wszystko jest oryginalne i co najważniejsze działa.Znajomy ma 2812- alternator ma po lewej stronie a sprężarkę po prawej i ona jest ze sprzęgiełkiem.

Opublikowano

Ja w swoich ursusach pozakładałem końcówki takie co są w przyczepach od hamulców i powietrze cały czas sobie swobodnie uchodzi także sprężarka zbytnio sie nie przepracowuje sprężając powietrze do butli.

Opublikowano

Napęd alternatora w 3512 i 2812 nie ma nic wspólnego z sprężarką, alternator w tych ciągnikach ma napęd od pompy wody. Tylko w MF 235/255 alternator jest sprzęgnięty ze sprężarką.

Nie zgodzę się w tej sprawie, mam 3512 z 1992 roku od nowości i alternator jest sprzęgnięty ze spężarką

Opublikowano

Witam wszystkich

Posiadam Ursusa 3512, postanowiłem zrobić remont przodu, przy okazji wymienić pompę wody, łożyska i takie tam pierdołki po drodze oraz zrobić sprężarkę gdyż prawie w cale nie daje powietrza.

 

Wymieniłem w niej:

Pierścionki tłoka

Tulejki

Wszystkie uszczelki

Oraz dwie blaszki zaworowe ( koszt ich wyniósł mnie 40zł ! )

 

Wszystko złożyłem, sprężarkę wstawiłem, odpalam ciągnik a sprężarka dalej to samo ( prawie zero powietrza ), a drugi problem to strasznie się grzeje w okolicach gdzie siedzą te panewki i korbowód oraz z koła pasowego wydobywa się dziwny dźwięk, stuki puki itp nie głośno ale słychać.

 

Prosiłbym o pomoc, dziękuje i pozdrawiam.

Opublikowano

Uporałem się z problemem grzania sie sprężarki. Okazało się że nowa tulejka to jakiś tani szit za 10zł, nie miała nacięcia zęby sie rozchodziła na boki tak jak oryginalna i zamiast siedzieć w gnieździe dekielka to się w nim obracała. Wstawiłem starą i jest już w porządku, nić się nie obraca.

 

Teraz tylko problem ze sprężaniem powietrza.

Sprawdzałem wszystkie przewody, są ok.

Zmieniałem już kilka razy baszki zaworowe na stare nic nie dało. Teraz wstawiłem stare bo nowe zdam do zwrotu - szkoda kasy.

 

Dodam że zauważyłem że dmuchanie powietrza na wolnych jak i na wysokich obr jest takie same.

 

Nie wiem co się stało z ta sprężarka, może tłok całkiem do wymiany jest ?

 

Nowe pierścienie wsadzone prawidłowo ( napisami do góry). Tłok którą stroną ma być?? to jest bez znaczenia, bo nie było na denku wybitej strzałki czy coś innego mówiącego którą stroną ma być tłok.

 

Doradźcie coś proszę....

Opublikowano

Tylko asz coś z tymi blaszkami. Jak tłok i pierścienie masz dobre to tylko coś nie tak z blaszkami. Dobrze wyczyść tą blachę i zobacz czy blaszki obie idealnie przylegają. To są zaworki i muszą być idealne żeby było dobrze.

Opublikowano

Wywal głowiczkę i załóż nową, podkładanie podkładek niewiele daje. Możesz spróbować położyć głowiczkę na blacie, powyjmować zaworki, wyczyśćic wsio, wsadzić podkładki wsadzić zaworek, a następnie w niego lekko stuknąć aby dopasował się kształtem do podkładki, to bardzo ważne we wszystkich zaworkach pneumatycznych i hydraulicznych!!!

Nie poskutkuje, nasmaruj głowiczkę smalcem i rzuć za psem!

Opublikowano

Wywal głowiczkę i załóż nową, podkładanie podkładek niewiele daje

 

O jakie podkładki chodzi ?

 

I o jaki zaworek chodzi ? Bo mówisz o głowiczce czyli chodzi o tą gruba blachę co siedzą na niej te dwie blaszki zaworowe.

 

Mógłbyś mi to jakoś jaśniej wytłumaczyć co mam zrobić ? :)

Opublikowano

Krótko mówiąc mam zdjąć głowiczkę, pozdejmować blaszki zaworowe, poczyścić to wszystko, założyć blaszki, puknąć w nię lekko, założyć głowiczkę i skręcić wszystko do kupy/

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Krzys375
      Witam,
      Ursus 4514 96'
       
      Założyłem naprawione wtryski bo wszystkie lały, nowe paski klinowe SPA1357, nowy alternator.
       
      Po odpalaniu ciągnika coś, gdzieś piszczy.
       
      Pasek bardzo mocno poluzowałem ale ciągle piszczy.
       
      Co może być przyczyną? Pompa wody, sprężarka? Czy pompa wtryskowa jeśli jest zużyta może wydawać taki dźwięk - nie wiem . . . wtryski są zregenerowane a mówił mi Pan od naprawy że jeśli pompa słaba może nie mieć siły podać paliwa.
       
      Proszę o pomoc
    • Przez plati
      Witam
       
      Podrzucić ktoś jakis serwis który zajmuje sie generalna naprawa perkinsa włącznie z osiowaniem wału i obrabianiem bloku pod wymiar?
    • Przez masseyf12
      Witam, jak można wybić,wycisnąć tuleje z silnika perkins a4.236? Pękła mi jedna tuleja i chciałbym ją wyciągnąć bez odkręcania silnika. Czy da się ją jakoś wyciągnąć domowym sposobem, czy coś w tym stylu.( w c-360 nie ma problemu bo tuleje są ''mokre''), A w tym silniku są wciskane w kadłub. Czy ktoś sam wyciskał taką tuleje, jeśli tak to proszę o pomysły i propozycję.
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie . Chcialem zapytac ile wchodzi oleju do przekładni vario Fendt 818 i jak sie wymienia olej i filtry,czy trzeba kalibrowac skrzynie.Jaki olej stosujecie .Pozdrawiam i dziekuje za cenne podpowiedzi i rady.
    • Przez cezar12
      Witam. Mam duży problem z nh Td 80. Historia jego nie znam  bo wziolem go w rozliczeniu. A problem jest taki jak w tytule czyli leci ciurkiem płyn chłodniczy z dołu głowicy od przodu silnika. Leci oczywiści na zewnatrz. Leci ciurkiem. I mam pytanie co to może być? Czy to brok w głowicy puścił czy co może być?

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v