Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

Mam problem z wyciekającym olejem ze skrzyni biegów, a mianowicie wycieka on z dolnej części misy olejowej na styku misy olejowej skrzyni biegów i misy olejowej silnika,przez taki otwór tylko nie wiem co to jest czy tam była jakaś uszczelka, bądź coś innego. Bardzo proszę o pomoc. :(

Opublikowano

Jak wycieka przez otwór to sa dwie możliwości, olej koloru czarnego oznacza ze uszkodzony jest simering lub odrzutnik na wale korbowym, olej jasny przekładniowy to szkodzony simering w tulei łożyska wyciskowego lub uszczelka pod ta tuleją lub tez z napędu licznika motogodzin sie sączy. Co by nie było i tak trzeba ciągnik rozciągać na pół

Opublikowano

no jasny ze skrzyni bo silnikowy mam czarny bo jeszcze nie zmieniany czyli co trzeba rozpoławiać ale on cieknie w bardzo małych ilościach a ciapek teraz na żniwa jest potrzebny

 

z licznika motogodzin mogę wykluczyć ale to tylko chodzi o to aby rozpołowić i na nowy zmienić?

Opublikowano

Jak masz z kim to zrobic to 2 godziny roboty, rozpołowic zobaczyc skąd cieknie wymienić simering na wałku II stopnia lub którąs z uszczelek i tyle. Dodatkowo możesz zerknąć na stan łożyska wyciskowego oraz sprzęgła (np wymiana tarczy lub łapek jeśli są juz zurzyte, aby potem znów nie rozciągać) :)

Opublikowano (edytowane)

simering na wałku od skrzyni biegów lub na ślimaku co napędza licznik , przez ten simering po remoncie musiałem jeszcze raz rozpoławiać silnik , on bedzie środku tej obudowy wałka ona na 4 śrubach sie trzyma rozkręcisz postukasz wałkiem o blat stołu żeba wałek wypadł zdejmiesz taki pierścień na wałku i założysz nowy koszt 1,80 zl :) miłego rozpoławiania

 

rozpoławianie c328 żeby nie skłamać mniej niż 15 min bez wózka tylko na stole zbitym z paru desek , jak sie ma mechanika który robił w PGR i zna traktory na pamięć

Edytowane przez Ursus328
Opublikowano

odkope temat mam taki problem cos strasznie zgrzyta w skrzyni na 5 i 6 biegu i tylko wtedy gdy sie jedzie od gorki lub gwaltownie ujmie sie gazu jaka moze byc tego przyczyna? na innych biegach jest cisza

Opublikowano

witam. kuzynowi rozerwała się skrzynia w traktorze c330, nigdzie nie może dostać oryginalnej skrzyni nowego typu (nie mylić z c330m) a trafiła mu się starego typu w bardzo dobrym stanie i mam pytanie czy chcąc założyć ją będzie musiał coś dokupować lub przerabiać (czy w ogóle będzie pasować).

Opublikowano

W niektórych 28 mogą być inne frezy na wałkach które idą na tarcze, są one dużo grubsze i na nie ciężko(prawie wg nie ma tarcz) a 30 mają drobny frez że tak ujmę. Mogły być zmieniane. Drug rzecz jeśli miał 30 to i dolny zaczep był. a w obudowie 28 nie ma dolnego zaczepu więc jak go nie używ to bd pasowało bez problemu ja w 28 mam skrzynie z 30. Ale z tymi wałkami nie powinno być problemu.

Opublikowano

pewnie ze tak... nie pchaj sie w 328 malo czesci wiem bo sam mam taki ciagnik..ma lat 2 razy tyle co ja... i do skrzyni ojciec nigdy nie zagladal..tylko teraz jest problem z 4 i 6 i polowymi bo wyskakuja podczas jazdy i trzeba trzymac chyba ze jest pod obciazeniem to nie...ale juz czesci brak i zadko gdzie sie spotka

Opublikowano

@motocrossboy góra skrzyni w c330 i 328 różni się przede wszystkim szerokością zazębników prowadnic wodzika , niedostrzegalnymi pierdółkami dla laika, możecie dostrzec bez wiedzy i pojęcia w tym temacie że są inne wałki i łożyska na górnym wałku w c330 grubsze o 5mm, także wałek zdawczy w c328 ma inny zazębnik na 6 bieg, i kilka innych pierdółek, obie skrzynie mają te same korpusy ,i koła zębate o prostych zębach i tym samym module(na górnym wałku) da się przerobić ale całą góre trzeba wyrzucić.... a jestem pewniak bo to nieraz robiłem jak ci pisałem w 325 były grubsze wielowypusty i na tym kończy się dyskusja, spytaj kogoś kto się na tym zna....jak jeszcze jakieś wąty to jutro wstawie zdjęcia

Opublikowano

Może też w tym robie? i to nie są tylko moje słowa, ale również mecheż mechnika który ma ponad 30 letnie doświadczenie. To że różni się w środku to ja wiem. A jeśli ktoś chce dopasować silnik z 30 do niej to jest to wykonalne.

Opublikowano

Bierzesz się za naprawę a nie wiesz ile za nią skasować??? Policz godziny, pomnóż to przez jakąś stawkę(np.10,20,30,40.... zł) i już będziesz wiedział ile krzyknąć...

Opublikowano

Hmmm wszystko drożeje :unsure: :unsure: :unsure:

myślę że jak weźmiesz 3,5 tyś zł za naprawę skrzyni biegów w c-330 to będzie dobrze i klijent będzie zadowolony i Ty także :lol: :lol:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez AdrianWasiak
      Mam ursusa c-330m 1800mth z 89r orginał zadbana narazie nie sprzedaje ale chętnie zamienię na coś większego np. Zetor 5011/5211 7011/7211 Case 685xl/745xl lub MF czterocylindrowy itp. rozważę różne propozycje jak nikt się nie zgłosi to na wiosnę będzie na sprzedaż.Zdjęcia w mojej galerii.
    • Przez KonradBugaj
      Witam serdecznie. Prosił bym, jeśli ktoś takową wiedzę posiada, i chciał by się podzielić, o sposób jeśli takowy istnieje uszczelnienia (naprawy) połączenia rozpylacza (czoła) z korpusem wtryskiwacza. Próbuję naprawić wtryskiwacz otworowy z ryską. Wymieniłem 3 rozpylacze Gwint kręcę na 80 Nm. Zawór w rozpylaczu trzyma, na otworkach nie cieknie, chrypi przy swoim ciśnieniu bardzo wyraźnie. Lecz ciśnienie Bardzo szybko spada od 150 do 50 bar i niżej. Jestem przekonany iż jest to spowodowane tym połączeniem. Dziękuję za wszelką pomoc. Zapomniałem dodać iż tester na szczelność, po nabiciu ciśnienia 180 bar po 30 minutach trzymał 150bar.
    • Przez marcinl43
      witam mam problem, na rozgrzanym silniku leci mi olej pomiędzy silnikiem a skrzynia . Czeka mnie zapewne rozpolowienie silnika do wymiany uszczelniacza. rozpolawialem już c360 c330 , czy poradzę sobie z rozpolowienie case? na co uważać? znajomy mówił że można uszkodzić walek od revers jak się za szybko to rozciagnie
    • Przez NorbertKolk
      Witam posiadam Renault 180.94 skrzynia multishift .
      Ciągnik ogólnie super skrzynia sama w sobie również ciekawa . Mam mały problem który wynika z faktu iż nie mogę w internecie znaleźć informacji serwisowych to tej skrzyni ani odnaleźć rzetelnych osób które posiadają jakąkolwiek wiedzę techniczną dotyczącą jej sterowania zależności itd .
      Mianowicie Ciągnik po wrzuceniu rewersu dosyć często próbuje ruszyć z ostatniego biegu tj 9 . Jest to problematyczne jadąc po w ruchu miejskim bo niestety traktor trzeba zatrzymać i ruszać rewersem kilkukrotnie aż zaskoczy na bieg pierwszy . Można kombinować również z zakresem itd  a to kłopotliwe.
      Jakie ta skrzynia ma zależności tj np jak ustawią się biegi po wciśnięciu sprzęgła  a jak powinny się ustawić po wyłączeniu  skrzyni rewersem i ponownym włączeniu jazdy . Cw przypadku gdy jedziemy z dużym obciążeniem i musimy skorzystać z ruszenia z zakresu pośredniego Żółw  (Ślimak żółw zając ) bo mój ciągnik się rozłącza i trzeba stanąć przerzucić na zakres szybki i ponownie ruszać nie mogę zrobić płynnego przejścia pomiędzy zakresami .?
      Jak to powinienem obsługiwać bo być może to ja popełniam błąd . Kto ma do tej skrzyni kody błędów bo są lampki które migają lecz nie mogę znaleźć żadnych informacji w internecie co one oznaczają . Pozdrawiam i z góry dziękują za pomoc .
      Potrzebuje informacji jak kalibrować tą skrzynię ? w jakich innych ciągnikach ona występowała konkretnie bo informacje na forach są ogólnikowe a być może z tych danych wyciągnę potrzebne informacje lub znajdę kogoś kto ma jakieś pojęcie . 
    • Przez DamianChuchro
      Witam. Zapewne temat już był poruszany nie raz ale nie ma nic nowego wszystko przed kilku lat.  Robię remont silnika i moje pytanie brzmi jakiej firmy zestaw naprawcze kupić ursus, thm czy mahle. Następne pytanie jakiej firmy panewki? I z jaką siłą skręcać to wszystko ?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v